automoto.ee foorumid

Täisversioon: Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
(17-03-2019, 22:03 PM)hulgus Kirjutas: [ -> ]Sellise solvamise Wink peale, ei jää muud üle kui Priit joonele kutsuda, Sulle sobiva kaubikulaadse tootega.
Ma võtan siis Sõbra Sprinter 319CDI ehk 3,0V6 ja 140kW, millega ma viimased paar aastat enim sõidan. 2011 aasta auto ja alla 70K läbisõit, sest tegu eraautoga. See on selline--- mõistlik auto! Tagavedu, võimu on, nuiasid jagub ka, kahjuks tuleb toas kätega vehkida. Ja et on kõrge ja pikk, siis ideaalne matkavanni alus. 
Siin sarnane saada, jälle vana kiirabi alus ja automaat! Selline on kaubik, millega on mõnus ka sõita!
Edit: näe üks matkakaski Eestis sellise peale tehtud ja saada.
Olen lugenud seda teemat ja vot aru ei saa mida sellise teemaga taga nõutakse ?
Kas otsitakse parimat autot ?
Kõige odavamat roima ?
Autot mida enim soovitatakse ?
Või autot, mida mingid fanatid peavad paremaks kui Jumala liikur ?
Mina välistaks kõik eelpool sooviatatud ja vaataks rohkem selliste suurte busside poole kuhu tassid sisse köögimööbli, magamistoa garderoobi ja elutoast suure vähemalt 60 tollise teleka ja suure nahkse sohva mille pealt seda kogu kaadervärki juhtida saaks, läbi sinise kiire ja puldiga, ise jälgid kogu shoud läbi selle tänapäeva mõistes väikese teleka 60ˇ 
Tundub kuidagi väga kahtlane teema kus kodanik ei suvatse isegi oma profiili täita ja pärismaalastele selgeks teha mis vajadused tal on ???
Kas on matka seltskonnas Lapsed, Mees või Pedesõber ?
Kuhu kaugele soovitakse liikuda = Tartust > Otepäele või Luunjast > Ida-Virumaale.
Facebookis ühest vanaautogrupist jäi just silma eile avaldatud artikkel ühest kaubikus elavast Turku tudenginnast. Terve talve juba bussis elanud.
Ta küll ei matka sellega, vaid lihtsalt pargib ja elab, aga ehk on põnev lugeda ikka:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmise...C4j8-fsKOU
(17-03-2019, 22:03 PM)hulgus Kirjutas: [ -> ]
(17-03-2019, 17:00 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ][url=https://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van/10332430][/url]

Sellest T4 vaimustusest ma kohe kuidagi aru ei saa - nendest on kaks versiooni mootorit, millega ÜLDSE sõita kannatab, VR6 ja 150Hj 2,5TDi. Matkamiseks mõeldud asjade puhul ei tasu tegelikult isegi vaadata alla 90kW asju. Volkkarite õudused oma 57 ja 65kW diislite ja 62kW bendukaga peaks liiklusohutuseks kõik kokku korjama ja pressialla saatma! Isegi need 74/75 kW asjad ei suuda sõita,
Ja nende mõttetute mootoritega sõites ei saa mitte mingit kokkuhoidu vaid krussis närvid ja suured kütusearved!

Ma vist tõesti vanaks jäänud, aga need teoreetilised 75kw (mida toodab väidetavalt VW üks paremaid mootoreid) liigutavad seda 2tn T4 kerega sõiduautot,  täiesti piisava erksusega.  Tonnine haagis' ei muuda eriti midagi. 3tn treiler sabas kannatas sõita ja kiirendada ka 5. käiguga.

Ma sõitsin hulka aega 1.9D vabalthingava 45kw!!! T4-ga. Täitsa norm masin oli. Oma 120km/h jooksis välja küll Big Grin Vedas ka 1,8 tonnist haagist kui vaja. Kerghaagis oli päris üle-päevaselt järel.

