automoto.ee foorumid

Täisversioon: Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
230V tekitamine: https://www.oomipood.ee/category/auto_to...ngemuundur

Kindlasti saab aliexpressist odavamalt, aga üldpildi hindadest saab ette. Igasugu elektroonika laadimiseks, sülearvuti kasutamiseks jne, on see 45€ 300W maa ja ilm. Kui tahta midagi suuremat sappa ühendada, siis muidugi läheb kallimaks.

Nutikas oleks kasutada seisuajal tarbitava elektri jaoks eraldi akut ja vastavat laadimisskeemi - ehk sõidu ajal laeb mõlemat akut, aga seisu ajal kulutab ainult "elamisakut" ja käivitusaku jääb täis. Kindlasti siin keegi entusiast oskab soovitada mingit konkreetset skeemi või valmis toodet. Bussi käima lükkamine on sõltuvalt inimese peakujust kas väga lõbus ettevõtmine või siis ei ole seda üldse, DAMHIK Big Grin
kolm kohta ees = 1+2 tähendab mõttetut ruumi raiskamist s.t. kogu seisu aja tegevus käib nende istmete taga ja see esimene ruum jääb aktiivsest kasutusest välja
ruum on aga kõige väärtuslikum kui räägime matkaautost.
lihtne seisma jäämine ja vajadus taga midagi teha või lihtsalt võtta/panna AGA kui õues sajab ei tundu midagi erilist aga siiski ju ebamugavus kui pead minema läbi õue.
230v puhul alusta jällegi sellestmida sa tahad kasutada "metsas" kui tahad kohvi kapselmasinast siis peab vist 1500w vaatama kui ainult telefoni laadida siis piisab ka 300w aga "puhta siinuse" vaataks mina igal juhul.  Vanematel autodel piisab ühest releest ja eraldi akust mis peab siis olema selleks mõeldud (sügav tühjenev?)  lisaks kaval paigaldada laadija mis elamuakut seistes võimaldaks laadida, peab siis vasta aku tüübile.

Aga need süsteemid on lõpuks võimalik ajada nii mugavaks ja keeruliseks et elad nagu kodus :Big Grin Täna ei ole enam gaasi autos nt vaja.
(16-03-2019, 20:30 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]mitte nüüd teemaaluse valiku tarvis aga ehk kellele vaja
selleks, et autoga sinna jõuda kus pildil paistab  https://www.grossglockner.at/gg/de/index
tuli päris suur osa sellest teest läbida 8 käigulise kastiga vaid 2. käiguga
ja võimsust on 132kw Toungue

[Pilt: t760_IMG_20180730_110648_1.jpg]

No ma ei tea, mis siis saab, vajun oma 85kw bussiga kolinal alla tagasi, ma mäletan, et Opel Astra väike luukpära auto, kahjuks ei tea mis mootor tal oli, oli raskusi ülesminekuga. Aga mina nii kaugele ei julgeks minna ka Sad
(16-03-2019, 16:46 PM)nootsii Kirjutas: [ -> ]Fiatidel kipub tänavapildis värv kooruma aga saksa kvaliteet muutub täisti tasuta pruuniks. Fiat ja õeksed on vist mingist hetkest tsingitud kerega. Enne 2006(vist) mudelit läheb ju ka katus ülevalt kitsamaks. Mina küll erilist vahet ei mäleta ducato/transit. Uuem on ikka kõigist seest suurem.  See 94kw 2.8 mootor fiati keres on kiidetud kooslus nii kere kui mootori poolest.

