automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mida arvata mopeedautodest.- kas keelustada.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Pärnu mnt-d mööda käis mehaanik kodus söömas lihtsalt... Seda ikka suviti tuli ette.
tuldi ka riiast tallinnasse varuosade järgi vormeliga.
ja keegi vormelitegelane elas kunagi ilmselt linnu tee kandis, vähemasti ühtepuhku oli seal liikluses sellist sõiduriista näha.
vabandust, et mopeediteemat risustan.
Ühte nendest (ilmselt viimastest ühes tükis olevaist) vormelitest laaditi nädalapäevad tagasi soome numbritega kaubiku järelkärusse. Tallinna lähistel. Mopeedauto asenduseks oleks vahva riistapuu kindlasti.
(17-05-2019, 10:27 AM)diesel Kirjutas: [ -> ]tuldi ka riiast tallinnasse varuosade järgi vormeliga.
ja keegi vormelitegelane elas kunagi ilmselt linnu tee kandis, vähemasti ühtepuhku oli seal liikluses sellist sõiduriista näha.
vabandust, et mopeediteemat risustan.

KAVOR peakonstruktor
(17-05-2019, 09:26 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(17-05-2019, 08:30 AM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]Eile proovisin ka siis selle raipega sõita,surmahirm tuli peale...

Jutupaunik... mis tablette sa peaksid sööma, et Estoniaga sõitma minna.
Sõitsin kunagi ammu MAZiga Pärnu mnt mööda. Ei vaadanud iga 2 sekundi tagant peeglisse ja äkki pani minust mööda estonia vormel. Ehmatas ikke ära küll, kui keegi olematu sinust nii sähvilt mööda paneb. Mõni aeg hiljem kohtasime uuesti, nüüd juba vastassuunas.

Estoniaga juba sõidan,mingeid tablasid veel vaja pole. Smile
Olen ka nendega prooviks pläristanud. Maanteele kindlasti ei julgeks ronida. Aga külavahel(50km/h) ringi põristamiseks täitsa normaalne. Ega kui ajusid pole,siis ei ole kasu ka turvapuurist su ümber. Kasutatud liikurite ostmisel peab küll jah VÄGA tõsiselt selle toruraami üle vaatama. Tuunitakse neid ka avariilistest tati ja teibiga kokku. Osadel on lihtsalt praod torude keevis kohtadesse tekkinud.
(18-05-2019, 10:37 AM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]Estoniaga juba sõidan,mingeid tablasid veel vaja pole. Smile

Olen teadlik, sellepärast ka minupoolne "tiitel". Nii kõvad mehed võiksid oraalselt taltsamad olla. Ei pole hea toon, kui hävituslendur alavääristab reisilennuki pilooti.
(18-05-2019, 11:20 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(18-05-2019, 10:37 AM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]Estoniaga juba sõidan,mingeid tablasid veel vaja pole. Smile

Olen teadlik, sellepärast ka minupoolne "tiitel". Nii kõvad mehed võiksid oraalselt taltsamad olla. Ei pole hea toon, kui hävituslendur alavääristab reisilennuki pilooti.

Kui Hunt käiks Estoniaga regulaarselt poes piima (või õlle) järel, siis liigituks ta samamoodi enesetapjaks nagu kõik need mopedistid. On ju väga oluline vahe, kas sõita hobi-/võistlussõidukiga mõnikord eesmärgipäraselt või tuterdada alamotoriseeritud plastikkäkiga igapäevaselt teistel jalus.
Sõitsin just ühe kannul 3km. Tartu ringteel, vangla sillal.
Pidevjoon. Muidu lastakse ~80km/h, see üle 45 ei läind.....
motamees "põrutas" :

Olen teadlik, sellepärast ka minupoolne "tiitel". Nii kõvad mehed võiksid oraalselt taltsamad olla. Ei pole hea toon, kui hävituslendur alavääristab reisilennuki pilooti.

Sellele viimasele lausele paneks 10 plussi.Seepärast ka avalikult.
Ei ole ju jalus, annb 80ga minna nii et vähe pole  Big Grin

Smile A mis onu miilits teeb kui nii vahele jääda. Et moboga ja 80km/h
1. Kui on roolis noor ja moboluba omav isik? - sellega enamvähem selge,et räige rikkumine kuna see ei tohi sõita kiiremini kui 45km/h Ja ka juht ei tohi liigelda kiiremini.

