automoto.ee foorumid

Täisversioon: Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Jah on erinevaid süsteeme.
Korra juhtusin JCV4 inglise variandi kopa kangide taha.
Seal on liikumise suund x x    kui EU tavapärane on +  +


Jäi see kopp minust liigutamata, sai esikopaga töö tehtud.
(05-02-2019, 16:59 PM)pkmp Kirjutas: [ -> ]Jah on erinevaid süsteeme.
Korra juhtusin JCV4 inglise variandi kopa kangide taha.
Seal on liikumise suund x x    kui EU tavapärane on +  +


Jäi see kopp minust liigutamata, sai esikopaga töö tehtud.

JCB Saab tellida ISO ja SAE või JCB X lahenduse järgi. Elektrilise jagajaga aparaadile saab lisa raha eest ka ümberlüliti ISO'lt SAE standaridle, et erinevad mehed saaks masinat jagada ja ei peaks ümber õppima. JCB X lahendus oli vist vaid mehhaanilise jagajaga aparaatidel valikus, aga pole kindel, ei mäleta enam.
Panen oma arvamuse ka kirja, et iga inimene tehku seda, mis meeldib. Siin maailmas on palju rohkem asju, mis palju tähtsamad. Ärge võtke kõike siin südamesse ja elu muutub kardinaalselt kui tutvus-ringkonnas lihtsalt inimeste elud (ka noored) saavad otsa ja kahjuks sel aastal kuidagi liiga palju. Kriitika on ka alati edasi-viiv jõud ja las iga mees teeb nii, nagu heaks arvab. Minagi tegelen metsaga, kui hobiga ja ma käin seal ennast maandamas. Kahjuks pole keegi arvestanud siin selles teemas ka amortisatsiooniga (või ikka on, ei viitsi algusest peale lugeda?). Selle Viljandimaa, pooltoore masinaga saab ka ikke vast midagi tehtud. Vahvajussi 320 esialgsetel tõstukitel andsid jalasilindrid järgi, nüüd on täiendatud. Kuda selle pooltoore masinaga on?
 Ärge palun ka liikluses oma raevu välja elage.
(05-02-2019, 08:58 AM)donn Kirjutas: [ -> ]Saan aru, et käesolev arutelu algas kuskilt mujalt ja teemaalgataja eelarveks oli kuni 1K


Teema algalgataja sai vastuseid lugedes ilmselt hipofoobia*
Isegi Sinusugune autoriteet kardetavasti ei suuda teda siia tagasi tuua ja enam polegi mõtet. Siin on juba ammu uued jutud. Ilmselt on ka hipofoobiast* saanud tänaseks ravimatu haigus Smile
Aga jätame selle, Val on siin trafikut luues juba piisavalt peksa saanud...
Võtame selle toreda, tegelikult väga tavalise video ette ja mängime natuke klotsidega.
Täidan oma valvepostitaja/reitingukoguja ülesannet jõudumööda Big GrinBig Grin
Kui me asendame selle haaratsi nüüd viplala viidatud laasiva haaratsiga, siis võib saemehe pinsile saata. Laseme mõtte nüüd täiesti vabaks ja paneme kärule kasti peale ja sinna servale trumliga või ekstsentrikuga lõhkuja-tükeldaja. Ideaalis peaks see töötama ka manööverdamise ajal. Mis me saame? Kärutäie saetud-lõhutud tooreid puid. Nüüd kodupoole, eeldusel muidugi, et kodu on paari kilomeetri raadiuses.
Loomulikult on võimalik liikuda ka kaugemale, seda eeldusel, et traka ja käru riigiametnikele meeldivad. Kas just koormaga, aga tühjalt naabrimehe juurde teenust tegema küll.
Mis seal saab? Kallutame maha? Tegelikult pole ka see vajalik, siis peab jälle eraldi nendega tegelema hakkama, laduma-tassima-pakkima, midaiganes. Kallutame selle hoopis hästituulduvasse punkrisse. Kui kõrgus ei anna välja, siis kaldtee või käärtõstuk kasti all. Isegi hõreda kuuri katuse saab teha avatavaks.
Kindlasti on siin neid, kes kütusekulust hakkavad rääkima. Tean juba privavestlustest, et austet viplala viskab esimese kivi. Teisendage see kütus oma aega, mis "ei maksa midagi" ja siis arvake uuesti!