Aga kui üldist tänavapilti Eestis vaadata, siis vastu tulevatest kaubikutest vist iga teine on küll T4/T5. Ju põhjusega..
(17-03-2019, 23:36 PM)olli Kirjutas: [ -> ]Aga kui üldist tänavapilti Eestis vaadata, siis vastu tulevatest kaubikutest vist iga teine on küll T4/T5. Ju põhjusega..

Jah sest vastupidavad masinad viidi vaste idaeurooplaste nina alt mustale mandrile, ja vag jäi meile.
(17-03-2019, 19:04 PM)margus61 Kirjutas: [ -> ]Eks igaühel oma arusaam. Mu silmis on matkakaga liikumine lihtsalt kulgemine, liikuva kodu liigutamine teise kohta. Sõitmiseks on teised autod. Sellise klassi tooriku puhul võiks olulisem kui kW olla asja töökindlus ja remonditavus kurat teab kus ja millega. Chippimine on kahe otsaga junn - ühelt poolt annab võimsust, seda aga ressursi ja töökindluse arvelt. Matkaka puhul ma väldiksin.

Oma kogemusest niipalju, et see taud tuli kallale 1998, kui hea tuttav soomlane vedas matkakaga kaasa kalale. Savonlinnast läbi Utsjoki Ifjordi (see on päris põhja-Norras, seal idapool), autoks oli vabalthingav Ducato 2,5D (millele wiki annab mingid 55kW Big Grin ), peal alkooviga Dethleffsi kuut üsna hea tuuletakistusega. Polnud me kuskil kuidagimoodigi hädas ega jalus, üllatavalt hästi liikus selle kohta, lihtsalt rahulik kulgemine ja Lapimaa vaadete nautimine. Tee pole seal kuidagi tasane, selg ees allatuleku tunnet küll pole karta. Praegune 2,3l 96kW Ducato poolintegreeritud matkakas tegeliku kaaluga 3400 kg ja kuudi pikkusega 7,4m lubab lasta täiesti probleemivabalt Alpide ja Apenniinide võiksemate teede serpentiine, kus ees ja taga sõitjad paistavad valdavalt küljeakendest. Ainuke häda on, et ei saa lehvitada, sest mõlemad käed on tööd täis. Nii et ma ka sama meelt nende eelkõnelejatega, kes soovitavad tooriku valikul võimsuses mitte ülemäära kinni olla. Läänes ollakse üldiselt aeglasemate liikujate suhtes leebemad, kui ise oled viisakas ja kiiremad esimesel võimalusel tagant mööda aitad.

Manööverdamist ei maksa samuti ületähtsustada. Matkakaga pole see oluline, kui paika ajamisel vaja paar käiku lisaks teha. Muid eeliseid eduveduse kasuks on mainitud - madalam põhi ja parem läbivus, kui mootor on vedavate rataste peal.

Ees kolm kohta pole ka nii oluline. Juba ära mainitud halb ruumikasutus ja istme ebamugavused. Teises reas auto keskel istudes, kui on mõlemal pool küljeaknad, on välja nägemine piisavalt talutav ja rooli taga olijaga saab üllatavalt hästi silmsidet pidada sisemise tahavaatepeegli kaudu. Ja kaua 170cm veel ikka kaasas käib lilli nuusutamas...

Küljeaknaid pole vaja karta salongi soojenemise kontekstis, need saab selle vastu ära kiletada. Vt. nt. viide tegijale ja kommentaarid.

Plekkide keevitamist vajavat toorikut võiks vältida, kui õnnestub. Tehnika remont on hulga lihtsam ja kiirem teha. Mootor ei tohiks nii kohvi olla, et lähema 100 tkm jooksul hakkaks kap remonti tahtma. Muuga saab lihtsamalt hakkama. Pidurid on kõige olulisemad, üles saab ikka, aga vot alla tulles võib istme niiskeks võtta.

