07-07-2019, 23:20 PM
08-07-2019, 08:54 AM
Ning ka Euclid oli hädas mootorite ebavõrdsusega. Mitte kunagi ei suuda kaks pada toota TÄPSELT sama pöördemomenti... Aga mõningase trikitamisega saab sellest ebaühtlusest jagu. Näiteks planetaarülekandega momente liites
08-07-2019, 10:18 AM
Tsitaat: Mitte kunagi ei suuda kaks pada toota TÄPSELT sama pöördemomentiLäheb tera parem nurk kännu taha kinni, mootor seiskub, pöörab vasak roomik masina kraavi. Pöörlemiskiirusel on suuremat sünkrooni vaja, et otse sõita. Pöördemoment võib kõikuda suures piiris.
08-07-2019, 10:35 AM
Mõni ei piirdu ainult kahe mootoriga.
08-07-2019, 15:39 PM
Kui kõrvuti ei saa siis kuidagi ikka saab.
https://www.youtube.com/watch?v=9gAYeyUB7oA
https://www.youtube.com/watch?v=9gAYeyUB7oA
08-07-2019, 17:30 PM
(08-07-2019, 10:18 AM)aavu Kirjutas: [ -> ]Kisub küll suti kraavi, aga just pöördemomendi tootmine määrabki mootori väntvõlli pöörlemissageduse. Kui seda momenti on rohkem, kui parasjagu vaja, siis pöörlemissagedus suureneb. Kui koormust on rohkem, kui parasjagu silindrisse sattunud põlevainest välja pigistab, siis hakkab vähenema. Kui juhikohale sattunud juhm ei reageeri, läheb huvitavaks.Tsitaat: Mitte kunagi ei suuda kaks pada toota TÄPSELT sama pöördemomentiLäheb tera parem nurk kännu taha kinni, mootor seiskub, pöörab vasak roomik masina kraavi. Pöörlemiskiirusel on suuremat sünkrooni vaja, et otse sõita. Pöördemoment võib kõikuda suures piiris.
Aga tõesti on üks viis masina võimsust suurendada mootorite arvu lisamisega.
08-07-2019, 20:44 PM
Venelaste üks kuulsamaid sünkroonis töötavate mootorite projekt oli MAZ 2000 Perestroika kus üritati ehitada autorongi mille igal haagisel oli mootor aga süsteemi ei saadud käima sünkroonselt. Mida rohkem haagiseid järjestiku ühendati seda enam hakkas asi sarnanema muinasjutule kus tegelasteks luik, haug ja vähk kes vankri ette rakendati.
See projekt on ka hiljem tagant järgi leidnud kajastamist ja viga väidetakse oligi selles, et puudus korralik elektroonika mis mootoreid kontrolli all hoiaks. Poolmehhaaniliste juhtimisvõtetega see tookord ei õnnestunud.
Selle viinamarjakombaini duubeldatud mootoritega isendi hoiab vast isegi kontrolli all, kiirused ju olematud aga autoga on asi kahtlasem.
See projekt on ka hiljem tagant järgi leidnud kajastamist ja viga väidetakse oligi selles, et puudus korralik elektroonika mis mootoreid kontrolli all hoiaks. Poolmehhaaniliste juhtimisvõtetega see tookord ei õnnestunud.
Selle viinamarjakombaini duubeldatud mootoritega isendi hoiab vast isegi kontrolli all, kiirused ju olematud aga autoga on asi kahtlasem.
08-07-2019, 21:52 PM
Kui juba offtopicuks kiskus, siis ei saa märkimata jätta paarismootorit, mis väidetavalt oli õnnestunud. Sherman tanki mootor GM 6046, Ehk siis kaks Detroit Diselit paaritatuna. Neid mootoritega tanke saadeti Nõukogude Liitu Lend Lease raames. Neid tuli muidugi ka bensiinimootoriga, aga diislid tulid ainult venemaale, liitlasväed sõitsid bensiiniga.
