29-04-2021, 13:46 PM
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113
29-04-2021, 17:22 PM
(29-04-2021, 13:46 PM)olli Kirjutas: [ -> ]ATV kindla turuliidri, CF, hinnad seal umbes 4500 eur alates. Selles mõttes pole mõtet siin Yamaha hindadega vehkida, mida nagunii keegi ei osta.Ma ei oska öelda, minu tuttavatest pole keegi sellist noname'i ostnud Ilma irooniata, kusjuures! Üldiselt oleks mõistlik, kui seda ei ostetaks viimaste kopikate eest?
Kõikse sõgedam Sõber ostis PRB Outlanderi kogu selle 1000 cm3 võimuga, et kahe maja eest lund lükata... 5 aastaga pole veel 200 km odokal Kusjuures pole ka selle CF'i "tonnise" hind odav, baas 9690€! Mingi neljasotine metsamasinaks osta??? Kaalu pole, võimu pole.
Teoorias me ju räägiem mingitlaadi maal asuvast majapidamisest, kus on maad ja toimetamist vähe rohkem. Et kasvõi seesinane pisike ATV midagi teeks ,tuleb sinan jurude osta igasugu mudru. Aga siis on esimene asi pigem 4WD Stiga 6465€??? 1,5K€ eest saab mingisuguse muu lahja niidutraktori või ka mingi ashja ATV sappa. Nõus. Sahk maksab kummalegi ~samapalju. Kiirust trakatsile juurde ei saa ja teepeal sõita ka e isaa. Ka nõus. Ehk mis me järeldame - Stiga on ülehinnatud Aga niipea, kui murutraktor hakkab omama hüdrot, PTOd ja haakeseadet sabas, muutub kõik. Seal kohas lõppeb igasuguse ATV traktoriga võrdlemine. Kusjuures seesinane sõge Sõber on nüüd hakanud mokaotsast rääkima ikkagi ka päris kommunaaltehnikast, mis talvel ka soe oleks Ja et võiks saada lumekuhjasid ära laadida ja suvel kõnniteed pühkida jne Äkki saab naabritelegi teenust pakkuda? Miks - lükkas saharaami äärekivisse korralikult kõveraks ja täpselt sellist jälle enam ei toodeta - osta uus! Hommikul kell 6 otse voodist "-miljoniga" välja on külm ja jube. Jne. Ega siis sedalaadi traktorid niisama siin ilmas ei eksisteeri!
29-04-2021, 17:40 PM
Soovitan vähe tagasi hoida teemadel, mida eriti nagu ei tonka. Kui CF on kuidagi rohkem noname kui Branson, siis......
CF müük on suurusjärk 75% kõigist uutest ATVdest Eestis. Ülejäänud vast suuresti CanAmid, mis lõbusõiduks võetud ja sekka mõni üksik Suzuki, Polaris vms. CF on ainuke, millele on põhimõtteliselt iga jupp kohapeal letilt võtta (tean, kuna olen ühe korraliku roima uuesti üles ehitanud) ja mida enamvähem iga küla kõige suurem tööriistapood edasi müüb. Kui suur on Bransoni turuosakaal traktorimüügist?? Mul on 450ne CF praegu. Ma sellega muud ei tee, kui vean metsa. Eriti ei igatse rohkemat. Kindlasti mitte poole kallima raha eest. Kui kindlasti vaja jaapanlast, siis võtaks sinna kõrvale tutika Jaapani traktori ka võrdluseks ehk, aga mis need maksavad?
CF müük on suurusjärk 75% kõigist uutest ATVdest Eestis. Ülejäänud vast suuresti CanAmid, mis lõbusõiduks võetud ja sekka mõni üksik Suzuki, Polaris vms. CF on ainuke, millele on põhimõtteliselt iga jupp kohapeal letilt võtta (tean, kuna olen ühe korraliku roima uuesti üles ehitanud) ja mida enamvähem iga küla kõige suurem tööriistapood edasi müüb. Kui suur on Bransoni turuosakaal traktorimüügist?? Mul on 450ne CF praegu. Ma sellega muud ei tee, kui vean metsa. Eriti ei igatse rohkemat. Kindlasti mitte poole kallima raha eest. Kui kindlasti vaja jaapanlast, siis võtaks sinna kõrvale tutika Jaapani traktori ka võrdluseks ehk, aga mis need maksavad?
