automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 2)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(09-01-2019, 21:42 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Aga miks mitte? Meil peaks olema vaba maa ja kui kaks inimest nii kokku lepivad, siis ei peaks see mitte riigi asi olema. Kui on suli tehtud, siis selleks on seltskond ja protseduur, kohus nimeks.

Ma pidasin silmas rohkem sellist teemat, kus mingi punkt on osavate juristide poolt kuhugile vahele suratud, et müüja asjast aru ei saaks. Tavaliselt on ostjaks siiski firma koos juristidega ja müüjaks eraisik. Aga nii ehk naa, siinkohal on alati müüja kunn ja ta võib lepingu teha sellise nagu heaks arvab. Tihtilugu on igasugu vanainimestega vastupidine teema. Paber visatakse lauale, kirjuta aga alla, saad šokolaadi ka kui kähku teed. Kui allkiri käes, kamandatakse mammi tarekesse ja enne välja ei tule kui harvesteri tagatuled kadunud on. Sellisel juhul on kõige õigem, nagu Ply ütles, pauk vastu hambaid, kui ainult andja leiduks. Kohtusse see mammi nagunii minema ei hakka.
(09-01-2019, 19:21 PM)metsnik Kirjutas: [ -> ]Aga need mikroharvesterid ja mikroforfarderid on mõeldud esimese harvendusraie jaoks ju, nendega puid langetada ja vedada.....

Nõus. Aga ikkagi küsimus: kas needsinased Rootsi ärimeestest ettevõtjad on debiilikud, kui neid toodavad, ostavad ja tarbivad? Ei ole ju... "Omavad" poolt Eestit.
 
Kui me väidame, et "viljastavates EV algusaastate tingimustes", kui metskondade ja metsatöötajate süsteem hävitati ning metsade hooldus ära jäi pluss 25 aastat tagasi tagastatud ja samamoodi hooldamata erametsad, on Eesti metsad niivõrd halvas korras, et kergtehnikaga pole seal midagi enam teha... siis mingis suhteliselt suures osas tuleb vist nõustuda, vaadates ise ka peeglisse!!! Küll päris oma rannikumets ja noorendikud on vähe paremat hooldust ja harvendust saanud. Varsti järgmine ring ees. 

Aga see ei tähenda, et Vana ja Arenenud  Maailma inseneride välja mõeldud metsahoolduse kergtehnika kõlbmatu oleks, mida ma siitsamast threadist nagu välja loeks! Sellest samast raudhobust droon-harvesteriteni, iseronivatest tüvepuhastajatest tõesti siis akudega vars-kettsaeni...
Tuues näite täpselt samasugusest spetsiifilisest valdkonnast nagu on tänavate hooldus, siis vaadake ise, MILLEGA täna teid hooldatakse! Tõesti suurtest ja laiadest kiirekäigulistest veoauto-sahkadest keskliigend-väiketrakatsiteni ja mikromõõdus kõnnitee imur-pesuriteni. Ja siis kõik, mis sinan vahele mahub, sest IGAKS tööks on ÕIGE masin olemas. Miks peaks metsanduses kuidagi teisiti olema??? Mis täna metsades toimub, on see, kui linttraktoriga lükataks Tallinna kõnniteid... koos postide ja kõige muuga! Kui on vaja pargitee lahti lükata, võetakse pursk-kaevud ja põõsad kaasa... Ja siis kiidetakse, kuidas "just see ongi ainuõige töö tegemine". Ei ole ju???  Sad
Val, sa tahad 300 kilo kaaluva masinaga 35+cm puud langetada, laasida ja palgiks müüa! See ei õnnestu iialgi.
(09-01-2019, 23:00 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Aga ikkagi küsimus: kas needsinased Rootsi ärimeestest ettevõtjad on debiilikud, kui neid toodavad, ostavad ja tarbivad? Ei ole ju... "Omavad" poolt Eestit.
 