Meil ettevõttes teenivad kaubikud hooldusautodena, olles täis tööriistu, riiuleid varuosade ja tarvikutega, vedelikke jne. Enam pole meil neid masinaid millelt mõõta, aga selgelt on meeles et kui 2005 aasta Fiatist sisu viis aastat uuemasse Transitisse tõsteti, jäi samade riiulite vahele vähem ruumi kui vanas bussis... Ja see jäi viimaseks Transitiks kuni aastani 2016, mil järgmine ligi võeti.
(16-03-2019, 20:59 PM)nootsii Kirjutas: [ -> ]eraldi akust mis peab siis olema selleks mõeldud (sügav tühjenev?)
Need sügavtühjenevad (ehk deep cycle) akud on väga kallid, kuigi põhimõtteliselt muidugi õige jah, vt http://www.akuladu.ee/e-pood/pliiakud-1/...ud-65.html . Kuni mingi piirini on ilmselt odavam osta tavaline pliiaku, aga mahtuvust võtta varuga - ehk siis seda lihtsalt mitte muidu kui hädajuhul tühjaks teha. Tänapäeval õnneks on LED-id nii odavad, et valgustus ei võta palju voolu, fotoka akude jms kola laadimine ei kuluta ka suurt midagi, muud asjad on juba selles suhtes vähem hädavajalikud, et kui raha on vähe, saab kohvivett gaasipliidi peal ka keeta.
(16-03-2019, 18:27 PM)The a Kirjutas: [ -> ]Paluks täpset linki!...
Täpsed lingid pani MeelisV esimesele lehele juba. 
Olen ehitanud kolm "matkabussi" ja kõiki ehitusi päris täpselt kajastanud.  Igal tegemisel on kindel põhjus. Kui pole kõike kajastatud, saab ju küsida konkreetselt.
Esimine matkakas (Renault Master) oli ehitatud autonoomsena, st ei sõltu tsivilisatsioonist teatud määral. 
Teine massin (MB) oli mõeldud suures osas juhtme otsa. Muidugi sai ka pisut aega niisama hakkama.
Kolmas (Iveco) on jälle palju autoomsem.
Nagu näha (elutarkus) on kandilist kongi palju parem ehitada. Põhiline just soojustus. Võib ju õelda, et talvel kusagile ei lähe, aga suvel vast veel rohkem soojustust vaja (päikse vastu). Samal põhjusel on ka parem, kui kabiin ei ole elamu osa.
Kuudi kõrgus. Kunagi uurisin, et püstiseistava sisuga madalaid masinaid on vähe. Renault Masteri eelis oli just see, et kong oli ilma katusekõrgenuseta püsti seistav. Enamusel kaubikutest oli püsti olemiseks vaja katuse kõrgendust, mis viis masina kõrguse kohe üle 2,4m. Miks on tähtis 2,4m? Kui uurida laevade hinnakirju, siis seal on põhiliselt kolm hinnaskaalat kõrguste osas. 1,9m; 2,4m; ja üle selle. Iga kalssi hind on järgmisest umbes poole suurem.
Kindlasti läheb iseehitamine kallimaks, peabki minema - ehitamise mõnu maksab ju ka midagi.
Pöördusin isiklikult sinu poole ja tegin pakkumise oma Renaulti osas. Seaisab mul mittevajalikuna. Viisakas oleks vastata, isegi siis, kui pakkumine ei meeldi - nii saabki ju ütelda.

Mootori võimsus ei ole minu arust niiiiiiiiiiiiiii tähtis, kui siin väljendatakse. Saab ka nõrga autoga sõita. Vene ajal oli mul Moskvits ja matkakäru (skif) taga. Sai käidud ka Gruusias (Ritsa järv) ja polnud häda midagi. Teised käidud kohad (Koola poolsaar, Karpaadid, Krimm, Elbrus) tundusid kõik lihtsamad olema. Autol on selle jaks käigud. Tuleb valida lihtsalt õige neist.
(16-03-2019, 20:59 PM)nootsii Kirjutas: [ -> ]230v puhul alusta jällegi sellestmida sa tahad kasutada "metsas" kui tahad kohvi kapselmasinast siis peab vist 1500w vaatama kui ainult telefoni laadida siis piisab ka 300w aga "puhta siinuse" vaataks mina igal juhul.  Vanematel autodel piisab ühest releest ja eraldi akust mis peab siis olema selleks mõeldud (sügav tühjenev?)  lisaks kaval paigaldada laadija mis elamuakut seistes võimaldaks laadida, peab siis vasta aku tüübile.

Aga need süsteemid on lõpuks võimalik ajada nii mugavaks ja keeruliseks et elad nagu kodus :Big Grin Täna ei ole enam gaasi autos nt vaja.

