automoto.ee foorumid

Täisversioon: Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Ei ole olemas ideaalset toorikut. Ehitaja PEAB ise omad parameetrid lõplikult paikka panema koos arusaamisega kus ta seda ehitab. Õues? On mingi ulualune? Kui suur asi sinna ulualusesse mahub? Meie s**a suusailma juures ainult õues nokitsemisele päris isiklikult ei panustaks. Kuigi täitsa tehtav. Kas kui esimesel suvel valmis ei jõua,jääb välja vedelema või on koht kuhu vähemalt katusealla panna?
Siin on vihjeid otsast otsani ja arvamusi teist samapalju. Otsusta midagi ära ja osta mõni pakutu või muu ära.

Tuttav  tegi väga lihtsalt. Võttis ja rentis erinevaid kaubikuid. Mingi 30...50 euri päev. Ja lihtsalt sõitis nendega. Rentis mingist portaalist kus inimesed ja firmad oma rendikaid pakuvad. Kindlasti leiad ise üles ja keegi ei pea linki jagama.
Seal sai võtta nii uusi kui ka Sulle sobiliku hinnaklassi pille. Ja kõige lõpuks ostis ta talle meeldinud kaubiku rentnikult ära. Ehk tee samuti. Lihtne ju. Nagu ka eelpool miljon korda soovitatud,mine lõpuks ja lase kusagil töökojas/ülevaatuses üle vaadata ja ongi asi tahe.
Kui sa ise ei liiguta ei juhtu midagi. Interneeduses mõtteid mõlgutada võib lõpmatuseni. Ja targutada mis on parim/ülim.
Neid suurejoonelisi MB niidukeid ja ulme matkabusse on siin ennegi interneti vahendusel ehitatud.
See nutt ja hala,et lootsid leida suurejoonelisi õpetusi ja kirjeldusi kuidas asju tehakse, ja ülimaid linke? No ma ei saa sellest hästi aru. Löö google lahti ja otsi. Neid ehitamise asju on seal oksendamiseni.

Wagoneer@ei pakata optimismist kuna näinud vist liiga palju roostet ja poolikult vedelevaid ulmeprojekte Smile
(19-03-2019, 07:27 AM)maisalup Kirjutas: [ -> ]No aga teeme korjanduse mehed Rolleyes
Paneme igaüks paari sixpäki jagu õla alla, ma is3 seda ei tarbi, paneks paari jäägeri jagu. Aitame inimesel unistuse ellu viia. Ma oleks valmis mingeid tööriistu ka laenama kui miskit vaja on. Las inimene ehitab ja teeb kui selleks isu on Wink

Ma tuleks ka klubisse. Muidu lähebki enne ulluks kätte. Matkakarahvas on lahe rahvas ja tegelikult on hoopis purjetajad inimkonnale nuhtluseks. Kui ma suveti rannas vaatan, kuidas päike Voosi kurku loojub, on selliseid mitu tükki ette sõitnud. Eestlastel on veel purjed ka üleval, õnneks muu kandi rahvas julgeb sealt praost ainult mootoriga läbi sõita. Ja mingitel ülbikutel pidi suisa kolm masti püsti olema, need teeksid ju ilma puhta pimedaks...

A muidu too Dethleffsi retropill ei kõlba lisaks ka seepärast, et sisu vaadates kipub seal ainult 2 rihmadega kohta olema ja nende juurdesaamine on üsna ilmvõimatu ja -mõttetu.

Kui vaja N1 veokast/kaubikust M1 sõiduauto/kaubik teha, siis siit saab vist hea infojärje kätte: viide

Veermiku säilimise suhtes - 15" rattad, mis mul all olid vs 16" rattad, mille panin on sõita nagu öö ja päev. Viimastega on oluliselt pehmem, küllap sellistega toorikul on ka veermik vähem kulunud.

Oskab keegi öelda, kas (mingitel) kaubikutel on teisele istmereale põrandas tehasest kinnituskohad olemas? Teeks bürokraatia ja asjatamise lihtsamaks.

Ja üldse, kui nood yolotegelased said näod naerul hakkama, miks ei peaks teisedki saama? Neil polnud vist koeragi. Töötab teooriaks Motamehe ja MeelisV suurepärased materjalid läbi ja tuld. Kasvõi skeptikute armee kiuste Cool
[quote pid='473399' dateline='1552980213']


Oskab keegi öelda, kas (mingitel) kaubikutel on teisele istmereale põrandas tehasest kinnituskohad olemas? Teeks bürokraatia ja asjatamise lihtsamaks.