Ehituse jagaksin kahte etappi. Esiteks tehnika üle käia, istumine ja magamislavats sisse, muu hädavajalik tehnika portatiivsel kujul kaasa. Tähelepanu siiski esmasele turvalisusele, et vähegi raskemad asjad (k.a. koer, kui ta kindalaeka formaadis pole) oleksid sõidu ajal korralikult kinnitatud ja võimaliku avarii korral paraja mürsuna tagant selga ei lendaks. Ja saab selleks suveks liikuma. Igasugu soojustamine, roostetõrje, suurem sisustamine järgmiseks talveks. Siis on soovid selgemad, autost ka korralik ettekujutus, kas sinna tasub üldse ehitada või on mõistlikum enne paremat otsida.

Meie turg on nadi, tooriku otsingul võiks vaadata ka Soome poole, nagu pakuti. Rootsist ma ei tea midagi. Soomes on valik suurem, autokultuur parem, heal juhul on uuest peast tehtud roostetõrjet ja kere paremini säilinud, teed on paremad ja sõiduotsad pikemad, eeldatavasti petetakse läbisõiduga ka vähem, kui üldse. Nt sellisel: https://www.nettiauto.com/fiat/ducato/10018730 on juhiiste päris ilus s.t. sõidetud on pikki otsi ja 320tkm on hulga väiksema üldise kulumisega, kui sellisel: https://www.nettiauto.com/fiat/ducato/10292830 300tkm sõitnul, kus istmest räbalad järel sisse-välja ronimisest. Kahju, et vanemal Ducatol paistab küljeuks tagapool olevat, see esiukse ja küljeukse vahele jääv jupp rikub efektiivse ruumikasutuse ära.

On mingi põhjus, miks valdava osa matkakate aluseks on Ducato. Ülal Ply pakutud Fiati 2,8TD laseb päris lõbusalt ja võiks hinnaklassi mahtuda. Vanemad motod peaksid olema üldiselt töökindlamad, sest nad on lihtsamad ja võimsus on saavutatud töömahuga. Jah, keskkonna saastamise arvelt lühikeses perspektiivis, aga kogu vanema ja sitkema tehnika pikema elukaare kontekstis üldsegi mitte.

Mõistlik oleks teemaalgatajal profiili(de)le lisada oma asukoht. Kui on õnne, võib juhtuda, et ehitama hakates ja seda ilusti kajastades saab lahketelt eelkäijatelt kõiksugu materjale - jääke, väikeses koguses vajaminevaid asju, mida ise ostma peaks suures tükis jms. Kui on väga palju õnne, võib lähedusest leiduda mõni lahke paadunud DIY tegelane, kelle riiulilt saab laenata nt. tikksaagi, soojaõhupuhurit vms. harvem vajaminevaid tööriistu. Lubab oma poldi- ja muu materjali varamus sobrada, möödaminnes keevitab mingi junni kinni jne.

Ja kui asi niikaugel ja huvi, võin saata faili garmini formaadis koordinaadtidega, kus on Tatrate matkarajad, koopad, mõned etemad spad ja kämpad. Vaja valik teha ja õigesse järjekorda panna. Tegin kunagi kodutöö ära, aga pole jõudnud realiseerida.

Ehk leiab ülalt mõne kasutuskõlbliku mõtte. Edu toimetamisel!

