automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz MM-V 1942
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Head pildid! Tänud! Ja Gruppenile ka tänud info eest. Uurin asja...

Minu MMi toru on sellise kraaniga. Ameeriklane on toru vist valepidi ka pannud...

[Pilt: 20180708_164407.jpg]
Erinevaid krunte ja värve mida erinevatel MMi mootoritel näha võib...


[Pilt: 20181013-232127.jpg]

[Pilt: 20181013-232150.jpg]

[Pilt: 20181013-232205.jpg]

[Pilt: 20181013-232336.jpg]

[Pilt: 20181013-232344.jpg]

[Pilt: 20181013-232421.jpg]
Sai siin spetsialistidega uuritud ja puuritud nii metsast leitud juppe kui ka mujalt leitud juppe. Mootori värvitooniga hakkab asi kiskuma kuhugile nende kolme kanti...

[Pilt: modela-engine2-1.gif]

[Pilt: 280px-1942-Ford-Super-Deluxe-engine.jpg]

[Pilt: 928971279.jpg]
Armatuuri valgusti ja ninale märk. Armatuuri lambi kuppel on 1.5km kauguselt varem leitud...

[Pilt: 20181014-170313.jpg]

[Pilt: 20181014-161937.jpg]
[Pilt: 44105698-2210900895813929-7913402755262185472-n.jpg]

[Pilt: D0-BA-D0-BD-D0-B8-D0-B3-D0-B8-2-231-1.jpg]

Pildil on näha kandilise tiiva kandurit...

[Pilt: IMG-0004.jpg]

[Pilt: DSC06887.jpg]

[Pilt: 0-5d3c4-3c56eb54-orig.jpg]

See on suht tähtis pilt. Kabiin paistab sama olevat nagu minu autol. Välja arvatud kumerad tiivad...

[Pilt: g6-TJs-OYy3-Bc.jpg]

[Pilt: IMG-4279.jpg]

[Pilt: IMG-4280.jpg]

[Pilt: IMG-4284.jpg]

[Pilt: IMG-4276.jpg]

Paistab nagu et raami numbrit võis näha ka paremal pool autot... või siis inventaari number vms?

[Pilt: 3xmakc.jpg]

[Pilt: gaz05.jpg]

[Pilt: gaz04.jpg]
Karjalanautost sai Karelavto.....
Väga iseloomulik.
Eile suutsin ühe käigukasti korpuse ära lõhkuda. Plokikaane lihvija puhkab Türgis ja ise olen lähetuses teist nädalat.

Täna, 91 aastat tagasi, lõi Henry Ford oma esimesele Model A mootorile peale seerianumbri "A1". Samasugune mootor oli peal venelaste Gaz A-l ja AA-l.

[Pilt: henry-ford-stamps-1st-fma-engine.jpg]
Kuna ühe käigukasti korpuse tegin katki(alumine võll oli nii roostes, et ei tahtnud välja tulla) siis võtsin järgmise ette. Sees midagi ilusat ei olnud...

[Pilt: 20181019-225737.jpg]

Värv paistab Model B mootori värv...

[Pilt: 20181020-153351.jpg]

Käiguvaheti sai molekulideks võetud, ära puhastatud ja kokku tagasi pandud.

[Pilt: 20181020-185446.jpg]

Vanast käigukangist asja ei saanud. Tuli korralikum võtta...

[Pilt: 20181020-185454.jpg]

Pedaalide võll oli väga kulunud ja tagatipuks loksus pesas päris palju. Auk tuli millimeetri jagu suuremaks teha.

[Pilt: 20181020-232358.jpg]

Pedaali puks sai üle hõõritsetud. Esialgu uut puksi sisse ei tee.

[Pilt: 20181020-233735.jpg]

Uue pedaalivõlli tegin väikse istuga. Kinni on ta seal väga kõvasti. Loodetavasti niipea vahetama ei peaSmile

[Pilt: 20181021-003533.jpg]

Ülejäänud käigukasti kola on ära puhastatud. Jupid said defekteeritud ja vigased parematega asendatud. Ei muud kui kokku tagasi ja valmis...
See oli käeharjutus Big Grin.Sul üks väegadest õline kast veel minu juures ootamas!
Väike ajutrenn Gaz AA sõpradele. Pildil on Gaz AA jupp. Kas leiad üles?

[Pilt: large-29785489-RCm-Q-1.jpg]
Roolikarp?
Ei tundu olevat, ilmselt oleks liiga lihtne vastus  Smile
[Pilt: 20180927-213057.jpg]
Esisilla tala( toru ) keskel olev asi mis kinnitub gaz - i  tagasilla vedrupaki peale .
Õige!

[Pilt: Screenshot-20181023-234651.jpg]

[Pilt: Screenshot-20181023-234745.jpg]
Plokikaas käis lihvimises. Maha võeti 1/4mm. Murekohaks oli 1. ja 2. silindri vaheline küllaltki kitsas pind mis oli nõgusaks tõmmanud.
Pinki kinnitati kaas läbi küünlaaukude poltidega ja toestati plekitükkidega.

[Pilt: 20181026-210330.jpg]

Tänud Jurkale, kellelt sain kaane tihendi...

