automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz MM-V 1942
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Ma lähipäevil otsin ta üles ja helistan sulle.
Need Riia ampermeetrid said tootmises olla alles pärast 2.maailmasõda, gostist hoolimata. 

Seega reaalselt ta sinu autoga kokku ei käi.

A.
(23-08-2018, 09:21 AM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]Need Riia ampermeetrid said tootmises olla alles pärast 2.maailmasõda, gostist hoolimata. 


Kas sellepärast, et Riias ei oleks sõja ajal olnud kedagi, kes oleks seda GOSTi kasutanud?

GOST tähisena kasutuses alles 1940 aastast, aga see pole antud juhul oluline, lihtsalt ääremärkus. 
Aga kui see "ampermeetritehas" tegutses sõjaajal Riias, siis tõepoolest ei oleks 1942a NSVLis kehtestatud GOST saanud seal toodetavale kaubale jõuda enne, kui sakslased Riiast 1944 jälle välja löödi.
Teiseltpoolt, kas on kindel, et tehas jäi 1941 suvel Riiga, või viidi ära ja tootis või komplekteeris kuskil Uurali taga sõjamasinale kraami edasi?  
Üldiselt küll vist Riia läks 1941 nii kiiresti sakslastele, et poleks väga jõudnud terveid tehaste sisseseadeid evakueerida. VEFi töökojad igatahes jäid sakslastele kätte ja sakslased tootsid seal vene + saksa segajuppidega raadioid edasi sõja ajal. Mul üks selline 1942a raadio sattus ette kord.
(20-08-2018, 10:03 AM)Raudpats Kirjutas: [ -> ][Pilt: i?id=5a7a7f4f659fd33f49f53afe35acf22e-l&n=13]

Vaatan seda pilti  ja pump tekitab küsimusi. Kas on keegi sellist pumpa reaalselt näinud? Missugune on see jala osa täpsemalt? Kas on kellelgi paremat pilti jalast?

Selline pump täitsa olemas ja tema lähisugulane ka kõrval.

https://www.upload.ee/image/8856181/IMGP3624.JPG
Gost-iga on see, et see on standard, millele tuginedes tuli midagi toota või valmistada. Näiteks on olemas Gost 20-liitrise metallist vene bensiinikanistri jaoks (varasem, mida ma näinud olen, on aastast 1949).

Gost ei ole tootmisaasta. Gost viitab sellele, millal võeti vastu reeglid, mille alusel üks või teine vidin toodeti. Seega Gostiga 1700-42 ampermeeter on toodetud ajavahemikus, mis jääb 1942. ja 1953. aasta vahele (siis rakendus järgmine Gost).

Arvestades seda, et Riia oli kuni 1944. aastani nõukogude võimu alt väljas, siis on vähetõenäoline, et selline vidin valmistati aastatel 1942 kuni 1944 Riias. Pigem alustas selline tehas tootmist millalgi 1940ndate aastate teises pooles.

Kahjuks ei leidnud ma oma pealiskaudse otsingu tulemusena, millal Riia Avtopribor näidikute tootmist alustas. Äkki tasub kirjutada toimivale tehasele Avtopribor ja nad annavad selge sõnumi, millal ja milline näidik kasutusel oli? http://avtopribor.ru

Vene näidikute ja elektriseadmete kohta veel: vähemalt 50ndatest alates (kui mitte varem) on erinevate vidinate korpustele sisse löödud ka reaalne tootmise aeg kujul kuu-aasta. Näiteks V-59.

Mis õigesse ampermeetrisse puutub, siis parimal juhul otsiks ma sellist, millel on lihtsalt logo AP (nagu siin parempoolsel spidomeetril). Äärmisel juhul on tõenäoline varajasem vasakpoolne logo.

[Pilt: 20180816_222929.jpg]

Ja ilma Riia kirjata ampermeetrite puhul tasub ka ettevaatlik olla: moodsa tehnikaga on "valede" kirjade eemaldamine ülimalt lihtne.

A.
Mõned kiire otsimisega leitud näited. Õige leiad sa tõenäoliselt siis, kui suudad välja kaevata mõne algse armatuuri, kus selle jäänused küljes.

[Pilt: 129749-1.jpg]

[Pilt: 129749-3.jpg]

[Pilt: itemimg1263.jpg]

A.
Sai natuke metsas longitud. Naljakal kombel tuligi täna maaseest üks ampermeeter. Aga ainult korpus. Selles kohas on pinnas natu kehva ja ega sealt vist loetavat sihverplaati ei leia. Peab vene foorumites surfama ja vanu pilte uurima...


[Pilt: 20180824_230418.jpg]

[Pilt: 20180824_230432.jpg]

[Pilt: 20180824_230440.jpg]

Tuledelüliti seest jubinaid...

[Pilt: 20180824_230454.jpg]

Aru ei saa kus juhe toru sees jooksis. Kas generaatori juhe??