Need kes neid tarbivad, teevad endale 10 ruumi puid aastas. Need kes mõtlevad nendega äri ajada metsas on debiilikud.
selle raudhobuga võid iga aastaselt tormimurdu metsast välja vedada ei enamnat.pole vahet kas töötab harvester või raietööline saega,mõlemil juhul langetavad ühte suunda ja oksad keset teed vaalus ja materjal vaalu kõrval.nii harvester kui ka vedaja sõidavad vaalul.kui kusagil tümam koht siis saab mujalt oksi alla tuua.hiljem kui mets väljas suurematel lankidal veetakse ka oksad vaalust välja ja hakkeks ja pole sel pinnasel häda miskit kui peaga mõelda kust ja millal teeme.sügisel sohu kus igakevadiselt jõevesi peal pole mõtet trügida kuigi leidub neid kel kõik savi.vanasti  nii 20a tagasi veeti veel terridega metsa selline pisike roomik ja sõitis igal pool.pole selliseid enam silma hakanud.soost ja rabast polegi muid varjante kui talvel külmaga vedada.isegi hektar metsa lageraie ei tee selle raudhobuga mitte halligi isegi omsa tarbeks mitte.
(10-01-2019, 09:55 AM)muska71 Kirjutas: [ -> ]...
isegi hektar metsa lageraie ei tee selle raudhobuga mitte halligi isegi omsa tarbeks mitte.

Oled proovinud, et nii resoluutset kõneviisi pruugid?

Mina olen kindel, et teeb küll. Lihtsalt aega kulub palju. Meil kõigil on aga kohutavalt kiire ... kaapelaua äärde. Sad
Mul ka maja taga 10 ha metsa, olen teinud nii paberipuud kui küttepuid. Veoks olen aegade jooksul kasutanud kastiga UAZ; DT-20; T-16; T-40 ja kui keset tööd üks sillatala murdus sai ühe aasta puud välja toodud ka MTZ 05-ga.
Maa on 350 m lai ja olen sinna teinud kokku ja väljaveoks 3 sihti. Ka luubiga otsides ei laia metsast ei meeletuid rattarööpaid ega kaevikuid, alustaimestik ja järelkasv on alles jne jne.
Kõige parem oli minu meelest see töö UAZ-ga, sõitsid puude vahele ja lõigatud 3 meetrised kohe kasti. Ainult metsamaastikul oli kogu aeg tunne et nüüd lähevad ühe poole vedrud, murdub raam või keerab auto külili.  Põkaga oli jama käru tõttu, pidevalt pidi ümberkeeramiseks tagant lahti haakima ja käsitsi keerama, ka sai päris palju kordi koormat osaliselt maha visata et kännu tagant liikuma saada. T-16 on metsas hea toimetada, raam kõrge aga nii paksu lume või sulalumega täiesti kasutu, hoolimata rattakettidest. No ja MTZ-05- seda saab kasutada ainult ilma lumeta, külmunud maaga, suhteliselt siledal maal, puude vahele ronida ja koormaga sealt väljasõitu loota tähendab kõva füüsilist tööd, higist tilkumist ning korduvat koorma kergendamist jne. T-40 olen nüüd vajamineva materjali, ka palgid pika trossiga lagedale tõmmanud ja seal edasi toimetanud. Nüüd on hoovile lisandunud ka GAZ-63, eks edaspidi hakkab tema puude veoga tegelema.
Arvestades et tööinimene saab oma metsas toimetada ainult puhkepäevadel, st L ja P või riiklikel pühadel omab iga kulutatud tund väärtust, seda enam et talvine valge aeg on lühike. Ja kuna ma sain oma tarbepuud tehtud tavaliselt 4-5 päevaga siis tekib küsimus igasuguse investeeringu rentaabluse ja mõttekuse kohta. Asi pole mitte rahaahnuses või soovis astuda looduse hävitamise hävituspataljonidesse vaid talumetsa majandamine on lihtsalt elu üks osa ja mõistlik on seda teha veel säilinud talupojatarkuse järgi- õigel ajal, õige ilmaga ja niipalju kui vaja on.
Lihtsalt kiibitsejatele lihtne soovitus- ostke omale mets ja toimetage seal nagu tahate ja rahakott ning seadus lubab.
aastat 6-7 tagasi kui naisevend metsa turgu pani sügisel soos siis peale veo lõppu kogusin sealt 5-6 aasta kütte kokku ja väljas vedasin uaz raamil kulguriga millest ka siin teema olemas.taha panin nii 0,5-1 ruum peale ja metsast välja kraav oli ka vahepeal millest läbi.metsas ei uppunud kuhugi ja sõitis igal pool nii vaalul kui kändude vahel ja mõned korrad oli vintsi vaja,et kännu tagant ära saada.alul vedasin põllale hunnikusse ja siis hiljem juba kerghaagisel mööda põldu mitu kilti kodu.vot põllul viimases lõpus hakkas küll põhi kadumsa alt ja viimased koormad hooga juba,aga läbi sain.tollal oli tervis korras ja jõudsin füüsiliselt,täna enam ei jõua,päeva kuidagi töötan ja siis 2-3 päeva voodis pikali lage vahtides taastun.nüüd pliit sööb veel puid ja külmsaga ka ahi natukene,ülejäänud hake katlasse.hakkel langetamine käsitsi ja hakkurisse ajamine kõik muu saab juba tehnikaga kange liigutades.
(10-01-2019, 12:04 PM)Meelis2 Kirjutas: [ -> ]Mul ka maja taga 10 ha metsa, olen teinud nii paberipuud kui küttepuid. Veoks olen aegade jooksul kasutanud kastiga UAZ; DT-20; T-16; T-40 ja kui keset tööd üks sillatala murdus sai ühe aasta puud välja toodud ka MTZ 05-ga....
Nüüd on hoovile lisandunud ka GAZ-63, eks edaspidi hakkab tema puude veoga tegelema.
Lihtsalt kiibitsejatele lihtne soovitus- ostke omale mets ja toimetage seal nagu tahate ja rahakott ning seadus  lubab.

