automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kuidas värvida vana Jawa paaki?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere

Kui keegi oskab head nõu anda, siis see oleks suureks abiks. Värvija juurde saatmist pole vaja soovitada - kogu muu ratas on ise värvitud ja peab ka paak ise tehtud saama.

Paak niisiis on n.ö. taastatud, praegusel kujul siis väljast täielikult kroomiga kaetud. Vaja on välja mõelda hea viis, kuidas kinni katta see kroomiosa, mis jääb värvimata. Mil viisil saaks need kumerad kaetused teha?
Esmalt on ilmselt vaja kuidagi markeriga saada täpsed kontuurid peale kanda. Kuidas, seda pole veel välja mõelnud.

Vana paak on mõõtude võtmiseks olemas, sealt saan orientiirid kätte. Kummaline oli, et originaalpaagil oli parem pool keskjoone suhtes 1 cm laiemalt värvi all. Ei teagi, kas tehase värvija apsakas.

Mõtlesin õhukesest (tihendi?) papist lõigata välja 5-10 mm laiune kontuur (umbes nagu sidurikaane tihend, aga õige kujuga), mille saaks peale teipida ja millega saaks sujuva kaarjoone tekitada.
Kahjuks ei ole poest leidnud piisava suurusega tihendipappi, millest proovida kontuuri välja lõigata.

Või siis proovida lekaaliga joonitud maalriteibist sobiva kaarega ribasid lõigata peale kleepimiseks?

On keegi midagi sellist varem teinud?
Maalriteibiga joonistad valmis ja ebavajaliku osa katad pärast kilega ära.
Mina soovitan estieks,et markeriga ära tee ühtegi triipu sinna peale,teiseks on ju olemas kitsaid maalriteipe millega siis teed kontuurid,nagu ksf soovitas,siis kroom kata kinni teibi,paberi,kilega.
Mina muretseks pigem selle üle, et kroomiga kaetud osalt värv maha kooruma ei hakkaks. Ovaalse osa katmine on selle kõrval pisiasi.
(03-12-2018, 02:22 AM)JaanS Kirjutas: [ -> ]Mõtlesin õhukesest (tihendi?) papist lõigata välja 5-10 mm laiune kontuur (umbes nagu sidurikaane tihend, aga õige kujuga), mille saaks peale teipida ja millega saaks sujuva kaarjoone tekitada.
Kahjuks ei ole poest leidnud piisava suurusega tihendipappi, millest proovida kontuuri välja lõigata.

Või siis proovida lekaaliga joonitud maalriteibist sobiva kaarega ribasid lõigata peale kleepimiseks?
Ehituspoes müügil kõverate jm. kaareliste tegemiseks spets. maalriteip (krobeline) mis nö. paindub ilusti, pole vaja sabloonitada.
Just, maalriteibiga katad ära selle osa, mis kroomituks jääb pärast. Mina olen külje lihtsalt üle teipinud - ei ole eraldi kile sinna kinnitanud. See teibi kulu nende külgede maskimiseks pole nii suur. 

KÜLL AGA  Big Grin
on probleem selles värskes kroomis, mis on ülepoleeritud nii, et terve paak kiiskab nagu pühade muna. Sõbra ratta paaki vaadates, siis selle peale temal töökojas värvi viimase peal korras kinni ei saadud. Servadest on seda ikkagi lahti tulnud, sest poleeritud kroomi peale tema värv ülihästi kinni ei jäänud. Samas eks vanadel paakidel on ka näha, et on siit-sealt kroomi ja värvi osa servast värvi lahti löönud...
Mina tegin nii, katsin kroomiks jääva osa korralikult maalri teibiga. Seejärel matistasin värvialla mineva osa ära, teibi ääres tuli olla väga hoolikas. Vahetasin teibi (smirgli puru...), värvisin paagi, vedasin triibud peale,  mõned aastad on möödas probleeme pole.
Tahaksin väga näha karukeelega matistatud kroompinda mis värvi kinni hoiab.
Ärge üle mõelge ,tõmba tavalise maalriteibiga kinni ja kogu lugu.matistada ja jaurata pole vaja ,ei tule sealt midagi maha ja kui tuleb las tuleb ,ongi õige värk.Serv läheb triibu alla naguinii.See hoiab ka natuke.
Tere mehed.
Olen ka nii mõnegi kroomitud detaili värvinud ja julgen soovitada,et kindlasti matistage detailid ja enamik värvifirmasid pakuvad krunte,mis mõeldud kroomitud detailide värvimiseks.
Katsuge olla.
Jaan Tsiklitallist.
Kas keegi on proovinud ka paagi kiletamist? Või pole see hea mõte - bensiin võib lahustada kilet ja ei saa tooni paika?

