Tsitaat:Aga kui juba küsimiseks läks, siis kes on kasutanud/kasutab metsas niisugust kõverikku nagu pildilt näha?
Maailmameister õpetas koolitusel hoidma ühel puusal haaratsit ja teisel konksu. Noti vedimiseks haarad vastaskäega teise teiselt poolt. Paremasse läheb haarats ja vasakusse konks. Kokkuvõttes tekib tõhus haare ning notti on võimalik endast eemale heita nagu siin ka kirjeldati. Kahe konksuga ei ole haare nii stabiilne, kahe haaratsiga ei saa nii hästi heita ning ühe konksu või haaratsiga ei jaotu koormus kätele ühtlaselt. Pikema tööpäeva puhul on ühtlane jaotumine päris oluline.
Metsatöödel on pikupidi konks kasutatav veel mitmel viisil. Võimaldab päris hästi notti keerata ning on mõnikord kasutatav langetuslabida asemikuna.
(16-03-2019, 10:45 AM)Envir Kirjutas: [ -> ]Tsitaat:Aga kui juba küsimiseks läks, siis kes on kasutanud/kasutab metsas niisugust kõverikku nagu pildilt näha?
Maailmameister õpetas koolitusel hoidma ühel puusal haaratsit ja teisel konksu.
Rootsi proff mõnusas arusaadavas inglishis, sama teema.
Viimane kord Echot testides ei olnud haaratseid-konkse ega vööd kaasas ja täiesti totter, kui kehv oli peenikest teha. Ma julgen jälle iseenda pealt väita, et tunni tööga harjud nii nende vööpeal olemise ja tarbimisega ära, et pärast ei saa aru, kuidas siiani said tehtud... Mis mõttes panen sae maha ja kahe käega pean a'la 15-sendist kütte notti ette lohistama-tõstma, et ühes kohas tükeldada? Lumega - kindad läbimärjad kohe! Mis mõttes tassin kätega ja kaenlas 3-meetrist virna mitte haaratsi ja konksuga? Jne.
Üllatuseks päris paljud kasutavad konksu.Aga kas siis pikka või seda varianti, mis rootslasel töös? Mina selle Rootsi igerikuga igaljuhul sõbraks ei saanud. Videos tundub ta ka olema abivahend, põhitööriist on seal ikka haarats.
Miks ma selle küsimuse õhku viskasin? Huvipärast tahaks võrrelda omaloomingut tehase omaga. Omal olen mitu korda kõverust muutnud ja tera ümber teritanud. Tundub aga et ei ole ikka päris see mis vanasti. Eks see võib muidugi tulla ka sellest, et siis ei pidanud propsi üle kõhu vinnama
eks seepärast ka vanad nurgad vist ei sobi.
Tsitaat:Üllatuseks päris paljud kasutavad konksu.Aga kas siis pikka või seda varianti, mis rootslasel töös?
Poevarianti jah. Ütleks, et konksust on rohkem abi kui haaratsist. Paremas haarats, see laksti notile peale. Konks löögiga teise otsa ja läheb. Sõltuvalt hunnikust kerge nõksakas haaratsi vabastamiseks, konksuga veidi hoogu takka ja lendab kuhu vaja
Tassides ei tunne küll mingit vajadust pikema konksu järgi. Pikem konks vb nottide mööda maad lohistamiseks või palkide veeretamiseks?
Hakkas silma ostas üks UAZ 3303 seniks veel sobivas hinnaklassis - kui suur ikaldus oleks sellega metsa ronida - meeldetuletuseks antud teema kasvas välja küsimusest millega metsast ca 1 m pikkuseid notte välja vedada ca 1000 eur hinnaklassis. Ikaldus siis selles mõttes, kuidas UAZ metsaaluses hakkama saab, kaasaarvatud lumes ning millises tasakaalus on remondi ja sõidurõõm, sh varuosade kättesaadavus.
(20-03-2019, 10:15 AM)sugraM Kirjutas: [ -> ]Hakkas silma ostas üks UAZ 3303 seniks veel sobivas hinnaklassis - kui suur ikaldus oleks sellega metsa ronida - meeldetuletuseks antud teema kasvas välja küsimusest millega metsast ca 1 m pikkuseid notte välja vedada ca 1000 eur hinnaklassis. Ikaldus siis selles mõttes, kuidas UAZ metsaaluses hakkama saab, kaasaarvatud lumes ning millises tasakaalus on remondi ja sõidurõõm, sh varuosade kättesaadavus.
miks ikaldus?laiem suss alla ja kasti koorem ja täis/pooltüved taha lohisema ja korras.kasti niipalju,et oleks mõlemil sillal enamvähemm võrdne mass ja nii saab hea haakumise pinnasega.mina küll kasutaksin.
