automoto.ee foorumid

Täisversioon: Odav kaubik?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nõnda siis,et töö poolest oleks millaski tarvis säende aparaat soetada. \"Millaski\" tähendab- kohe kui finantsid soosivad Big Grin Orienteeruv hinnaklass võiks ehk jääda u. 15 000kr. piirimaile (altpooltSad ). Olen \"Börsis\" näinud sellise summa eest saadaval Hiacet, Liteace, MB, Transiti jms. Endal kogemust ainult Toyotaga.
Siit siis küsimus kogenumatele, mida keegi sellise hinna eest soovitaks, eeldusel et mul küll mutrivõti peos püsib aga päris projektiautot ei taha ega ilmtingimata ka iga nädal kruttida-keevitada. Mis on ühe või teise bussikese head-vead, kütusekulu, peamised lagunemised jms, mida sobiva otsimisel arvestama ja tähele panema peaks? Ootan tänuga kommentaare.

Terv. Ivar
Mina valiks sellest valikust Hiace.
Transit on liiga traktor, MB müüakse rohkem firmat kui autot ja Litace ei meeldi mulle (kuidagi nõrk paistab välja).
hiace oleks ka minu soovitus,kuid neil üks väike viga--soendusradikas ummistub kergelt ja tulemuseks on \"kõrbevariant\" ,salongi soojaks ei saaRolleyesKa on neil plekk ikka k..muse õhuke--roosteuss teeb palju kahju.Peale mootori remonti(tegu ikkagi 1984 aasta isendiga) olen vahetanud ainult filtreid ja õli--ja seda juba 4 aastat(omal 2,2 diisel).Käivitamise kohapealt--pole veel sellist külma olnud mil masin ei käivitunud,kui korralik diisel sees läeb iga ilmaga.

Edu valimisel
sellise hinnataseme juures ära otsi marki, vaid võimalikult korralikku isendit.

Soovitaks mõelda ka sellele, mis juhtub aasta või kahe pärast - selles hinnaklassis võid saada masina, mis on kustumise äärel ja pealegi väheneb nõudlus nii vanade autode järgi üha.
Võib juhtuda, et maksad auto liikumashoidmiseks ebaproportsionaalselt suuri summasid võrreldes hilisema väärtusega.
avia näituseks lisaks kah sinna ritta!
Nu ma mõtlesin ka Motaonu soovituse kohta, et sellises hinnaklassis auto kohal vaevalt see märk enam nii väga maksab (nii vanalt mersu tähekegi roostes juba) ja hilisem väärtus, mida s-teet mainis, tekib vast paarikümne aasta pärast alles. Toyota masinatega, nii Hiace kui Liteacega, olen ise kokku puutund, tõsi küll Soomes ja firma rahadega. Pealegi oli antud ettevõttel Helsinki Toyota-müüja juures juppidele letihinnast u. 40% alennus. hää.... Aga seepärast küsingi, mida muude kohta osataks öelda, mis mingil masinal kõige hõlpsamini lagunema kipub? Et kui satuks pealtnäha enam-vähem sobiva hinna ja olemisega eluk vastu vaatama, mida ilmtingimata tuleks ostu juures veel uurida, et väga pahasti vasta püksa ei saaks kui omast taskust jubinaid hakata ostma. Kas keegi Transiti ja MB või LT Volkkari kohta ka miskit õpetlikku oskaks öelda?
Mõned tööbussid, millega ise kulgetud. Kõik soetatud kasutatuna ja läbisõitu ei hakka märkima, kuna arvata, et keritud.
Niisiis:
1) MB Sprinter 2.3d -97.Saksast. Suur ja mugav aparaat. Vigasid aga esines pidevalt ja erinevaid: pidurisüsteem, elekter, jahutusvedeliku lekked ja mootoriprobleemid. Kui lõpuks mootoriga kap. remonti läks, siis tuli välja, et eelmised omanikud olid enne müüki mootorit vahetanud. 97a 2.3-e asemel oli vahel 83a. 2.0. Eriti head üldmuljet masin ei jätnud.
2) Hiace 2.4d -97. Oli ostetud Elkest uuena ja kui mu kätte jõudis oli ees 270 tkm(Elke teenindusraamat) Vahetatud sai survelaager ja mõned vidinad esisillas. Mootori- ja käiguosa ülikorralik. Miinuseks aga see, et plekk suht õhuke ja kongi seintesse kipuvad mõlgid suht kergelt tulema, kui millegi suuremaga pihta lähed.Üldiselt aga asjalik masin.
3)VW Transporter 1.9 TD -99. Saksast. Osteti välimuse järgi ja kuna peal olid mingi pagaritöökoja kleepekad, siis arvati, et raskeid kaupu pole veetud e. heas korras. Kahjuks pidi sügavalt pettuma. Esisillas vahetatud enamus osi, käsipidur jääb vahetevahel peale, generaatorit 2 korda remonditud, mootor suitseb ja jõud kaob aegajalt ära jne. Korra elektrisüsteemi pärast ka teele jäänud. Võib-olla sattus meile halb isend aga masinast jäi küll väga vilets mulje.
4) Transit 2.5d -91. Taanist. Välimus ja salong suhteliselt ilmetu, aga selle eest tõsine tööloom. Kahe aasta jooksul sai vahetatud siduritross, akud(peal olid originaalid) ja õli regulaarselt.
Muidu aga näita võtit ja sõida.