Viimane on üks õige soovitus Big Grin 

Aga kas see laibastuv nõukatehnika on koduõuele tulnud tasuta?  Kõik see jama vajab korralikku töökoda, tööriistasid, oskuseid seda jama remontida, rääkimata varuosadest jms. See, et keegi kunagi kas varastas või ärastas kolhoosidest-sohvoosidest asju, et keegi sai osakutena midagi ja ka sise või järeltulev põlv seda vanarauda vee lkuidagi tarbib - see ei ole aasta2019 teema! Kui on olemas - tore! Mingi olematu rahakese eest võib naljategemiseks mõne ju osta ka aga... 

Mul oli ka  Gaz69 "villu", tegin veel metsaveoks kastilaadse tagaosast  - ilgeim saast! Lõpuks läks pooleks ja mingid jupid a'la vahekast jms tehnika peaks olema HüüruRC's., kadunud Carrec ja Mati viisid ära. 
Ksf! Margus61 oli/on UAZ - jah,  midagi täiesti saab teha, kui kogu aeg remontida. Nüüd on vaat et pea 10 aastat "remondis". Metsas ei tee sittagi, kui just maanteid sisse ei lõika! 
T-16 on töös, mõisaparki on sellega normaalne hooldada ja liikuva kõrge taburetina kasutada, metsa sellega ei lähe. Õigemini läheb, kui piisavalt laiad teed sisse lõigata, ja jama on sellega ka. Sama, mis UAZ. Kui, siis mingi selline küttepuude veoks, mis keerab  ka aga hind??? Rolleyes 
Ehk kõik see jama on ära proovitud + isetehtud peaagu päristraktor "Toolik", Audi Quattro metsas, Opel Zafira metsas (praegune, kuna ühes metsas on mul ringtee sisste tehtud) jms. Sõbral on seesinane sarvtraktor ja see ümber veel tehtud - no ütleme nii, et...täiesti mõttetu tapariist! Ehk täpselt seesinane asi: kui on aega täpselt reede õhtust pühapäeva õhtuni, siis sedasorti vana läbihooratud saastaga kulutad poole ajast remondile! Ja lõpuks on mingis ajaühikus saastale kulutatud rahahulk sama, mis oleks kohe korraliku ja kalli asja ostnud aga töö on ikka tegemata! 

