automoto.ee foorumid

Täisversioon: Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Ply arvates ei käi inimesed reisimas, vaid võidusõidul...
Tere! Olen seda teemat huviga lugenud.Pole väga tähtis, et teema on natuke laiali valgunud.Üllatavalt suur vastukaja räägib sellest, et on väga palju kaasamõtlejaid, keda teema üht või teist viisi puudutab. Üks põhjus on ka see, et meil vist vähe selleteemalisi foorumeid.Matkaauto.com foorum on vähemalt minu arvutis nii aeglane, et siiani pole mul õnnestunud seal ära registreeruda.Asjaliku info välja sõelumine teiste postitusi lugedes võtab tohutu aja.Minu postituses siin väljendan muidugi vaid isiklikku arvamust, ei taha kedagi solvata ja tunnen austust 1. teemaalgataja soovi vastu midagi ise ehitada 2. kõigi vastu kes on ise ehitanud ja oma kogemusi jaganud.
 Olen ise matkanud erinevail viisidel: Jalgsi telk, seljakott, ööbimine metsas lõkkeplatsidel; Mopeediga, telk varustus pakiraamil, ööbimine telgis, RMK matkamajades; Jahiga merel ööbimise, söögikeetmisega jahis; Rootsis sõiduautoga, ööbimisega kämpingumajades(sobivat jahti ostmiseks otsides);Korra rootsist jahi eestisse toonud;Matkanud 9-kohalise reisjatebussiga, istmed väljas bussis magamiseks madrats; Euroopas rendicamperiga nii 5 kui 7 kohalisega. Tööd olen teinud Peugeot Boxeriga ja Fiat Ducatoga(uuemad bussid 2,3 multijet  96KW) Samad olnud ka rendicamperid, lisaks vaid sama perekonna Citroen. Selge, et omal mõlgub peas campervan`i soetamise mõte, kaalun variante nii ja naapidi ja loen ka palju teemaga seotut. Ise ehitada ei taha, 1. ei anna see olulist rahalist säästu 2. võiks ehitamisele kuluva aja jätta reisimiseks.
 Kõiki teemaga seotud mõtteid siia kirja panna ei jõuaks kunagi, aga mõned siiski.
 1.Kui osta ka valmis matkaauto ei saa ise ehitamata ka läbi, isegi kui osta uus, ikkagi on aeg ajalt vaja autot hooldada, midagi parandada, ümber teha, täiustada, välja vahetada.Ei tea küll kedagi isegi suure rahakotiga, kes saaks nii, et laseb kõik vaid teistel teha ja ainult reisib ja naudib, campari rahvas pole ka umbes 99 protsenti seda sorti.
 2.Mida vanem on camper, seda rohkem tuleb ehitada ja parandada, loe selle võrra vähem reisida ja seda kulukamaks see läheb.
 3.Odavalt läbi ei saa, ei saa odavalt valmis camperit ega ka iseehitamiseks toorikut (eelarvega 3-4 tuhat euri, saaks hädapärast natuke reisida madrats bussis, aga pikas perspektiivis kaotaks see mõtte sest varsti pole vanal bussil enam jääkväärtust ja ülevaatuse läbimiseks remont enam ära ei tasu. Ehk mingil hetkel vana buss võrdub utiil.
 4.Fiat Ducato tundub mulle igati mugav ja pehme.Meeleldi läbin sellega pikki vahemaid, 96 KW tundub piisav, tõsi sellest väiksema võimsusega kindlasti ka ei lepiks. Kütusekulu jäänud 2,3 liitrise mootori korral umbes 10 liitrit sajale. See käib ka täpselt Peugeoti ja Citroeni analoogide kohta, erilist vahet pole.Jah roolikardaan on pedaalide vahel, ei häiri eriti, jalaga sinna väga harva vastu puutunud, jalanumber 43.
 5. Probleeme, teelejäämisi, rikkeid nimetatud kolmikuga olnud ei ole, tõsi olen kasutanud vaid uuema otsa busse läbisõiduga kuni 100 tuhat, mulle nad meeldivad ja sobivad, mitte liiga kõrged ja pikkus kuni 6 meetrit.Hea kui keegi tooks välja nende vigu suuremate läbisõitude korral.
 6.Volkswageni vannidest ei tea ma midagi rääkida.
 7.Teemaalgatajale  jõudu ja optimismi millegi valmis ehitamisel ja teema kajastamisel siin või oma kodulehel.  Tänan!
(18-03-2019, 14:58 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Ply arvates ei käi inimesed reisimas, vaid võidusõidul...

