automoto.ee foorumid

Täisversioon: Daewoo Matiz-99
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Hommik

Ajaviiteks teen teema siia ühe väikese tarbeauto promomiseks, tuleb juttu ka taastamisest mingil määral
Kunagi sai ühe siinse lgp ksf käest omastatud Mati nr 1, oli veaga ja ootas rauaplatsile minekut
Selline:[Pilt: 25353881a84d90_o.jpg]


Veaks oli mittekäivitumine. Algul tundus et see ei saa miskit tösist olla, löpuks aga tuli alla vanduda kuna viga ei leidnudki. Avaldas siis end selliselt, et käivitades startis sekundiks ja siis suri sädeme puuduse kätte. Kogu süütesüsteem koosnes vaid mootoriajust, jagaja sees olevast nukaandurist ja immoplokist(tehase). Pärast katsetamist mitme aju ja jagaja ja immoemulaatoriga jäi viga endiselt saladuseks, aga see ei tähenda et autoga söita ei saanud. Nimelt oli viga "ujuv", kui käivitus ja käima jäi siis vöis söita löputult(no ntx haapsalust elvasse käisin jne), tingimusel et mootorit ei seisatud vahepeal. Tihti ei seganud ka mootori seiskamine, mönikord söitis ntx kuude kaupa veatult ja samas ei saanud mönel nädalal üldse hoovist välja kuna oli streik.
Söitisin temaga suuremalt jaolt aasta ja pealegi, siis löpuks jäi aga seisma kuna tarbis köiki muid vedelikke bensiinist rohkem, all oli öli ja jahutusvedeliku laigud ning kirsiks tordile suri ka starter. Ok, finito, las siis olla
Pean ausalt ütlema, et mulle meeldis selle asjandusega söita-kuna oli roolivöimendi ja üsna krapsakas ning nägi eeskujulikult värdjas välja kah.
Sestpeale olen ikka aegajalt igatsenud mönd tema suguvenda, mis oleks vaba tollest müstilisest käivitusprobleemist ja omaks ka vähem sakilisi uste-luukide ääri
Mingid nädalad tagasi sai leitud öiglase hinna ja viisakama väljanägemisega isend ja see koju taritud, kahjuks ei teinud pilti ja kuulutus ka juba kustunud. Aga praegu näeb siis selline välja:[Pilt: 25353879f33c55_l.jpg]

Ostuhetkega vörreldes on siis visuaalselt lisandunud lumiiniumist rattad plekkide asemele ja paar esipapusid.
Muidugi pole see köik mis tehtud on, sest roostest puutumata polnud ka see pea 20a vana koreakate odavaplönn.
Ostmise tegi pönevamaks esimesel kümnel meetril purunenud piduritoru, mis löi vöimaluse 120km koduteed läbida puhtalt kässarinajal( see viimane pole küll inimtyhjal maanteel eriline saavutus)
Seega alustatud sai piduritest. Esimesed sadulad nägid välja sellised:
[Pilt: 25353899e3308c_l.jpg][Pilt: 25353897836dfd_l.jpg]

Sai soetatud remondisats koos uute kolbidega ja veidi värskendatud asju:
[Pilt: 25353903b653f0_l.jpg]

Ühtlasi uued piduritorud ette, tagumisega oldi must ette jöutud.
Pidureid tehes jäi silma kaitseplekkide öhuline olek:
[Pilt: 25353901767e64_l.jpg]

Neid ei soovita siinses kaubandusvörgus inimestele müüa. 
Pärast netisurkimist önnestus leida käitis, mis neid otse pan kleksi akadeemiast siia saatma nöus oli:
[Pilt: 253539075ce3bb_l.jpg]

Hinnasildist vöite järeldada, et asjad on tapvalt kallid-35 zlutti e peaaegu kümme juudirutsi tk tuli ohverada.
Asja teeb veel halvemaks töik, et tegu on A e siis originaalosadega
Samast kohast sai ka vöetud terve ring uksetihendeid, sest need on köigil matidel pekkis, päike sööb ära. Könealusel siis on keski juba jöudnud elektrikuteibiga "ära parandada"


Muidugi ei piirdunud remont piduritega. Töstsin auto veidike körgemale, et pöhjaalust uurida, ja leidsin juhipoolsest rattakoopast väikese augu, siukse kopikasuuruse. Urgitsedes muutus see kiirelt paari a4 suuruseks, saagisin löpuks küljest ka välimise tiivaääre ja pmtselt ehitasin pool uut rattakoobast-olgu öeldud, et see ei olnud algne plaan Smile
[Pilt: 2535389380a77a_l.jpg]

Möni päev tagasi igaljuhul sai siis löpuks suundutud ülevaatusele, mille läbimine oli kerge.
Nagu viimasel ajal kombeks siis uuriti ülimalt tähelepanelikult andmesilti, kerenumbrit, turvavöid ja rehvimööte.
No problem
Siia vahele panen kaasasolnud kataloogist möttetera:
[Pilt: 253538856d1be1_l.jpg]
Jätkub...
Starteri koha pealt võin öelda, et sinna sobivad vana bensu passati harjad, mis tahtsid mingit olematut modimist. Vaata - kollasel on needsamad passati harjad koos tagaplaadiga starteril küljes. Sealt saad ka ehk koodi või võrdlusmomendi...