29-04-2021, 19:55 PM
Toetan mõtet, et cf pole midagi nii hullu. Kogemust küll vähe aga 1.5a omanud cf 520. Töötunde 150 ringis ja kilomeetreid 300 kanti. Lagunenud pole midagi kui välja jätta haagise vints (ka hiinlane bronco) millel on kolm korda vahetatud releeplokki (garantii). Lakkab teine töötamast üleöö - kui õhtul töötab siis hommikul tööd alustates ei kõssagi.
Veetud sellega nii mulda kui küttematerjali, lükatud lund ja silutud pinnast.
Kui tahta tonne materjali vedada, siis tõesti ei kõlba atv, aga kui pinnas ei kanna enamus ajast meie eesti kliimas, siis suuremaga niikuinii peale ei lähe- metsa teema.
Seega on hea valik, kui raha teenima sellega ei pea.
Jah, viimaselajal on silma jäänud ka dong feng traktorid (sai tööjuures autode kõrvale ka seda remonditud). Tegu küll hiinlasega aga antud traktori omanik ütles, et oli hinda väärt. Ei lagune, kui siis üle mitme aasta kergem remont ja tööd teeb hästi. Paraku aga selle kasutatud trakori hinna eest saab uue atv ja haagise sinna sappa. Suurusjärk 8500 eur.
Veetud sellega nii mulda kui küttematerjali, lükatud lund ja silutud pinnast.
Kui tahta tonne materjali vedada, siis tõesti ei kõlba atv, aga kui pinnas ei kanna enamus ajast meie eesti kliimas, siis suuremaga niikuinii peale ei lähe- metsa teema.
Seega on hea valik, kui raha teenima sellega ei pea.
Jah, viimaselajal on silma jäänud ka dong feng traktorid (sai tööjuures autode kõrvale ka seda remonditud). Tegu küll hiinlasega aga antud traktori omanik ütles, et oli hinda väärt. Ei lagune, kui siis üle mitme aasta kergem remont ja tööd teeb hästi. Paraku aga selle kasutatud trakori hinna eest saab uue atv ja haagise sinna sappa. Suurusjärk 8500 eur.
29-04-2021, 21:27 PM
Traktoriga võrdse veovõimega ATV-d ei saa, pidage nüüd hoogu.
Me oleme seda vaidlust juba pidanud, lisada sinna midgai ei ole.
Kui, siis seda, et hiina ja korea pisitraktorid on mainest palju paremad.
Me oleme seda vaidlust juba pidanud, lisada sinna midgai ei ole.
Kui, siis seda, et hiina ja korea pisitraktorid on mainest palju paremad.
29-04-2021, 23:40 PM
Pole mõtet vaielda. Las igaüks veab oma metsa millega tahes. Kuuldavasti olevat isegi audi avant selleks sobiv
Seda "demokraatia toomist lähis idasse" on siin foorumis niigi liiga palju.
Minu point oli lihtsalt see, et täitsa on väiketraktoreid, mida kannatab kaubikus transportida, kui sellist peaks vaja olema.
Seda "demokraatia toomist lähis idasse" on siin foorumis niigi liiga palju.
Minu point oli lihtsalt see, et täitsa on väiketraktoreid, mida kannatab kaubikus transportida, kui sellist peaks vaja olema.
30-04-2021, 06:32 AM
Rääkige parem, kust sellise toreda tõstukiga hiina käru saab ja palju tõstab?
30-04-2021, 10:46 AM
(30-04-2021, 06:32 AM)ronny25 Kirjutas: [ -> ]Rääkige parem, kust sellise toreda tõstukiga hiina käru saab ja palju tõstab?Teed Alibaba lahti ja valid välja.
Või ostad kohapealt. Neid müüvad päris mitu ettevõtet.
Haaratsil suur kleeps "max300kg", kaasas olnud infomaterjali põhjal tõstab enda kõrvalt 500kg.