(20-03-2019, 10:15 AM)sugraM Kirjutas: [ -> ]Hakkas silma ostas üks UAZ 3303 seniks veel sobivas hinnaklassis - kui suur ikaldus oleks sellega metsa ronida - meeldetuletuseks antud teema kasvas välja küsimusest millega metsast ca 1 m pikkuseid notte välja vedada ca 1000 eur hinnaklassis. Ikaldus siis selles mõttes, kuidas UAZ metsaaluses hakkama saab, kaasaarvatud lumes ning millises tasakaalus on remondi ja sõidurõõm, sh varuosade kättesaadavus.
Kas Sa tahad neid puid ka mööda avalikku teed sõites kaugemalt koju vedada??? Või ainult VÄLJA vedada? Kui Sa saad alal 1000 euro töötava ja paberitega uaaziku, siis kindlasti tasub. Kui maksad romu eest rohkem ja sellega koduõuelt kaugemale ei saa, siis ei tasu! Jällegi, ksf! Margus61 võib pikemalt rääkida, kui kaua Ta oma
puudeveo-uaazikut restaureerib. Selleks, et oleks viisakas oma õuel sõita ja puid vedada. Nädal tagasi mõõdeti millimeetri pealt kastimaterjali ehk saab ka ilus, tsingitud raamiga ja puha. Ma sellega oma metsast puid vedanud, ka pehme tee pealt, veab küll. Päris kabeda lepakaika kuhja sai peale panna ja tuli läbi muda mis sahises. Keerab halvasti ja on natuke liiga lai aga kui on heas töökorras, siis kuni 30 km/h polegi väga hull
Kui Sa mõtled seda pilli, siis aastake
tõsisemat metsavedu ja täielik kapremont ootab ees, see on selge.
Muidugi kannatab ka
natuke kiiremini ja
väheke kaugemale sõita ja
hea hinna puhul palju alternatiive uaazikule ju pole. Vastasel korral hakkab täna juba
selliste poole kiskuma, kus koos haagisega teed sama ajaga kaks tiiru ja tood kokku kolmandiku rohkem puid metsast koju. Ega see UAZ ka mingi imelloom pole, konkreetne 976APE on ajutiselt arvelt maas, ülevaatust pole, legaalne kandejõud 800kg ja nii ongi! Et sellega legaalselt teepeal sõita kulub veel päris
palju raha juurde ja siis vead legaalselt 2 ruumi hädapärast ära. Kui teepeale ei taha, ma isegi ei mõtleks ja ostaks
päristraktori. Või
sellise samas hinnas samast kohast. Ja UAZiku võtaks pigem Musta Numbri restaureerimise toorikuks, sest 5 aastat kulub kiiresti!
Edit: Margus61 juba jõudis ühe visuaali üles panna. Ega seal palju üle 800 kilo peal polegi, no on tonn.
(20-03-2019, 10:15 AM)sugraM Kirjutas: [ -> ]Hakkas silma ostas üks UAZ 3303 seniks veel sobivas hinnaklassis - kui suur ikaldus oleks sellega metsa ronida - meeldetuletuseks antud teema kasvas välja küsimusest millega metsast ca 1 m pikkuseid notte välja vedada ca 1000 eur hinnaklassis. Ikaldus siis selles mõttes, kuidas UAZ metsaaluses hakkama saab, kaasaarvatud lumes ning millises tasakaalus on remondi ja sõidurõõm, sh varuosade kättesaadavus.
Vene varuosad on saast. Mida rohkem lääne tükke küljes, seda vähem muret.
Sõidurõõm - sõidab. Rõõmu tunnevad masohhistid. Või lühikesed inimesed. Minu 172 cm on liiga pikk. Kuniks sisse ei vaju, kaabib edasi. Kui üks ratas sillani sees on, tuleb abi järele minna.
Hakkamasaamine sõltub rehvist ja oskusest lahtiste difritega maastikul sõita. Kuniks sisse ei kaabi, on kõik hästi. Normaalne maastikurehv originaalbaranka asemel teeb imet. Samas hakkab mootor alla jääma...
Soovija võib tulla Kernusse mekkima, kuidas Krooks
anno 2019 maastikul tarbida on. Võrdluseks sama võimekusega kolm korda kallim Mazda B2500... Minu hinnagul peaks teelegaalne UAZ maksma mitte üle 750 €, kuna legaalseid kastiga japse saab 2500.- eest.
Roolivõimendi teeb imet - olen säärast saanud proovida ja on ka minul tegemist vajavate asjade nimekirjas.
Meil päris sarnased autod siis küttepuude tegemiseks, minu UAZ on küll diiseldatud. Mazdat ostes ootasin villisest paremat minekut ja kütusekulu aga minek on sama kehv ja kütusekulu on suurem. Suurteks plussideks on avaram kabiin (passis 5 kohta poolpikal kabiinil) ja mõnes olukorras roolivõimendi ja lsd. Maastikuvõimekust ei oska pädevalt hinnata kuna Villisel mudakad ja mazdal tänavaslikid. Mõlemat on olnud vaja traktoriga tõmmata
Sul on ikka kabinetiga uaasik. Mul on ninata - kükita siis ratta peal, mootori kõrval...
