automoto.ee foorumid

Täisversioon: Pobeda 1953
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
Alalisvoolumootor. Tänapäevastel alalisvoolu kollektormootoritel kasutataks ergutuseks tavaliselt püsimagneteid. Nendel tõesti elektri polaarsust muutes muutub ka pöörlemissuund. Vanematel mootoritel kasutati ergutuseks elektromagneteid. Nendel pöörlemissuund ei muutu. Piltlikult öeldes oleks umbes nii, ei kui vahetada mootoril + ja - omavahel ära, keeravad mingi müstilised jõud või päkapikud või nõiasõnad magnetid pahu ja teisipidi ja mootor käib ikka samas suunas.
Miks hakati kasutama püsimagneteid ja miks neid siis varem ei kasutatud. Esiteks ei osatud varem piisavalt kergeid, odavaid, võimsa magnetväljaga ja välja ajapikku mitte kaotavaid magneteid toota. Tehnoloogia areng andis selleks võimalused. Püsimagnetite paigaldamine annab võimaluse iga mootori pealt natuke vaske ja tööjõu kulu kokku hoida. Mähis, tema valmistamine ja paigaldamine maksab rohkem, kui püsimagneti valmistamine ja oluliselt lihtsam paigaldus. Mootori kasutegur eriti ei lange ja on hea inseneritöö korral isegi parem.
Teemaks oleval Pobedal ei olnud tehasest tulles ühtegi püsimagnetergutusega mootorit, tema puhul ei juhtu mitte midagi.
Sai nüüd tehtud nii, kuidas ksf Wiki432 õpetas. Toimib kenasti. Ka kella tagant leidsin nn säästunupu, mis lülitab kella unele, kui pinge langeb alla 8v. Seega, kell korras.
   Tänud!
Sai korrastatud pisut elektrisüsteemi. Osad tuled ei põlenud, osad põlesid, aga värelesid. Puhastasin kontaktid ja vahetasin paar pirni. Kõik, va.pidurituli, sain toimima. Signaal-pasunast sain ka ühe tööle. Soojenduse pöördlüliti on vanadusest lagunenud, seda korrastada ei saa, lagunes tolmuks. Miks on soojenduse pöördlülitil lamp sees? Kui soojendus töötab, lamp põleb lüliti sees? Eks sellepärast lüliti omadega läbi oligi. Soojendus mootor ise korras, toimib.
Ksf Formika kgb pobeda teemas oli pisut juttu ka mudelautodest, Soomes ka üks müügil;

https://www.tori.fi/uusimaa/Pobeda_hyvin...?ca=18&w=3

Helistasin, väitis, et väga hästi kokku pandud, hinnast alla ei taha anda. Suhelda saab ka vene keeles.
Kui keegi teist soovib seda siis võin õhtul minna ja ära osta...
Kas kellelgi on reaalseid kogemusi nende uute armatuuri plastikutega? Kas nad on ka tegelikult nii kenad, kui nad erinevates müügiportaalides paistavad? Maksavad päris korralikult, aga uusi oleks vaja. Ei tahaks ju nii, et tellid ära ja pärast selgub, et täielik porr.
  Olen teinud paari rehvifirmasse päringu suverehvide kohta. Hetkel all Haka-Hakkapeliita 6.00-16 rehvid. Näis, mida pakutakse.
(20-01-2019, 13:55 PM)porikas68 Kirjutas: [ -> ]Kas kellelgi on reaalseid kogemusi nende uute armatuuri plastikutega? Kas nad on ka tegelikult nii kenad, kui nad erinevates müügiportaalides paistavad? Maksavad päris korralikult, aga uusi oleks vaja. Ei tahaks ju nii, et tellid ära ja pärast selgub, et täielik porr.
  Olen teinud paari rehvifirmasse päringu suverehvide kohta. Hetkel all Haka-Hakkapeliita 6.00-16 rehvid. Näis, mida pakutakse.