Siin on nüüd muidugi väga palju mainstreamist eristuvat, aga enne kritiseerimist proovige korraks mõelda oma igapäevategevusi sellest vaatevinklist, et kas saaks mõne operatsiooni vahele jätta!
Idee on täiesti tasuta kasutamiseks üles riputatud. Omatarbeks muidugi Smile
Kui keegi selle käru liinile paneb, siis vaatan oma lahkuseastme uuesti üle...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*    https://et.wikipedia.org/wiki/Foobiate_loend
(04-02-2019, 22:40 PM)viplala Kirjutas: [ -> ]... Mina teeks ratta metallist, vedru surve ja nagadega. Metall ei lähe katki ja suudab igasugu jõudu vastu võtta. Halli anduri paneks ratta pöördeid mõõtma. See töötab nii, et ratta külge tuleb magnet kleepida ja andur loeb mööduvat impulssi. Mida rohkem magneteid, seda täpsem tulemus. Ühe anduriga on tulemuse täpsus täpselt ratta ümbermõõt, kahega pool ümbermõõdust jne. Arduino saaks seekord tegeleda arvutusega impulss vs läbitud maa. Loomulikult igasugu nullimised ja muu teema. Üsna lihtne programmijupike ja täiesti lollikindel tehnoloogia Smile
 
Tsitaat:Halli anduri ja jooksurattaga sellist täpsust ei saavuta.


Tuli meelde, et vanal Ketol mõõdeti pikkust induktiivanduritega. Nendega töötab küll.

 24. lehekülg
[attachment=73972]
(06-02-2019, 00:31 AM)Janka Kirjutas: [ -> ]Tuli meelde, et vanal Ketol mõõdeti pikkust induktiivanduritega. Nendega töötab küll.

No tegelikult ei ole vahet mis seda signaali edastab. Igasugune andur peab rattalt signaali saama, võtame näiteks abs või jagajate pick up coil või halli andur või mis iganes andur, alati on seal magnet mis signaali edastab või korjab. Ma lihtsalt käisin välja täpselt sama idee nagu tööstuslikud, aga kõige odavamate vahenditega mis minu arust oleks üldse võimalik leida. Kõik ülejäänud on ju lihtsalt tegemise rõõm. Magnet ei maksa mitte essugi, 10tk sellist saab kätte euriga. Kaks euri maksab halli andur. 20 on vaarikas või arduino. Paneme veel sinna 20 juurde ekraanile ,juhtmetele, joystik ja midagi veel. Sellise teema juures on taolised summad olematud, ole ainult mees ja lappa kokku. Töösüsteem aga on täpselt sama mis miljon euri maksval BMW maasturi külglibisemise vastase kontrolli signaali edastusel või mis iganes teisel keerutajal.
Päris ärtu jutt. 50 € -ga tehakse ise lõikepea juhtelektroonika koos anduritega valmis. Kirjutatakse "programmijupid" ise jne.
 Sujuvalt ühelt süsteemilt üle teisele.
 Huvitav, kas merepinna kõrgusest ja hiina ehituslaserist lähtuv ja "mingitest digianduritest" masti liigendite nurka mõõtev süsteem ei õigusta siis ennast.
 "Minu idee" ja "välja käidud idee" on tegelikult juba ammu tarvitusel lahendused...
 Pakuks siis ise ka (mina ise, kujutage ette) veel ühe "minu idee"- ühele võllile palki mõõtev juhtratas ja sälgustatud kettake, ühele poole ketast valgusdiood, teisele poole fotodiood ja mõõtesüsteem missugune. Need dioodid on nii odavad, et isegi hinda ei oska välja tuua. Ketta saab ise papist lõigata ja anduri korpuse vanast makroflexi pudelist teha. Võlli võib võtta vanast Ereliukase keskjooksust ja sealt samast saab ka hammasratta.
(06-02-2019, 08:51 AM)huvi5 Kirjutas: [ -> ]Valmis asi. 
http://www.kiretec.ee/metsatehnika/lange...loikepead/