Tegelikult kui kollane punn lammutusse läheb, siis äkki saad mulle anda paagi mõõtmed P/L/K Võibolla saan selle Scoupele alla sobitada...

Toivo
Värskenda mu mälu, väljas pime ja ei viitsi vaatama minna- kas kuldsel oli plast vöi plekkpaak? Neid nimelt kahte varianti ja toda plekist isendit saab tänini osta möistliku raha eest. Plast ei mädane niiet neid vist pole mötekas toota enam.
Aga lammutamise kohapealt pole veel kindel kas see juhtuma hakkab, tänini pole ühtki juppi sealt maha vötnud veel.

Küll aga oli punase ostul suur pettumus roolivöimendi puudumine-olin senini arvanud, et need on standardis. Niiet siin vöib küll kuldne juba natuke värisema hakata.
Kuna kaasa tuli kogu kirjandus alates ostuhetkest, siis on seal tänuväärselt ka nimekiri varustuse ja auto enda hindadest. Nimelt maksis plankudeplank aastal 99 paar krooni alla saja tuhande, käesolev oli SE varustustase mis tähendas esimesi elektriaknaid ja ei palju muud, küll aga oli selle hind juba 110 tuhat eeku.
Roolivöimendi eraldi maksis vaid 2100 eeku, kirusin koonrist esmaomanikku Smile
Airbag, mis samuti vötmata jäeti, 6200
Konditsioneeriga isendeid vist palju leia-hinnalipik 14.400 eeku
Samuti puudub abs
Pisikeste punnide pedena  tugev heakskiit antud teema algatajale. Olles olnud sellise liikuri omanik oma viis aastat, siis tagantjärele vöib ainult positiivset meenutada. Itaalia autude austajana ei saa muidugi mainimata jätta, et tegmist siiski Italdesign Giugiaro S.p.A loominguga, koledaks ei saa seda ju kuidagi nimetada Smile
Tegemist üllatavalt heade sõiduomadustega ja piisavalt nobeda minekuga putukaga, tösi, rooste armastab seda, aga selles pole midagi üllatavat. Kui ma omal ajal ostsin neli aastat vana pilli, siis oli see esiotsa matsu kunagi pannud ja küljes b-varuosa kapott. See roostetas seestpoolt väjapoole paberiks ühe aastaga. Huvitaval kombel sain esindusest selle sama auto küljest maha kruvitud väheke lömmis kapoti, mis kestis roostevabalt kenasti kuni meie kooselu löpuni.
Igati äge pill!
Onu Allan ka harrastas kunagi seda toredat autot. Nyyd olla teda nãhtud sellise Chevy roolis [attachment=72936]
muuaseas sai kunagi elatist teenitud nende junnide müügiga ja pean siinkohal mainima, et kõige esimene matiz oli minu müüdud, esimesed paarnädalt kimas õnnelik omanik proov numbritega ringi, kuna jajebuu maaletoojad tõid palju masinaid mingite x kere birkadega ja õiged euro nõuetele vastavad vin birkad saateti cargoga pärast järgi.
Omalajal sai turnundus osakonnale ka vene meedia tarbeks reklaamlause valimis mõeldud (millegi pärast turundus sellest vaimustuses ei olnud) ehk siis: "tü jebjoss i ja jebu, eto nasa daewuu "
Nagu reg numbritest näha, siis on punane müüdud 37 autot hiljem kui kuldne.
Siin väike slaid müügiprospektist:
[Pilt: 2535394599503e_l.jpg]


Ja siis möned pildid tagumisest rattakoopast, alguses kui olin näpuga veidi urgitsenud:
[Pilt: 25353931a82d1f_l.jpg]

[Pilt: 253539414dc6e0_l.jpg]

Pärast relakaga edasi urgitsemist:
[Pilt: 25353939c3647b_l.jpg]

Siin sai juba ka keevitus ligi vöetud, pääsu polnud:
[Pilt: 25353927652716_l.jpg]
[Pilt: 2535393508c6f6_l.jpg]

Löpuks väike värvipurk kah otsa:
[Pilt: 2535394742cb90_l.jpg]

Karbid ja koopad ja üldse plekiosa on väga taastamisvaenulik, seda fooliumi pole eriti lustlik keevitada ja ega pole möeldud et ükski täie möistusega inime neid kunagi taastaks.
Üks hea video roostest ja konstruist on juutuubis venkude poolt kah:
https://www.youtube.com/watch?v=hq4PgFKj3CA
Ca 6 aastat tagasi oli ka mul au omada sellist masinat. Eritunnuseks sinine värv ning hommikuti alati ei käivitunud. Niiske ilmaga jõudsin ka mittekäivitumise põhjuseni. Süütepool lõi üle. Süütepooli ma vahetama muidugi ei hakanud, piisas ka ühe kinnituspoldi lahti keeramisest . Seejärel painutasin süütepooli koos alusplaadiga kerest eemale ja auto hommikuti käivitus korralikult.

