automoto.ee foorumid

Täisversioon: Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Probleemi lahendas Valga Mehka. Sealt telefoni otsa saadud inimene teadis probleemi kirjelduse põhjal mis tal pakkuda on ja tundus lihtsam see 40km Valka sõita.
Aitäh kes abistada proovisid!
Kas keegi ATV-l midagi sellist on aretanud, et tagumise vedrustuse lukku saaks panna raske asja vedamise ajaks?
Metsakärul on pmst kogu raske mudru tiislil, kui koorem palki peale laduda, siis läheb kaalujaotus õigeks, muidu on nagu pildil. Jube madalaks kisub ja nii ei julge päris metsa ronidagi!
[Pilt: 62264-2021-04-27_18.02.46.jpg]
Kui vedrustuse lukku paned, hakkab tagasild lööke saama. ATV on põhjusega täpselt nii õbluke, nagu see on.

Silda ettepoole tuua ei saa natuke?

Variant on vedada iga kord pool koormat kive käru päral metsaWink
Saaks ikka silda ettepoole tuua, aga siis ei saa päris puid enam vedada. Kergitab tagaotsa vast liiga üles ja siis ka liikuda ei saa. Silla asendi muutmine ei käi päris hetkega ka. Olen näinud YT videot, kus sild oli pandud liikuma hüdrosilindriga. Täis koormaga siis lasi silla taha otsa, muidu oli suht ees.
Pildil on kärul 19m kuusk, 3,1m juppidena.
[Pilt: 36848-2021-04-25_16.56.46.jpg]
Pane jämedam vedru Big Grin , kui pead ülemõõdulist käru nii väikese veduriga tirima.

Sild ja ülekanne panevad ikka valule vastu?

Palju tagarehvis rõhku pead?
(27-04-2021, 22:02 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Palju tagarehvis rõhku pead?
1,0 lasin viimati.
Sellega sõdab max 500m otsad.
Ega pole valikut, traktorit osta ei saa, sest kaalud läheks lõhki. Pildil nähtav kooslus peab kaubikusse ja kärule mahtuma.
Selg selle-eest rõõmustab sellel aastal Smile
Väiksemat sorti jaapanlased mahuvad nii kaalu kui mõõtude osas kaubikusse küll. Nii et valikut ikkagi natuke on Smile
Minu poolt ka hääl mõnele 700+ kilosele japsile säärase koosluse puhul. Kannab oluliselt kindlamalt seda koormat.

Ma muidugi ei tea, milline on kaubiku kandevõime ja koormaruumi laius, aga näiteks see on 990 kilo (ma ei tea, kas see on koos paarisajakilose freesiga) ja välislaius jääb alla 1,5 m:
https://www.kuldnebors.ee/53289106

Oluliselt jätkusuutlikum, kui hakata järjest otsima ATV nõrgemaid kohtiWink
Väiketraktori ostumõte pole uus. Siin on suur hulk inimesi, mistap kasutaks võimalust uurimaks  kuidas on neil vanadel Yanmaridel, Hikokidel, Kubotadel jne juppide saadavus? Kas peab jeroglüüfid ära õppima, et Jaapanist tellida, või  saab ka kohapealt/euroopast?

Eespool oli juttu kaaludest. ATV kaalub ca 300kg, sõidab kärul, mille täismass 750kg. Sinna kärule ühegi valemiga tonnist traktorit ei pane, järelikult tuleks ka vahetada käru võimekama vastu. Võimekam käru eeldab tähti lubadel, mida pole. Seega mitu liigutust tuleks traktorile üleminekul teha ja mitmeid tuhandeid välja käia. Mõttekoht.

Piltidel nähtavat tõstukiga Hiina metsakäru vean kaubikus. Mahub enamvähem nii, et jääb mõnikümmend cm pikkuses ruumi ülegi. Ukseavast läbi tulles peab masti/noole asendiga veidi mängima.
Arusaadav. Kui tähti pole ja kaubikusse traktor ei mahu, siis valikut pole. Ma mõtlin, et ATV on kuudis ja käru kärul. Palju too hiinakas koos tõstukiga siis kaalub ja palju on välislaius?

ATV puhul pead üle minema hüdropneumovedrustusele, nagu suurtel traktoritel. Seda saab lukustada soovitud kõrgusesse. Kõrguse reguleerimise saab teha välise käsipumbaga, nagu tungraual. Ainult sobiva mahuga vedrutava pauna valik saab olema huvitav tegevusWink

Kas võiks toimida ka muudetava jäikusega vedru (Coilover), seda peab lihtsalt katsetama. Kas sel ATV-l endal ei ole vedru eelpinge muutmise võimalust? Näiteks mõne lisavarustuse tootja nimestikus?

