automoto.ee foorumid

Täisversioon: Estonia 21M 1986
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6
(08-01-2019, 01:57 AM)NoorKARU Kirjutas: [ -> ]Veel avaldmata filmike, kus on näha Kavorit        https://www.youtube.com/watch?v=4Mia16bwoTE 


See on üsna pikk film, kes ei viitsi kõike läbi vaadata- panin sulle minutid, kus mis on.  Muidu on filmil tore vanatehnika üritus, kus on ka näha Kavori Avia ja veel mõni auto.

1:32-2:11 Kavori hoov Hobujaama 10  (plekitsehhi ees)
36:30-38:07 Vihur   
38:08- 39:25- Kavori teine korrus, kus olid erinevad tööpingid.    
39:25-41:28 Kavori kardiruum, teine korrus (hiljem valmis seal viimane vormel)
41:28-43:05 Kavori pööning, kus Urmas hoidis oma mootorrattaid. 
43:06-46:37 Kavori kolmas korrus, kus valmisid vormelid, hiljem lasti nad delfriga ülevat alla.

Mul on endiselt selle tehase erinevate korruste lõhnad ja kolinad meeles Smile  
Head vaatamist!

Äge video,kuid see terve 47 min oleos võinud ainult vormelitest olla Smile Kahju on sellest et palju valmistoodangut läks mingi aja pärast vanarauda,aitüma neile meestele kes ülevalt kõik alla vanaraua konteineritesse lükkasid!
Kõik ei läinud konteinerisse. Ma kindel ei ole aga ühe mehe hõbedane auto oli õhtuti väga üle koormatud, kui koju läks.. Big Grin
(10-01-2019, 21:23 PM)NoorKARU Kirjutas: [ -> ]Kõik ei läinud konteinerisse. Ma kindel ei ole aga ühe mehe hõbedane auto oli õhtuti väga üle koormatud, kui koju läks.. Big Grin

Päris kõik ei läinud jah,aga ikka mehiselt,targemad olid olnud hunniku juures ja korjanud asju välja,teised vaatasid pealt,et nagu rott istub vanaraua hunnikus ja kogub pahna.Selle hõbedase auto omanikku võiks teada,tark mees oli/on Smile
Näiteks otsin tikutulega taga õõtshoova uniballi keha,mis iseloomulikult Estoniatele on jälle käsitöö,mitte ei tule kaubandusvõrgust või põllumajandusest.
Pisut tehtud jälle,raam liivapritsitud,happekrunt peale ja siis värvitud,tuli meelde kui si.t on ümarat toru värvida Smile
[Pilt: 25364351c8818a_m.jpg]
[Pilt: 25364363fddabb_m.jpg]
[Pilt: 25364365069d78_m.jpg]
Kas keegi teab või tunneb sellist flantsi,kas on kasutatud kuskil põllumajanduses või on jälle spetsiomm detail? Keskmine nuut on 6-ne ja sobib jõuvõtu võlli otsa.
[Pilt: 1]
[Pilt: 25364357d565b5_m.jpg]
Pildil kujutatud flantsiga väga sarnane toode ripub UAZ-iku (GAZ 69) kasti otsas. 21-l on antud tükil käsipiduri trumli fikseerimiseks kaks lisa-ava. Lappisin just 21-e käigukasti ja üks väga sarnane toode või vähemasti toorik lebab vanaraua-hunnikus... Täpsustatagu mõõdud.
(10-01-2019, 23:48 PM)Kadjakas Kirjutas: [ -> ]Pildil kujutatud flantsiga väga sarnane toode ripub UAZ-iku (GAZ 69) kasti otsas. 21-l on antud tükil käsipiduri trumli fikseerimiseks kaks lisa-ava. Lappisin just 21-e käigukasti ja üks väga sarnane toode või vähemasti toorik lebab vanaraua-hunnikus... Täpsustatagu mõõdud.

21-el on tihedama nuudiga,nagu ka 24-jal ja 469-sal.Otsa istub sinna 24 rist,mtz-i esisilla flants ka teise nuudiga.
(11-01-2019, 09:10 AM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]
(10-01-2019, 23:48 PM)Kadjakas Kirjutas: [ -> ]Pildil kujutatud flantsiga väga sarnane toode ripub UAZ-iku (GAZ 69) kasti otsas. 21-l on antud tükil käsipiduri trumli fikseerimiseks kaks lisa-ava. Lappisin just 21-e käigukasti ja üks väga sarnane toode või vähemasti toorik lebab vanaraua-hunnikus... Täpsustatagu mõõdud.