Tänan asjaliku kogemuse jagamise eest! 
Mulle see punane Soome Ducato sobiks küll !!! See tundub nii keeruline, kuidas ma ta sealt kätte saaksin ja ma ei tea midagi seadusandlusest ja soome keelt ei oska.
See akna kartus on ka kadunud ja kolm istet ette pole ka oluline enam, kuna saan aru, et kui see iste seal taga funktsiooni täidab, siis on ju kõik ok. Sõiduautos sõidan ka ju nii, et keegi on tagaistmel. Koer läheks ikka jah puuri. Lapsed on vabad, tulevad kui tahavad, aga ma ise sooviks ikka lastega koos olla ja mida mugavama elamise sinna sisse soetan, seda suurem on tõenäosus, et mulle ka seltsiks tullakse. Inimese parimaks sõbraks jääb koer ja eks ma ikka olen realistlik, võib juhtuda, et ainult endale ja koerale teen Toungue

https://www.facebook.com/marketplace/ite...724218650/ see küll täna jääb mu hinnaklassist välja, aga mulle hakkas see ka meeldima jumper buss 8+1 kohta 2.8 diisel, 187 tuh. Kas sellise auto ostmisel oleks 2000€ suurune eelis, võrreldes kiirabiga, mis nüüd on vähem ruumikas, aga ajaks asja ära ja saaks kohe kätte.
Mina ei kavatse talvel ehitada, ei kavatsenud vähemalt, tahtsin suveks tegevust saada 2 kuud puhkust on nii pikk aeg, et ma muidu lähen igavusest lolliks. Kui saaks kohe sõitva pilli, siis saaks ringi ka sõita koeraga ja pääseks lolliks minemisest.
Ma arvan, et ma elan suht inimtühjas asukohas abi saamiseks, eks need automehaanikud, kes mu autosid siiani on töökorras hoidnud saavad jätkuvalt tööd, vb peaks lihtsalt oma 2 teist autot maha müüma ja nüüd ühe sellise hankima, millega saaks vahel linna sõita ja vahel loodusesse ka.
Asukoht on Harju-Risti, eks abilised võivad postitada siis, kui kaugele ma tikksae järele pean sõitma, samas sõita mulle ju meeldib, see pole vist saladus, see oleks üllatus kui mõni siit kandi metsa seest oleks Smile
me siis ühe valla kodanikud ja 2 kuud puhkust vist õpetajatel.
(17-03-2019, 23:06 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]Olen lugenud seda teemat ja vot aru ei saa mida sellise teemaga taga nõutakse ?
Kas otsitakse parimat autot ?
Kõige odavamat roima ?
Autot mida enim soovitatakse ?
Või autot, mida mingid fanatid peavad paremaks kui Jumala liikur ?
...

See teema läks lappama juba 1. lehel.
Nüüd on ammu juba üldine matkamise teema.
(17-03-2019, 23:36 PM)olli. Kirjutas: [ -> ]....
Aga kui üldist tänavapilti Eestis vaadata, siis vastu tulevatest kaubikutest vist iga teine on küll T4/T5. Ju põhjusega..

Kindel ? 
Ja kindlasti ei ole see Fiat Peugeot Citroen kolmiku esindaja ?
Vähemalt Tallinna piirkonnas on T4 päris harv nähtus.
(17-03-2019, 19:04 PM)margus61 Kirjutas: [ -> ].....

On mingi põhjus, miks valdava osa matkakate aluseks on Ducato. ....

Kerge, odav, esivedu. Nii lihtne see ongi.
(18-03-2019, 04:16 AM)The a Kirjutas: [ -> ]...
Mulle see punane Soome Ducato sobiks küll !!! See tundub nii keeruline, kuidas ma ta sealt kätte saaksin ja ma ei tea midagi seadusandlusest ja soome keelt ei oska.
...

Paraku on metsik matkamine odavalt suurusjärgu võrra keerukam.

Vahet pole, millise panni alla võtad - kõik need roostetavad ja lagunevad.

Kiirabi plussiks on soe kong ja tummisem vedrustus. Hooldusajalugu võiks ka vähe tihedam olla.
(18-03-2019, 04:16 AM)The a Kirjutas: [ -> ]Mulle see punane Soome Ducato sobiks küll !!! See tundub nii keeruline, kuidas ma ta sealt kätte saaksin ja ma ei tea midagi seadusandlusest ja soome keelt ei oska.
...
Kodanik kes soovib kaugetele maadele reisule minna, ei saa selliste vabanduste taha peituda. Kui samuses Soomes autoga midagi juhtub, siis selle kõrval on sõitva auto toomine koogitükike. Aga mujal veel eriskummalised seadused,  teemaksud jms.

