automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz MM-V 1942
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
[Pilt: 20200725-235551.jpg]

Selle aasta vaieldamatult parim leid minu jaoks. Selle vedru puudumine oli suur mure. Aga nagu vanemad ja targemad koguaeg korrutasid... ole rahulik. Küll ta tuleb kuskilt.
MMiga projekti jaoks juppide otsimisiega tegelen endiselt iga päev. Aga neid puuduolevaid juppe on raske leida. Õnneks pole neid palju.
Rehvidega on ka suht kitsast. Esisilla tarbeks sai sellised leitud. Paistavad kasutamata, kuigi nagu oleks velje peal olnud kunagi...

[Pilt: 20200911-170250.jpg]

[Pilt: 20200911-170332.jpg]

[Pilt: 20200911-170324.jpg]
5045792
Eelmises posti kõnealuse traktori omaniku nr.
Suured tänud! Hädasti oleks vaja küll. Eks helistan homme igaksjuhuks. Kuigi sai juba soovi avaldatud kuulutajale...
Tere, ei tea küll 100% kindel olla. Aga seisavad mul taolise traktori ehitamisest kapott ja muid vidinaid
Tervist! Helistan homme kui sobib...
Mässan siin tagavedrudega ja avastasin et mul pole ühtegi kasutuskõlbulikku parempoolset tagavedru ja tagasilla vahelist klambrit. Kui kellelgi on parempoolset üle, siis annaksin kulumata vasakupoole oma vastu...

[Pilt: 20201004-141006.jpg]
Uued esirattad on nüüd korras....

[Pilt: 20201011-130601.jpg]

[Pilt: 20201011-123519.jpg]

Tagavara ratas ootab maal ära toomist. Siis kõik ennesõjaaegsed rehvimustrid masina küljes esindatud

[Pilt: received-1795800943781541.jpg]
Tagavedrud hakkavad ka looma vaikselt. Tegu on siis vanema tüübi vedrupakkidega. Uuemat tüüpi vedrusid lihtsalt pole. Peaks igaksjuhuks uurima kuna tagavedru täpsemalt uuenes... peamine erinevus on kammitsates...

[Pilt: 20201030-025019.jpg]

Puudu olev vedru tagumine klamber tuli Saaremaa sõbra käest. Väga korralik...

[Pilt: 20201030-025119.jpg]
Vaadates erinevates teemades AA mootorite pilte, tekkis väljalaskekollektori kohalt  küsimus. Omal ajal oli isal AA mootoriga aiatraktor. Selle kollektori väljavõte summutisse oli aga keskelt (2 ja 3 silindri vahelt), mitte aga 4 silindri jäelt. Mingeid ümbertegemise jälgi silma ei hakanud, oleks nagu pidanudki nii olema. Sisselase  oli ümber tehtud st. ots oli ülespoole ja sinna otsa aretatud Volga karburaator. Samas, selline väljalakekolle ei sobiks kuidagi kokku originaal sisselaskega... Või oli see siis tõesti vahetatud millegagi, mis 1:1 sobis.
(11-11-2020, 00:54 AM)Ats1 Kirjutas: [ -> ]Vaadates erinevates teemades AA mootorite pilte, tekkis väljalaskekollektori kohalt  küsimus. Omal ajal oli isal AA mootoriga aiatraktor. Selle kollektori väljavõte summutisse oli aga keskelt (2 ja 3 silindri vahelt), mitte aga 4 silindri jäelt. Mingeid ümbertegemise jälgi silma ei hakanud, oleks nagu pidanudki nii olema. Sisselase  oli ümber tehtud st. ots oli ülespoole ja sinna otsa aretatud Volga karburaator. Samas, selline väljalakekolle ei sobiks kuidagi kokku originaal sisselaskega... Või oli see siis tõesti vahetatud millegagi, mis 1:1 sobis.
Neid väljalaskekollektoreid on vähemalt kahte tüüpi. Suur osa mootoritest tehti statsionaarseks kasutamiseks, elektrigeneraatorid ja viljaveskid ja segumasinad jne. Need olid köll vist markeeringuga MM, aga väliselt vist üsna samad. Statsionaaril oli üks kollektor ja auto mootoril teine. Väidetavalt oli ka auto kollektorites erinevusi, ei oska vaielda, ei tea. Ka sisselaskekollektor oli natuke erinev, kuna statsionaarmootoril oli peaaegu alati natuke teistsugune karburaator ja automaatne pöörete hoidmise süsteem ning selle varraste jaoks oli kollektoris kinnituspoldi ava (selle jaoks omakorda oli üks koht natuke paksem, et saaks augu teha sinna ja vist ka keerme keerata). Kunagi ammu oli mul paar poolikut statsionaarmootorit ja mõned osad lisaks, siis avastasin need erinevused.
MM statsionaarmootori oma.
https://www.zr.ru/archive/zr/1932/21/dvie-krivyie   siin on nõukogude meelevaldset ajalugu.
Üritan astmelaua tugedest mingit asja saada...

[Pilt: 20201129-133224.jpg]

[Pilt: 20201129-141445.jpg]

Esimese vinkelastmelaua nurga suunda ma veel ei tea. Niiet vaadake sellest möödaSmile
Üks huvitav tähelepanek...

Raamile on mingi number peale löödud esisilla ja roolikarbi vahelisele alale...

[Pilt: 20201129-160255.jpg]

Pildilt vist aru ei saa aga number on 56586

[Pilt: 20201129-163549.jpg]

Ei teagi kas siis raami number või midagi muud. Pigem vast ikka raami number. Inventaari number oleks kuskil mujal vast olnud. Kui üldse...

[Pilt: 20201129-162854.jpg]
Kuramaalt leiti huvitava süütelülitiga armatuur plekk...

[Pilt: received-841127456670032.jpg]

[Pilt: received-247466403422746.jpg]

[Pilt: received-674618859894141.jpg]

[Pilt: received-387069619185462.jpg]

[Pilt: received-3681099835311669.jpg]

Lüliti on tõenäoliselt euroopa päritolu. Ehk siis rindel külge kruvitud...
Markeering S viitab Rootsi elektriohutuse kontrollasutusele (SEMKO Svenska Elektriska Materielkontrollanstalten "The Swedish Electric Equipment Control Office") VDE on sama asi, aga Saksa oma (Verband der Elektrotechnik, Elektronik und Informationstechnik). Lülitid on ka täna saadaval Ebays: link.
Kuskil eespool justkui oli juttu, et kergtankidel ei olnud süütelukku.
Tänud! Nüüd meenub jah et soomukitel polnud süütelukku.

Esimene neet sai pidulikult ära needitud. Neid on veel väga palju vaja neetida. Ja mõned neist küllaltki keerulistes kohtades.

[Pilt: 20201224-000045.jpg]

[Pilt: 20201224-001821.jpg]

Võrreldes tehase tööga on tulemus päris ok minu arust. Eks järgmised saavad paremini. Mina jätsin needi umbes 1-1,2x läbimõõt välja ulatuma. Eks see oleneb tööriistadest ja soovitud tulemusest. Tööriistad on sellised....

[Pilt: 20201224-000345.jpg]

[Pilt: 20201224-000354.jpg]