Kubota ja Yanmar on Eestis esindatud. Hikokid jms. mant kuluosad saab siit, aga mingeid eritükke võib küll olla vaja konkreetsest prefektuurist koos sealsele kultuurile omase viisakusega taga ajada.
Kui enda ATVl seda õblukest raami, õõthoobasid, pooltelgi jms vaatan, siis kindlasti ei julgeks sinna rohkem kaalu peale panna kui originaal vedrustust kannab. Suure koorma järel vedamine on OK, sest pehmel pinnasel saavad rattad läbi libiseda. Aga kui hakata olulisel määral haaret parandama lisakaalu abil, siis...

olevtoom

(28-04-2021, 11:37 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Kubota ja Yanmar on Eestis esindatud. Hikokid jms. mant kuluosad saab siit, aga mingeid eritükke võib küll olla vaja konkreetsest prefektuurist koos sealsele kultuurile omase viisakusega taga ajada.
Kui ma Iseki soetasin, siis tahtsin tema tehnilisi andmeid teada (noh, kas või massi, kärulvedamise otsustamiseks). Ma võib-olla ei pöördunud firma poole piisava viisakusega, aga mind saadeti sealsele kultuurile omase viisakusega ****e.
(28-04-2021, 11:49 AM)olevtoom Kirjutas: [ -> ]Kui ma Iseki soetasin, siis tahtsin tema tehnilisi andmeid teada (noh, kas või massi, kärulvedamise otsustamiseks). Ma võib-olla ei pöördunud firma poole piisava viisakusega, aga mind saadeti sealsele kultuurile omase viisakusega ****e.

Kas seda on tehtud kõik seitseteist korda? Ilmselt oli mõni viisakusvormel ebaõiges järjekorras kokku pandud, nad on väga täpsed sealmaal. Ning kuna neil Sind enam vaja ei ole, siis ebastandardsetele (või labaselt arusaamatutele) pöördumistele eriti ei vastata. 

Big Grin

Paljude asjade põhiandmed leiab Peter Eastlundi lehelt: https://www.tractordata.com/

Paraku mitte kõiki.
(28-04-2021, 09:58 AM)ak75 Kirjutas: [ -> ]Väiketraktori ostumõte pole uus. Siin on suur hulk inimesi, mistap kasutaks võimalust uurimaks  kuidas on neil vanadel Yanmaridel, Hikokidel, Kubotadel jne juppide saadavus? Kas peab jeroglüüfid ära õppima, et Jaapanist tellida, või  saab ka kohapealt/euroopast?

Eespool oli juttu kaaludest. ATV kaalub ca 300kg, sõidab kärul, mille täismass 750kg. Sinna kärule ühegi valemiga tonnist traktorit ei pane, järelikult tuleks ka vahetada käru võimekama vastu. Võimekam käru eeldab tähti lubadel, mida pole. Seega mitu liigutust tuleks traktorile üleminekul teha ja mitmeid tuhandeid välja käia. Mõttekoht.

See mõttekäik on korduvalt ja aastaid läbi käinud Big Grin Vahepeal on neid mikropunne vägagi hea hinnaga aga...? 

Aga just täna bronnisin ndlavahetuseks tolle minidumperi ära ja teeb loomkatse. Kui roomikutega aga ikkagi väikese kliirentsiga asi ennast õigustab, siis... Sinna peaks saama sappa panna ka pisema haagisekese mis muidu on tema enda ringivedamise käru ja ongi ilus komplekt. See on nüüd lihtsam-odavam ehk mehaanilise liikumisega aga suure kandejõuga. Selge, et hüdroga on kallim aga sujuvam. Loomkatsest ja reaalsusest sõltub, tasub mõtet edasi arendada või ei. Kindlasti teen ühe pikema sõidu kruusakoormaga ka, minimaalne pikkus on 800 meetrit üks ots... Tegelikult tahaks esikühvlit ka proovida et mida see tõsta jõuab. Näiteks kiviaia jaoks kive! Kruusa laadimisest rääkimata.
(28-04-2021, 11:37 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Arusaadav. Kui tähti pole ja kaubikusse traktor ei mahu, siis valikut pole. Ma mõtlin, et ATV on kuudis ja käru kärul. Palju too hiinakas koos tõstukiga siis kaalub ja palju on välislaius?
800kg kaalub paberite järgi. Ise kontrollkaalumist teinud pole. Laiuse number kahjuks meeles pole. On veidi laiem kui ATV. Kui ATV-le plekkvelgedel originaalrattad panna, siis ilmselt on laiuste vahe veelgi suurem.
Pikka ja poolkõrgesse transitisse mahtus iseki 1510 koos freesiga ära ja uksed läksid tagant ka kinni. Kaal meile muret ei teinud, transitile oli paberite järgi lubatud ca poolteist tonni peale võtta. Oletan, et paljas traktor kaalub 600-700 kg vahel. Osadel (aga mitte kõigil) saab rattaid vajadusel kitsamasse asendisse ka seada, kui laius muret teeb.

Kui nüüd eriti peenikese kondiga tarvis on, siis vanad kubota 5000/6000/7000 seeriad võiks olla veel väiksemad ja kergemad. Aga selge on see, et ATV 350kg juurde viisakast  rauast  kõhualusega traktor ei jõua.
(28-04-2021, 22:57 PM)ak75 Kirjutas: [ -> ]800kg kaalub paberite järgi. Ise kontrollkaalumist teinud pole.
...