Ainus, mis siiani ei ole alt vedanud, ongi murutraktor  Cool Niidudekk on küll lagunenud aga see saab ka vatti. Kusjuures ma pole väga ammu nii kallist autotki ostnud, kui see MTD oli... Ja ma olen sellega "välja toonud" ikka paarkümment ruumi puid + pidevalt koormatega mererohtu-adru, kruusa jms. Aga enam ei raatsi metsa minna, laguneb lihtsalt kätte ära. Ma ei näe, miks peaks selle IronHorse'iga VÄHEM saama??? Ma saaks aru, kui kogu aeg käiks võrdlus kangemate ATVdega, siis oleks tõesti testi koht! Ja venelaste Tinger Scout maksab vähemalt samapalju aga palju sellest on reaalselt töölooma metsa? No ei ole ju. 

Seda vana saasta peab ju sularahas välja ostma ja kui on juba olemas 2-3-4K€ mingi ilguse eest välja käia, võiks olla niipalju mõistust, et see teha sissemaksuks ning liisida päris asi? Ja kui pole vajadust mitte kunagi pehmel sõita (minul on - kasvõi rooväljal midagi teha/vedada), siis on igal juhul õigem minna ja mingi väike päristraktor osta, ei pea lintidega asju vaatama. Küsimus jääb nendest kasutatud japsidest, mis ju väidetavalt kestavad omanikel päris hästi.  Et ka see imetabane T-16 või mingi seuhke... "šassiiga" olen elus palju sõitnud ja tööd teinud, vana väikse japsiga mitte sekundit ka, sestap tea midagi arvata. Halvem ja veel vähem ergonoomiline kui T-16 ei saa aga mitte üks asi olla!!!  Big Grin Sellisega olen natuke toimetanud ja no mida on ergonoomikas ja kasutusmõnus võrrelda?

Ehk vähegi tööriista jaoks peab igal juhul panga poole pöörduma ja siis ei ole kasutatud jamal kohta! Mis siin ksf!idel viga ,et muudkui mingit jama kiidetakse??? Vana traktori restaureerimine ja pidulikul paraadil sellega edvistamine on teema, "tõsimeelne" töö rõlge vanarauaga aga mitte. 
PS: selle metsatehnika teemaatika alguspunkt: 1000 raha, selle eest ei saa mitte midagi! Reaalselt on lumelükkamise võimeline ja metsas mingigi haagisega midagi tegeva riistapuu minimaalne hind 2+K€ ehk eespool viidatud kasutet japsid a'la Kubota või siis mõni iidvana kvaliteetmargi ATV.
[Pilt: 011191857550cf3.jpg]
(10-01-2019, 23:32 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]...
Mis siin ksf!idel viga ,et muudkui mingit jama kiidetakse??? Vana traktori restaureerimine ja pidulikul paraadil sellega edvistamine on teema, "tõsimeelne" töö rõlge vanarauaga aga mitte. 
PS: selle metsatehnika teemaatika alguspunkt: 1000 raha, selle eest ei saa mitte midagi! Reaalselt on lumelükkamise võimeline ja metsas mingigi haagisega midagi tegeva riistapuu minimaalne hind 2+K€ ehk eespool viidatud kasutet japsid a'la Kubota või siis mõni iidvana kvaliteetmargi ATV.

Oda, foorumi päisesse ikka vaatasid? See ei ole liisingufirma foorum, vaid aupärast auto-moto. Üsna ootuspärane ju, et siin pigem vana tehnikaga tegeldakse ja mitte uusi liisingukorve ei kiideta. Enamasti ...

Muide, Su kiidetud raudhobu laius on vaid nelikümmend sentimeetrit vähem, kui palju paska kaela saanud uaasik või saska. Paned käru või pika tüve järgi ja aidaa, kitsas looklev rajake.
T-16-ga metsas saab täitsa vabalt tööd teha. Kellel olemas see teab. Olen oma DVSŠ-16-ga metsast enamuse omale vajamineva kütte välja vedanud.Ei ole roolivõimu ega muid mugavusi. Ei kurda. Egas igapäev ka sellega ei tegele ja kui juba ära harjud,ei tee enam nummert mõne ebamugavuse pärast. Ideaalset tööriista pole nagunii leiutatud... vähemalt meie rahakoti meele järgi. Wink