ENAMUSE Maailma tavaautojuhtide arvates tuleks kõik sellised venijad matkaautod ja tigumajad ära hävitada, kui totaalne liiklusummikute tekitajate kari! See poel vaid TopGeari pullitegemise videod, see on kahjuks päriselu! 
VÕIMSUS = LIIKLUSOHUTUS! 
Kõige-kõige-kõige ohtlikum liikleja on see, kes sõidab iseenda ja auto võimete piiril ja ikka kiirus üle 83 km/h ei lähe. Ja mitte utreeritult vaid päriselt! Ja kui te tahate oma jõuetute junnidega maanteel sõita - tehke seda öösel! Samamoodi, nagu üliaeglaste ülegabariidiliste liiklemine on vaid öösel lubatud! 
Kui su auto (koormaga ja tühjalt, maksimaalse haagisega jne) suudab spidoka järgi 95 km/h sõita igas ilmas ja tuuleoludes ning ta kiirendab selle numbrini kiiremini kui 30 sekundit, siis on sul asja ka päeval maanteeliiklusesse. Muul juhul osta kas normaalne auto või sõida öösel. PUNKT!

VANATEHNIKA on teine teema ja sisi lase rodu mööda ja naudi vahepeal ka teeservas seismist ja edevust! Aga see käib vaid ilusa ja korraliku vana ja aeglase tehnika kohta, peldikuga ära üldse koduhoovist välja tule.
Priidul kipub seekord õigus olema, no vahelduseks Big GrinBig Grin
See kubatuur ja kütusekulu on siin liiga ületähtsustatud. Matkakas võib vabalt olla ka 3liitrise benamootoriga. Esiteks on suurem tõenäosus, et see pole pakke vedades kogu oma ressurssi juba ammendanud, teiseks on kütusekulu viimane asi, mida mõnisada või -tuhat kilti aastas kulgedes vaatama peaks. Võtabki 10 sajale 6 asemel, so what? Suve jooksul 50 eurikut rohkem...
(18-03-2019, 15:42 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]ENAMUSE Maailma tavaautojuhtide arvates tuleks kõik sellised venijad matkaautod ja tigumajad ära hävitada...
Paneme iga auto ette kuulipilduja (nagu ründelennukitel) ja kes jalgu jääb, saab tina. Vat siis on kõigil tuli rummus ja Ply rahul. Vaata ainult, et sa ise tina ei saa...
Isiklikult minu jaoks on ülisuur vahe, kas tankimisvälp on 400 või 1200 km.
Loomulikult valin viimase Smile
Siin miskine: Ducato
Kallim jah, aga viletsamas konditsioonis masinasse koos ülekäimisega läheks umbkaudu sama raha eeldusel et kõik nimetatud tööd ka tegelikult tehtud. Sellisesse julgeks vbl juba põhjalikumalt ehitama hakata ja pikemat perspektiivi silmas pidada. Ju naisterahvas kaubelda ka saab.

Ma ei tea, kui reaalne on, et Silwi või Avestark tõstaks esiistme teise ritta ja mis raha eest ning ette kõrvale soetaks ja paneks üksiku. Võiks järgi uurida, ega seda 2 istmereaga sobivat toorikut pole kerge leida.

Kuna soome keel oli ka jutuks, siis meestele siin väike kiirkursus koos kohalike olude tutvustusega ja kinnitusega, et kW alati ei päästa. Teemaalgatajal palun tungivalt see koolitus vahele jätta.
https://www.youtube.com/watch?v=sRsIZiA8AZA
(18-03-2019, 16:13 PM)Janka Kirjutas: [ -> ]Isiklikult minu jaoks on ülisuur vahe, kas tankimisvälp on 400 või 1200 km.
Loomulikult valin viimase Smile

Ma panen lihtsalt suurema paagi! See selleks. Eks kütusekulu on oluline ka aastas vähe kasutataval matkaautol aga olete mõelnud, milleks ja kellele neid ülilahjasid kaubikuid tehakse? Olete võrrelnud käigukaste ja peaülekandeid, pöörete arvu reaalses kasutuses jne? 
Lihtsalt ehe näide ülispetsiifilisest lahjast kaubikus. Mis te arvate, KUHU keskkonda ja tööks on Mersu selle teinud? 
a) linnadevaheliseks ja rahvusvaheliseks transiidiks autobahnidel kiirustel 100+ km/h???
b) kohalikuks transpordiks asulates ettevõtetele ja mõnikord sõiduks Saksamaa väikemaanteedel, kus kiirus on kuni 80 km/h aga seda ka tükati??? 
c) kommunaalmajanduseks asulates jms päris kohapealne 50 km/h sõitmine.
 