30-04-2021, 15:15 PM
(29-04-2021, 21:27 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Traktoriga võrdse veovõimega ATV-d ei saa, pidage nüüd hoogu.
Me oleme seda vaidlust juba pidanud, lisada sinna midgai ei ole.
Kui, siis seda, et hiina ja korea pisitraktorid on mainest palju paremad.
(29-04-2021, 23:40 PM)Mahno Kirjutas: [ -> ]Pole mõtet vaielda. Las igaüks veab oma metsa millega tahes. Kuuldavasti olevat isegi audi avant selleks sobiv
Muuseas Avant on oluliselt suurema veovõimega, kui õnnetu ATV! Nagu PÄRISELT!!! Sõidukal jääb asi rehvi taha aga kvadro on ikka tegelikult loom...
Olin eelmine aasta, küll mitte enam Avandiga aga Zafiraga metsas kännupeal kinni. Naabrimees kastika-Madis tuli oma jõhkardi, tonnise ATVga appi. Sittagi! Männast kaigas ja kangina autoke kännult maha, siis sai kätte. ATV ainult lõhub maapinda ja ISEENNAST! Mu oma Toolik oleks ka Zafira lihtsalt lambist raginaga sealt maha tõmmanud on 1WDga -sest traktori suure ratta momendi vastu ei saa mingi ATV! ja ma OLEN nende mõlemaga oma purjekat samades tingimustes lohistanud!!! ATVga oli vaja Juliat nelja mehega juurde lükata et toosama jõhkard maasse ei kaevuks. Toolik isegi ei saanud üksi aru, et tal 650 kilo järel lohiseb! Traktor on traktor isegi siis, kui ta on DIY! See on nüüd juba lõpp rannal, kui jaht on mereleminekuks valmis ehk täiskaalus. ATV on naljanumber selliseks tööks...
Edit:nagu ikak sisi on ka sinutorust koeh teste võtta! Mururehviga juhanhirv vs kalasabaga ATV! Pole lootust ka... Isegi ilma edesillata. Ja ATV on maasees ning lõhub kõike.
Ja veel üks, et ATV omanikele ikak soolahaavale raputada! Vähemalt on mujal ilmas vennad iseenda üle irvitamnas Siin on isegi kurb mõnitamist vaadata aga õnneks mehed ise oma asjadega teevad seda... OK, ketid jne aga asi on põhimõttes, muruTRAKTOR on ka päris traktor mänguasja kõrval. Olgu see mänguasi kui kallis ja edev tahes. Aga mänguasjana mängimiseks on ju lahe...
30-04-2021, 15:29 PM
küllap põhjusega pole atv-l kliirensit, hüdroväljundeid, jõuvõtte ega rippsisteeme.
ta on ikka (kiireks) sõiduks ja kergemaks veotööks.
traktorit ta ei asenda.
ta on ikka (kiireks) sõiduks ja kergemaks veotööks.
traktorit ta ei asenda.
01-05-2021, 22:52 PM
02-05-2021, 21:32 PM
Lintidega dumperi test tehtud. Ja SIGARAHUL! See aparaat on Tegija!
See konkreetne ehk siis Baumax. Realrendi Peremees ütles, et oli kõiki vaadanud ja selle metall oli kõige paksem. Ja see oli ka PAKS! Konkreetselt rauast asi, nagu nõukaaegne tehnika. Kindlasti saab kiitust ka pulbervärv, mis on aasta algusest rendis olnud masinal täiesti pädevalt säilunud. Kokkuvõttes 72 raha rendiks ja ära kulus 6 liitrit tavabenssu, lisa bensukulu autole ka jurude, ütleme 100€ nädalavahetus. Reaalselt oleks hullu pannud ja 12-tunnised rügamised teinud, jõudnuks veel sitta kanti teha. See 3-5 km/h on täiesti piisav selliste kuni 500-meetriste otste jaoks.
