automoto.ee foorumid

Täisversioon: DIY murutraktori elektrifitseerimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Talvise vabaajaprojekti eesmärk: 2019 suveks tekitada 4000m2 suuruse ala niitmine, väikese järelkäru ja samblareha vedamine.

Disain brief:
- niitmise sagedus 1x nädalas või harvem
- niiduaeg ühe laadimisega 1-1,5h
- laadimise aeg võiks olla kuni 12h

Alusmaterjaliks võtaks Partner 11-90E, erinevatel põhjustel. Kui ma õigesti aru saan, siis see mootor kontrollerit ei vaja ja võib teha suhteliselt analoogse 48V lahenduse, kus isegi rihmaratas samaks jääb:

https://www.youtube.com/watch?v=3svG50xntbo

Otsingust nagu välja ei tulnud, et selline teema kellelgi töös oleks olnud. Kas kellelgi on juba kogemusi elektriliste murutraktoritega, või oskab ülaltoodut kritiseerida?
See mootor kontrollerit ei vaja. Tegu on murutraktori jaoks hea lollikindla valikuga. Olen mitmeid selle firma mootoreid kasutanud ja tegu on kvaliteetsete asjadega. Ainuke miinus on harjade olemasolu, aga usutavasti need kestavad ikka üksjagu.

Mis mõtted akude osas? Julgeks pakkuda, et vajad vähemalt 3-4 kWh mahtuvusega komplekti. Pliiakudega rohkemgi.
Kas kiiruse reguleerimine hakkab toimuma ainult käiguga? Kas traktor on hüdroveoga? Niitmiseks on hea kui kogu aeg tuur põhjas on aga käru vedamiseks on on-off veidi ebamugav
(26-11-2018, 19:44 PM)olli Kirjutas: [ -> ]See mootor kontrollerit ei vaja. Tegu on murutraktori jaoks hea lollikindla valikuga. Olen mitmeid selle firma mootoreid kasutanud ja tegu on kvaliteetsete asjadega. Ainuke miinus on harjade olemasolu, aga usutavasti need kestavad ikka üksjagu.

Mis mõtted akude osas? Julgeks pakkuda, et vajad vähemalt 3-4 kWh mahtuvusega komplekti. Pliiakudega rohkemgi.

Akude osas veel mõtted puuduvad. Prooviks ära kas üldse ja kui hästi elektrimootor toimetab ja millise hetkekuluga erinevate koormuste juures teda kasutada saab. Kas multšiga või väljaviskega jne.
(26-11-2018, 20:16 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: [ -> ]Kas kiiruse reguleerimine hakkab toimuma ainult käiguga? Kas traktor on hüdroveoga? Niitmiseks on hea kui kogu aeg tuur põhjas on aga käru vedamiseks on on-off veidi ebamugav

Kui kontrollerit pole, siis peab ainult käikudega ilmselt hakkama saama. See konkreetne traktorimudel hüdroveoga ei ole. See käru vedamine on jah teisejärguline, peamine funktsioon oleks muru niita.
Teises etapis teradele omaette mootor ja veomootorile kontroller. Päikesepaneel katuseks. Cool
Pliiakudega tänasel päeval sellist seadet ehitada vist pole enam mõtet !? (kui just tasuta käes ei ole)
1. arvestades murutraktori kiirust, siis see mootor on totaalne overkill. Sellega saad 80km/h sõita ja asfaldil kummi vilistada.
2. Kontroller võiks ikka olla, kuna neil mootoritel on suht väike sisetakistus, siis otse aku järgi pannes on voolukulu väga suur.
3. Soovitaks pigem midagi sellist, raha jääb ka rohkem alles:

Link
(30-11-2018, 09:36 AM)vootele Kirjutas: [ -> ]1. arvestades murutraktori kiirust, siis see mootor on totaalne overkill. Sellega saad 80km/h sõita ja asfaldil kummi vilistada.
2. Kontroller võiks ikka olla, kuna neil mootoritel on suht väike sisetakistus, siis otse aku järgi pannes on voolukulu väga suur.
3. Soovitaks pigem midagi sellist, raha jääb ka rohkem alles:

Link

Esimeses postis toodud mootori kiiruseks on 3000rpm (8KW pidevat võimsust). See läheb otse praeguse bensiinimootori asemele mis üllatus üllatus on ka seal 3000rpm juures töötav. Ei tea küll, et murutraktorid 80km/h sõidaksid.
Soovitatud 1800W mootoriga liigutaks küll murutraktorit kõndimis kiirusel normaalse väändega, kuid niitmisest ei tuleks midagi välja.