21-el on tihedama nuudiga,nagu ka 24-jal ja 469-sal.Otsa istub sinna 24 rist,mtz-i esisilla flants ka teise nuudiga.

Mai bääd. Ealise eripärana kipub fotomälu iseseisvalt photoshoppima.Smile 
[Pilt: IMG-20190111-082103.jpg]
(11-01-2019, 10:41 AM)Kadjakas Kirjutas: [ -> ]
(11-01-2019, 09:10 AM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]
(10-01-2019, 23:48 PM)Kadjakas Kirjutas: [ -> ]Pildil kujutatud flantsiga väga sarnane toode ripub UAZ-iku (GAZ 69) kasti otsas. 21-l on antud tükil käsipiduri trumli fikseerimiseks kaks lisa-ava. Lappisin just 21-e käigukasti ja üks väga sarnane toode või vähemasti toorik lebab vanaraua-hunnikus... Täpsustatagu mõõdud.

21-el on tihedama nuudiga,nagu ka 24-jal ja 469-sal.Otsa istub sinna 24 rist,mtz-i esisilla flants ka teise nuudiga.

Mai bääd. Ealise eripärana kipub fotomälu iseseisvalt photoshoppima.Smile 
[Pilt: IMG-20190111-082103.jpg]
Kuhu otsa need seibid lähevad?
(11-01-2019, 12:23 PM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]Kuhu otsa need seibid lähevad?

Sama võlli teise otsa. See ka photoshopi tekitas. 


[Pilt: GAZ21-kast.jpg]
Nüüdseks mõned päevad nokitud,niipalju nüüd,et esisild hakkab valmis saama,mõni pisividin veel ja olemas.Käigukastist oli veel juppe puudu,kuid nüüdseks needki olemas 98% ulatuses,puudu veel tagurpidi käigu hammakas ja see õnnetu flants.Ilma tagurpidi käiguta saab ka kuid flansita mitte.
[Pilt: 25367975fd4ad2_m.jpg]
[Pilt: 25367977267364_m.jpg]
[Pilt: 2536797971c406_m.jpg]
[Pilt: 2536798135d3d6_m.jpg]
Krt tahaks kohe LIKE nuppu muljuda. Palju neid vanakooli Estoniaid veel liikvel on üldse?
T-40 esisila vedav flants tundub sarnast nuuti omavat.
(17-01-2019, 00:11 AM)wagoneer Kirjutas: [ -> ]Krt tahaks kohe LIKE nuppu muljuda. Palju neid vanakooli Estoniaid veel liikvel on üldse?

No erinevatel andmetel ja targemate meeste juttude põhjal toodeti 21-10 ja 21M kokku 316 tk. Igaltpoolt otsides ja sorides julgen pakkuda,et ca pooled äkki on veel maamunal alles,palju neid siinmaal on ei tea,kuid selleks hooajaks peaks mõni starti juurde tulema.Olen näinud piltidelt igasuguseid koledusi,kes on neist bagid teinud,kes pooleks lõigand ja mingi käkerdise mootoriks pannud,kes pannud volga mootori jne jne.Mingil maal oli kuskil katusel reklaamiks jne.
Alles suhtlesin ühe venelasega linnast nimega Ufa kel ka masin seisab,küsis varuosi mida mul pakkuda oleks,mul pole midagi pakkuda ja tal pole mulle midagi pakkuda Smile Väidetavalt on tal ka estonia 20,21-10 ja 16.
Nüüdseks leitud,saadud teine flants juurde,käigukasti kallal olen nokkinud mõnda aega.Teist korda selle kasti kallal olla ja panna kokku nii,et ei mäleta mis seib ja hammakas kuhu läks,oli ikka natuke mõtlemist.
Siin siis alumine võll mis läheb diffrisse:
[Pilt: 253690659caaef_m.jpg]