[Pilt: 20181026-210338.jpg]


Möödund pühapäeval oli plaan õhtuks käigukast kokku saada. Aga ei saanud. Põhjus oli rikutud veovõtu võllis. Alguses ei märganud et võll rikutud on. Märkasin alles siis kui kast oli koos ja kardaaniliigendit otsa proovisin.
Helistasin kõik sõbrad/tuttavad läbi, aga kellelgi sellist võlli polnud... õhtul panin asju kokku ja viisin üleliigset rauda Kuusakoskisse minekut ootava raua garaazi. Sealt leidsin käigukasti mille olin täiesti unustanud. Leidsin ta kunagi vanaraua kokkuostust. Ja naljakal kombel on ta seest praktiliselt kulumata. Ja tagant paistis võll mis mul puudu oli.

[Pilt: 20181026-210436.jpg]

Tegelikult on ta üleeelmises elus vist Gaz 67 või mingi statsi kast olnud. Sest kasti korpusel puudub MMile omane pedaalide võll ja auk võlli jaoks. Teine erinevus on käigukangi paine, mis ka kuidagi MMi oma moodi pole...

Võlli ots on õige ja kardaaniliigend sobib hästi otsa...

[Pilt: 20181026-210707.jpg]

Rikutud võll...

[Pilt: 20181026-210714.jpg]
Käigukast sai enamvähem kokku. Käiguvaheti pidin ikkagi teise vastu välja vahetama. Sest ei jäänud rahule sellega kuidas käigud vahetusid. Teise vahetiga kokku pannes ei saanud tagurpidi käiku kuidagi sisse. Niiet kast jälle(juba kolmandat korda) uuesti laiali. Vahetasin tagurpidi käigu kahvli ja kahvli võlli välja ja nüüd käib väga hästi... kast vajab veel puhastamist ja paari splinti. Pedaale praegu sobitama ei hakka. Peab koos kabiiniga proovima...
Käigukangi pöörlemist takistava tihvti tegin ka uue. Nüüd ei käi kang nagu lambajalg...
Kokku kulus kastiga jamamisele umbes 40 tundi...

[Pilt: 20181028-154545.jpg]

[Pilt: 20181028-154553.jpg]

Natuke toodi kola juurde...

[Pilt: 20181027-205351.jpg]

[Pilt: 20181027-205401.jpg]

[Pilt: 20181027-205419.jpg]

Lauale sai tõstetud mootor. Klapid ja muu kola tuleb sisse tagasi panna. Klapivahed teen 0.45 väljalase ja 0.3 sisselase. Ameerika "kolleegid" arvasid et natuke suurem vahe võib olla sest siis saab klapp kauem pesas kuuma plokile ära anda ja ei kipu ära põlema. Väike tiks võib tekkida aga senimaani on kõik klapivahed õiges mõõdus...

[Pilt: 20181028-183454.jpg]

Klapi tõukurites on õlikanalid nukkvõlli nuki õlitamise eesmärgil. Need tasub puhtaks teha. Minu mootoril olid nad umbes.
(28-10-2018, 21:03 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ] Klapi vahed teen 0.45 väljalase ja 0.3 sisselase. Ameerika "kolleegid" arvasid et suurem vahe võib olla sest siis saab klapp kauem pesas kuuma plokile ära anda ja ei kipu ära põlema.
Siin on väike loogikaviga sisse lipsanud. Suurema vahega on klapp vähem aega plokiga kontaktis, seega kuumeneb rohkem. Tiksuga pole hullu, ma olen sellist klapivahet nõudvate mootoritega aastakümneid sõitnud. Kui regullile loominguliselt läheneda, siis ei tiksu seal midagi Smile
(28-10-2018, 21:46 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]... Suurema vahega on klapp vähem aega plokiga kontaktis, seega kuumeneb rohkem...

???

Minu loogika - Kui teeme vahe veel suuremaks, siis klapid jäävadki plokiga kontakti.
(28-10-2018, 21:57 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(28-10-2018, 21:46 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]... Suurema vahega on klapp vähem aega plokiga kontaktis, seega kuumeneb rohkem...

???

Minu loogika - Kui teeme vahe veel suuremaks, siis klapid jäävadki plokiga kontakti.

Õige jah.........
Märgiviga - ütles mataõps kui kahe pani Smile
Juhtub ikkaSmile

Kolvid ja rõngad on väga tihedad. Ma natuke kardan et võibolla isegi liiga tihedad. Ei tohi mootorile igaksjuhuks eriti kuuma anda. Peab rahulikult soojendama jne. Rõngaste vahed jaotasin laiali ja üritasin kolvid sisse panna. Aga õiget riistapuud selleks polnud. Lõdvikuklambrid ajasid asja ära õnneks...

[Pilt: 20181030-002015.jpg]

Väntvõll sai ka sisse visatud ja nukkvõlli ajastus paika pandud...

[Pilt: 20181030-031530.jpg]

Remondiks seda tegevust nimetada ei saa aga kasutu töö ka ei olnud sest õlikanalid olid suht umbes. Ja igasugu 70 aasta vanuse õli jääke oli mootoris. Klappide sooveldamisest on ka kindlasti kasu. Eile proovisin nende tihedust ka. Raamat ütleb et kui minuti jooksul petroolium läbi ei tule siis loetakse klapid tihedaks. Ma proovisin WD-40ga. Raske oli näha aga tundus et minuti jooksul läbi ei jooksnud. Kolme klapi vahed tahtsid reguleerimist kuna vahe puudus...