Aga siis metsas:tegi täpselt seda, mida ma ootasin ja lootsin! Täielik LOW IMPACT maisn - mõistusega isegi pohlamännikus keerates ei lõhu midagi. Ta on kitsas ja saab otse puude vahel sõita ja jälge samahästi kui ei jää! ATV rattad, kui pole mururehvi all, on ikka ropp lõhkumine. Siit kännu ja puude vahelt on u.15 korda edasi-tagasi sõidetud!
Tarna kkt ja selle koormaga on jälg selline. Jah, see kevad on erakordselt kuiv!
Pohla kkt männikust klotsidena sangleppa ja ka metsakuiva mändi aga peamine oli ikka pehme pealt sangleppa. Sai päris suured kuhjad kokku veetud. Teoorias mitmekesti tehes ja pika pärevaga, veo pikkus oli 180-250 meetrit, veaks 10 tihu vabalt välja. Me ei tapnud Prouaga ennast, äkki miski 4 tihu aka 5,5-6 ruumi tõime ära. Mis oli kõige mõnusam: lasin lõpus ka peenikest kuiva ja sõidad iga puu juurde kui tahad!
Ideaalne on sellega välja tuua 120-150 tüve, pikemaga kaalub üle isegi minu 110 kg platformil seistes. Klotse ka aga siis saab korraga vähem, ikkagi kalluri kast. Selline oli viimane koorem kui sai juba julgeks mindud. Ja ei uppunud seegi ära ja platformil sõites oli asi barlanksis.
Viimasega tuli naabripoiss ka vaatama ja sain video ka teha, kuidas liigub.
See konkreetne ehk siis Baumax. Realrendi Peremees ütles, et oli kõiki vaadanud ja selle metall oli kõige paksem. Ja see oli ka PAKS! Konkreetselt rauast asi, nagu nõukaaegne tehnika. Kindlasti saab kiitust ka pulbervärv, mis on aasta algusest rendis olnud masinal täiesti pädevalt säilunud. Kokkuvõttes 72 raha rendiks ja ära kulus 6 liitrit tavabenssu, lisa bensukulu autole ka jurude, ütleme 100€ nädalavahetus. Reaalselt oleks hullu pannud ja 12-tunnised rügamised teinud, jõudnuks veel sitta kanti teha. See 3-5 km/h on täiesti piisav selliste kuni 500-meetriste otste jaoks.
Aga siis metsas:tegi täpselt seda, mida ma ootasin ja lootsin! Täielik LOW IMPACT maisn - mõistusega isegi pohlamännikus keerates ei lõhu midagi. Ta on kitsas ja saab otse puude vahel sõita ja jälge samahästi kui ei jää! ATV rattad, kui pole mururehvi all, on ikka ropp lõhkumine. Siit kännu ja puude vahelt on u.15 korda edasi-tagasi sõidetud!
Tarna kkt ja selle koormaga on jälg selline. Jah, see kevad on erakordselt kuiv!
Pohla kkt männikust klotsidena sangleppa ja ka metsakuiva mändi aga peamine oli ikka pehme pealt sangleppa. Sai päris suured kuhjad kokku veetud. Teoorias mitmekesti tehes ja pika pärevaga, veo pikkus oli 180-250 meetrit, veaks 10 tihu vabalt välja. Me ei tapnud Prouaga ennast, äkki miski 4 tihu aka 5,5-6 ruumi tõime ära. Mis oli kõige mõnusam: lasin lõpus ka peenikest kuiva ja sõidad iga puu juurde kui tahad!
Ideaalne on sellega välja tuua 120-150 tüve, pikemaga kaalub üle isegi minu 110 kg platformil seistes. Klotse ka aga siis saab korraga vähem, ikkagi kalluri kast. Selline oli viimane koorem kui sai juba julgeks mindud. Ja ei uppunud seegi ära ja platformil sõites oli asi barlanksis.
Viimasega tuli naabripoiss ka vaatama ja sain video ka teha, kuidas liigub.
02-05-2021, 22:49 PM
Ükski pilt ei avane. Aga puusalt pakuks et russiga oleks 15 korra asemel umbes kahe korraga ära toonud (tagakühvlis vms). Tee iseenesest ju korralik, kannaks küll.