Ja üldse, kui nood yolotegelased said näod naerul hakkama, miks ei peaks teisedki saama? Neil polnud vist koeragi. Töötab teooriaks Motamehe ja MeelisV suurepärased materjalid läbi ja tuld. Kasvõi skeptikute armee kiuste Cool
[/quote]

Volkari kolm-kohta-ees-teeviiel igatahes olid. Aga sellest üksi ei piisa, et nt lammarist tagapink võtta ja see põrandasse muterdada. Maanteeamet tahab (põhjendatult) olla kindel, et see pink on põrandasse muterdatult tehasekvaliteediga.
(19-03-2019, 11:23 AM)margus61 Kirjutas: [ -> ]...
Oskab keegi öelda, kas (mingitel) kaubikutel on teisele istmereale põrandas tehasest kinnituskohad olemas? Teeks bürokraatia ja asjatamise lihtsamaks.
...

Tellida sai vist kõigile. Kaubik, kui selline, pole valmis asi, vaid see tekitatakse vastavalt kliendi soovile. Tuleb otsida säärane, kus on mulgud põrandas olemas.
(19-03-2019, 11:27 AM)Telc Kirjutas: [ -> ][quote pid='473399' dateline='1552980213']
Aga sellest üksi ei piisa, et nt lammarist tagapink võtta ja see põrandasse muterdada. Maanteeamet tahab (põhjendatult) olla kindel, et see pink on põrandasse muterdatult tehasekvaliteediga.

[/quote]

Üksi ei piisa jah, aga kui nad on olemas, siis tõenäoliselt läheb atesteeritud ümberehitajate juures märksa odavamalt, kui neil vaja ainult lammari iste piisava tugevusega poltidega kinni keerata ja mnt-le paber kirjutada. Vbl on protsess keerukam, ise pole kogenud.
Veoautode ja busside peale ehitatud "kodudest"
Peale esimest pikemat sõitu, koos linnaekskursioonide ja parkimise(leidmise)ga või peale esimest kinnijäämist kämpingu muruplatsil hakkad mõistma, et isegi pika teljevahega kaubik on liiga suur ja soovid kergemat ja väiksemat.
NB! Tagavedu on küll hea manööverdamisel, aga libedal või muruplatsil liikumine on kerge tagaotsaga väga ... huvitav?
(19-03-2019, 11:05 AM)wagoneer Kirjutas: [ -> ]Wagoneer@ei pakata optimismist kuna näinud vist liiga palju roostet ja poolikult vedelevaid ulmeprojekte Smile

Selle nimi on elukogemus, paljudel isiklikust pagasist! 
Kuna Margus61 juba kirjutab, siis minu "ulmeprojekt" algosadeks võetud jaht Julia poleks mitte kunagi kapremonditud saanud, kui Margus poleks lubanud oma mahalammutamisele minevat 6X6 meetrit garaaži kasutada ja ka aidanud juppe oma off-roadi treilaga Nakkushaigla garagest ära tuua. Jahi tegemiseks on spetsiifiliste töövahendite kulu väike, peamine kulu on lisaks materjalidele RUUM! Selle koleda kauge garage eest maksin siis äkki 400eek kuus ja aastaga tegi see ju pea 5Keeku, mis oli 2007 täitsa suur raha. 
Muidugi võib ju asju õues kile all ehitada, on sedagi tehtud ning ei tule häbi tunda kvaliteedi pärast, aga üldiselt saab seda teha vaid soojemal ja valgemal ajal. 