2. Kui on roolis B kati lubadega inimene?- teoreetiliselt ju tohib sõita ka kiiremini kui 45km/h või rakendub seal miskine autole kehtestatud seadus?
Valmistaja poolt lubatud kiiruse ületamine läheb tavalise kiiruseületamisena kirja. Võimalik, et seal saab trahvi teha ka omavolilise ümberehituse eest (kiirusepiiraja eemaldamine vms), aga sõiduki kategooria (tüübikinnitus ja muud jutud) ei muutu sellest ikkagi - tegu on endiselt mopeediga, mille juhtimiseks on vajalik mopeedi juhi luba. Ainuüksi see, et ta on võimaline valmistaja lubatud kiirusest kiiremini sõitma (paljud mopeedid juba tehasest suudavad seda), ei too kohustust teda autona arvele võtta ega ka B kategooria lubadeks. Juht lihtsalt ei tohi valmistaja lubatud kiirust ületada - ka mitte mäest alla ja taganttuulega.
Sama nagu lubatud haagise massi või auto enda kandevõime ületamine.
(21-06-2019, 15:10 PM)olli Kirjutas: [ -> ]Valmistaja poolt lubatud kiiruse ületamine läheb tavalise kiiruseületamisena kirja. Võimalik, et seal saab trahvi teha ka omavolilise ümberehituse eest (kiirusepiiraja eemaldamine vms), aga sõiduki kategooria (tüübikinnitus ja muud jutud) ei muutu sellest ikkagi - tegu on endiselt mopeediga, mille juhtimiseks on vajalik mopeedi juhi luba. Ainuüksi see, et ta on võimaline valmistaja lubatud kiirusest kiiremini sõitma (paljud mopeedid juba tehasest suudavad seda), ei too kohustust teda autona arvele võtta ega ka B kategooria lubadeks. Juht lihtsalt ei tohi valmistaja lubatud kiirust ületada - ka mitte mäest alla ja taganttuulega.
Enda rolleriaegadel ca. 15+ aastat tagasi oli teada, et "tuunitud" rolleriga 50+ km/h politseile vahele jäädes oleks tulemuseks soolane trahv ilma A kategooria lubadeta ja registreerimata mootorrattaga sõitmise eest.
Seda kartsid kõik "tuunitud" või 80 ccm rollerite omanikud nagu tuld.
Leidsin ühe olukorrale vastava 10 aasta taguse päris juhtumi ka elust enesest: https://www.rolleriklubi.net/threads/pol...ost-355344

See 3300 krooni oli veel omamoodi üsna odav lõbu. Mäletan ka ühte vist lausa 8000 kroonist trahvi maanteel ca. 100 km/h mopeediga sõitmise eest.

Siis on vist vahepeal seadused muutunud selle koha pealt leebemaks koos mopeedide arvelevõtu kohustusega?
Aga mis Sa arvad, kui seesuguse tjuunitud rolleriga maanteeametisse pöörduda, kas nad tunnistavad et tegu on mootorrattaga ja lasevad arvele võtta (isegi kui ostudokumendid korras on)? Big Grin 
Selleks et tegu mootorrattaga oleks, peab tehase väljastatud paberi peal nii kirjas olema. Küllap ametliku ümberehituse kaudu vast saab ka... aga seni on tegu lihtsalt omavoliliselt ümberehitatud mopeediga. Ja selle eest juhilubasid nõuda on ülekohtune. Just nagu Meelis mainis, kui B kat kaubikuga 4000kg kaalule sõidad, ei saa veel C kat puudumise eest trahvi teha, isegi kui kangemad vedrud alla pandud, mis seda massi vabalt kannataks. 
Samuti kirjavigade hulk seal rolleri teemas lühikeses Politsei poolses otsuses tundub kahtlane.
(21-06-2019, 22:01 PM)olli Kirjutas: [ -> ]...
Samuti kirjavigade hulk seal rolleri teemas lühikeses Politsei poolses otsuses tundub kahtlane.