Siin ülemine võll:
[Pilt: 253690715882da_m.jpg]
[Pilt: 25369073500904_m.jpg]
[Pilt: 25369069c98683_m.jpg]
Nüüd veel jaja otsakaane alla paraja paksusega puksid ja põhjaplaat teha,differ panna,vahetükk,sidurikoda,küljeplaadid jne jne.
Kasti ülekanded 1. 1,94
                        2.  1,6
                        3.  1.34
                        4.  1,15
                        5.  0,96
Peakas 4,0
need siis omale siia pandud,et hea oleks meelde tuletada mis sisse läks.
Täna mõtlesin,et prooviks siis korralikult komplekteerida tagasilla ja vedrustuse. Tegin mootori kinnitused,tõstsin mootoriploki vahele,kasti sinna otsa ja kukkusin aga kontstruktorit kokku toppima. Küljeplaadid olid poolvabrikaadid,osad augud puudu,teiste plaatide pealt mõõtu üle kandes selgus,et 2 auku oleks valesti läinud.Sild koos saab ka augud õigesse kohta ära märkida.
[Pilt: 2537457568b8de_m.jpg]
[Pilt: 253745730cfb8a_m.jpg]
[Pilt: 2537457125cb51_m.jpg]
[Pilt: 253745694148f0_m.jpg]
Pikema uurimise ja puurimise tulemusena selgus ka,et esimesel lehel Ksf. Simmerlingi poolt postitatud pildil pole minu auto,sel pildil peaks olema hilisem 21-10,mis on imelik,on see,et sel pildil oleval autol on peakaare küljed kinnised. Imelik seejuures sellepärast,et 21-10 netel neid vist enam kinni ei pandud.
(14-02-2019, 22:10 PM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]Pikema uurimise ja puurimise tulemusena selgus ka,et esimesel lehel Ksf. Simmerlingi poolt postitatud pildil pole minu auto,sel pildil peaks olema hilisem 21-10,mis on imelik,on see,et sel pildil oleval autol on peakaare küljed kinnised. Imelik seejuures sellepärast,et 21-10 netel neid vist enam kinni ei pandud.

Julgen väita, (kui jälle planku ei pane Smile ), et minu pildil on vastupidi vanem auto. Plekid kaaretoestusel olid Sarapi esimesel 21. ja Sarapil oli nende tugevduste paigaldamiseks tõsine põhjus. Seerias neid sinna enam ei pandud. Juba eelseeria oli ilma tugevdusteta. Samas paljud asjad lisati hiljem sõitjate poolt, seega ei saa nende järele vanust päris täpselt määrata.
(16-02-2019, 01:10 AM)Simmerling Kirjutas: [ -> ]
(14-02-2019, 22:10 PM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]Pikema uurimise ja puurimise tulemusena selgus ka,et esimesel lehel Ksf. Simmerlingi poolt postitatud pildil pole minu auto,sel pildil peaks olema hilisem 21-10,mis on imelik,on see,et sel pildil oleval autol on peakaare küljed kinnised. Imelik seejuures sellepärast,et 21-10 netel neid vist enam kinni ei pandud.

Julgen väita, (kui jälle planku ei pane Smile ), et minu pildil on vastupidi vanem auto. Plekid kaaretoestusel olid Sarapi esimesel 21. ja Sarapil oli nende tugevduste paigaldamiseks tõsine põhjus. Seerias neid sinna enam ei pandud. Juba eelseeria oli ilma tugevdusteta. Samas paljud asjad lisati hiljem sõitjate poolt, seega ei saa nende järele vanust päris täpselt määrata.
Neid peakaare plekke panid paljud ise ja võtsid ka ära,sel pildil oleval autol pole pealmisel kere katmikul 21M-ile iseloomulikke tagumiste ketasete jahutus kõrvasid ehk plastik läbiviike,aga 100% ei saa me kunagi teada.
Natuke nokitud veel,kastile tehtud tugevdused,plokk puuritud,nukk valmis lastud teha,kaan valmis,kolvid kohal,vänt lihvitud,kepsud valmis.
Täna sai teisele 21-hele uuesti tuli korstnasse,pidurid korda,sidur korda(peasilinder ei hoidnud survet).Esimene võistlus 12 Mai Riias.
Leidsin ühe vana pildi kus võib minu masin peal olla:
[Pilt: estonia2110.jpg]
Lehti: 1 2 3 4 5 6