Siin kirjutavad ju tegelased, kel on omal SUURED ja korralikud sisustatud töökojad, kes teevad IGA PÄEV seda jama küll tööks ja peamiselt hobiks. Vaatad nende Meeste teemasid "Projektides" ja ega ometi ksf!Wagoneer "ei tea mitte midagi" roostes kaubikute elustamisest??? 
Ja kui need tegelased on juba kriitilised, mida siis teistel targutada on? Mis Te arvate, et seesinane kunagine Autorestauraatori elik Märt Aarne poolt iseendale nõukaajal autode "haltuura"-remondiks ehitatud garage sai samasuguse autohullu ksf!Margus61 käes väiksem kehvem ja halvemini varustatud peale lammutamist? Ja ma tean, et Margus peab oma ratastelmajale alla panema "spetsrattad", et sinna hooldamisteks sisse mahtuda - uks oleks võinud VEEL kõrgem olla! Kaubikutega tegelemine ei ole Muhu mootori remont Mustamäe magala 5.korruse köögis. 
Julia mõõtmed on 5.40 X 2.49 ehk täpselt selline ratastelmaja mõõt, pikkust isegi vähe. Ja see oli IME, et 2.50 ukseava oli...
(19-03-2019, 11:23 AM)margus61 Kirjutas: [ -> ]... Teeks bürokraatia ja asjatamise lihtsamaks...

Selle vastu soovitan osta juba paberitega masin. Olgu ta mõnes muus mõttes mittesobiv, aga ümberehitus ju päästab sellest. Sel juhul aga ei pea ümberehituse käigus bürokraatiaga tegelema ja mõttetuid summasid igalepoole maksma.
Ekspertiisi eest muide peab maksma ja odava auto puhul tundub see päris suur summa. Lisaks ka ümbervormistamine peale ümberehitust.
Bürokraatia vähendamiseks pakkusingi oma matkakat või eraldi kandilise kongiga variandi ostmist. Mõlema puhul saab ka ümberehitusega tegeleda aga jamasid on vähem.
Pole see ruumi küsimus nii hull midagi. Konkreetsel juhul on teemaks kaubiku sisustamine matkakaks.
- auto tehnikaga tegelevad vastavad töökojad ära;
- tooriku kere ei vaja keevitamist ja pindmise roostega saab tegeletud ka õues, kui aega ja ilma valida;
- tegutsemine toimub kaubikus sees, talvel sinna elektripuhur panna ja mingi 12m3 soojaks kütta pole probleem.
Saab hakkama küll. Pigem on oluline see, et elekter oleks võtta ja et öösel tühjaks ei varastataks.

Lisaks matkakale peaks ikka teine liikur veel kasutada olema. Esiteks matkakas (eriti iseehitamisel) pole alati sõidukõlbulik. Teiseks on mõistlik seda reserveerida ainult sihipäraseks kasutamiseks - minimeerida kulumist ja igasugu riske liikluses viga saada või varaste ohvriks langeda.
Teemaalgataja on ka öelnud, et kavatseb esmase ehitamise teha SUVEpuhkuse sisustamiseks.

Sellise hobinokitsemise juures on garage eelis peamiselt võimalus vihmaga välimiku kallal talitada ja suvalises kohas pooleli jätta, masin laiali, uksed lahti ja riistad tööfrondil vedelemas ning N aja pärast täpselt samast kohast jätkata.
(19-03-2019, 12:02 PM)hulgus Kirjutas: [ -> ]NB! Tagavedu on küll hea manööverdamisel, aga libedal või muruplatsil liikumine on kerge tagaotsaga väga ... huvitav?

lumeketid vast aitavad pisut?
(19-03-2019, 14:36 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]
(19-03-2019, 12:02 PM)hulgus Kirjutas: [ -> ]NB! Tagavedu on küll hea manööverdamisel, aga libedal või muruplatsil liikumine on kerge tagaotsaga väga ... huvitav?

lumeketid vast aitavad pisut?

Te öelge, kus kämpinguplatsil neid lumekette kasutama hakatakse, ma tulen nalja pealt vaatama.

A' nii natuke ohvtopikuna ja seda teemat enamasti kõrvalt lugedes: mulle tundub, et kui teemat NASA mehitatud kosmoselendude alase tegevusega võrrelda, siis algul oli päris suur sarnasus NASA nn Apollo-režiimiga, aga juba tükk aega on kerge Shuttle-i-režiimi lõhn juures.

