automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jawa 360, 350cm3 mootor, käigukasti reguleerimine.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Välja? Pedaali tuleb karteri poole lükata ehk sisse ja siis käimalöömise asendisse keerata. Üldiselt toimub see liigutus saapaninaga kogenud jawamehel või naisel. Ma ei saa sellest välja asjast praegu aru.
Või noh. Kui seal on probleem siis see on kas pedaali võlli otsas või on pedaalivõlli kaelas olev spiraalvedru vigane ja selle ots takistab võllil käivitusasendisse sisse liikuda. On kuidagi puseriti.
(24-11-2018, 21:54 PM)gruppen Kirjutas: [ -> ]Või noh. Kui seal on probleem siis see on kas pedaali võlli otsas või on pedaalivõlli kaelas olev spiraalvedru vigane ja selle ots takistab võllil käivitusasendisse sisse liikuda. On kuidagi puseriti.

Jah see probleem ongi, pedaal ei taha liikuda karteri suunas.
Peab vist kaane maha võtma ja asja uurima.

Kontrollisin varumootorit ka, seal sama teema. Ilmselt olen midagi valesti kokku pannud. Võtan varumootori esmalt lahti, et asja uurida.
Millise profiiliga see uus kummitihend võllil oli? Rõngas või originaaltihend? Ja kuidas käigud lülitavad? Kui need kergelt käivad siis pole probleem kummitihendis. Kui võlli peal olev spiraalvedru on kaasaegne toode siis ma pakun, et see on puseriti ja ei lase võllil sisse minna. Korra kogetud kaasaegse vedruga, et see väändus...
Kas sa käivitussektori panid karterisse niisama või keerasid ikka selle lehtvedru n.ö üles? Kui sa seda ei teinud, siis pole see sektori lõige võlli omaga päris kohakuti ilmselt...
(24-11-2018, 22:06 PM)gruppen Kirjutas: [ -> ]Millise profiiliga see uus kummitihend võllil oli? Rõngas või originaaltihend? Ja kuidas käigud lülitavad? Kui need kergelt käivad siis pole probleem kummitihendis. Kui võlli peal olev spiraalvedru on kaasaegne toode siis ma pakun, et see on puseriti ja ei lase võllil sisse minna. Korra kogetud kaasaegse vedruga, et see väändus...

Ma katsun leida kummitihendi pilti. Tšehhist tellitud ja mälu järgi mitte toroidi kujuga.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi...lic_ma=198
sellise kujuga.
1 ja 2 käik ei lülitu väga hästi.
Võlli peal olev spiraalvedru ei ole kaasaegne.
(24-11-2018, 22:12 PM)gruppen Kirjutas: [ -> ]Kas sa käivitussektori panid karterisse niisama või keerasid ikka selle lehtvedru n.ö üles? Kui sa seda ei teinud, siis pole see sektori lõige võlli omaga päris kohakuti ilmselt...

Ma arvan, et ikka keerasin. Nendel juhtudel, kui käimalöömiskang läheb oma õigesse asendisse on ta seal ja läheb pärast ka tagasi. Võll nagu ei liigu sissepoole.
No siis kaan maha. Kui pedaal on käiguvahetus asendis ja seda sissepoole lükates see ei lähe aga samas käigu asendis pedaal liigub ilusti üles-alla pole probleem tihendis (panin suvel just sellise ka endal ühele mootorile -- kõik on ok) vaid selles, et käivitussektoriga on mingi kamm või on käiguvahetis midagi sees, et see võll ei saa seal sügavamale minna. Samas mõned korrad see on ju läinud ning veider on ka see, et su teisel mootoril on sama teema. Justkui oleks koosteviga või siis on mingid jupid samamoodi pekkis või mööda mõõtudega uus toodang.
Seda süsteemi ei ole võimalik kokku ja hiljem kaant peale panna, kui võll käivitusasendisse üldse ei liigu (lendab laiali).
Kas ma teen midagi valesti, või on mingi detail kulunud? Kirjeldan, kuidas ma käimalöömisosa kokku panen.
Kõigepealt panen vedruga sektorhammasratta. Selle vedru ots läheb karteri valus olevasse pessa, sektorhammasratas jääb kella 6 ja 9 vahele. Edasi panen käimalöömisvõlli otsa vedru ja vaatan, et võllil nukk jääks allapoole ning lükkan selle siis läbi sektorhammasratta käiguvahetisse. Siis surun ja keeran, kuni käimalöömisvõll fikseerub ning jääb käimalöömisasendisse.
Edasi panen küljekaane peale ja kinnitan ülevalt ja alt kruviga. Nüüd panen käimalöömisvända külge.
Käimalöömisvänta keeran vasakule, kuni ta tuleb käimalöömisasendist välja ja läheb käiguvahetusasendisse.
Käike saab vahetada ning käiguvahetuskangi sissepoole liigutades läheb see käimalöömisasendisse.
Kõik on ilus, kuniks löön käima. Pärast seda käigukang tagastub, käike saab vahetada, kuid käimalöömisasendisse enam ei lähe. Midagi takistab. Kui kaas maha võtta, siis hüppab käimalöömisvõll hüppab kohe välja.

