automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz MM-V 1942
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Täna sai MMi juppide korjamis saaga aasta aega vanaks... Projekt on andnud hea põhjuse metsas käimiseks ja seal on alati hea käia. Taastatud masinani on veel pikk tee...

Pildil olevatest asjadest läheb lõpuks käiku väga vähe. Näha olevatest asjadest ainult radikas ja rehvid. Muu on paremas seisukorras oma aega ootamas...

[Pilt: 20180802_141615.jpg]
(02-08-2018, 22:29 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]Täna sai MMi juppide korjamis saaga aasta aega vanaks... Projekt on andnud hea põhjuse metsas käimiseks ja seal on alati hea käia. Taastatud masinani on veel pikk tee...

Pildil olevatest asjadest läheb lõpuks käiku väga vähe. Näha olevatest asjadest ainult radikas ja rehvid. Muu on paremas seisukorras oma aega ootamas...

[Pilt: 20180802_141615.jpg]
 Noh aga kui sa selle lõpuks kokku saad kas või 90% leitud asjadega, siis ju üli ajalooline masin. See juba ise enesest kõva sõna. Hea et siin kajastad, muidu hiljem keegi ei usu, et nii saab ka.
Tere!
Ma ei usu siiamaale veel seda päriselt!!!  Big Grin
Allan
(02-08-2018, 22:42 PM)aksel73 Kirjutas: [ -> ]Ma ei usu siiamaale veel seda päriselt!!!  Big Grin

Jah,siin on midagi kahtlast. See ei ole normaalne. Selline jama äratab kõik mugavus- ja rahulolu- unne suikunud vanatehnikamehed.Tundub,et mehel on selgroog terve ja ilmselt käed käivad ka normaalselt labidat kasutades. See ei oĺe vist üldse meditsiiniline probleem... Big Grin 

T.
(02-08-2018, 23:07 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]
(02-08-2018, 22:42 PM)aksel73 Kirjutas: [ -> ]Ma ei usu siiamaale veel seda päriselt!!!  Big Grin

Jah,siin on midagi kahtlast. See ei ole normaalne. Selline jama äratab kõik mugavus- ja rahulolu- unne suikunud vanatehnikamehed.Tundub,et mehel on selgroog terve ja ilmselt käed käivad ka normaalselt labidat kasutades. See ei oĺe vist üldse meditsiiniline probleem... Big Grin 

T.

Selleks, et oma töökas keha diivani pealt loodusesse venitada, on tarvis piisavat motivatsiooni paketti. Seda teemat jälgidas saan aru, et koer oli vale valik. Metalliotsija ja labidas on see mis mehele tarvis, et diivani pealt minema saaks...
Ma sain aru,et òigel mehel on ka õige naine ,kes aitab meest ...
(02-08-2018, 23:33 PM)spitfire Kirjutas: [ -> ]Metalliotsija ja labidas on see mis mehele tarvis, et diivani pealt minema saaks...

Metalliotsijaga proovisin ... leidsin konservikarpe, pudelikorke, naelu igas kõveruses, fooliumi tükke ja lõpuks 5 kopikat.


Täna võtsin fotoaparaadi ...

[Pilt: gazmm.jpg]
Kas see pilt on tehtud Vilniuses?
Ja kas see on A või M? (100% originaal nagunii)
(04-08-2018, 17:42 PM)AsTroSS Kirjutas: [ -> ]Kas see pilt on tehtud Vilniuses?

No ma nägin seda ilusat autot täna ise oma silmaga Järva-Jaanis. Smile
Sorry, Vilniuse militaarmuuseumis seisavad sarnased furgoonid rivis võrkaia taga
Täitsa kena MM. Paistab et on päris hoole ja vaevaga taastatud! Täna nägin fesaris ka sellest autost pilti...

[Pilt: Screenshot_20180804_192009.png]
Melliste laadalt sai MM natuke juppe. Kena ennesõjaaegne spidomeeter. Päris normaalses seisus. Uus käändmikupolt. Üks oli mul olemas ja õnneks vastaspool. Piduritule konn, määrdeprits ja korralik käigukang. Enda kangid ei toimi hästi.
Korralikud esisilla jupid peaks nüüd enamvähem olemas olema. Niiet selle võiks ära remontida...

[Pilt: 20180805_154910.jpg]

[Pilt: 20180805_154921.jpg]
Õhtul sai metsa viimasesse kohta mindud. Rauda tuli nii palju et auto põhi käis vastu maad. Ära on seal lammutatud vähemalt üks AA, kaks Zisi ja mingi sõiduauto. Arvatavasti Emka.
Zisi asjadest ei viitsind pilti teha aga AA kraami tuli sellist...

Head asjad on siin pildil tiivakandur ja heas korras kabotilukusti.

[Pilt: 20180805_223703.jpg]

[Pilt: 20180805_224322.jpg]

Suur õlikork oli juba 44 olemas. Tegelt olen sellist Ladoga autodel ka näinud. Seega arvatavasti vähemalt 41-42 alates olemas.

[Pilt: 20180805_224331.jpg]

Aku kinnitus? AA oma
[Pilt: 20180805_224339.jpg]

Kettide üle oli hea meel...