02-05-2021, 22:52 PM
(02-05-2021, 21:32 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ].... Jah, see kevad on erakordselt kuiv! ...mis jura ... Sa Priit elad teises Eestis, hea küll, tänu sulamaale läks lume sulamise vesi kähku maasse aga see kui nädalas 6 päeva sajab vihma-lörtsi ei lase maal kuidagi ära kuivada ... mul teetammi taga ikka lomp kevadisest sulaveest saati.
ja need su fotod või mis lingid nad on, need näitavad vaid keelumärke, peale video ei ole miskit näha ...
aga videos oleval magistraalil saab sõiduautoga sõita... sealt veab ükskõik millega välja, näita kuidas soost tuleb ja siis Munamäe torni juurde ronib, seda on mulle vaja ...
02-05-2021, 23:08 PM
Luige pilli kirus, et kole raske ja läheb pehme peal maa sisse ja dumper on ikka jama. Temale kõlbab ainult obene. Nüüd olud ja vajadused muutunud, maa ideaalselt kuiv ja mass ainult boonuseks.
Pole vaja roomikut- ei dumperit ega obest, ei ole vaja ronida sohu suvel, oodake külmad talveilmad ära ja vedage ükskõik mis rögisejaga.
Pole vaja roomikut- ei dumperit ega obest, ei ole vaja ronida sohu suvel, oodake külmad talveilmad ära ja vedage ükskõik mis rögisejaga.
02-05-2021, 23:16 PM
(02-05-2021, 23:08 PM)huvi5 Kirjutas: [ -> ]..., ei ole vaja ronida sohu suvel, oodake külmad talveilmad ära ja vedage ükskõik mis rögisejaga.millal need talveilmad tulevad, kui soo ära külmub? Lumeta talv ja 2 nädalat vähemalt 20 kraadist külma, siis võib midagi looma hakata. See talv tuli meie kandis kuni 0,7 m lumi sula maa peale ja ära ka ei sulanud, kogu aeg tuli peale nii et see paksus püsis 2 kuud, siis korraks sulas 15 cm kanti Vabariigi aastapäeva aegu ja siis uuesti pool meetrit lund ...
Ma Piiduga ühel meelel, et oma tarbeks, metsakuiva jne väljakorjamiseks vaja väikest ja lumel-pehmel pinnal liikuvat masinat, millega saab puude vahel liikuda korrektselt, mitte nii nagu praegu harvesterid harvendavad.
02-05-2021, 23:24 PM
Mul kah pigem kisub kuivaks juba, lageda peal isegi tolmab. Kuna kõiki palke talvel välja ei jõudnud tuua, siis sai täna viimased umbes 60tk toodud. ATVga. Selle sama mõttetult lahja, kerge ja murumaa rikkujaga jne. Sellised norm mõõdus palgid 20-40cm umbes. vast 13-15 tihu kokku. Umbes 5 tundi tööaega, vedu nagu ikka umbes 1km 1 ring. Ümmarguselt 30 ringi kokku. Kuna tee on hea praegu (isegi päris metsa vahel), siis saab vähe julgemalt ja kiiremini lasta kui talvel. Igatahes palgid on kodus ja pole kogu tee ja ümbruskond ATV poolt pahupidi pööratud nagu mõned siin väidavad. Palgi lohisemise jäljed metsas natuke on (sammal väga nõrk praegu). Aga niidetud muru peal pole midagi aru saada et 30 ühtepidi ja 30 korda teistpidi üle oleks sõidetud.
