automoto.ee foorumid

Täisversioon: GAZ 21 automaat 1960
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
(03-03-2019, 22:15 PM)TeeTL Kirjutas: [ -> ]Nõukaaegse tehnikaga on vahest ka selliseid toredaid juhtumeid, kus tehasest väljus täitaa ametlikult puuduliku või muudetud komplektsusega toodangut, sest vastavat osa polnud lihtsalt saada sel hetkel. 
Ja siis ei saaks tänapäeval  keegi öelda, et asi pole päris selline nagu ta oleks pidanud olema. ...
Meil oli kunagi probleem mingi tuula rolleri taastamisel, asjad ei klappinud kohe kuidagi ... leidsin netist mingi tuula mehe, kel terve rollerite muuseum. Sain ta toru otsa, selgus, et tegu oli sama tehase omaaegse konstruktoriga, kes mind maha rahustas sõnadega: tegime igasugu variatsioonides. Tegelikult on tänagi igasugu tehasepassides kirjas, et tootjal on õigus teha passis kajastamata muutusi.
Vabandust, kütuse peenfilter. Toru peab tulema otse pumbast üle klapikambri kaane ja siis karburaatorisse, kinnitatuna vastava klambriga veel klapikambrikaane küljele

[attachment=74462]
Üks pilt Brüsselis näitusel olevast kahevärvilisest gaz-21st
Kas kellelgi on üleliigset korktihendit klapikambrikaane alla?

Originaalsust tagaajades tuleb nüüd ära vahetada ka poldid, mis hoiavad tuleseina isolatsiooni paigas - ei tohi olla värvitud.
Mul peaks olema, nägin just virnakest...
Kas see on sama kujuga täpselt, nagu 24 oma? 24 kaas kõrval, hea võrrelda.
(05-03-2019, 13:21 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Mul peaks olema, nägin just virnakest...
Kas see on sama kujuga täpselt, nagu 24 oma? 24 kaas kõrval, hea võrrelda.

Kujult kindlasti sobib - aga aukude kohta ma ei tea. Ja kui ta kujult sobib ju siis on volga oma.
Ma nüüd pead ei anna, aga seda sama gaz21 mootorit ju toodeti kuni viimaste volgadeni välja, muidugi modifitseerituna.
Loodame, et keegi informeeritu kirjutab siia.
Oleme hädas olnud klapikambri kaane õige tooniga ja siis selline info arhiivist:

[attachment=74479]
Selle info järgi on teil klapikambrikaas ise ka vale...
(05-03-2019, 14:10 PM)stretch Kirjutas: [ -> ]Selle info järgi on teil klapikambrikaas ise ka vale...

Lisaks sellele:

Aasta 1960
-Tumesinised kaaned tähendasid, et mootor on tehtud bensiinile 76 ja olid 75 hobujõudu

-Helesinised kaaned tähendasid, et mootor oli tehtud bensiinile 92 ja olid 80 hobujõudu.

Pildid allpool näitavad export Volga brošüüri sellest ajas, kus küll mustvalgel pildil on näha kaane hele värvus.

[attachment=74480]

[attachment=74481]
Kahjuks ei ole klapikaanetihendit pakkuda, kuhi koosneb plokikaane- ja karteripõhjatihenditest.
Suure tõe ja ajaloo huvi ajas mind ka uuesti üles otsima oma auto juuri või isegi mõnd säilinud dokumenti. Sain müüja veel kätte - täitsa elus oli. See Kanada lugu minu mälestustes ei olnud 100% õige. Kas ei kuulanud korralikult esimene kord või siis ei tea kus tähelepanu oli. Auto esimene omanik oli ta ikkagi uuena saanud otse tehasest. Ainult, et Kanada sugulased olid auto tellinud ja siis siia sugulastele andnud. Hiljem oli auto edasi müüdud siis minu kontakti Isale ja isa surma järel müüs poeg auto ära. Ja poeg ise on ka juba vanaisa Smile. Midagi pole säilinud - ainult mälestused.
Mulle täna üks foorumlane helistas ja pajatas ka oma auto ajalugu (peres säilinud) - kadedaks teeb, et see on väärtus, mida ühelegi autole juurde lisada hiljem ei saa. Lisaks sellele muidugi elab ta väga kaasa meie projektidele ja soovis edu.
(08-03-2019, 13:17 PM)sven1 Kirjutas: [ -> ]Auto esimene omanik oli ta ikkagi uuena saanud otse tehasest. Ainult, et Kanada sugulased olid auto tellinud ja siis siia sugulastele andnud. Hiljem oli auto edasi müüdud siis minu kontakti Isale ja isa surma järel müüs poeg auto ära. Midagi pole säilinud - ainult mälestused.