Siinsamas foorumis on olnud peaaegu sobiv T4 müügis...
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=60271&pid=451234#pid451234
(18-03-2019, 04:16 AM)The a Kirjutas: [ -> ]Tänan asjaliku kogemuse jagamise eest! ...

Sa pead ikke tõsiselt pingutama, et välja selekteerida asjalikud kogemused ja niisama arvamised.
Auto ostu puhul vaataks ka mina Soome poole, aga see punane massin ei sobi sulle mette. Seal on ju kaks kohta ainult. Ühe istekoha juurde saamine võib sinu puhul olla pea ületamatu probleem. Ka vaheseina eemaldamine võib sekeldustega seotud olla.
Soomest auto toomisel peab juurde arvestama esmase registreerimise maksu (oli pisut alla 200euri) ja transpordi.
(18-03-2019, 09:27 AM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]
(17-03-2019, 23:36 PM)olli. Kirjutas: [ -> ]....
Aga kui üldist tänavapilti Eestis vaadata, siis vastu tulevatest kaubikutest vist iga teine on küll T4/T5. Ju põhjusega..

Kindel ? 
Ja kindlasti ei ole see Fiat Peugeot Citroen kolmiku esindaja ?
Vähemalt Tallinna piirkonnas on T4 päris harv nähtus.

T4 on samaharv, kui Sierra!  Big Grin 
T5 on juba täiesti teine buss ja pole neidki liiga palju. Ning täiesti selgelt on Transporteritest oluliselt rohkem kolmikut Renault/Nissan/Opel ehk sõiduautoliku Trafiku derivaate. 
Oma suvekodu õu: käiakse 1 akendega Trafik ja 1 akendega T5, mõlemad kalamehed, kasutavad neid ka magamiseks ehk on (kala)matka autod ja on tegu igapäeva-eraautodega. T5'el käib ka pisike haagis kerge Linderi alupaadiga sabas.
Siis vist Tartu ääremaal teised lood! T4 on kindlasti rohkem liikvel kui T5. Olen lausa eraldi lugenud vastu tulevadi kaubikuid kuna vahepeal omasin nii T4 kui T5. Big Grin

Kiire turu-uuring auto24-s näitab, et müügil olevate sõitudike arv:
Nissan Primastar 24, Opel Vivaro 84, Renault Trafic 82. Kokku 190
Vw Transporter 188, Caravelle 38, Multivan 60. Kokku 286
Odav 6 kohaline transit pakkumisel, kere on läbi. Aga kui igapäevaautoks Calibra on siis ei tohiks selline asi hirmutada  Big Grin
(18-03-2019, 12:33 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: [ -> ]Odav 6 kohaline transit pakkumisel, kere on läbi. Aga kui igapäevaautoks Calibra on siis ei tohiks sellien asi hirmutada  Big Grin

Milleks norida mehe mütsi! Sad See on niii kole buss ju
Vabandust, Calibra igati äge auto aga tuntud kui üks kõige hullem roostetaja. Ei üritanudki kuidagi solvata. Kui selline Transit lihtsalt välimuselt ei meeldi siis ei jäägi peale Jumperi/Ducato suurtest bussidest rohkem valikuid. Sinu hinnaklassi sobivad VW LT-d ja Sprinterid (Sama auto eri kaubamärgiga) on kõik vähemalt sama roostes, jääb veel Iveco Daily mis on vähe levinud.
(18-03-2019, 10:28 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(18-03-2019, 04:16 AM)The a Kirjutas: [ -> ]Tänan asjaliku kogemuse jagamise eest! ...