T.
Metsatööd teinuna ma ei saa pihta miks tahetakse metsa majandada aga teid ei taheta sisse teha?
Kui sõitma ei mahu siis pole ju ka kohta kuhu see puu maha lasta mida kätte tahetakse saada?
Või hakatakse ladvast jupikaupa maha võtma puud?
Küllalt käinud selliste inimeste metsast puid toomas ja siis ongi suur puu lastud maha nõnda et teised puud on ära vigastatud mis eriti kuuse puhul rikub palgi ära sest mädanik läheb sisse kui vigastad.
Või siis on ülekasvanud mets kus puud surevad, kukuvad maha ja lõhuvad alt tuleva järelkasvu ära ning tulemus on eri vanuses puud, kus suuremaid võtta ei saa sest see teeks rohkem kahju kui puust kasu on.
Samuti on olnud juhus, kus lõigati metsast elektriposti aga harvenduse pealt ja neid välja vedades lõhuti kõigil ettejäänud puude koor ära mis lõppes sellega, et ülejärgmine aasta sai sealt metsakuiva puitu mis vigastuse tulemusena hukka läks samapalju kui algul harvenduse maht oli.
Omal on küll esimese asjana teed sisse lõigatud 10 meetriste vahedega ja katsume seal nõnda majandada, et iga aasta üks riba ära harvendada-hooldada et puu kasvama saaks.
(11-01-2019, 00:18 AM)2715 Kirjutas: [ -> ]Metsatööd teinuna ma ei saa pihta miks tahetakse metsa majandada aga teid ei taheta sisse teha?
Rajad tuleb nagunii sisse teha. Kes oma metsa tunneb see saab ju need rajad sisse teha just nii,et kõige vähem kahju teeks,arvestaks oludega jne. Kõik sõltub ju ka metsa suurusest ja asukohast.
T.
(10-01-2019, 23:32 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Ehk vähegi tööriista jaoks peab igal juhul panga poole pöörduma ja siis ei ole kasutatud jamal kohta! Mis siin ksf!idel viga ,et muudkui mingit jama kiidetakse??? Vana traktori restaureerimine ja pidulikul paraadil sellega edvistamine on teema, "tõsimeelne" töö rõlge vanarauaga aga mitte. 

Johhaidii. No mis sa tühja kired niisama. Pane 20kilo uugama ja osta see raudhobu koos haagisega ära ja hakka oma 3ha majandama. Meile ei ole vaja midagi tõestada aga tundub, et sulle on meie poolset heakskiitu vaja. No hea küll...

 Jah see Ironhorse on maailma parim tehnika metsa jaoks. Kuidas ma küll suutsin oma vana vene pasaga üldse hakkama saada. Siiani olen ainult lõhkunud metsa, oma aega raisanud ja tervist rikkunud. Homme lähen ja ostan endale ka, sest loodus on meie kõigi oma ja seda tuleb hoida. Aitäh sulle, et sa minu silmad avasid. Ma ei kujuta ette kuidas ma siiani hakkama olen saanud. Veelkord tuhat tänu ja kui sul veel häid ideid tuleb, anna aga julgesti teada. Sinu eluaegne tänuvõlglane, viplala.

Hakkas parem? Smile
(11-01-2019, 00:18 AM)2715 Kirjutas: [ -> ]Metsatööd teinuna ma ei saa pihta miks tahetakse metsa majandada aga teid ei taheta sisse teha?
Kui sõitma ei mahu siis pole ju ka kohta kuhu see puu maha lasta mida kätte tahetakse saada?
....
Küllalt käinud selliste inimeste metsast puid toomas ja siis ongi suur puu lastud maha nõnda et teised puud on ära vigastatud mis eriti kuuse puhul rikub palgi ära sest mädanik läheb sisse kui vigastad.
Või siis on ülekasvanud mets kus puud surevad, kukuvad maha ja lõhuvad alt tuleva järelkasvu ära ning tulemus on eri vanuses puud, kus suuremaid võtta ei saa sest see teeks rohkem kahju kui puust kasu on.
...