[Pilt: 20180824_230509.jpg]

[Pilt: 20180824_230520.jpg]

Suur tänu Diselistile korraliku Riia ampermeetri eest(pildil vasakpoolne)

[Pilt: 20180824_230700.jpg]

Korpus on metsast leitud ampermeetriga samasugune. Aga seda oli ka arvata

[Pilt: 20180824_230742.jpg]

Vaatasin uudishimust oma jagaja sisse. Ja nagu ma aru saan siis 39 aastal tehtud?

[Pilt: 20180824_230956.jpg]
Vaatasin ja uurisin natu. Õige ampermeeter peaks olema selline....

[Pilt: itemimg1263.jpg]
X-39 võiks tähistada 1939 aasta oktoobrit. Mossel näiteks olen samalaadset tootmisaja tähistust kohanud.
Sibulalaadal oli ka sarnane aparaat väljas. 
[Pilt: IMG_4536.JPG]
[Pilt: IMG_4537.JPG]
[Pilt: IMG_4538.JPG]
Ampermeeter on vale, nagu ka süütepool, jagaja, pingeregulaator....  Big Grin


Eriti äge on muttrite virn plokikaanepoldi all
(27-08-2018, 13:22 PM)AsTroSS Kirjutas: [ -> ]Ampermeeter on vale, nagu ka süütepool, jagaja, pingeregulaator....  Big Grin


Eriti äge on muttrite virn plokikaanepoldi all

Aga ta liigub!Mõnus välimus ! Tõstan kebkat omaniku ees ,et rahvale silmailu pakub!!Emka teemas oli juttu 67 te arvust,aga mitut te liikumas näind olete!
Kui ootaks-otsiks  originaal juppe oleks ta mattunud kuuri sügavusse tolmu alla ja sinna ta jääks.
ma loodan, et saad aru et minu jutt oli lastud teele läbi huumoriprisma
Jah. Ega minu MM ka täiesti valmis ei saa kunagi vist. Praegu on unistus kevadeks ta olemasolevatest jubinatest nii palju kokku laduda kui võimalik. Need asjad mida hiljem on keeruline maha võtta ja taastada tuleb üle käia. Suurim peavalu on ikkagi raam. Sellega kiirustasin ilma asjata. Nüüd saan korralikuma raami aga see jõuab koju alles sügisel.
Selleks et see masin korralikult ära taastada kuluks kogenud mehel umbes 1500-2000 tunni ringis. Mina näen et talvel saaksin maksimaalselt 500 tundi kuskilt leida. Muidugi liivapritsi ja värvimistööd teeb sõber ära. Õnneks. Kasti teeb puusepp. Ühtegi asja ei remondi. Kõik läheb külge nagu nad on. Ja siis pärast vaatab palju aega ja tahtmist on. Niiet mingi udupeen masin siit esialgu ei tule. Töömaht läheks liiga ulmeliseks ära...
Taavi, saad sa nii sõitva masina?
Praegu paistab et kui Ameerikast jupid kohale jõuavad siis saab ta teha iseliikuvaks.... sellise risust masina ehitamise puhul tuleb kindlasti igasugu üllatusi. Ainuüksi õigete poltide ja mutrite leidmine saab paras peavalu olema. Aga õnneks on MM ehituselt nii lihtne kui üks auto üldse olla saab. Pole mingeid liiste ega muid üleliigseid asju. Pole uksi mis vaja korralikult käima saada jne. Polstreid jne pole ka. Praegu on suurematest asjadest puudu üks tagumine vedru ja normaalne kabott...
(27-08-2018, 14:59 PM)AsTroSS Kirjutas: [ -> ]ma loodan, et saad aru et minu jutt oli lastud teele läbi huumoriprisma
 Pole siin mingit huumorit. Lihtsalt hea vaadata, et sellised veel liiguvad. Tegelikult pill küllalt originaalne. Need 6V genekad ja starterid visatigi esimesel võimalusel minema ja asendati 12V süsteemiga. Kardaani toru saadeti ka kukele. Sellisel kujul need autod 50-date lõpus ja 60-date alguses ringi liikusidki. Originaalsus on muuseumi värk. Kui tahad masinaga liikuda, siis tuleb teha tehnika juures muudatusi, nagu tegid meie isad ja vanaisad. Muidugi ei poolda ma mingite hübriidide ehitust, nt. MM + Volga mootor jne. Aga see on oma ajastu ehe näide.
[Pilt: IMG_4537.JPG]
Vaatan seda pilti ja kuidagi ei suuda muiet maha suruda. Pole midagi öelda, punaarmeelased on leidlikud. Süüteluku auk ilusti plaadiga kinni kaetud. No mina oleks sinna või õlirõhu näidiku pannud Big Grin
Lisan veel, et tulemüüril olev valge kleeps oli ARK poolt väljastatud, huvitav kas masinal on ka mõni uuema aja registreerimismärk.