08-07-2019, 22:10 PM
Kui juba offtopic ja sõjandus, siis BTR oli ka miski ajani kahe bensiinimootoriga. Kuniks KAMAZ-i mootor need asendas.
08-07-2019, 22:14 PM
Sarnaselt on mootoreid lihtsam tandemina tööle panna. Siin on nad konkreetselt ülekandemahhanismi küljes kinni. Pisike erinevus ühe mootori töös kompenseeritakse teise poolt.
Venelasel on samuti olemas tankide ja spetstehnika jaoks lamavad mootorid mis on kahest motost kokku pandud. Toimivad.
Ja ärme unusta BTR-e mis olid kahe mootoriga ja sõitsid ja sõdisid peaargu edukalt.
Ja kui nüüd tagasi tulla selle viinamarjakombaini juurde siis miks pidi see halvemini juhitav olema kui BTR.
Venelasel on samuti olemas tankide ja spetstehnika jaoks lamavad mootorid mis on kahest motost kokku pandud. Toimivad.
Ja ärme unusta BTR-e mis olid kahe mootoriga ja sõitsid ja sõdisid peaargu edukalt.
Ja kui nüüd tagasi tulla selle viinamarjakombaini juurde siis miks pidi see halvemini juhitav olema kui BTR.
08-07-2019, 22:47 PM
(08-07-2019, 22:14 PM)Daff Kirjutas: [ -> ]...Seal olid kahel mootoril ühised silindrid ja põlemiskambrid, ehk kolvid liikusid teineteisele vastu. Kummalegi väntvõllile jõudis võrdne kogus energiat.
Venelasel on samuti olemas tankide ja spetstehnika jaoks lamavad mootorid mis on kahest motost kokku pandud. Toimivad.
...
18-07-2019, 08:40 AM
18-07-2019, 13:54 PM
.91 a. tegi väga sarnane komplekt 1000m proovivõtmist Viljandimaal.Väga head puurkaevud said neist.
18-07-2019, 13:59 PM
Täna puurivad kohas kus pinnast on ehk 10...20 cm ja edasi on puhas paas.
19-07-2019, 00:00 AM
Need vanad mehaanilised puurid lähevadki läbi kivi mida uuemad suruõhul ja hüdraulika pealt töötavad puurkaevu puurid väga ei seedi.
27-09-2019, 21:10 PM
Belaruss traktorid on leidnud kasutamist ka Valgevene politseis ja see on paras nali küll . Mujalt maailmast politsei patrull traktoreid küll ei leia .
27-09-2019, 23:12 PM
Need pole patrulltraktorid. Need on evakuaatorid. Netist pilte leida küll kus tirivad masinaid kuhu iganes.
05-01-2020, 22:04 PM
Üks väga huvitav pilt venemaalt mis iseloomustab nõukogude majanduse absurdset olemust koos kohutava raiskamisega . Kartul kuhjatakse hiigel kuhjadesse talve ootama kus kahjuks külm , vihm ja lumi selle kartulikuhja pealmised kihid laialdaselt rikkus. Vaevalt seda hiigelkuhja mullaga katma hakati sest see oleks olnud kohutav töö ja enamus oleks tulnud käsitsi labidaga teha sest buldooseri ja kopaga kartulikuhja otsa ei juba ei roni .Hea kui kilegi peale saadi . Tõenäoliselt sealt hiigelhunnikust varustati mingit suur linna või sõjaväge kartulitega .
05-01-2020, 22:31 PM
Kes teab, järsku ongi mõeldud piiritusetehase jaoks see kuhi.
05-01-2020, 22:38 PM
Ei ole kartul.
Peet ju.
Kartuli kohta kuidagi suurevõitu.
Aga väljak kuhu kogutakse tundub ka eriline.
Ventilatsiooniga?
Peet ju.
Kartuli kohta kuidagi suurevõitu.
Aga väljak kuhu kogutakse tundub ka eriline.
Ventilatsiooniga?