Ukrainast saaks komplekti paarisaja Euroga. 
[attachment=73674]
Kui vaja, võin aidata.
Sul II seeria masin, kellad peaksid punased olema.
[attachment=73675]
[attachment=73676]
Aga see pole norimiseks, lihtsalt teadmiseks.
Vahetada saab ka vist ainult kellade sihverplaadid. Või tuleb tellida kogu näidikute komplekt? Siis tuleb vist ka roolil olev märk vahetada?
(20-01-2019, 15:46 PM)porikas68 Kirjutas: [ -> ]Vahetada saab ka vist ainult kellade sihverplaadid. Või tuleb tellida kogu näidikute komplekt? Siis tuleb vist ka roolil olev märk vahetada?

Ma arvan küll, et saab vahetada. Võin Ukrainast järele uurida.
(20-01-2019, 16:04 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]
(20-01-2019, 15:46 PM)porikas68 Kirjutas: [ -> ]Vahetada saab ka vist ainult kellade sihverplaadid. Või tuleb tellida kogu näidikute komplekt? Siis tuleb vist ka roolil olev märk vahetada?

Ma arvan küll, et saab vahetada. Võin Ukrainast järele uurida.

Jah, uuri palun! Ja ka seda, palju see ilu maksma läheb
(05-01-2019, 21:27 PM)porikas68 Kirjutas: [ -> ]...
Ja vastuseks küsimusele: kere nr on 115546 ja asub kapoti all
Nii suur kerenumber viitaks üldsegi 1954. aastale (Link) ja peaks tegelikult juba uksepostil asuma (Link). Aga nagu viimases viites toodud, siis nüüd on teada et kere markeerimiseks polnud üldsegi standardit olemas nii et number võib tegelikult ka kapoti all olla.

1953. aasta masinale sobiks küll väga hästi selline sašii number (Link) nii et reaalsuses võivad olla need kaks numbrit passis omavahel vahetusse läinud. Seda aitaks määrata foto tehasesildist kui viimane muidugi originaalina on säilinud.

Armatuuriplastide kallis hind on suhteline, 3D skännimise ja printimisega tegelevad spetsialstid tõid siin hiljuti välja et need vene uusdetailid on nii odavad, et neil pole küll mõtet neid müügiks järgi tegema hakata. Plastikomplekti hinnaga saab Ameerikamaalt ca. 1.3 tk vajalikku 6.00-16 rehvi (Link).

Ei ole küll kuskilt silma jäänud, et uusplastide kvaliteet kehv oleks. Küll aga peaksid need UV kindlad olema võrreldes originaalidega.
(20-01-2019, 16:27 PM)mossepower Kirjutas: [ -> ]Ei ole küll kuskilt silma jäänud, et uusplastide kvaliteet kehv oleks. Küll aga peaksid need UV kindlad olema võrreldes originaalidega.
tahad näitan, tegelt kui viitsin, siis homme võin isegi pildi teha, mis mõne aastaga juhtub vene uusplastiga ...
Üldistada vene uustoodangut ka ei maksa. On  vene, ukraina v. vene ja teap kelle toodang  ühtse vene mõiste alla viidud. Kvaliteet eri tootjatel erinev. Ja nii ongi. Kogemuste varal saadki kvaliteedi teada.
(20-01-2019, 20:20 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ]
(20-01-2019, 16:27 PM)mossepower Kirjutas: [ -> ]Ei ole küll kuskilt silma jäänud, et uusplastide kvaliteet kehv oleks. Küll aga peaksid need UV kindlad olema võrreldes originaalidega.
tahad näitan, tegelt kui viitsin, siis homme võin isegi pildi teha, mis mõne aastaga juhtub vene uusplastiga ...
Pildid oleks otseloomulikult teretulnud, siiani pole eestlaste kogemuste kohta järgitehtud plastide kohta mittemingisugust infot leida.
Kui vene keeles uurima hakta (плохой пластик новодельная победа) leiab küll viiteid uue plastiku kehva kvaliteedi kohta. Lisaks kõverale kujule ja kergele mustuse korjamisele ei kannatavat raadioümbrisplast ka garaažis talvel külma: Link1Link2.

