automoto.ee foorumid

Täisversioon: DIY murutraktori elektrifitseerimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
(17-01-2020, 00:30 AM)mesinik Kirjutas: [ -> ]Kas need kontaktorid sobivad? https://www.aliexpress.com/item/32643282...b201603_53
Ja kas neid on vaja 1 või 2tk
Kas mootor on see? https://www.evdrives.com/product_p/mot-me1004.htm

1. Jah, kasutasin MZJ-400A 48V ühte kontaktorit
2. Jah, mootor on seesama
Ma mõtlen toorikuks otsida hüdroveoga 4x4 raideri. Siis on efekt parim.
Kas peaks ka kaitsme vahele panema? Kas 300A jätkub https://www.aliexpress.com/item/40000244...b201603_53
(18-01-2020, 21:30 PM)mesinik Kirjutas: [ -> ]Kas peaks ka kaitsme vahele panema? Kas 300A jätkub https://www.aliexpress.com/item/40000244...b201603_53

Soovitaks pigem 400A “large current forklift fuse” vms. nimelisi otsida.
Mul on massilüliti ka vahele pandud.
(18-01-2020, 22:17 PM)azure Kirjutas: [ -> ]
(18-01-2020, 21:30 PM)mesinik Kirjutas: [ -> ]Kas peaks ka kaitsme vahele panema? Kas 300A jätkub https://www.aliexpress.com/item/40000244...b201603_53

Soovitaks pigem 400A “large current forklift fuse” vms. nimelisi otsida.
Mul on massilüliti ka vahele pandud. 

Sulavkaitse siis vahele? https://www.aliexpress.com/item/32985131...b201603_53
Kas selline mootor võiks sobida murutraktorile? https://www.osta.ee/elektriline-traktor-...25809.html
Kas 72V ehk 6x12 on talle sobiv pinge?
1400rpm'ga terad muru ei niida.
See mootor küsib u 125A. Kuidas tüürida kavatsed?
(11-03-2020, 16:27 PM)qwerty009 Kirjutas: [ -> ]1400rpm'ga terad muru ei niida.
Suurem rihmaratas ehk lahendab probleemi.
(11-03-2020, 16:50 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]See mootor küsib u 125A. Kuidas tüürida kavatsed?
Teema-algataja mootor küsib 200(400)A. Minu puhul on asjad lihtsamad, ampreid vähem, saab pisut peenemaid kaableid kasutad. Samuti saab kasutada pisut odavamaid kontaktoreid ja isegi automaatkaitsme vahele panna.
Huvitav oleks teada mis ta kaalub. Pildi järgi pakuks et suht raske jurakas. Muidu küllap on võimalik kasutada ikka. Kindlasti küsib see mootor nominaalist hulka rohkemat särtsu kui korralikult koormata.
(11-03-2020, 17:38 PM)mesinik Kirjutas: [ -> ]
(11-03-2020, 16:27 PM)qwerty009 Kirjutas: [ -> ]1400rpm'ga terad muru ei niida.
Suurem rihmaratas ehk lahendab probleemi.
Lahendaks kindlasti, juhtisin lihtsalt tähelepanu, et otse peale tõstes asi ei niidaks.
Automaatkaitsme osas. Klassikaline vahelduvvoolu automaatikaitse siin ei toimiks, kuna sellega ei kustu alalisvoolu poolt tekitatud kaarleek, kui kontaktid avanevad. Need 400V AC kaitsmed on heal juhul kuni 48V DC pingele.
(11-03-2020, 21:23 PM)qwerty009 Kirjutas: [ -> ]
(11-03-2020, 17:38 PM)mesinik Kirjutas: [ -> ]
(11-03-2020, 16:27 PM)qwerty009 Kirjutas: [ -> ]1400rpm'ga terad muru ei niida.
Suurem rihmaratas ehk lahendab probleemi.
Lahendaks kindlasti, juhtisin lihtsalt tähelepanu, et otse peale tõstes asi ei niidaks.
Automaatkaitsme osas. Klassikaline vahelduvvoolu automaatikaitse siin ei toimiks, kuna sellega ei kustu alalisvoolu poolt tekitatud kaarleek, kui kontaktid avanevad. Need 400V AC kaitsmed on heal juhul kuni 48V DC pingele.
Mul on olemas 350A kaitse  https://www.aliexpress.com/item/32955739...4c4dPSRq7I
(12-03-2020, 00:23 AM)mesinik Kirjutas: [ -> ]Mul on olemas 350A kaitse
See ei pruugi sobida, lubatud lülitatav pinge on liiga väike.
Päris head akud peavad olema, mis nii suurt voolu annaks üldse et see kaitse rakenduks. Oleneb muidugi kui palju mahtuvust soovida. Kui eesmärk omaette on mahtuvis suureks ajada, siis on kaitse põhjendatud, kuna ka akude väljastatav vool läheb suureks. Kui mahtuvus pole eesmärk, siis tasub hinna poolest võtta sellised akud, mis väljastavad just nii palju voolu kui palju reaalselt ka vaja on. Sel juhul kaitse üsna mõttetu kuna ka lühise puhul ei pruugi rakenduda.
(12-03-2020, 01:03 AM)olli Kirjutas: [ -> ]Päris head akud peavad olema, mis nii suurt voolu annaks üldse et see kaitse rakenduks. Oleneb muidugi kui palju mahtuvust soovida. Kui eesmärk omaette on mahtuvis suureks ajada, siis on kaitse põhjendatud, kuna ka akude väljastatav vool läheb suureks. Kui mahtuvus pole eesmärk, siis tasub hinna poolest võtta sellised akud, mis väljastavad just nii palju voolu kui palju reaalselt ka vaja on. Sel juhul kaitse üsna mõttetu kuna ka lühise puhul ei pruugi rakenduda.
Minuarust autoakud annavad välja 600-700A. Eks saab ka väiksemaid kaitsmeid tellida sealtsamast.
Akudega on minuarvates see lugu, et kui nad annavad vähem ampreid välja kui vaja, siis saavad kahjustada.
(12-03-2020, 01:03 AM)olli Kirjutas: [ -> ]Sel juhul kaitse üsna mõttetu kuna ka lühise puhul ei pruugi rakenduda.