Ei ole küll sinu pakutud hinnaklassist masinad, kuid osalise järelmaksuga peaksid transiti omanikuks saama küll.
Oleneb, kauaks sul vaja on seda bussi. Sõbra tuttav ostis omale 25 aastat vana kastiga transiti, et maja valmis ehitada. Maksis 3000.-, lisa 5k-ga sai asi sõitvaks. Veab teisest Eesti otsast puitu kohale jne. Tema arvestuste kohaselt peaks onni valmissaamise ajaks auto end kuhjaga tagasi teeninud olema. Et jääb koos viimase prahikoormaga prükale või nii.

Jämedalt jagaks mina kaubikud kaheks- esi- ja tagaveolised. Esiveolised on talvel head sõita, kuid see vastupidavus... Kohe-kohe lõpeb meie virmas teise sellise elu, olen seda lähedalt näinud ja kogenud. Õnneks ei pea ise neid arveid maksma. Enne praegust transitit ja bokserit (rip) oli vanakooli transit, tagaveoga- korra aastas paar sarniiri läks vast. Mootor (b) oli suurem mure. Nüüd on vastupidi.
Aga jah- talv ja tagaveoline tühi/pooltühi kaubik.. Smile

Samas muidugi- 15k hinnaklassis vist polegi ühtegi esiveolist.
Nu, nii mõnedegi vanainimeste arvamise järgi, vedama peaks vist ikke see sild mille pääl koorem on?
mul sial vast juba mingi 5 aastat umbes 91 aasta transit 2,5D pole midagit häda tal isa arvas küll et ainult üheks suveks aga on siiani sõitnud vahetatud pole seal küll midagi palju...isal tuttav ostis mingi 99aasta peugeot boxeri ja oli tollega nii hädas eet ainult lagunes ja oli koguni aasta otsa remondisBig Grin ...
Noh endal 78a Transit ja ei kurda millegi üle peale selle ,et käändtelje poldid roostetasid kinni peale pikemat seismist heinamaalBig Grin.Arvan ,et see pole tüüpiline viga.Uued poldid maksid umb600-eek paar.Hetkel veel vahetamatta kuna jäi kereremonti ootama.Smile.Käivituse kohapealt 5+ja soojaks läks hästi kuna lisasoojenus oli ka paigaldatud.Ega ta rohkem juppe pole küsinudki.
tamar99 Kirjutas:mul sial vast juba mingi 5 aastat umbes 91 aasta transit 2,5D

Täitsa OT, see tähendab Ole Täitsa, Tamar-poiss ja vaata natunatuke hoolsamalt, mida Sa kirjutad. Isal oleks siinkohal ehk põhjust pisukeseks solvumiseks. Aga tänud nõuannete eest.

Terv. Ivar
Mul vanamehel 90.aasta Transit 100 2,0 bens.Oli enne meie kätte sattumist seisnud ~2 a niiskes garaazis ja porisena.Uss oli oma töö ilusti ära teind.Aga see automaatkast on bussil ikka täiesti mõttetu asi.3-4 korda käis Profi juures remondis(sisu pandi vist suures osas uus)Peale liivakoorma vedamist läks kast jälle laiali ja sai soga alt ära visatud ja nüüd ta siis vedelebki garaazi nurga juures...Muidu töökindel loom on,bensu võiks vähem maiustada,kere võiks vähe korrosioonikindlam olla ja tagasild võiks vähem unnata(põhiliselt rattalaagrite viga)Odav tööloom,3/2002 TM\'is on kõik põhivead ka ilusti ära seletatud.
tamar99 Kirjutas:sorry kirjavigade pärast...