03-05-2021, 07:15 AM
(02-05-2021, 23:16 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ]See on tõsi, et paiguti on ilmad ja loodus väga erinev ja igale poole ei saagi iga aasta ligi. Seda enam, olen arvamusel, et tuleb oodata õiget hetke, taliteed tallata ja võimalikult vähese aja jooksul võimalikult palju välja tuua. Ehk siis efektiivsus on võti, seda enam et aega on kõigil vähe. Masin võib ju suuteline olla, aga ega pole omal ka mugav selles paksus lumes sumbata, nahk märg. Tegelikult on masinad ju ausad ja eks igaüks leiabki omale sobiva, aga vastukarva on, et teema algusest peale üht lahendust teistele üritatakse maha müüa ja ülistatakse taevani.(02-05-2021, 23:08 PM)huvi5 Kirjutas: [ -> ]..., ei ole vaja ronida sohu suvel, oodake külmad talveilmad ära ja vedage ükskõik mis rögisejaga.millal need talveilmad tulevad, kui soo ära külmub? Lumeta talv ja 2 nädalat vähemalt 20 kraadist külma, siis võib midagi looma hakata. See talv tuli meie kandis kuni 0,7 m lumi sula maa peale ja ära ka ei sulanud, kogu aeg tuli peale nii et see paksus püsis 2 kuud, siis korraks sulas 15 cm kanti Vabariigi aastapäeva aegu ja siis uuesti pool meetrit lund ...
Ma Piiduga ühel meelel, et oma tarbeks, metsakuiva jne väljakorjamiseks vaja väikest ja lumel-pehmel pinnal liikuvat masinat, millega saab puude vahel liikuda korrektselt, mitte nii nagu praegu harvesterid harvendavad.
03-05-2021, 09:14 AM
Aga nüüd on pildid näha? Peale Picasa muutumist googelmoogeliks on üks lõputu ikaldus albumite nähtavaks saamisega Ei jaksa vanadele ka niipalju lisada...
Tee: see ongi autotee kuivas-kõrges metsas. See ongi džonndiiride jaoks tee! Ja kõrges pohla kkt männikus pole kaüldse probleeme. Probleem on märjas-pehmes tarna kkt's, kitsastes puudevahedes jne, jne. Ja muidugi meie teistes metsades, eelkõige kõdusoo kkt jõäärne kaitsemets. See on nüüd mets, mis maksab kasvavana ja ilusa metsalusega reaalset raha ja hästi palju Siin tuleb käituda mõistusega ,sest selel hind on kõrge. Järvamaal aga peab üldse saama metsa sisse minna ilma, et sinna laiu teid sisse lõikaks.
See oligi roomikmasina testi mõte: kerghaagisel IGA vähegi sõiduauto taga kaasavõetav masin, mille võimekus on suur. Ja mis ise ei maksa sõgedat raha, mis on kahjuks IH probleem! Jah, ta kardab pisikest harvenduse kändu, korra suutsin selle sinna osta saada. Aga on nii kerge, et saab inimjõul kätte. metsaversioon tahab alusplaati nagu metsamasin ikka. Ja võiks olla pisut suurema kliirentsiga, neid tundub ka olevat, osad Lumagid on teistlaadi lintidega. Teoorias ei ole metsa minnes vaja kallutavat kasti vaid platformi ja hüdrovintsi! Hüdro on peal... ja vähe kabedamad on ise juba hüdroveoga ja isegi väljavõtetega.
Ja kolmas asi rent: massin ise maksab mõned tuhanded ja see masin oli järjest rendis! Ma täitsa kogemata sain nädalavahetuseks aga käisin võtsin otse eelmise rentniku käest Ääsmäe tagant, sest nii oli kiirem ja lihtsam. Ja tagasi tuues oli kohe järgmine ootamas 36 raha päev, nädal 250€. Ja Realrendi vend ütles, et kunded hädaldavad sest suurte rentide omad on kogu aeg katki või pole neid üldse... Ja eraehitajad on dumperid avastanud aga kõik omale ju ei taha osta. Aga miks ka mitte siis erametsa omanikud, kel vajadus omale küttepuud teha?
Mis aga ksf!huvi5 asja puudutab, siis IronHorse just ja ainult paksuks lumeks, sooks, raskeks maastikuks ja pehmeks pinnaseks loodigi! Jah, roomikutel tehti ka suuremaid pealistutavaid metsamasinaid aga low impact on jäänud ka Rootsis tahaplaanile! Neid, kes oma metsi pahupidi ei taha pöörata, peetakse ullikesteks Me ei räägi ju tõsisemast vahekasutusraidest ega ka turberaiest. Me räägime pigem sanitaarist ja püsimetsanduse laadsest valikust.
