automoto.ee foorumid

Täisversioon: Pobeda taastamisel abi vaja.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Fildy

olex abi vaja Pobeda renoveerimisel igasugune abi olex teretulnud
äkki oleks võimalik näha mõnda pilti autost
sa võiks öelda kellegile et mis olukorras masin on ja mis on läbi ja et kõik teaksid mis teemal abi anda ja hea oleks kui sa mõned pildid paneksid ja räägiksid täpsemalt (pobedast)...
Kui abi vaja võib minu poole pöörduda. Ehk saan aidata.
Millises seisus autoga tegu on ja mis on taastamise lõppeesmärgiks? Kas harva sõitev originaal-muuseumieksponaat või igapäevast sõitu kannatama peav liikur?

Omade kogemuste kohaselt on Pobil jama 3 tüüpi asjadega:

1. Karboliidist plastosad (armatuurlaua katted, nupud, rool) kipuvad kaarduma ja nn \"õitsema\" minema. Õitsema läinud asju ei oska vast keegi taastada (keemiline koosseis muutunud). Mina olen ise omandanud kõverdunud plastvõrede sirutamise tehnoloogia (hetkel on minu käe alt läbi käinud 5 Pobi platosad). Kõige \"defkam\" on korralik hele rool, eriti 2. seeria oma, kus ei olnud rõngaga signaal, vaid selline nupuga. Korralik plastosa on üsna rariteet Pobil.

2. Stanged (eriti esistangede otsad) kipuvad rooste minema ja teatavasti on kroomimistöö üsna kallis. Hetkel ei ole enam suurt lootust leida hea kroomiga stangesid (väiksemaid asju vahel veel leiab), nii et kel need hävinud, peab arvestama suure rahalise väljaminekuga. Üsna rariteediks on muutunud ka 2. seeria Pobi stangekihvade vaheline liist, kust vänt läbi käis, eriti vändaauku kattev luuk kirjaga M20. 3. seeria Pobidel (alates 1955) see õnneks puudus.

3. Esiamordid. Ülemise õõtshoovaga ühes tükis valmistatud amordid kipvad kergesti lekkima ja õli oma seest ära kaotama - tulemuseks on õõtsuv (ilma amortideta) sõit ning amordi õõtshoova simmerite (kaelustihendite) ja pukside häving (= amordi häving ja esisilla loks/kolisemine). Seda aitab ära hoida väga sage õli juurdevalamine amortidesse. (Muide, ka muud esisilla osad vajavad tihedat määrimist, nt pöördtelg iga 500 km tagant, vintpuksid ka üsna tihti).

Paljudele Pobidele on paigaldatud seetõttu GAZ 21 uuema tüübi esisild, millel on juba teleskoop-amordid. Algsele sillatalale ei saa küll teleskoop-amorte paigaldada.

Loomulikult tuleb siia lisada, et ega esiamorte Pobile eriti lihtne saada ei ole.

Muus osas ei ole tegemist keerulisele taastatava autoga (v.a mitmed iluvidinad), vaid need 3 kitsaskohta on tal.

Mu enda 1949. aasta Pobi taastamine on hetkel pooleli, tehtud on ära kogu käiguosa, oma järge ootab kere.