Kusjuures sama lugu on mõlema mootoriga, ma teen ilmselt midagi valesti.

Lisan mõne pildi:
http://s000.tinyupload.com/?file_id=0210...7095453871
http://s000.tinyupload.com/?file_id=4074...8390557326
http://s000.tinyupload.com/?file_id=3377...5004946800
Ma ei näe siin seda rida, et sektorhammasratta vedru ära pingutatakse, enne selle paigaldamist karterisse. Teiseks - sektor on ju 3 ja 9 vahel? Vt naaberfoorumi pilti https://goo.gl/images/SMy6Tt
Tagastub käiguasendisse oma jõul või käe/jalaga aidates? Kui sa Tallinnas asud siis ma võin homme õhtul läbi tulla ja kohapeal vaadata, mis toimub.
Seda ma kahtlustan, et ma midagi kas valesti teen või tegemata jätan. Ma arvan, et mul ongi see sektorhammasratta vedru pingutamata. Proovin seda homme teha, ma ei ole seda varem teinud.
Kang tagastus küll (kui ei olnud proovinud käima lüüa) ise, aga arvan nüüd, et pingutus ei olnud piisav.
Tänan naaberfoorumi pildi eest, sealt on näha kuidas sektorhammasratas peab olema. Mul ta nii kaugel polnud.
Ei ma ei asu Tallinnas.
Mhmh, siis pead siduri mahavõtma, et see sisse panna. Muidu, kui vedrule tuure peale keerad ja siis kokku tahad panna - väga suur tüütus on seda sealt vahelt toppida, kui see kogu aeg laiali tahab hüpata/keerata ennast. Ilma sidurita on lihtsam.
(26-11-2018, 10:51 AM)gruppen Kirjutas: [ -> ]Mhmh, siis pead siduri mahavõtma, et see sisse panna. Muidu, kui vedrule tuure peale keerad ja siis kokku tahad panna - väga suur tüütus on seda sealt vahelt toppida, kui see kogu aeg laiali tahab hüpata/keerata ennast. Ilma sidurita on lihtsam.

Palju neid tiire tuleb vedrule peale keerata?
(26-11-2018, 12:31 PM)JaanS Kirjutas: [ -> ]
(26-11-2018, 10:51 AM)gruppen Kirjutas: [ -> ]Mhmh, siis pead siduri mahavõtma, et see sisse panna. Muidu, kui vedrule tuure peale keerad ja siis kokku tahad panna - väga suur tüütus on seda sealt vahelt toppida, kui see kogu aeg laiali tahab hüpata/keerata ennast. Ilma sidurita on lihtsam.

Palju neid tiire tuleb vedrule peale keerata?

Ühest piisab.
(26-11-2018, 14:01 PM)stretch Kirjutas: [ -> ]
(26-11-2018, 12:31 PM)JaanS Kirjutas: [ -> ]
(26-11-2018, 10:51 AM)gruppen Kirjutas: [ -> ]Mhmh, siis pead siduri mahavõtma, et see sisse panna. Muidu, kui vedrule tuure peale keerad ja siis kokku tahad panna - väga suur tüütus on seda sealt vahelt toppida, kui see kogu aeg laiali tahab hüpata/keerata ennast. Ilma sidurita on lihtsam.