Siis auto ei käinudki Kanadas või ?
(08-03-2019, 13:27 PM)spitfire Kirjutas: [ -> ]
(08-03-2019, 13:17 PM)sven1 Kirjutas: [ -> ]Auto esimene omanik oli ta ikkagi uuena saanud otse tehasest. Ainult, et Kanada sugulased olid auto tellinud ja siis siia sugulastele andnud. Hiljem oli auto edasi müüdud siis minu kontakti Isale ja isa surma järel müüs poeg auto ära. Midagi pole säilinud - ainult mälestused.

Siis auto ei käinudki Kanadas või ?

Ei käinud jah
Seda väiksest viga annab tulevikus parandada...  Rolleyes
Kui kasutada moodsa maailma väljendeid, siis auto poolt vaadatuna "on petetud õigustatud ootusi",  Big Grin
No auto võis ikka väga kurb olla, et pidi saama ju tõotatud maale, kus õlid panevad mootori laulma ja bensiinist saab rohkem väänet, kus teedel kulgedes on rõõmus vile, mitte silla jupid.
Veidi hilisemast (1966) kuulutus, kus pakutakse Kanada eestlastele võimalust Eestisse autosid, toidupakke ja tuusikuid osta: https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=d&d=v...661112.1.6. Üllatav, et sellise tehinguga eksport variante pakuti, auto liikus ju NSVL-siseselt tehasest lõppkasutajale.
(08-03-2019, 15:22 PM)bom Kirjutas: [ -> ]Veidi hilisemast (1966) kuulutus, kus pakutakse Kanada eestlastele võimalust Eestisse autosid, toidupakke ja tuusikuid osta: https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=d&d=v...661112.1.6. Üllatav, et sellise tehinguga eksport variante pakuti, auto liikus ju NSVL-siseselt tehasest lõppkasutajale.

Eks nende tehingute puhul kehtis reegel, kes maksab, tellib muusika. Ei tea ju kuidas see värk toimus. Võibolla tehti kingitus, Kanada esinduse kaudu ja nende mõttelaadi kohaselt pidi pill olema automaat kastiga. Juba see pani asja paika ja muidugi tasuti mitte lepalehtedega. Selleks sobis ainult GAZ 21E, ehk eksport variant. Volga raamatus on kirjas, et Volgasid müüdi c. 1700.-$ eest. See oli väga soodus hind sellise auto kohta. Viimase 60 a. jooksul on dollar odavnenud umbes 4 korda. Ehk tänapäevase hinna järgi 6800.-$, mis meil käibel olevas rahas teeks 6000.-€ Kui tänapäeval keegi müüks 6000.- € eest automaat kastiga Volgat, oleks veri tänavatel Toungue.
(08-03-2019, 15:22 PM)bom Kirjutas: [ -> ]Veidi hilisemast (1966) kuulutus, kus pakutakse Kanada eestlastele võimalust Eestisse autosid, toidupakke ja tuusikuid osta: https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=d&d=v...661112.1.6. Üllatav, et sellise tehinguga eksport variante pakuti, auto liikus ju NSVL-siseselt tehasest lõppkasutajale.
Ilmselt oli turg läänes neile pea olematu, suur kodumaa ja partei aga nõudsid ekspordiplaani täitmist ja valuutat, eks see oli üks variantidest.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9