Kuna tegu pole copy-pastega, siis paberi ümbertükk on meie kolmanda aastatuhande esimese sajandi kooliharidusega inimestele juba ületamatu raskus, seda suutsid enam-vähem korrektselt pimeda keskaja mungad.
(21-06-2019, 22:01 PM)olli Kirjutas: [ -> ]Aga mis Sa arvad, kui seesuguse tjuunitud rolleriga maanteeametisse pöörduda, kas nad tunnistavad et tegu on mootorrattaga ja lasevad arvele võtta (isegi kui ostudokumendid korras on)? Big Grin 
Selleks et tegu mootorrattaga oleks, peab tehase väljastatud paberi peal nii kirjas olema. Küllap ametliku ümberehituse kaudu vast saab ka... aga seni on tegu lihtsalt omavoliliselt ümberehitatud mopeediga. Ja selle eest juhilubasid nõuda on ülekohtune. Just nagu Meelis mainis, kui B kat kaubikuga 4000kg kaalule sõidad, ei saa veel C kat puudumise eest trahvi teha, isegi kui kangemad vedrud alla pandud, mis seda massi vabalt kannataks. 
Samuti kirjavigade hulk seal rolleri teemas lühikeses Politsei poolses otsuses tundub kahtlane.
Ausaltöeldes nüüd rohkem peale selle ühe rollerifoorumi postituse ei suutnud leida, et keegi oleks rolleriga sõites mootarattaga sõidu pähe trahvi saanud.
Samas enda kogemuste ja mälestuste põhjal olid väga laialt levinud kas ise ümberehitatud või juba tehasest 80 ning 125 ccm rollerid, millega sai vabalt 100 km/h sõita. Registreerimismärke neil muidugi küljes ei olnud ning samas ei mäleta, et keegi oma tutvusringkonnast oleks politseiga pahuksisse sattunud sellise rolleriga sõites.

Ju reaalsuses need politsei jaoks olid kõik ühesugused "võrrid" ja vahet polnud, mis tegelikud kiirused ja kubatuurid seal "tualettpoti" plastikute all end peitsid. Reaalse ohu korral oleks mitme aasta vältel sõites ju keegi meist ometi ikka lõpuks vahele jäänud.

Uurisin selle 8000 kroonise trahvi kohta ning see oli siiski mootoratta välimusega (mitte roller) 125 ccm masin, mida omanik üritas mopeedi pähe tarvitada ja seegi õnnestus kuni liiga suure kiiruseületamiseni.

Eks nende mopeedautodega on vist samamoodi, et seadus küll tegelikult ei luba, aga politseinikud ei taha või ei viitsi sellega tegeleda.
(22-06-2019, 00:52 AM)mossepower Kirjutas: [ -> ]...Ju reaalsuses need politsei jaoks olid kõik ühesugused "võrrid" ja vahet polnud, mis tegelikud kiirused ja kubatuurid seal "tualettpoti" plastikute all end peitsid...
Ega sina ju ka ei taipa oma tööst suurt midagi. Teed niisama, mis pähe tuleb...
(22-06-2019, 01:04 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(22-06-2019, 00:52 AM)mossepower Kirjutas: [ -> ]...Ju reaalsuses need politsei jaoks olid kõik ühesugused "võrrid" ja vahet polnud, mis tegelikud kiirused ja kubatuurid seal "tualettpoti" plastikute all end peitsid...
Ega sina ju ka ei taipa oma tööst suurt midagi. Teed niisama, mis pähe tuleb...
No näiteks kui otsida lubadeta autosõidu kohta siis google otsing kubiseb nendest vaesekestest, kellel juhtus ja nüüd küsivad et mis küll edasi saab? Ka ise ja mitmed tuttavad on nooruses sellesse ämbrisse astunud.

Kui aga proovida otsida ilma lubadeta 80ccm või 125ccm rolleri juhtimise kohta siis mingit infot mina ei suutnud vastava otsinguga leida ning ise ka selliseid juhuseid ei tea.

Vähemalt mulle tundub, et üks probleem on kõvasti prioriteetsem kui teine.

Edit: Mingil määral on ka muidugi nende kahe erinevus arusaadav, et ühel juhul peaks hakkama tehasesilti või muul moel kubatuuri/ masina kiirust otsima ning vajadusel üldsegi masina ekspertiisi saatma. Samas teisel juhul juhilubade kontroll on väga kiire ja üheselt mõistetav tegevus.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11