Tee: see ongi autotee kuivas-kõrges metsas. See ongi džonndiiride jaoks tee! Ja kõrges pohla kkt männikus pole kaüldse probleeme. Probleem on märjas-pehmes tarna kkt's, kitsastes puudevahedes jne, jne. Ja muidugi meie teistes metsades, eelkõige kõdusoo kkt jõäärne kaitsemets. See on nüüd mets, mis maksab kasvavana ja ilusa metsalusega reaalset raha ja hästi palju Siin tuleb käituda mõistusega ,sest selel hind on kõrge. Järvamaal aga peab üldse saama metsa sisse minna ilma, et sinna laiu teid sisse lõikaks.
See oligi roomikmasina testi mõte: kerghaagisel IGA vähegi sõiduauto taga kaasavõetav masin, mille võimekus on suur. Ja mis ise ei maksa sõgedat raha, mis on kahjuks IH probleem! Jah, ta kardab pisikest harvenduse kändu, korra suutsin selle sinna osta saada. Aga on nii kerge, et saab inimjõul kätte. metsaversioon tahab alusplaati nagu metsamasin ikka. Ja võiks olla pisut suurema kliirentsiga, neid tundub ka olevat, osad Lumagid on teistlaadi lintidega. Teoorias ei ole metsa minnes vaja kallutavat kasti vaid platformi ja hüdrovintsi! Hüdro on peal... ja vähe kabedamad on ise juba hüdroveoga ja isegi väljavõtetega.
Ja kolmas asi rent: massin ise maksab mõned tuhanded ja see masin oli järjest rendis! Ma täitsa kogemata sain nädalavahetuseks aga käisin võtsin otse eelmise rentniku käest Ääsmäe tagant, sest nii oli kiirem ja lihtsam. Ja tagasi tuues oli kohe järgmine ootamas 36 raha päev, nädal 250€. Ja Realrendi vend ütles, et kunded hädaldavad sest suurte rentide omad on kogu aeg katki või pole neid üldse... Ja eraehitajad on dumperid avastanud aga kõik omale ju ei taha osta. Aga miks ka mitte siis erametsa omanikud, kel vajadus omale küttepuud teha?
Mis aga ksf!huvi5 asja puudutab, siis IronHorse just ja ainult paksuks lumeks, sooks, raskeks maastikuks ja pehmeks pinnaseks loodigi! Jah, roomikutel tehti ka suuremaid pealistutavaid metsamasinaid aga low impact on jäänud ka Rootsis tahaplaanile! Neid, kes oma metsi pahupidi ei taha pöörata, peetakse ullikesteks Me ei räägi ju tõsisemast vahekasutusraidest ega ka turberaiest. Me räägime pigem sanitaarist ja püsimetsanduse laadsest valikust.
03-05-2021, 09:18 AM
(02-05-2021, 23:16 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ]Meie soo külmus sellel aastal täpselt nii palju, kui oli sõkutud lund. Alustasid metsa äärest, nii kaugele kui puuladvad lume kinni lõid sai järgmisel nädalal traktoriga sõita. Kui üritasid sealt kaugemale minna, kukkusid ise põlvini mutta, "hiinlasest" rääkimata.(02-05-2021, 23:08 PM)huvi5 Kirjutas: [ -> ]..., ei ole vaja ronida sohu suvel, oodake külmad talveilmad ära ja vedage ükskõik mis rögisejaga.millal need talveilmad tulevad, kui soo ära külmub? Lumeta talv ja 2 nädalat vähemalt 20 kraadist külma, siis võib midagi looma hakata. See talv tuli meie kandis kuni 0,7 m lumi sula maa peale ja ära ka ei sulanud, kogu aeg tuli peale nii et see paksus püsis 2 kuud, siis korraks sulas 15 cm kanti Vabariigi aastapäeva aegu ja siis uuesti pool meetrit lund ...
Ma Piiduga ühel meelel, et oma tarbeks, metsakuiva jne väljakorjamiseks vaja väikest ja lumel-pehmel pinnal liikuvat masinat, millega saab puude vahel liikuda korrektselt, mitte nii nagu praegu harvesterid harvendavad.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113