Mul kodus press kann ja pätikas pigem igapeävaselt. OI OI kapselmasin on ju kõige kurjem keskkonna vastu, miljonid alumiiniumpakendid  Sad . Ma arvan, et gaasiga saab potis ka vett keeta, aga külmkapp on see kõige hullem vist. Aga ega gaas ka ju odav pole?
(16-03-2019, 20:19 PM)The a Kirjutas: [ -> ]Mis on Meelise tunnelbuss?
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=58409


Hetkel on seis selline, pooled ütlevad, mine ja osta see Transit ja hakka pihta.
Aga pooled ütlevad, et Fiat vot ei roosteta, Peugeot ja Jumper on suuremad ka. 

UUS KOKKUVÕTE:
85Kw ++
tagavedu
kõrge ja ruumikas
kõrvalistmetega oleks parem kui oleks originaalis taga ka istmed, et las siis elamupoole toolid oleksid ka turvavöödega. 
Aga kas järsku saaks ikka tekitada sinna need kaks lisaistet mugavamat taha ka? või ette, muidu ma ei saagi midagi osta.
Mulle meeldiks, et oleks ustel aken ka taga

Fiat ja sugulased esiveolised(liigub mingil määral rariteetseid nelikveolisi aga hetkel ei tea ühtegi elusat).
Tee mulle palun selgeks, milleks vaja tagavedu masinale mis erilist koormat ei kanna(või ehitad niipalju sisse et tuleb täismass 3500kg)? Ainuke eelis tagaveolisel väiksema koormuse all on manööverdades pöördering mõnevõrra väiksem . 
Esiveoline on seni kuni enamus kaalu tagasillal pole parem nii maastikul kui libedal. Uskuge mind, tean mida räägin sest päris tihti on meie ettevõtte kaubikutel asja maastikule.
 Lisaks on tagaveolise põrand enamasti vähemalt 10 cm kõrgemal.

Äkitsi tasub pöörata pilk hoopis kahe istmereaga kaubikute(nn meeskonnaautod) või hoopis busside poole?
Seal tagapool klaasid ja istmed juba olemas. Liigsed saab ju välja tõsta.
(16-03-2019, 21:21 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Mootori võimsus ei ole minu arust niiiiiiiiiiiiiii tähtis, kui siin väljendatakse. Saab ka nõrga autoga sõita.
Saab muidugi, aga kui juba näha igakülgset vaeva enda reisi mugavamaks tegemiseks, siis miks mitte natuke ka sõidumugavusse panustada? Mingit väga põhimõttelist eelist ju väiksemal mootoril pole, vähese kasutuse puhul on kindlustuse hinnavahe absoluutnumbris väike, kütusekulu osas võib võimsam isegi parem olla ja hinnad on kasutatutel nagunii seinast seina. Iseasi, kui on mingid konkreetsed mootorimudelid, mida tasub vältida.

Mind isiklikult väsitab teistel jalus tolgendamine hirmsasti ja ma ei näe võrril mingit eelist, mis seda kompenseerida võiks.
(16-03-2019, 22:17 PM)Jesper Kirjutas: [ -> ]...Mingit väga põhimõttelist eelist ju väiksemal mootoril pole...
Kui osta poest autot, siis on valikud vabad. Kui aga turul ringi vaadata, siis pole alati valikud nii vabad. Muus osas sobiv auto võib siis olla väikse mootoriga - mina sellest ei hooli. Siin aga on seisukoht, et vaadata tuleb mootorit ja siis midagi sinna ümber.
Mitmeid autoid olen vaadanud ka mootori järgi. Näiteks väike sõiduauto ei vaja suuremat, kui 1,2 mootorit. Üle selle läheb juba raiskamiseks (küttekulu). Twingoga käisin Saksas teist autot toomas. Lõuna poole sõites oli nii kõva pikk tõus, et tuli 120km/h säilitamiseks sõita neljanda käiguga. No kogu reisu peale 5km sõita neljandaga pole mingi probleem. Mujal puudust ei tundnud.
Väikse mootoriga sõidukaid on rohkem valikus. 
Bensiinimootoriga kaubikute läbisõit on tunduvalt väiksem, kui diisliga. Järelikult pole nad ka sellised raiped.
(16-03-2019, 20:19 PM)The a Kirjutas: [ -> ]põhiasjad on vastatud juba 3 korda
Vale kusjuures...
Me ei tea siiani, mida sa oskad ja kas ruum ehitamiseks on olema.
Analüütikud ON TÕESTI vastikud, aga nad siiski teavad asju Big GrinBig Grin