[Pilt: 20180805_224817.jpg]
(05-08-2018, 23:33 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]....Ära on seal lammutatud vähemalt üks AA, kaks Zisi ja mingi sõiduauto. Arvatavasti Emka...

Ma pikalt jälginud seda teemat aga siiani jääb arusaamatuks kuidas need autod sinna metsa sattusid omalajal? Kas pärast mingit lahingutegevust jäeti rondid maha? Või lihtsalt veetigi nn vanaraud metsa alla? Imelik, küll aga kas ei olnud ka nõukogude ajal vanaraud mingi väärtusega..
Need on 100% sõjast jäänud sinna. Siin kagus tuli punaarmee ikka päris suurte vägedega peale. Kokku oli vist 9 diviisi. Keskmiselt oli rindel meetri kohta 1 sõdur. Igasugu tehnikat oli ka palju. Samal ajal kui sõdurid sõdisid siis tagalas käis autojuhtidel kibe kiire töö et masinaid käigus hoida. Lootusetult ära kulunud ja viga saanud masinad lammutati varuosade eesmärgil ära. Need leiukohad on sõjaajal olnud heinamaad ja kuna rinne oli siin augusti kuus siis oli ka hein kõrge ja asjad mis maha kukkusid jäidki sinna. Oleme leidnud AA poltidega samast august ka niidumasina terasid. Niiet küllap kuigipalju ka niideti neid remondiplatse....
MM sai kola juurde. Osad jupid sain vahetuseks panzerschrecki detailide vastu ja teised jupid metsast...

Esimesel pildil midagi kasulikku ei ole. Kui siis tagasilla otsakapsel...

[Pilt: 20180807_222459.jpg]

Esivedru katteplekk

[Pilt: 20180807_221407.jpg]

Küljepealt...

[Pilt: 20180807_221424.jpg]

Siin on kasulikest asjadest tiivakandur ja MMi tagavararatta tala mis mul täitsa puudu oli...

[Pilt: 20180807_221639.jpg]

Siin on väga kehva kojamehe ajam, peeglijalg, küünal ja piduritule konna plekk...

[Pilt: 20180807_222030.jpg]

Ühe mehega sai kunagi otsimas käidud ja ta leidis sellise junni. Täna hakkasin seda lähemalt uurima sest kuidagi pikk tundus...

[Pilt: 20180807_204024.jpg]

[Pilt: 20180807_204002.jpg]

Jupp ise oli raami tala lahtise otsa sees et kasti kammits raami kokku ei tõmbaks. See polnud uudis aga arvasin et ainult tagumistel kammitsatel olid need. Aga selle pikkust vaadates oli kõikidel kammitsatel see junn komplektis. Tagumiste kammitsate oma oli umbes 9 cm pikk...
Täna sai vihmaga pool tunnikest metsas jalutatud...

[Pilt: 20180812_204907.jpg]

Tagatuli on seest robustselt pintsliga valgeks värvitud.

[Pilt: 20180812_204917.jpg]

Juhtmed on sellised. Timmisin tooni enamvähem selliseks nagu ta päikesevalguse käes on...

[Pilt: 20180812_205008.jpg]

"Küünlajuhe"

[Pilt: 20180812_205032.jpg]

"Küünlajuhe" omal kohal

[Pilt: 20180812_205217.jpg]

Sambla all vedeles selline tunk...

[Pilt: 20180812_205241.jpg]

Ja sellised plekid. Plekkide arvu järgi oleks nagu vähemalt kaks Gaz AAd ära lammutatud. Kui just taga ka sellised polnud. Minu meelest polnud.

[Pilt: 20180812_205418.jpg]

Plekk omal kohal...

[Pilt: 20180812_205425.jpg]
Mulle jääb arusaamatuks hoopis see, et kuidas mingi roostes plekitükk või kõver ja poolenisti hävinud jubin, saab teabe mis ta on? Kuidas sa tead kõiki neid juppe mis tolle ajastu auto küljes käis? Leida maa seest mingi suvaline roostetanud ja kõver konstrui ja teada, et see on taga raami mingi kinnitus või hui teab mis. Ulme teema minu jaoks Big Grin
Nendes lammutamiskohtades pole peale lammutatud auto juppide suurt midagi. Tänu sellele saab alati enamvähem kindel olla et tegu on just Gazi juppiga. Lisaks olen palju vahtinud Venemaa välja kaevamisi. Ja muidugi olen siin targematelt ka nõu küsinud.
Sellise juppide otsimise puhul ongi oluline enne endale selgeks teha mida üldse otsitakse. Raske on midagi otsida kui ei tea milline ta välja näeb või et ta üldse auto küljes oli. Venemaal ka ei teata 1942 aasta auto kohta suurt midagi. Selle kohapealt peetakse seda keeruliseks masinaks mida taastada. Enne sõjaaegsed ja pealesõjaaegsed autod on läbi ja lõhki teada. Niiet ainuke variant on metsast otsida infot. Kuigipalju uut olen teada saanud sõjaaegse MMi kohta. Kunagi kui see otsimine lõppeb siis teen mingi kokkuvõtva lehekülje nende masinate erinevustest jne... praegu on segapudru.