Mazda on mul uuem, 80 kW pajaga. Teeb Krooksule sõidus igast asendist ära.
Tekkis omalgi vahva mõte mingi ront kastikas sebida, et õuepeal vedudeks ja metsa vahel puid vedades trööbata. Tulevikus ehk mõni käru ka sappa kui tüv kõlbulik on ja toob hulga materjali koju
(20-03-2019, 21:29 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Mazda on mul uuem, 80 kW pajaga. Teeb Krooksule sõidus igast asendist ära.
(20-03-2019, 21:41 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]Tekkis omalgi vahva mõte mingi ront kastikas sebida, et õuepeal vedudeks ja metsa vahel puid vedades trööbata. Tulevikus ehk mõni käru ka sappa kui tüv kõlbulik on ja toob hulga materjali koju
80kW ja karta on, et lihtne käigukahvli viga. Täiesti realistlik ja mõistlik metsamasin. Üldse olen täheldanud viimasel ajal maasturite/kastikate suhtelist hinnalangust igasuguste sõiduautodega võrreldes.
Originaalseades UAZ on mõttetu, ehitades heaks on alternatiiviks juba kasvõi ATV. Kes ronti tahab, siis mul Harjumaal üle juba mitu head aastat seisnud 3303, mis ainult metsa sobib, hinnaks tingimata 600 euri. Käima ei viitsi proovida enne suurt suve. Plekki ja puitu on puudu, kuid käiguosa oli OK.
(20-03-2019, 21:41 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]...
Tulevikus ehk mõni käru ka sappa kui tüv kõlbulik on ja toob hulga materjali koju
Minu näitel kerghaagisega 1640 või lamavoiga 2570 kg legaalselt. Reaalselt, suletud territooriumil, kerghaagisega 2 ja lamavoiga 3,5 t.
(21-03-2019, 07:16 AM)PSV Kirjutas: [ -> ]Originaalseades UAZ on mõttetu, ehitades heaks on alternatiiviks juba kasvõi ATV. Kes ronti tahab, siis mul Harjumaal üle juba mitu head aastat seisnud 3303, mis ainult metsa sobib, hinnaks tingimata 600 euri. Käima ei viitsi proovida enne suurt suve. Plekki ja puitu on puudu, kuid käiguosa oli OK.
UAZ ainus tugevus on nortalgiaväärtus. Minuealised mäletavad, et kõvadel kärbestel kolhoosis oli uass. Lahjemal mehel jerass.
(20-03-2019, 22:18 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]80kW ja karta on, et lihtne käigukahvli viga.
...
Tõenäoliselt siiski rikutud kast. Aga Roosna-Allikul on neid piisavalt.
Kusjuures masendav on see, et palju on müügis väikese kandevõime ja haagisemassidega sõidukeid. Nagu seegi: 500 kerget ja 2200 suurt haagist. No nalja teete vä?
v6sa@750+2800.B2500.ee
Pika kabiini häda on selles, et kast jääb tagasillast üle - hakkab kenasti raami wäänama üle koormamisel. Samas viiekohalises on taga ka inimväärsed kohad, 2+2 on reaalselt ikkagi 2 pluss lapseistmed. Mulle sobib.
(20-03-2019, 21:41 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]Tekkis omalgi vahva mõte mingi ront kastikas sebida, et õuepeal vedudeks ja metsa vahel puid vedades trööbata. Tulevikus ehk mõni käru ka sappa kui tüv kõlbulik on ja toob hulga materjali koju
Eks hobiautodena peetakse ajaviiteks igasuguseid aga töö tegemiseks võiks ikka traktor olla, jätkub igasuguste lisade ehitamise lõbu kauemaks. Isegi kauemaks, kui ATV-ga.
No ma siin heietangi mõtet, et teeks ikka oma aiatraktori lõpuni. Sellel mootor on ok, asi jäi pidurite taha seisma, aga teeks veo hüdrostaatilise hoopis ja aretaks praeguste sildade asemele hoopis mõne uaziku sillad ja 4veo. Tuleks sama hind kokku kui mõnd kastikat koju vedada ja pärast ikkagi jäävad pooled tööd tegemata sellega
Ja muidugi käib peas mõte ka 25hp uue hiinlase koju toomisest. See
https://www.kuldnebors.ee/search/polluma...d=82345834&pob_action=show_post&pob_cat_id=10829&pob_browser_offset=0&pob_view_language_id=et&search_X_cat_ids=10829. On päris ahvatlev murutraktor millega käru vedada