Kirjavigade vastu aitab Edit-nupp iga postituse lõpus (paremal all).

p,
väga aktiivne Edit-nupu kasutaja
Jansa Kirjutas:Aga jah- talv ja tagaveoline tühi/pooltühi kaubik.. Smile
Samas muidugi- 15k hinnaklassis vist polegi ühtegi esiveolist.
Olude sunnil sai paar aastat tagasi tööautona automaatkrapaga transitit ruunatud.
Talvel tühja kongiga sõitmine oli tõeline siduri ja käiguosa surm. (Libedalt või lumest minek ainult 4 käik ja kohapeal 120 rauas, kuniks jää rataste alt ära sulas). Ning tuulise ilmaga lagedal maanteel oli ka mõnikord päris jube, kui kõigutama hakkas.
Suvel jättis see automaatkarpa mitu korda teele ja jube bensu joodki oli ka.
Muidugi rooste kõbistas isuga ja just peamiselt uksi.
On veel selline imemasin nagu GAZ \"Gazell\".Eestis saada nii taga- kui ka nelikveoga.Mul isa töö juures kolm GAZelli (kõnekeeles kozlikut või kasjolli),kõik nelikveoga ja venelaste Steyri mootoriga.Vl.aastad 2001-02.Kui odavat ja hea läbivusega aparaati vaja,sobiks see Idee poolest ka (EDIT-muidugi,tegu on sellise hinnaklassi jaoks veel liig uue asjaga).Miinuseks muidugi,et käsi saab ka aeg-ajalt õliseks teha.Mis nende põhiprobleemid on siis:
-roolivõimendi ja selle pump on ERITI nõrk koht,ühel masinal vahetati garantiiga kolm või neli korda välja,enne kui pidama jäi.
-õlilekked mootorist ja jõuülekandest
-kütusesüsteemi klapid
-kahel masinal vahetati 55-60 000 km järel mõned käigukasti hammasrattad
-ühel masinal läks 60 000 juures terve sidur
-üks masin käis nüüd talvel kiilakaga kraavis,kiirus oli väike ja midagi kõva ette ei jäänud.Tagajärg-raami küljest lõikas esivedru kanduri lahti,vedru pealeht oli kõver kui kapsaraud ning-lõi esisilla kõveraks ja raami propellerisse.Vahetati lõpuks terve alusvanker välja.Pärast raksu oli raamitala serva saanud vabalt tellitava võtmega väänata...
-lisaks veel üldine vastik agregaatidest pärinev müra sõidu ajal
Plussid:
-odav
-lihtne ehitus,odavad osad
-hea läbivus (ntx VW T4 syncrotega ei anna midagi võrrelda)

Praegu Eestis müüdavad kozlikud on CKD-dest kokku pandud Leedus Rokiškises,seal pannakse neile ka Poola päritolu,Euro3 normidele vastav Andoria turbodiisel (Vene mootor veel ei vasta Euro3).Kvaliteet ning ka üldmulje olevat \"leedulastel\" pisut paranenud Venemaa variandiga võrreldes.

Kozliku peaaegu analoog on veel GAZ Sobol,mida hetkel Eestis ei müüda.Põhierinevused:
-Soboli teljevahe on 14 cm lühem,samuti ka kere tagaülend
-Esisild Sobolil keerd-,Gazellil lehtvedrudega
-Gazellil taga topelt-,Sobolil üksikrattad
Mrali teadmised \"kozlikust\" on tänuväärt aga hind on neil ikka suht kõrge. Minuteada küll sellist 15000eek eest kätte ei saa. Mul sõber just uuris sellise ostuvõimalusi ja vähegi rahuldava eksemplari hinnatase jäi päris kõrgeks.
Täiendaks kozlikujuttu sellega,et nüüd taas Eestis saadaval ka Sobolid,nii taga-kui ka nelikveoliseina,ning \"kozlikuil\" taas ka Vene mootor saada (GAZ-560 vastab nüüd ka Euro3 normile).Vaatasin hinnakirju,seal Vene mootor 20 hj võimsaim kui Andoria ja odavam ka.
No ja kui uut suuremat kaubikut vaja,siis GAZ on praegu Eestis odavaim variant.
Silmajäänud tüüpiliste vigade hulka aga lisaks GAZellidel veel vedavate esisildade probleemid (poolteljed,rummud,reduktor).