Selgitus ka igaks juhuks. Apollo-režiimis seati kõigepealt eesmärk. Siis otsustati, missuguseid minimaalseid vahendeid selle täitmiseks vaja läheb. Siis loodi ja ehitati need vahendid. Ja siis lennati.
Shuttle-i-režiim käib nii,et luuakse, ehitatakse ja ostetakse kõikvõimalikke vahendeid, mille kohta võiks arvata, et need kuidagi mehitatud kosmoselende edasi aidata võiksid. Ja seejärel hakatakse nendele vahenditele kasutusvõimalusi otsima. Et eesmärk puudub, siis leitakse, et vahendeid tuleb veel pisut edasi arendada, ja veel parem oleks, kui veel mingid uued vahendid leiaks. Loomulikult koguneb selliselt tegutseva organisatsiooni ümber terve hulk igasugu vahendite pakkujaid, kes samuti mingist eesmärgist huvitatud ei ole.
Mistõttu Kuule jõuti kümne aastaga, järgmise viiekümne aasta jooksul on jõutud niikaugele, et pärast mõningaid pingutusi õnnestub ehk Kuule jõuda.

Ohvtopiku lõpp.
(19-03-2019, 12:41 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Selle vastu soovitan osta juba paberitega masin. Olgu ta mõnes muus mõttes mittesobiv, aga ümberehitus ju päästab sellest. Sel juhul aga ei pea ümberehituse käigus bürokraatiaga tegelema ja mõttetuid summasid igalepoole maksma.
Ekspertiisi eest muide peab maksma ja odava auto puhul tundub see päris suur summa. Lisaks ka ümbervormistamine peale ümberehitust.
Bürokraatia vähendamiseks pakkusingi oma matkakat või eraldi kandilise kongiga variandi ostmist. Mõlema puhul saab ka ümberehitusega tegeleda aga jamasid on vähem.
Eriti kasulik-mõtekas kulude minimiseerimsiel on termokongi ostmine! Saab kliimaseadme kauba pääle...  Toosinane Sõber, kes seda üüratusuurt jahti koduõuel ehitab, ostis CNC-pingi jaoks termos-FLi, sest kõrvalhoonele luba ju ei anta... Talvel täiesti töötav töökoda, miks ei peaks elamuna toimima? Näiteks selline konditsioneeritud õhu ja liftiga-rõduga ratasmaja-suvila?  Big Grin 
Teine samasugune, kliimaseadme asemel on alkoov olemas ja lifti ei pea paigaldama.
(19-03-2019, 13:19 PM)Telc Kirjutas: [ -> ]Teemaalgataja on ka öelnud, et kavatseb esmase ehitamise teha SUVEpuhkuse sisustamiseks.

Sellise hobinokitsemise juures on garage eelis peamiselt võimalus vihmaga välimiku kallal talitada ja suvalises kohas pooleli jätta, masin laiali, uksed lahti ja riistad tööfrondil vedelemas ning N aja pärast täpselt samast kohast jätkata.

Just. Ja eelmine suvi tegid päris paljud tuttavad omal õues autode kallal töid. Sest suvi oli ilus. Aga kui ei ole selline suvi. Võibolla 2 puhkuse kuust 1,5 sajab vihma. Väga närb on kui oled jõudnud mingi roostekoha puhtaks nühkida ja siis hakkab kallama. Hommikul vaatad,et pole hullu midagi ju aga tegelik pilt on see,et puhtaks nühitud kohal juba tekib oksiid. Ja siis paari aastakes pärast imestad miks juba jälle mullitab.
Panen pildi T2-st mis oli liivapritsitud ja toodi treileril laupäeval minu juurde. Oli kaetud kilega aga sadas paduvihma.
Eile katsin ta üle roostemuunduriga. Kui sama muundurit määrida puhta pelki pinnale ei muuda ta suurt värvi. Jääb selline kergelt kollakas. Kui aga on oksiidi kusagil,siis muutub mustaks.
Ma ei taha midagi maha teha. Lihtsalt kummaline ohkimine ja kurtmine ning otsustusvõime puudus jäävad silma. Teised ei otsusta sinu eest.
Kõige lihtsam nagu juba ka eelpool kirjutasin.Võta sobilikuna tunduv kaubik rendist. Osta Jyskist täispuhutav madrats ja mine sõida prooviks ringi ja pikuta päikselise ilmaga seal kaubikus. Proovi erinevaid versioone.
Viimased Ply ideed on juba mullegi meeldivad, ainult lähevad teemaalgataja eelarvest välja. Nagu juba ütlesin kuskil eelnevas, saab terassi lisaks kaasa.

Suurt kongi ei saa nagunii garages ehitada. Kaks viimast elamut ongi valminud õues.
Väike termofurgoon oleks väga pädev selleks ülesandeks. Kui piirduda ainult katuseakendega, siis näeb välja nagu tavaline kaubik, aga sees on väga mõistlik püstiste seintega ruum, kus toimetada.