PS kodulehele pidev viitamine pole hea, tekitab segadust
muidugi on see ilmselt sulle lihtne ja mugav kuna klaveriga ümberkäimine tundub selge olevat
foorumi kasutamisega saad kolmandal päeval paremini hakkama kui rõhuv enamus vanasid kalasid
aga teema on siiski teema ja ei ole vaja sinna lehele suunata
(16-03-2019, 22:30 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Bensiinimootoriga kaubikute läbisõit on tunduvalt väiksem, kui diisliga. Järelikult pole nad ka sellised raiped.
Hetkel on auto24-s müügil täpselt kaks bensiinimootoriga kaubikut, millest üks on 5,2l V8-ga Dodge Ram Smile Ma ise sõidaks küll tõesti bensiiniga, kui neid saada oleks.

Aga muidugi põhimõtteliselt sõita ja reisida saab kõigega, võimsus on kõigest üks muutuja "ideaalse kaubikmaja" võrrandis. Kui keegi müüks tutikat bussi 2000€-ga, siis võiks seal minupoolest kasvõi 1,2 vahel olla Smile
(16-03-2019, 21:26 PM)The a Kirjutas: [ -> ]Aga ega gaas ka ju odav pole?

gaasi saad tankida gaasitanklast ja neid jagub.kõige parem tankida automaat tanklast,aga saab igast tanklast ka kui nupp natuke nokib.mul just süsteem valmimas ja tangin suvalisest tanklast kaamerate all kodubalooni.privas võin täpsemalt pajatada.
võimsus on kahtlemata tore asi.
samas pean mainima, et mul praegused transitid on 92kw ja 66kw. turbokad mõlemad.
no saab ju sõidetud ka.
aga igapäevaselt tunnen teravat puudust eelmisest 51kw vabalt hingavast masinast. ehk mõttetu uimane pask, millega kõigil jalus ollakse.
vot see jõuetu aparaat oli liikluses kõige mõnusam sõita. ja seaduslike kiiruste juures ei jää kellelegi jalgu.
tänu ülekannetele oli maksimum muidugi 140 kanti, aga ega rohkemat ju vaja polegi.
(16-03-2019, 22:53 PM)Jesper Kirjutas: [ -> ]... Kui keegi müüks tutikat bussi 2000€-ga, siis võiks seal minupoolest kasvõi 1,2 vahel olla Smile

Väga targad sõnad elust enesest. Riista "pikkus" pole tegelikult oluline.
https://www.auto24.ee/used/944601
Kogemata nägin sellist varianti ka, kui siin juba pakutakse, et peaksin valmis variandi ostma Big Grin
(16-03-2019, 21:35 PM)CORRADOg60 Kirjutas: [ -> ]
(16-03-2019, 20:19 PM)The a Kirjutas: [ -> ]Mis on Meelise tunnelbuss?
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=58409


Hetkel on seis selline, pooled ütlevad, mine ja osta see Transit ja hakka pihta.
Aga pooled ütlevad, et Fiat vot ei roosteta, Peugeot ja Jumper on suuremad ka. 