Juba ainuüksi hinnakirja olemasolu eest respekt! Konkreetsed vidinad ja konkreetsed hinnad. Niisama ja vaid ilusate silmade eest ei jagata aga ühtegi töövahendit  Rolleyes
(06-02-2019, 08:10 AM)vant Kirjutas: [ -> ]Päris ärtu jutt. 50 € -ga tehakse ise lõikepea juhtelektroonika koos anduritega valmis. Kirjutatakse "programmijupid" ise jne.
 Sujuvalt ühelt süsteemilt üle teisele.
 Huvitav, kas merepinna kõrgusest ja hiina ehituslaserist lähtuv ja "mingitest digianduritest" masti liigendite nurka mõõtev süsteem ei õigusta siis ennast.
 "Minu idee" ja "välja käidud idee" on tegelikult juba ammu tarvitusel lahendused...
 Pakuks siis ise ka (mina ise, kujutage ette) veel ühe "minu idee"- ühele võllile palki mõõtev juhtratas ja sälgustatud kettake, ühele poole ketast valgusdiood, teisele poole fotodiood ja mõõtesüsteem missugune. Need dioodid on nii odavad, et isegi hinda ei oska välja tuua. Ketta saab ise papist lõigata ja anduri korpuse vanast makroflexi pudelist teha. Võlli võib võtta vanast Ereliukase keskjooksust ja sealt samast saab ka hammasratta.