 Üks variant oleks mingi lollikindel termoandur (miks ka mitte mitu tk erinevate kohtade peale) vastu mingit x juhtme pinda panna ja sealt juba kaitselülitus võtta. Lühise puhul lihtsalt juhe kuumeneb ja voilaa, olenemata igasugu ampritest, saab õigel ajal otsa akult lahti ühendada. Juhtme läbimõõduga mängides oleks võimalik koormus/kuumustaluvuse punkt leida. Probleemiks võib osutuda juhtme täpse asukoha välja raalimine/paigaldus süsteemiahelas.
Mootori lülituseks plaanisid kasutada lihtsalt suure voolutaluvusega kontaktorit? 
Pole päris kindel, et sellise pinge peal see enam õnnestuks. Kontaktori avanemisel tekiks kontaktide vahel kaarleek mis põletab kontaktid ära. 
Vahelduvvoolu peal on kaarleek isekustuv kuna 50hz puhul jookseb pinge 100x sekundis nulli mis kustutab kaarleegi, kui see tekkida tahtis. Alalisvoolu puhul on aga pinge konstantne ning see 72V venitaks hea 10mm kaarleeki. 
Kaarleek tekib kontaktide avanedes väikesest sädemest - õhk seal ioniseerub ning muutub hästi elektrit juhtivaks mis võimaldab selle vahemaa nüüd sujuvalt pikaks vedada enne, kui kaarleek lõpuks katkeb. Täpselt samamoodi nagu näiteks elektroodkeevitus.
Spets alalisvoolule mõeldud jõukontaktoriga mudugi saaks, kui vastab sinu pingele ning vooludele. Alalisvoolu kontaktorites on magnet mis katkestab karleegi.
Vaatame, kas juttudel starterakude sobimatusest pidevaks koormamiseks on alust.

Kuidas plaanid lahendada alapingekaitse, mis akusid säästaks? See peab ju nuuskima iga üksikut akut (purkide kaupa nüüdisaegsetel ju enam ei saaSad )
Lehti: 1 2 3 4