UUS KOKKUVÕTE:
85Kw ++
tagavedu
kõrge ja ruumikas
kõrvalistmetega oleks parem kui oleks originaalis taga ka istmed, et las siis elamupoole toolid oleksid ka turvavöödega. 
Aga kas järsku saaks ikka tekitada sinna need kaks lisaistet mugavamat taha ka? või ette, muidu ma ei saagi midagi osta.
Mulle meeldiks, et oleks ustel aken ka taga

Fiat ja sugulased esiveolised(liigub mingil määral rariteetseid nelikveolisi aga hetkel ei tea ühtegi elusat).
Tee mulle palun selgeks, milleks vaja tagavedu masinale mis erilist koormat ei kanna(või ehitad niipalju sisse et tuleb täismass 3500kg)? Ainuke eelis tagaveolisel väiksema koormuse all on manööverdades pöördering mõnevõrra väiksem . 
Esiveoline on seni kuni enamus kaalu tagasillal pole parem nii maastikul kui libedal. Uskuge mind, tean mida räägin sest päris tihti on meie ettevõtte kaubikutel asja maastikule.
 Lisaks on tagaveolise põrand enamasti vähemalt 10 cm kõrgemal.

Äkitsi tasub pöörata pilk hoopis kahe istmereaga kaubikute(nn meeskonnaautod) või hoopis busside poole?
Seal tagapool klaasid ja istmed juba olemas. Liigsed saab ju välja tõsta.

Manööverdamise pärast panin tagavedu, aga ok vaatan siis mõlemat.
Aga motomees rääkis renault masterist, et see madalam ja mahub laeva. Ehk siis esiveolised mahuvad paremini sinna 2.4m sisse? Bussidel on ehk liiga palju aknaid. Suvel on ju paha päikese käes. Kaubikul oleks 1 küljeaken ja vb katuse aken kunagi, lihtsam varjata päikest.
Kui ma nii spetsiifiliseks ajan selle autoostu, siis jäängi pakkumist ootama
Et kui enne oli juttu palju Transitist, siis nüüd  on Fiat ja Renault ka mängus, aga neid ei ole ju sobivas hinnas.
Kw kohta on nüüd ka kahte arvamust siin. Mul Calibral on 125kw ja kui kaubikul oleks sama, siis massilt on ta suurem seega palju aeglasem. Pigem siis jääb mulje, et pigem rohkem kui vähem ikkagi
Üks variant neile kes ei soovi püsti seista (ok, on ka kõrgeid variante) on multivan. Sõiduautoga samas mõõdus, kõrgusega nibin nabin isegi Tallinki soovitud 1,9m. Tehase poolt reisimiseks valmis. Ees "kapteni istmed", salongi poole keeratavad, taga täislaiuses voodi, klapplaud kardinakinitused jms. mugavustest kliima, cruise, sõidu ja seisuaku, seisusoojendus jms. Jahutuskast käib juhtme otsa, akulaadija on alaliselt ühendatud ja 220V inverter seisuaku taga.
Mul T4 kerega, ehk kuni 2000?, T5 on mugavam, vaiksem ja... kallim. Kütusekulu sai pikemal sõidul 7-8l/100km, 75kw liigutab minu jaoks piisavalt.
Sobib 2-kesi reisimiseks. Enamaga läheb pisut ebamugavaks, tagumine pink ei ole just luksklass.
(17-03-2019, 00:31 AM)hulgus Kirjutas: [ -> ]Üks variant neile kes ei soovi püsti seista (ok, on ka kõrgeid variante) on multivan. Sõiduautoga samas mõõdus, kõrgusega nibin nabin isegi Tallinki soovitud 1,9m. Tehase poolt reisimiseks valmis. Ees "kapteni istmed", salongi poole keeratavad, taga täislaiuses voodi, klapplaud kardinakinitused jms. mugavustest kliima, cruise, sõidu ja seisuaku, seisusoojendus jms. Jahutuskast käib juhtme otsa, akulaadija on alaliselt ühendatud ja 220V inverter seisuaku taga.
Mul T4 kerega, ehk kuni 2000?, T5 on mugavam, vaiksem ja... kallim. Kütusekulu sai pikemal sõidul 7-8l/100km, 75kw liigutab minu jaoks piisavalt.
Sobib 2-kesi reisimiseks. Enamaga läheb pisut ebamugavaks, tagumine pink ei ole just luksklass.
Jah, kui püsti ei taha seista https://www.auto24.ee/used/3051440
Saab alustada soodsalt üks rida istmeid välja, laud asemele, voodi taha, see pole üldse see mida mina tahtsin, aga jah, nii saaks kohe naksti
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19