No näed siis. Kui mõnitavalt kritiseeriv osa tekstist ära jätta, siis ideena ju täitsa toimiv lahendus. Ülejäänud osa võiks aga delfi peldikuseinale näidiseks kleepida. Ehe näide tehnilise arutelu tapmisest halvustava ärapanemisega.
Harvesteri pea juhtimine ei ole tõesti keeruline.
Anduritest on seal eelmainitud puu pikkuse andur ja läbimõõtu mõõtev andur.
Puu pikkust mõõdab tõesti induktiivandur, mis saab ka aru kuhupoole puu liigub ja konstruktiivselt on ta minu näpitud süsteemil lihtlabane printeri samm-mootor mis on sidestatud mõõtva hammasrattaga elastse kaasavedajaga et põrutused üle ei kanduks.
Puu läbimõõtu mõõdab potentsiomeeter, mis on seotud samuti amortiseeriva kaasavedaja ja vahehoova kaudu laasimisnoaga.
On ka saelehe tagasitulemise lõpplüliti, mis blokeerib puud vedavate mootorite liikumise kui saag on väljas.
Muidugi on need andurid oma kinnistes korpustes, kuhu sisenev võll tuleb sisse läbi laagrite ja tihendite et niiskus sinna ei satuks ning juhtmed väljuvad läbi hüdrovoolikute juhtploki korpusse et juhtmeid kaitsta vigastuste eest ja niiskuse eest juhtplokki.
Juhtplokk aga saab omale käsklused vea, lõika, haara jne kabiinis olevalt arvutilt mis on üsna tavaline läpakas sel masinal ja käib Windos 7 peal tal programm mis saadab juhtplokile käsklusi ja võtab vastu andmeid puu jämeduse ja pikkuse kohta USB kaabli abil.
Mis selle kõik kalliks teeb?
Kalliks teeb selle igasuguste asjade kaitstus väliskeskkonna eest ja kõikmõeldavate üle ja alapingete ning voolukõikumiste eest ning võimalus kõiki komponente testida ja kalibreerida.
Juba 10m kaablit mis talub igasugu väntsutamist, on varjestatud ja teraspunutisega maksab 20 eur meeter.
Aga põhimõtteliselt töötab see asi ka suvalise miniarvutiga mis omab 6 väljundit ja piisavalt sisendeid.
Operaatorile on vaja viia käskluse nupud nagu lõikamine, edasivedu, tagasivedu, haaramine, lahtilaskmine, lõikamine ja eelprogrammeeritud pikkused ning displei mis näitab pikkust ja läbimõõtu.
Programm aga midagi umbes sellist, et operaator võtab puust kinni ja kui ta näeb, et sealt tuleb hea palk vajutab nuppu, mis lubab liikuda 6,1 meetrit edasi.
Siis aktiveeritakse saag, mis lõikab puu maha ja ühtlasi nullib pikkuse.
Nüüd, kui puu on maas, hoiab operaator all edasiveo nuppu ja puu liigub kuni loendur loeb 6,1 meetrini ja jääb seisma.
Siis aktiveeritakse saag, loendur läheb nulli ja kui järgmine jupp annab välja paberipuu vajutab juht nuppu 3,1m ja edasi läheb 3,1m.
Kaasaegsematel harvesteridel on nupud puuliigi valikuks nagu kuusk, mänd, kask jne.
Iga puuliigi jaoks on salvestatud oma lõikekava.
Näiteks kuusel on palk 6,1m läbimõõduga jämedamast otsast kuni 35cm ja minimaalne läbimõõt jämedamast otsast 20cm.
Peenem ots aga peab olema üle 18cm.
Kui puust kinni haarata näeb arvuti läbimõõdu olevat seal vahel pakub välja palgi 6,1m.
Kui juht ok vajutab läheb puu edasi kuni 6,1m või kui läbimõõt jääb enne 6,1m alla 18cm teatab et ei tule välja ja pakub järgmise mõõdu, mida saab valida nagu alguseki.
Muidugi saab käsijuhtimisega lõigata sellest puust kasvõi küttepuud aga automaatne pakkumine teeb töö märksa lihtsamaks ja kiiremaks.

See läks nüüd teemast juba täiesti mööda ja võib vabalt ära kustutada aga võibolla on ka huvitav et mõista harvesteri kui sellise toimimist.
(06-02-2019, 13:27 PM)viplala Kirjutas: [ -> ] Kui mõnitavalt kritiseeriv osa tekstist ära jätta, siis ideena ju täitsa toimiv lahendus. Ülejäänud osa võiks aga delfi peldikuseinale näidiseks kleepida. Ehe näide tehnilise arutelu tapmisest halvustava ärapanemisega.

Panen sellele jutule ka oma kolm risti alla.

Paraku on inimesi, kes ei usu ka pealemakstes, et kodukulibin võib teha lihtsama, töökindlama ja oluliselt odavama lahenduse kui üleõppinud ja täiendkoolitatud insener-piimahabe. Midagi pole teha, need inimesed ei kao kuhugi. Kui nad aga tulevad ja ülbelt mölisevad iseehitajate kallal, siis peaks neil kiirelt ja korralikult tiibu kärpima. Paraku on selle viimasega siin foorumis viimasel ajal zitavaata ja mõju on juba väga hästi näha. Adminnid vastavad kirjadele päevade ja nädalate pärast, see on paha. See ei ole vastuvõetav. Kord majja!
(06-02-2019, 16:23 PM)2715 Kirjutas: [ -> ]See läks nüüd teemast juba täiesti mööda ja võib vabalt ära kustutada aga võibolla on ka huvitav et mõista harvesteri kui sellise toimimist.