Kas ilma karestamata ja ainult spetskrundiga oleks ka mõistlik proovida? Kui leidub selline spetskrunt kroomile..
Nüüd läheb põnevaks sest kui ma ei eksi, siis nii Uko kui Ian peaks mõlemad väga kogenud olema selles valdkonnas  Smile

Ja lõppkokkuvõttes tundub, et pohlad kuidas värvida. Oluline on, et värvida  Big Grin
(07-12-2018, 12:31 PM)gruppen Kirjutas: [ -> ]Nüüd läheb põnevaks sest kui ma ei eksi, siis nii Uko kui Ian peaks mõlemad väga kogenud olema selles valdkonnas  Smile

Ja lõppkokkuvõttes tundub, et pohlad kuidas värvida. Oluline on, et värvida  Big Grin

Oluline on, et värvida. Kusjuures ma korraks mõtlesin seda mõtet, et jätta üldse värvimata. Aga ainult korraks. Pole elus ühtegi täiskroomis paagiga Jawat näinud.
(07-12-2018, 13:31 PM)JaanS Kirjutas: [ -> ]Oluline on, et värvida. Kusjuures ma korraks mõtlesin seda mõtet, et jätta üldse värvimata. Aga ainult korraks. Pole elus ühtegi täiskroomis paagiga Jawat näinud.

Õitsval nõukaajal oli kroomimine teatud seltsimeestele ilmselt kergelt ja odavalt kättesaadav ja vanu Jawa-sid olen näinud nii kroomitud porikate kui küljekarpidega.
Sõber suutis vabariigi algusaastatel sebida omale kusagilt üleni kroomitud K-750'e - porikad, paak ja kõik muu kiiskas nagu näärikuusemuna. Vot see oli vaatepilt.

Teemasse ka - vähemalt Pannonia T5 paagi kroomi polnud tehasest tulles värvi alt karestatud. Värvi eemaldamisel tuli alt läikiv kroom välja. Pannil on reaalselt vähem kroomi paagikülgedel näha ka, kui Jawal. Leidsin netist mingi pildi, kuidas värv maha on hakanud kooruma https://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_33776500.jpg
Seega tasuks uurida, kas on mõni krunt vms, mis naket värvi ja kroomi vahel parandaks.
Jawal need paagid tehasest ei olnudki üleni kroomitud (vähemalt kõik mitte, võibolla oleneb aastakäigust või tont teab millest), vaid kroomitud osa lõpeb paari cm kaugusel värvi serva all. Seega pidi nake paagi keskosas olema samaväärne ülejäänud detailidega. Mis põhjusel need paagid tänapäeval taastades üleni kroomitakse, ei oska öelda, ilmselt protsessi lihtsustamise eesmärgil.
Olen paagi küljed enne välja mõõtnud ja kroomosa täpselt vajalikus mõõdus kinni katnud. Kuldtriibu laiusega peab ka arvestama. Ning siis klaasipuru või väiksema liivapritsiga värvitava osa ära matistanud. Värvi mahakoorumist minul esinenud ei ole.
Tehases ei arvestanud keegi mingi kuldtriibu laiusega. Et kui ikka 100% originaali tahta või nii...
Peab siis värv originaalselt ikka kooruma ka või? Mina valiksin siiski värvi kindlalt peal püsimise, on odavam ja ka triibutamise närvikulu tunduvalt kesisem.
Ei mäleta enam millal on paagid värvitud aga paar tükki on kindlasi oma 4 ,5 aastat tagasi.Ei ole sealt midagi maha tulnud.Lase näiteks EPO krunti alla õhuke kiht ,siis ei ole üleminek ka väga kõrge.Ja triip ongi selle kõige katmiseks ,silumiseks.Ja triip peaks seal olema vähemalt 5-6mm lai.Kuigi ülejäänud triibud on 1,5-2,5mm.Ja sihtotstarbelisel kasutamisel ehk selle aparaadiga sõitmisel peab nii triip kui värv rohkem nühitavatest kohtadest maha kuluma.See käib autentsuse juurde.Kui muidugi mingit pornotuuningut ei tehta.
Aga tänasel päeval tasuks suss aknale panna ja hommikuti uurida kas ehk miskit on toodud.. Smile
Kirjutan nüüd oma kogemusest paagi värvimisel. Paak siis täiesti väljast kroomitud. Otsustasin proovida, kas ilma aluspinna matistamata jääb värv kroomi külge või ei jää. Võib öelda, et ega ikka ei jää küll. Teipidest kasutasin kumeräärte jaoks pehmet ja õhukest elektriku markerteipi. Teibi liim peab olema nõrk, sest muidu rebib kuivanud värvi kroompinna pealt väga kergesti lahti. Hiljem värviparandust teha on väga keeruline, tekivad erineva paksusega tasapinnad.
Praegu olen kahevahel, kas üritada värviparandustega saada paak lõpuni värvitud või siis kogu värv atsetooni vms. eemaldada.
Ma ei kujuta hästi ette selle kroomitud pinna karestamist - kui täpselt seda annab teha ja kui keeruline see on.
Võib-olla üldse eemaldada kogu värv ja jätta paak kroomituks. Ma ei kujuta ette, miks need tšehhi kroomijad selle paagi üleni ära kroomisid, kui hiljem on vaja see kroom värvimiseks jälle eemaldada. Tegid lihtsalt kuidas neil lihtsam?
See paagi värvimine tundub kõige keerulisem protsess üldse kogu selle ratta taastamise juures ...
Lehti: 1 2