Sa pead ikke tõsiselt pingutama, et välja selekteerida asjalikud kogemused ja niisama arvamised.

Ma siin vahepeal ikka tänasin kõiki, kui nüüd tähelepanu kadedaks tegi Smile Aga kui on ilusti kirjas, kus ja mille põhjal inimene räägib ja hea lugeda, siis võib ju kiita!
Usun, et olen selle nädalaga ainult pingutanud, võib-olla olengi ainuke, kes siin pingutab, et selekteerida ja asjadest arusaada, arvamusi on igast täpselt niipalju kui inimesi, aga laias laastus on iga asja kohta kaks arvamust, poolt või vastu Big Grin muud moodi kui pingutades, ma ei oleks saanud kõik plussid miinused kodulehele koondada,ja kusjuures, olen püüdnud, seda teha erapooletult!!! 
Siis saab ühelt lehelt lugeda, muidu peakski igapäev siin 200+ postituste vahel selekteerimas käima, kui midagi ununeb. Ja muide tarkadest potitustest saab lausa telefoni ekraanitõmmise teha Smile


Osad siin on väga huvitatud teemast, aga ei suuda kaasa rääkida ja kõiki postitusi läbi lugeda, aga milleks, siis kohe vaja nutma hakata-ahastusest, et nad ei saa teemast aru, selleasemel, et ilusti küsida, mis teema juba on ja siis ka asjalikult osa võtta. Või siis on nii igavaks läinud, et vaja veidi vahtu ka ajada

Teema on matkaka iseehituse kogemused eestis, kui sul on hea info, jaga linki ja millist masinat aluseks võtta, mulle tähtis, kolm kohta, koer ära mahutada ja püsti seismine. Võib olla ka akendega väikebuss/mahtuniversaal, kus saab seista sees. Kui on midagi uut veel jagada...
(18-03-2019, 11:58 AM)olli Kirjutas: [ -> ]Siis vist Tartu ääremaal teised lood! T4 on kindlasti rohkem liikvel kui T5. Olen lausa eraldi lugenud vastu tulevadi kaubikuid kuna vahepeal omasin nii T4 kui T5. Big Grin

Kiire turu-uuring auto24-s näitab, et müügil olevate sõitudike arv:
Nissan Primastar 24, Opel Vivaro 84, Renault Trafic 82. Kokku 190
Vw Transporter 188, Caravelle 38, Multivan 60. Kokku 286
Sellest 286st on suur osa kõlbmatu saast mootori poolelt, pressialune kaup! Selline on minu elu kõige halvem, õudsam ja vastikum sõidukogemus! 57kW ei erine mitte kuidagi, sama halb ja kohutav käkk. Sama on ka 50kW 1,9TD, sama kohutav on 66kW aga see tühjana natukenegi sõidab etc. Esimene mõeldav katel on 2,5 75kW. 
Ma saan aru, et tegu on puhtakujulise fetišismiga aga Maailmas on ikka väga palju paremaid bussilaadseid! Kilovatt on kilovatt ja räägi mida tahes njuutonitest, kilovatita ei sõida. Peaaegu sama kohutav on PSA 1,9D partner-berlinkside sees aga seal on käula oma mass ja õhutakistus niipalju väiksemad...
Tegelikult lähevad sinna samaasse kategooriasse veel ka kõik teised "legendid", nagu iaatsed jms jõudluseta kräpp!  22 aastat tagasi võis see ju äge sportkaubik olla aga aasta 2019 kontekstis ja viimase 10 aasta diisli sõiduomaduste arengus on tegu saastaga! 

Rääkides 55kW kaubikutest, siis selline on Tegija! Vaat siia on selline jõudlus paras ja pakub ka mingit sõidurõõmu koos ökonoomsusega. Ja egas ma selle teise kolmiku lahjadest kateldest ka mitte midagi ei arva sest võimalik on ka bahnil kiirelt liikuv isend osta.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24