Palju neid tiire tuleb vedrule peale keerata?

Ühest piisab.
Tänan abi eest! Sain korda, vedrule läks tiir peale. Ei pea sidurit maha võtma, saab peale küll. Paned võllile käimalöömishoova külge ja vedru otsa. Siis paned sektorhammasratta/vedru mootorisse, keerad vedrule ringi peale ja hoiad ühe käega sektorhammasratast paigal. Teise käega võtad käimalöömishoova/võlli koos vedruga ja surud õiges asendis kohale ja keerad. Ja siis pöördub võll käimalöömisasendisse, saab hoova küljest võtta ja kaane peale panna.
(27-11-2018, 00:55 AM)JaanS Kirjutas: [ -> ] Ei pea sidurit maha võtma, saab peale küll. Paned võllile käimalöömishoova külge ja vedru otsa. Siis paned sektorhammasratta/vedru mootorisse, keerad vedrule ringi peale ja hoiad ühe käega sektorhammasratast paigal. Teise käega võtad käimalöömishoova/võlli koos vedruga ja surud õiges asendis kohale ja keerad. Ja siis pöördub võll käimalöömisasendisse, saab hoova küljest võtta ja kaane peale panna.

Selle koostu saab ka siis kokku kui käimalöömisvänt on võlli külge keevitatud Smile
See oli rublaajal tavaline ravi puuduva x-keermega vänta hoidva poldi puudumisel. Võlli tihendite vahetamine muutus muidugi võimatuks, aga kes sellest hoolis, peaasi oli ikka kiirelt rajale....
Mingis asendis takerdub sektor koos eelpingutatud vedruga korpuse valumügariku ja ketilüli? vahele ja kaas koos hoova ja võlliga läheb sipsti paika.
Nooruses on ikka hulle asju tehtud....
Väga äge ja pane edasi JaanS!

Ma alustasin ka mõned aastad tagasi nullist ja sain ka noomida ikka korduvalt töövõtete, teadmiste ja tööriistade puudumise pärast. Aga nagu sa ülalt näed, nõuka ajal kasutati poltide asemel keevitust, mitte ei aetud mikromeetrit taga. Smile Eks ajad, võimalused ja motiivid muutuvad. Peamine on ikka oma tsiklist rõõmu tunda. Ja pealegi, kust need teamised siis tulla saavad kui ise ei proovi ja targemate käest ei küsi. Nii, et kõik minu meelest õige!
Arendan teemat edasi.

Spidomeeter/odomeeter ei toimi. Kui ma viimati selle rattaga 20+ aastat tagasi sõitsin, siis toimis - seega seismisega vast katki ei läinud.
Alguses ei pannud teemaks, sest arvasin, et tule sees tross kehvasti kinni keeratud.
Nädalavahetusel keerasin lahti ja kinni spidomeetri trossi tule sees, aga spidokas tööle ei hakanud.
Ilmselt peaks, kui tule juurest tross lahti proovima, kas ringi käib.
Kuidas? Kas vaba käiguga tagarattast pöörates peaks spidomeetri tross pöörlema või peab käik sees olema?
Vahetatud sai spidomeetri trossi otsas mootoris olev tigu - varumootoril oli see hirmsasti kulunud ja siis sai uus tellitud ja pandud põhimootorile. Selle vana läks varumootorile. See fikseeriv kruvi/tift läks kahjuks vana, sest uuena seda osta ei õnnestunud ja pea sellel oli kulunud. Aga tundus, et sai ikka paika.
Ka see pisike simmerling sai uus, mis sinna teo juurde käis.
Spidomeetri tross on vana. Seda pole ka uuena praegu riiulist võtta.
Spidomeetri tross läks paika väga täpselt ja sealt raami juurest, kus ta liigub suunava klambri vahele on mu meelest küllaltki kena jõnks ka sees. Aga nii see vist käibki.
Spidomeetri enda kallal sai niipalju nokitsetud, et indikaatortulede asemele sai numbrilauda 4 auku puuritud valgusdioodide jaoks ja need sinna liimiga kinni. Mehhaaniline pool spido/odomeetril peale vaadates tundus OK.

Lühidalt, kuidas õigete võtetega viga leida?
Lehti: 1 2 3