Ja nüüd ehitate sinna peale raske ja tohutu tuuletakistusega matkaauto ja eeldate, et selline kooslus peaks suutma maanteel ja mägedes sõita??? Ehk vastused on b ja c, a jaoks on Mersul sellised mootorid! Aga kus ja kuidas sõidab matkaauto? Linnas ja külavaheteedel? Või äkki ikka maanteedel ja ka kiirteedel? 

Meite pikalt sõitnud 44kW Sitikas tegi maanteel 100km/h 3000 rpm, röökis kui seapeet ja bensu kulutas ka vastavalt! Kuna mootor on õhupump, sisi 3000 rpm 1,1liitriga on jämedalt sama mis 1300/1500 pööret 3liitrine 150kW. Mõlema reaalne tunnikulu antud kiirusel 6 liitrit aga mikromootor töötas võimete piiril, teine "lasi tirri". Aga nüüd tuleb linn, Sitika linna sõiduks mõeldud tihe ülekanne, olematu kaal jms ning tunnikulu jääb samaks, teisel läheb see kolmekordseks. 
Kaubikutega on täpselt sama: need linna mõeldud väikeste koormatega sõitvad kuudid hakkavad maanteel korralikult koormatuna räigelt kulutama ja edasi nad ikka ei liigu! Seesinane 140kW Sprinter linnas võtab julge 18-20 toopi tunnis ära aga pole vahet, on meil alus 3-meetrist kõva kipsi peal või mitte. Maanteel tonn turjal lased 9-10liitrit  tunnis aga üldiselt on pooled "risuks jalus" ehk vahepeal teed ikka sporti ka Rolleyes Lihtsalt 140kW võimaldab seda.

Edit: hea näide on see Hollandi spetsiaalne kommunalka, 74kW! Ja lõpetuseks üks lõbus kastiauto ikka ka, täitsa Volkkar... Selle 132kW peale kannataks pisema vanlife'i asja juba ehitada  Big Grin
(18-03-2019, 14:52 PM)Ply Kirjutas: [ -> ]Rääkides 55kW kaubikutest, siis selline on Tegija! Vaat siia on selline jõudlus paras ja pakub ka mingit sõidurõõmu koos ökonoomsusega. 

Näha on, et mees "teab", mida räägib. See 1,3 disla on paaritatud selliste jõuülekannetega, et 5 käik ja 50 km/h on arukas linnasõidu kombo ja jätkub veel väänet kiirendada 70-ni. 90km/h on just viimane piir, mis veel pada ei piina, sealt edasi näitab tahhokas bensiinimootorile väärilisi pöördeid ning suvise neljarealise tavapärane ühtlase liiklusvoo 120km/h tähendab KOLMANDIKU võrra suuremat kütusekulu võrreldes LINNASÕIDUGA.

Nii palju siis sõidurõõmust.

Muredest ei kosta muud kui seda, et KAKS sellist tutikana ostetud kaubikut, ühega tegin kaks aastat isiklikult tööd, lõpetasid 6 aasta pärast lepingud visates ca veerandmillisel läbisõidul mahlad segi.

Ahjaa sõidumugavusest nii palju, et 175 pikkuse juures ei ole võimalik istet taha lükata ja seljatoe kallet nii palju tekitada, et küünarnukid nürinurka saaks ja samal ajal põlved püsti ei oleks. Ja gaasijalg on nagunii tihkelt vastu keskkonsooli, mis tähendab sisselülitatud kütte korral küpsetamist ja kliima puhul külmutamist.
(18-03-2019, 17:17 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]
(18-03-2019, 16:13 PM)Janka Kirjutas: [ -> ]Isiklikult minu jaoks on ülisuur vahe, kas tankimisvälp on 400 või 1200 km.
Loomulikult valin viimase Smile

Ma panen lihtsalt suurema paagi! 