Kustutada pole siin midagi vaja, hariv lugemine. Suvalisest risust kütte tegemisel ei ole kõike seda toredust muidugi vaja, seega saab tõesti manuaalselt juhtida. Kannatamatule operaatorile peaks sae asendiga seotud blokeering veole muidugi olema, muidu hakkab "aega varastama" ja lõpeb see kindlasti kõvera plaadiga.
Ei mingit kustutamist!

Nii ilus kontrast labase ärapanemise ja asjaliku selgitava postituse vahel. Nii hoida, palun.
(06-02-2019, 16:55 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]
(06-02-2019, 13:27 PM)viplala Kirjutas: [ -> ] Kui mõnitavalt kritiseeriv osa tekstist ära jätta, siis ideena ju täitsa toimiv lahendus. Ülejäänud osa võiks aga delfi peldikuseinale näidiseks kleepida. Ehe näide tehnilise arutelu tapmisest halvustava ärapanemisega.

Panen sellele jutule ka oma kolm risti alla.

Paraku on inimesi, kes ei usu ka pealemakstes, et kodukulibin võib teha lihtsama, töökindlama ja oluliselt odavama lahenduse kui üleõppinud ja täiendkoolitatud insener-piimahabe. 

Kui on täpne kalkulatsioon, reaalsed vidinate ostuhinnad jms juures - usume! Paned oma ajale ka hinna, paned oma varustusele amortisatsiooni juurde jne - usume veel rohkem! Paned kalkulatsiooni sisse ka oma õpingukulud jms - usume veel-veel rohkem. Siis tulevad katsetused, kestvustestid jms. Siis vigade parandamise kulud ja no ei tule kuidagi odavam, kui tegu on vähegi keerukama seadmega. Jah, lihtsa kolmest kaikast vidina teeb alati odavamalt, kui sama asja poest osta. Ja teatud puhkudel võib mingi lihtne lahendus tõesti olla ka töökindlam p-mõtteliselt sama tulemuse juures. 
Ehk ma julgen raudselt väita, et oma metsast ise korjatud mustikatest mustikamoos, oma metsast tehtud puudega köetaval ja oma kätega kohapeal olnud kividest tehtud pliidl on odavam, kui poest ostetu. Kulu on suhkru raha sest isegi elektrit ei kulunud - seda lihtsalt pole  Big Grin 
Küll teavad Sõbrad väita, et näiteks ise igasuguse alko tegemine on kallim, kui poest osta (isegi mitte Lätist). On lihtsalt isetegemise rõõm. 

Miks ma olen selline jurakas? Sest reaalne elu MEREL näitab kolekiirelt selle DIY-mõttetuse välja aga vaat keset suurt lagedat ei ole sul võimalik ei maha astuda ega lihtsalt ära minna! Pikad meresõidud ÕPETAVAD paljutki, millest maismaal olles aru ei saa. On olemas ÕIGED ja VALED lahendused ja merele püüad vaid ja ainult nende õigetega minna, maksku need siis kuitahes palju. Või jätad minemata. Maismaal võib ka pulli teha ja kuliibinlusega tegeleda, sellest tavaliselt otsene ellujäämine ei sõltu. Ja kui me "õhku tõuseme"...??? Siin üks naabrimees/filmimees proovis ehituspoe seekliga ultralighti parandada - on ammu muld kalmistul! DIY! 
(06-02-2019, 17:18 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Ei mingit kustutamist!
Nii ilus kontrast labase ärapanemise ja asjaliku selgitava postituse vahel. Nii hoida, palun.