Samas siin väidetakse, et Ukraina päritolu plastid olevat paremad: Link

Lisaks avastasin esimesest allikast ka infot kuidas originaalseid plastosi "taastada", antud lahendus küll kahjuks ajutine (paar aastat): Link
(20-01-2019, 22:39 PM)Sm.Autojuht Kirjutas: [ -> ]Üldistada vene uustoodangut ka ei maksa. On  vene, ukraina v. vene ja teap kelle toodang  ühtse vene mõiste alla viidud. Kvaliteet eri tootjatel erinev. Ja nii ongi. Kogemuste varal saadki kvaliteedi teada.
 Mul on kõik plastikud Ukraina toodang ja pole millegi üle kurta. Muidugi vähe aastaid ka veel.
Ma võib olla jään oma arvamusega vähemusse, aga ma ei kiirustaks uustoodete salongi panemisega. Need jupid hakkavad kohe teravalt silma paistma ja rikuvad auto üldmulje totaalselt ära. Nad oleks nagu sadul seal seljas.

Niipea, kui üks asi särab, hakkavad teiste detailide puudujäägid silma paistma ja siis on vaid kukesamm restaureerimiseni, mis selle auto olemuse ja isiku hävitab.

Ma jätaks võimaluse korral asjad nii nagu nad on ja vahetaks äärmisel juhul paremate kasutatud originaalide vastu. Üldiselt aga jätaks nii nagu nad on.

A.
(20-01-2019, 16:10 PM)porikas68 Kirjutas: [ -> ]
(20-01-2019, 16:04 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]
(20-01-2019, 15:46 PM)porikas68 Kirjutas: [ -> ]Vahetada saab ka vist ainult kellade sihverplaadid. Või tuleb tellida kogu näidikute komplekt? Siis tuleb vist ka roolil olev märk vahetada?

Ma arvan küll, et saab vahetada. Võin Ukrainast järele uurida.

Jah, uuri palun! Ja ka seda, palju see ilu maksma läheb
Sain Ukrainast vastuse. Kahjuks on asjad täiesti erinevad. Nad tegelevad nende näidikute taastamisega ja hinnad on ka väga erinevad. Näiteks punased spido ja kell kokku maksavad 500.-€, siis valged saab kätte 210.-€-ga. Näidikute punane variant maksab 135.- €. Muidugi lisaks saatmis kulud.
(20-01-2019, 23:06 PM)mossepower Kirjutas: [ -> ]Pildid oleks otseloomulikult teretulnud, siiani pole eestlaste kogemuste kohta järgitehtud plastide kohta mittemingisugust infot leida....
mõned telefoniklõpsud pobi armatuuriplastist
[Pilt: large_29829337_5Z2K.jpg]
[Pilt: large_29829339_jFMQ.jpg][Pilt: large_29829341_Zy2h.jpg]
[Pilt: large_29829343_ZOGS.jpg]
(20-01-2019, 23:12 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]Ma võib olla jään oma arvamusega vähemusse, aga ma ei kiirustaks uustoodete salongi panemisega. Need jupid hakkavad kohe teravalt silma paistma ja rikuvad auto üldmulje totaalselt ära. Nad oleks nagu sadul seal seljas.

Niipea, kui üks asi särab, hakkavad teiste detailide puudujäägid silma paistma ja siis on vaid kukesamm restaureerimiseni, mis selle auto olemuse ja isiku hävitab.

Ma jätaks võimaluse korral asjad nii nagu nad on ja vahetaks äärmisel juhul paremate kasutatud originaalide vastu. Üldiselt aga jätaks nii nagu nad on.

A.

Ma mõtlen ka sama moodi; kui detail otseselt katki ei ole ja silma ei riiva, siis ei ole mõtet teda ka välja vahetada. Vana asi peabki vana välja nägema.

Nende uute detailide kombo tulem on lõpuks hullem, selle vana ja ausa asja "hõng" läheb iga uue pulgaga kaduma.
Tänud kõigile plastikute teemal kaasamõtlemast. Eks aeg näitab, mis edasi saab. Hetkel jääb nii, kuidas on.
Täna said pidurid õhutatud-korrastatud. Tundub, et toimib. Ei tahtnud õue ajada, ilm oli kehv, tuiskas kõvasti.

  Suvel oli selline müügis: https://www.nettiauto.com/ford/vedette/9769373 Peaaegu nagu vennad Smile
Lehti: 1 2 3 4