3x80=240
Liitrit.
Jõudu ja nuputamist, kuhu selle paigutad  Big Grin
(18-03-2019, 19:03 PM)Janka Kirjutas: [ -> ]Jõudu ja nuputamist, kuhu selle paigutad  Big Grin

Ja kas see on üldse sääduslik.
Teemautoril üldse kogemusi on mõne mootorkodu/haagissuvila kasutajana, ammugi pidajana?
Selles mõttes, pole võib-olla tuuma soovitada siin 140kw roostevabu busse kui reaalselt pole teadagi kas kogu see krempel üldse sobib isikule. Mõelda võib jah, et ah-kui-tore ja oh-kui-vahva-oleks, aga esimeseks vasikaks mingine lõppev aga seevastu odav kärakas, et saaks oma rahulduse ehitamise ja pidamise ja kasutamisega sealjuures mitte eelarvega liialdades.
(18-03-2019, 13:33 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: [ -> ]Odav 6 kohaline transit pakkumisel, kere on läbi. Aga kui igapäevaautoks Calibra on siis ei tohiks selline asi hirmutada  Big Grin

no see ju täis roim juba ja ülevaataja saadab suht varsti kaalule sellisega.isegi niisama ei taha.
Big Grin Mulle hakkab vaikselt kohale jõudma miks selline teema on siia tekitatud... laseme aga edasi, mängu ilu maksab ka midagi.
(18-03-2019, 15:42 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Kõige-kõige-kõige ohtlikum liikleja on see, kes sõidab iseenda ja auto võimete piiril ja ikka kiirus üle 83 km/h ei lähe. Ja mitte utreeritult vaid päriselt! Ja kui te tahate oma jõuetute junnidega maanteel sõita - tehke seda öösel! Samamoodi, nagu üliaeglaste ülegabariidiliste liiklemine on vaid öösel lubatud! 
Kui su auto (koormaga ja tühjalt, maksimaalse haagisega jne) suudab spidoka järgi 95 km/h sõita igas ilmas ja tuuleoludes ning ta kiirendab selle numbrini kiiremini kui 30 sekundit, siis on sul asja ka päeval maanteeliiklusesse. Muul juhul osta kas normaalne auto või sõida öösel. PUNKT!

Kas nüüd said veokad ka päevalsõidukeelu? Need ju seadusekuulekana nagunii üle 90 ei lähe ja 30 sekundiga selleni on täislastis märg unistus...

Viimase aja eesti liiklust jälgides ei näe tihti mitte olukorda, kus selline väidetav "jõuetu" isend pohhuistlikult liiklust pidurdab, vaid hoopis tavalisem on olukord kus 0-100 alla 10 seki masin mingil müstilisel kombel kulgeb kolonni juhina selle ca 83-ga, teostab arusaamatuid kaldumisi/kiirendusi/aeglustusi ja suudab veel müstilisemal kombel koguda enda taha terve rivi mõttekaaslasi suurusjärgus sama võimekate autodega... Odavautod pensionäride juhtimisel on omaette kategooria, aga seal taandub probleem suures osas juhi harjumustele/oskustele või lausa ealistele omapäradele, mitte sõiduki suutlikkusele...


Veedan roolis kordades rohkem kui keskmine eestlane, masinatega mille võimekus on 7,4s/100 kuni igavik, sõiduauto ja kaubikuga kiiremini kui enamus, igal ajal, igal pool ja iga ilmaga ja ausalt ei saa praegu probleemi püstitusest aru. 

Ehk oleks abiks pisut rohkem sallivust ja teistega arvestamist?
käesoleva teemaga on saanud selgeks, et priit diislitest ei jaga ööd ega mütsi.
laske aga edasi. ja vahepeal jutustage matkakatest ka, et teema väga võssa ei läheks.
Väheroostes/roostevaba kaubiku võiks ju odavalt osta kusagilt, kus soola teedele ei panda ja talv tähendab "+10 kraadi ja mõnikord natuke vihma kah sajab"?
Reeglina sellise kliimaga Euroopa otsas rahvas veidi jõukam, jõuavad oma (töö)autosid ehk hooldadagi nõuetekohaselt?
Lihtsalt uitmõte, ärge näkku lööge.
(18-03-2019, 21:56 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]käesoleva teemaga on saanud selgeks, et priit diislitest ei jaga ööd ega mütsi.
laske aga edasi. ja vahepeal jutustage matkakatest ka, et teema väga võssa ei läheks.