See on asine jah ja sai palju targemaks.
Ah et jutt oli mõnitav.
 Võib- olla tõesti mingil kergel kujul.
 Ärapanev?
 Ah, olge nüüd. Ärapanevaid tekste tuleb nende siinsete stammkundedest netihiiglaste sulest siin iga päev, nii et nad ise ei pane tähelegi, minu oma selline pelgalt natuke ironiseeriv. Lihtsalt siuke sõbralik nüke teemal a la "täna teeme vanast jalgratta pumbast amortisaatori". Ja tegelikult ma tean, et ühe harvesteri pea juures on minu poolt kirjeldatud süsteemi lugeris kasutatud. Tõsi mitte küll päris sellisel tehnilisel tasemel, millest rääkisin.
 Ma usun kodukulibinlusse küll, aga ma ei usu et need kodukulibinid päris igal alal nii head on, nagu nad siin püüavad näidata. Igas kuradima foorumi teemas ei pea ju midagi targutama. Aga ei, tõmmatakse guugel lahti ja sulakulda tuleb. Tegelt te pole ju nii andekad, et kõikidel teemadel omast peast kaasa rääkida. Või olete?
 Või on selline kaasa sündinud tehniline taip ja analüüsivõime, et täpselt kohe tead...
 Kui mulle kas või siin samas foorumi teemas ette näidatakse ise tehtud harvesteri pea, kus kodukootud jupid koostöös Hiina elektroonikaga korralikult toimivad ja mingit resultaati toodavad, siis võtan mütsi maha ja kiidan tegijat ja olen nõus oma ironiseerivate kommentaaride eest vabandama. Korraliku konjaki võin ka välja teha.
 On teil selline? Kahtlen.
 Ma saan aru, diskussioon abimaterjalide (ka guugli) baasil võib olla ja ongi tehnika juures vajalik, aga kui see muutub pelgalt eneseupitamiseks ja traksipaugutamiseks, siis on tulemuseks selline lapsemeelne jutt, nagu ta antud teemas kohati on.
 Ma ise üritan üldiselt lähtuda põhimõttest: "kui biiti ei jaga, ära mölise"
 Võimalik, et päris alati ei õnnestu.
Aga sellegi poolest- vahel vaikimine on hea, paistad targem välja Smile
Ossapoiss...No kui see harvesteri pea juht arvuti siin niimoodi köögilauapeal kodus olevatest vidinatest valmis tehakse,no siis...Siis on see mees potensiaalne miljokas,ei pea enam kunagi mingite puude katelde ja traktoritega jantima.Tõsiselt,võin toetada seda tegu 50 juudirublaga mille eest jupid saab.Tegelt ka, teete ära?Tõsiselt tahaks näha.Mul üks Keto pea ka seisab jõude saab katsetada.
Aga siis on asi ju lihtne. Pole siin teha enam midagi, foorum kinni, avalehele paar linki poodidele kus müüakse uusi autosid, jalgrattaid, traktoreid ja tööristu. Viimast vist pole isegi vaja, mis nende tööriistadega ikka teha. Ja lähme laiali ära. Kõigil hing rahul. Vingujad leiavad endale teise koha kus kiibitseda ja nokitsejad vaatavad kriitilise pilguga oma elu üle ja ehk parandavad ennast ja kui ei paranda, siis sunnime õigele teele.


Niikauaks kuni tõde ja õigus pole siin veel võimust täielikult võtnud, viskaks ühe lingi kus on näha nii vajaminevad osad, umbes 50 euri eest, ja ka kood arduino jaoks. Kas sellest kellelegi üldse kasu on või huvi pakub, kahtlen natuke. Aina rohkem hakkab tunduma, et see kõik siin on üks ajaraiskamine. Oma projekte pole ma ka viimasel ajal näidanud ja praeguse seisuga kahtlen, kas üldse midagi minult veel tuleb. Õnneks pole ma siinsega kokku laulatatud...

https://www.instructables.com/id/How-to-...ing-Wheel/


Jah , muidugi. Vingujad.
Jutt käib teatud kodanike igapäevasest mõttetust traksipaugutamisest tehnilistes teemades ilma mingit aimu omamata.
 Sellepärast ei pea foorumit kinni panema, et keegi vend võtaks paar tooni alla ja enne oma üllitiste välja paiskamist omaks mingitki ettekujutust sellest, millest ta parasjagu kirjutab. Noh, nii üldhariduslikus mõttes Smile