Parim lahendus oleks esimes lingis olev mootor pidevalt 3000rpm juures tera liigutamas, kui niiduorgan alla on lastud ning eraldi mootor ülekande ning kontrolleriga traktori liigutamiseks. See muidugi on esijalgsest projektist tunduvalt keerulisem ning kallim.
Mulle meeldib mõte vaiksest muru niitmisest... 
Endalgi on murutraktor johnsered juba pea 10a võib olla rohkem ja see plärin ning kõrvaklapid jne...


Sümpatiseerib see, et mootoreid on võimalik hajutada ja seeläbi tekitada akudele vajalikus kohas ruumi ning vähendada rihmadega/ülekannetega majandamist (mis oma korda on ülekande energia kaod + kaal + ruum)
leidsin sellise lahenduse:
https://www.youtube.com/watch?v=_YgUvCDsf7o

Sellel saab akupanga siduda üheks. Niiduterade ja liikumisele eraldi mootoritega optimaalselt energiat rakendada.

Sellisel juhul ongi see kontrollkeskuse ehitamine keerulisem kui lihtsast 48V mootorile anda.
Tellisin esimese posti lingis toodud mootori ära. Miks just üks võimsam mootor liikumist ja niiduorganit läbi rihmamajanduse ringi ajamas? Seda kahel põhjusel, esiteks lihtsam ehitada, odavam katsetada ja dimensioneerida. Põhimõtteliselt on ainult mootorile vaheplaat vaja teha ja minimaalselt elektriosa. Teiseks selline mõte, et kui niiduorgan kunagi kivi/raua pihta löögi saab, mis on aeda vaadates suhteliselt tõenäoline, siis eraldi niiduki mootoritele võib see fataalseks osutuda. Läbi rihma võib-olla leevendab pauku.

Aga eks Confucius ka kunagi ütles, et knowing and not doing is not knowing. Võib-olla pole see üldse teema, eks saame siis hiljem targemaks.
(30-11-2018, 09:51 AM)qwerty009 Kirjutas: [ -> ]
(30-11-2018, 09:36 AM)vootele Kirjutas: [ -> ]1. arvestades murutraktori kiirust, siis see mootor on totaalne overkill. Sellega saad 80km/h sõita ja asfaldil kummi vilistada.
2. Kontroller võiks ikka olla, kuna neil mootoritel on suht väike sisetakistus, siis otse aku järgi pannes on voolukulu väga suur.
3. Soovitaks pigem midagi sellist, raha jääb ka rohkem alles:

Link

Esimeses postis toodud mootori kiiruseks on 3000rpm (8KW pidevat võimsust). See läheb otse praeguse bensiinimootori asemele mis üllatus üllatus on ka seal 3000rpm juures töötav. Ei tea küll, et murutraktorid 80km/h sõidaksid.
Soovitatud 1800W mootoriga liigutaks küll murutraktorit kõndimis kiirusel normaalse väändega, kuid niitmisest ei tuleks midagi välja.
  41cm teraga, 220V pealt töötava muruniiduki võimsus on juba 1600W.
Lappasin täna põhiasjad kokku ja panin katsetuseks 36V pealt hääled sisse. Niita midagi veel ei ole, aga sai niisama krundi peal ringi sõidetud ja auto järelkäru veetud. Enne niiduhooaja algust panen kellad-viled külge ja eks siis vaatab reaalse töö käigus mis kulunumbrid on ja millise aku peale minna.

[Pilt: 20190330_124127.jpg]