Ossaraisk. Siin on tõesti keeruline leida piisavalt kõrget kaubikut, millele mahuks peale lahja tonn kaupa ja registrimass jääks alla 2100 kilo, mis on vajalik 1300 kilose O2 haagise legaalseks järgivedamiseks B kati lubadega. Kui teha kood-96 juurde, siis hakkab juba lubama. Aga olemasoleva tehnika ringivaatamist (ja palju raha) eeldab see ikka.

Sa võid teha oma ATV vedrustusega, mida tahad, aga säärase pommi jaoks jääb ikka õblukeseks. Tihu puid on ise 600+ kilo. Alla tihu ikka ei sõida vastWink

Hästi jäme rusikareegel raskete asjade järelveeretamiseks maastikul on veduki viiekordne mass.  

Tundub, et valikus on kas coiloverid või tummisem vedru või hüdropneumovedrustusele üleminek.
Liigutasin eile õhtul silda nii 20cm jagu ettepoole, eks täna vaatab siis, kuidas on.
Ma pole väga maatöö asjadega kursis, mistap pole puu kaaludest kuigi täpset ettekujutust. Eespool oli üks pilt kuusest, millel pikkust 19m ja mille korraga peale ladusin. Palju sel kaalu võiks olla? Elus puu oli, tuulemurd.
(29-04-2021, 10:13 AM)ak75 Kirjutas: [ -> ]Liigutasin eile õhtul silda nii 20cm jagu ettepoole, eks täna vaatab siis, kuidas on.
Ma pole väga maatöö asjadega kursis, mistap pole puu kaaludest kuigi täpset ettekujutust. Eespool oli üks pilt kuusest, millel pikkust 19m ja mille korraga peale ladusin. Palju sel kaalu võiks olla? Elus puu oli, tuulemurd.
sealt pidipealt jämedust ei tuvasta, mis on kõige jämedama ja kõige peenema otsa mõõdud?
(29-04-2021, 10:37 AM)ounou Kirjutas: [ -> ]
(29-04-2021, 10:13 AM)ak75 Kirjutas: [ -> ]Liigutasin eile õhtul silda nii 20cm jagu ettepoole, eks täna vaatab siis, kuidas on.
Ma pole väga maatöö asjadega kursis, mistap pole puu kaaludest kuigi täpset ettekujutust. Eespool oli üks pilt kuusest, millel pikkust 19m ja mille korraga peale ladusin. Palju sel kaalu võiks olla? Elus puu oli, tuulemurd.
sealt pidipealt jämedust ei tuvasta, mis on kõige jämedama ja kõige peenema otsa mõõdud?
Siit tuleb välja, miks ongi ÕIGED ATV-metsahaagised kallid aga just silla liigutamisega Big Grin Ja ka see, et ATV ei ole traktor.  Sama lõputu vaidluskoht, nagu kastikas vs päris porteauto vs pärismaastur. Rääkimata veel UTV, mille mõtekuse on siinsamas teadjamad maha teinud, seda just vähe tõsisema raskete olude töö mõistes. Niisama iluleda ja kaatrit mereäärde vedada küll... Jah, ATV on low impact masin ja pakub lisaks muid rõõme ja on lahe (nagu kastikas). Aga siiski on sellise pädeva töökomplekti hind julm! Palju kallim, kui osta uus väiketraktor ja traktori-palgihaagis. Ja kohe väga kindlasti laguneb tööd tegev ATV väga palju varem ära, kui mistahes päristraktor üldse remondilaadset vajab. Seuhke maksab 10+kõm ja saab juurde kõikmõeldavat. Paned kõrvale mitte päris nonamei ja selliste hind on ju absurdne??? Jah, on ka odavamat aga see on juba selgelt liiga lahja ja pigem tõsisema murutraktoriga võrreldav. 

Aasta olen nüüd Sõpra tema "uues elus" ehk talumehe-maamehena aidanud ja seda siis koos väiketraktoriga. Kadunud on D-Max ja asendunud uue 6-kohalise aga kaubaruumiga Trafikuga; murutrakats teeb vaid majaümber ilumuru (kui uus CC töötab - ilge probleem muuseas!!!); tšehh vedeleb mereääres ja motoblokk talus ning kõiki neid "asendab" eeslaaduriga kasutet pisike erinevate lisaseadmetega Kubota! Just käisin ja rääkisime - ilma ei kujuta enam midagi ette! Tuli ka ATV jutuks ja tema väide jahindusest, et ainut talvel, suur, roolivõimuga ja roomikutega on mõtekas. Aga see maksab $$$ ja mitte vähe. Ja kastika kohta- eks see üks jahiseltsinduse "edevuse laada" väljendus oli, suurt praktilist väärtus masinal polnud! Ainult 3,5T haagis ja verine rümp väljaspool kinnist "tuba". Kui loomalaipu ei vea, pole mingit vajadust...
 
Puud - mõõdulint ja Timberpolis kalkulaatorid. Saad puidust kõik asjad teada kaalust mahuni. Väga hea abivahend.