Teine väga mõnus alus liikuva kodu jaoks oleks postifurgoon, Eestis peamiselt OSC kasutuses nähtud. Nende eelis on samuti püstiste seintega kaubaruum, otseühendus juhikabiiniga ja väga muhedad kongiuksed. Miinuseks on muidugi vaid 2 istet.
(19-03-2019, 15:24 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Viimased Ply ideed on juba mullegi meeldivad, ainult lähevad teemaalgataja eelarvest välja. Nagu juba ütlesin kuskil eelnevas, saab terassi lisaks kaasa.

Mis on raamautode ehk selliste eraldi pealisehituste kõva osa - kui, siis ainult kabiini rooste pärast peab muret tundma! Eelarve eelarveks - eks selliseid leiab ka kommirahaga. Teiseks ei lähe ise ehitamine lõpuks kuidagi odavamaks...
Variant2 oleks siis tõesti juba eos integreeritud kast-vagunid a'la Saksas DHLi kollased kongid. Lahja diisel, automaat ja odavad. Engel-ja-engel on üks suuremaid DHLi kuudimüüjaid, seal ka CNG peal 78kW Ivecod aga need on 5,2tonni täismassiga. Viimase vähendamine ja ametlikult matkaautoks ehitamine on/oleks kui keeruline?  Mul õuel käiv CNG-Iveco vaikne lõhnavaba surin on lihtsalt geniaalne. Selliseid on ju lust ümber ehitada.

Edit: näed ksf!zazik jõudis samade asjadeni Big Grin
(19-03-2019, 15:34 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]... Kui piirduda ainult katuseakendega...

Ma väga katusesse aukude tegemist ei poolda. Katuseaugud hakkavad kunagi kindlasti tilkuma. Muidugi võib see aeg olla nii pikk, et seda ei näegi. Tilkumine võib olla ka kondentsveest, mis muidugi ei muuda tilkumist meeldivamaks.
See arvamine ei tähenda seda, et katuseakent panna ei tohi. Pigem tähendab see seda, et ennem augu tegemist tuleks kümme korda mõelda. Kõrvaltvaatajale on katuseaknad muidugi väga meeldivad asjad.
Minu Renu katuseluuki pidi talvel tihti kuivatama, kui külma tilka kraevahele ei tahtnud. Vahel oli ta ka jääs. Ükskord pikemal paigalolemisel (-15) viskasin katusele suure viltpapi tüki. Tuba läks imelikult hämaraks, aga kondents taandus oluliselt. Suvel väga meeldiv asi - valgus ja värske õhk.
(19-03-2019, 14:55 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]...miks ei peaks elamuna toimima? Näiteks selline konditsioneeritud õhu ja kliimaseadme asemel on alkoov olemas ja lifti ei pea paigaldama.

Sest see on 3 korda üle eelarve Big Grin

E: motamees jõudis mainida juba
(19-03-2019, 15:58 PM)cesium Kirjutas: [ -> ]
(19-03-2019, 14:55 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]...miks ei peaks elamuna toimima? Näiteks selline konditsioneeritud õhu ja kliimaseadme asemel on alkoov olemas ja lifti ei pea paigaldama.

Sest see on 3 korda üle eelarve  Big Grin
Ja need 3 korda odavamad eranditult kõik romud! 
Ses suhtes tasub üle vee põhja ja loodesse vaadata, lisaks Euroopa. Rootsist saab sellise alkooviga Renault' 2600 euriga + transa ja arvelevõtt. Mitte, et mujal asjad vägapalju odavamad oleks aga seal on valikut, kuna on rikkamad maad, ostetakse ka mootor ning värv mõnikord juurde jne, jne. Lisaks on paljud meil müüdavad ju sealt toodud + kasum. Sellise korraliku jõulise katlaga tagaluugi eest küsitaks meil ikka palju rohkem, kui 3800€. Lisaks Rootsi ja Soomega on nende erinevad oksjonkeskkonand ,kuskohast võib raha olemasolul väga heade hindadega väga häid asju saada. Rootslastel on selleks näiteks Klaravik, sealt REAALNE eile müüdud (reserv saavutatud) kaubiku näide 1800-eurone kraanaga Transit. Kas pole mõistlik hind?
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19