Ega see sõna võtmast sega. Käesoleva teema esilehelt tsitaat:

(12-03-2019, 12:27 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Matkaautodest neljal rattal tea ma essugi, 


Ja juba eelmisel korral ühes teises teemas ma muigasin kui esmalt tuli (suhteliselt pädev) hinnang oma võimekusele teemas kaasa rääkida ning siis hulk kaasarääkimist ennast.

(04-02-2019, 20:47 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Otseselt turavasaapaga isiklik/pikaajaline omamise kogemus puudub 
Üldiselt jääb endale mulje, et kui teemaalgataja soov on kasutada esimese hooga reisimiseks kodumaad, ja võibolla ka lähiriikidesse mingil ajal, siis ei pruugi vast tõesti esimeseks masinaks millega üldse proovima hakata, kas reaalselt see asi toimib enda jaoks ja huvi kestma jääb, vaja olla tervest maailma autopargist selle ideaali leidmine. 
Eriti kui võtta aluseks eelarve, mille eest ei ole meeletut valikut ideaalses korras nõutud omadustega masinaid lihtsalt võtta...

Enda pakkumine oleks, et teemaalgatajal on väike valiku koht. Kas teha plaanidesse/ nõudmistesse mingil moel kärbe ja leppida vähemaga(vahet pole mis kasutatud auto ligi võtad, igal juhul peab olema valmis ootamatuteks remondikuludeks + sellise asja sisustamiseks vajalikud materjalid- seadmed ajavad eelarve kergesti lõhki), punnitada millegi sarnase suunas(saad suure kaubaruumi, kuhu mahub palju, plaane rikkuva vaheseina ja kolm istet, millest vähemalt kaks ei ole kõikse mugavamad), või tuua õuele midagi selle laadset .

Viimase variandi kasuks räägib võimalus, et kui leida enam- vähem seisundis masin, lasta see ihumehaanikul üle vaadata ja üle käia, siis saab suhteliselt peaaegu kõigi soovitud
funktsioonidega masina, mille ehitamise peale kordades vähem vahendeid/aega kulub kui ise 0-st pihta hakates. Saab täisfunktsionaalse asja maitse rutem suhu.
Saab selgeks kas see hobi üldse pikemalt huvitab, kuidas kaaslastega on, mis esimeses masinas ei sobi ja mis sobib jne. Ja kui päris ämbrisse ei astu, siis on sel masinal ka mingi edasimüügiväärtus, ehk siis kui soov paremat/ uhkemat või hoopis loobuda, siis ei hävi meeletult. 

Algselt plekkkuudina sündinud asja sisse ehitamine on paras peavalu, eriti kui esimest korda teed. Olen 3 hooldusautot ehitanud(viimane alles küll veidi poolik).
Esiteks vaja sinna kindlasti korralik heliisolatsioon ja jahedama ilmaga sõita/tagaosa elupaigana kasutada plaanides ka soojustus ja lisasoojendus. Viimane omakorda nõuab lisavõimekust elektrisüsteemilt, eelkõige teist akut. Paljas plekkkong ei kannata mingit kriitikat. Lihtsalt vaheseinast loobumisega läheb ka ees põrguks. Jõhker müra sõites või vihma käes, mis närvid ruttu krussi ajab.
Ja selle peale vaja ju viimistlus paigaldada ja selle külge sisustus. Kruve suvalisse kohta lasta ei saa, pidevalt pead mitu sammu ette-taha mõtlema, et mitte endale karuteenet teha...

Samas kui ikka on kindel soov ise 0-st teha ja oma vigadest õppida?
(18-03-2019, 19:25 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]
(18-03-2019, 13:33 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: [ -> ]Odav 6 kohaline transit pakkumisel, kere on läbi. Aga kui igapäevaautoks Calibra on siis ei tohiks selline asi hirmutada  Big Grin

no see ju täis roim juba ja ülevaataja saadab suht varsti kaalule sellisega.isegi niisama ei taha.

Härrased, sellel on 200€ Kuusakoski hinnagarantii. Big Grin Seega jääb 900.- € katta aasta peale. Kui piisavalt lühikese seelikuga minna hinda tingima päikeselisel päeval, siis ehk vähemgi. Muus osas on sihandne transiit ju roogitav räim.

Saab rahulikult ehitamist harjutada - esimene vasikas läheb ikka aia taha.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19