Iseenesest oli selline lõbus auto. Pea 30000 km sai maha vuratud. Läbisõit minu käes 75000 kuni 105000, mille jooksul lisaks õli vahetusele läksid vahetusse ka tagaklotsid, esiõõtsad ja paagikinnitusvitsad. Enne müüki hakkas lekkima kas veepump.

Auto oli '99 aasta ja uuena müüdud Tartust (ATH number, kunagine Autohall nüüd Topauto).
Paagivitsad on neil tüüpviga, nagu avarii peemmveel vms. 
Mati2 e punane oli saanud mingil hetkel montaazilindist ja plekikruvidest koosnevad vitsad, mulle need ei meeldinud ja vahetasin nad isetehtud roostevabade vastu-need peaks paagi nüüdsest igavesti all hoidma.
Muidugi saab neid osta ka uusi originaale täiesti olematu raha eest

Toredaim ongi just see Igen, näolift muutus juba oluliselt koledamaks mu silmis. Spark veel jubedamaks, va tagaots, need ümmargused tuled meeldivad väga ja kahtlustan et ühel hetkel katsun selle ristata ühele matidest.

Giugiaro disain oli teada, on käinud läbi ka möte üks kaheukseline valmis klopsida. See siis ilmselt vaid omalöbuks, legaliseerimine vast mötetu.

Matil oli plaan ka ölivahetus teostada, see jäi toppama sest keski on vöidelnud ölipunniga ja ilmselt kaotajaks jäänud, punni ümbrus on pahteldatud üle miski keemilise metalli taolise ollusega.
Remondiks on olemas uus karteripöhi, see peab nüüd vanaga kohad vahetama.
Teise ehitad platsinarriks: Hea asju tassida:

[Pilt: 017.jpg]

Allikas: http://englishrussia.com/2016/08/25/self...o-matiz/7/
Kuldsel oli mälu järgi plastpaak. Paagivitsad mädanesid ära ja Kehtna vahel teeremondi alal kukkus paak alt. Summuti oli see mis paaki hoidma jäi ja sulatas veel külje peale jälje sisse...

Tegelikult oleks vaja Hyundai Scoupele uut paaki. originaal oli metallist ja paraku seismisega seestpoolt tugevalt roostes... Tahaks plasti asemele...
Õnneks seivisin müügipildid ära:

[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
Tere ja jõudu!
Daewoost ei ole enam pikk samm minna Chevroletile edasi...

https://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pil...32&view=10
Tuksi keeratud eksterjöör sel sevil võrreldes algupärasega.
Lahe masin , müügis on ka null tükki neid .
Tuli ka kohe isu ühe värdja peale   Big Grin
Sevist kõlbaks kasutada vaid tagaots, kui see tiigersaega kenasti mahanüsida, igas muus aspektis on Toivo-Mati sitaks nummim. A mis puudutab sevindust, siis tellisin juba ära veljekleepsud nii talvevõluvelgedele, kui suvevõluvelgedele. Niisamuti tellitud kikilips roolile ja asjakohased kleepsud kapotele ning sabaluugile.
[Pilt: DSC_4497.JPG]
Vaatasin , et mati on kaanele jõudnud aga siiki mitte , tähed klapivad aga number on teine .
Lubavad järgmiseks nädalaks mingi story kokku keevitada .
salong tundub ilmelt vägagi kobe olevat, mõtlen lülitite ja muude asjade paigutust
Hei!

Järgmisel nädalal lugu ei tule: see teema oli juba ammu ära. Pildike on aasta kokkuvõttest.

A.


(23-12-2018, 23:52 PM)ryan Kirjutas: [ -> ][Pilt: DSC_4497.JPG]
Vaatasin , et mati on kaanele jõudnud aga siiki mitte , tähed klapivad aga number on teine .
Lubavad järgmiseks nädalaks mingi story kokku keevitada .
Oli au ka sellise masina omanik olla. Naine sõitis ühe punasega 3 aastat, nüüd sõidab Tallinnas juba aastaid. Siis sebisin emale ka ühe punase, millest oli pärast müüki pikemalt juttu ka Autolehe kevadistes numbrites. 
Viimasele sai tehtud tõsine kapitaal, uued karbid, tagatiiva ääred, jnejne. See viimane oli väga tegus pill, emale ka meeldis väga. Aga kuna naisele sai jälle uus auto võetud, siis sai emale asemele Micra.
Kui mingeid Matize juppe peaks vaja minema, siis mul veel on alles, sest ühe mitte käivituva pilli tõmbasin toona osadeks. Kindlasti on alles kaks korralikku lammelrehvi koos veljega, esituled, kütusepaak, bumperid, mõned uksed, tagaluuk ja palju palju pisikesi jubinaid. Võibolla ka tagatuled alles, ei mäleta, kui huvi, küsi kindlasti, otsin välja.
Lehti: 1 2