Nüüd hakkab tulema päris juttu "säästva valikraie" kohta. Cool  Kuratlikult keeruline on per$es metsas ülekasvanud (või lihtsalt parasjagu vajaminevat) rümpa nii alla saada, et olemasolevat taimikut mitte ära vigastada. Ainult kohvikulaua taga "ahneid metsatapjaid harvesterides" kirudes tundub see hea mõte, reaalselt saega ümber puu käies ja suunda valides (tuult ja okste paiknemist arvestades) on asi päris hapu. Kui tegelikult ka metsast hoolida...

Ma ootan ka, et selle kiidulaulu peale tekib meil kõigil peatselt võimalus rentida raudhobu koos käruga põhjasektoris. Ma oleks küll käpp rentima nädalavahetuseks või puhkuse ajaks, juba puhtast uudishimustWink
(11-01-2019, 00:14 AM)Talupoeg taluja Kirjutas: [ -> ]T-16-ga metsas saab täitsa vabalt tööd teha. Kellel olemas see teab.
...

Nii on. seda enam, et töökorras saska saab kätte pigem 1500ga (vaevalt seegi lõpuks kallimaks osutub ).

Saska puhul tasub arvestada, et midagi juurde vaja ei ole. Aga (õigusega!) kiidetud väiketraktorile tuleb veel kopp (sellega toob rasvase sületäie ühe korraga) või käru juurde osta.

Saska suurimaks miinuseks on raske rool ja kõrge tõstmine lühikestele meestele. Esimest ravib hüdrorool ja teist saab kasti raamilelaskmisega 9 cm ulatuses ravida. Samuti saab kastiserva mõne sentimeetri võrra alla, võttes originaalis allolevate pitsalõikurite asemel kasutusele 205R16 kaubikurehvid. Või maasturirehvid, kuid nende puhul tuleb jälgida kandevõimet ja arvestada õrnu külgi. Samal põhjusel pole pehme sõiduautorehv hea mõte, kuigi alla passib.

v6sa@ees.205R16C.ee
Mul on lähisugulastel kasutada mingi ühepütane 16-ne eelkäija. Aastast, kui ei eksi, siis 1947 või oli viiekümne kolmandast, nii täpselt kahjuks ei mäleta. Igal juhul uunikum. Ühe pere käes on see kuskil 1985-dast aastast. Paar korda on seal midagi ikka selle aja jooksul remonditud, mootori osas. algul polnud ju jahutusvedelikku kuskilt võtta ja teinekord ikka ununes vesi sisse. Rehve ka korra vahetatud ja kui jõukamad ajad tulid, siis pandi käivituseks aku ja laadimiseks genekas uuesti peale. Käigukast tahaks korra lahtivõtmist ja laagrid ära vahetada. Sellega on siis kõik hobitalupidamise tööd aja jooksul ära aetud. Vanasti kui veel loomad olid, heinad värgid lisaks tehtud. Nüüd ongi rohkem selline vedamise riistapuu. Metsast puud välja, koorem kildu, no mida kuhu vaja viia on. Kui kaua see aparaat veel kestab, ei oska kahjuks prognoosida.
sedasamustki, et saemehe saab vast kümne rahaga tihust ikka tellitud. umbes sama rahaga saab pisema tehnikaga väljavedamise ka.
igaks juhuks veel eelarvesse kolmas kümnekas ka tihu kohta.
ja saab ilma näppu liigutamata palju sadu tihusid tehtud üheainsa hobu raha eest.

liising on tore. aga lisaks sissemaksele tuleb iga jumala kuu ka maksta.

ja siis veel niipalju, et hobu raha eest saab ikka päris viisaka valge inimese tehnika selle töö jaoks,
mitte utiili tasemel rappeid.
(11-01-2019, 10:50 AM)diesel Kirjutas: [ -> ]sedasamustki, et saemehe saab vast kümne rahaga tihust ikka tellitud.
...

Kas täna enam saab kümnekaga tihust asja tegelikult ka tundva kogenud ja hoolika saemehe? One neid enam siinkandis toimetamas või on kõik vahepeal nälga surnud/mujale kolinud?

Saega vehkivaid ohmusid saab kindlasti. Big Grin