automoto.ee foorumid

Täisversioon: Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
(13-03-2019, 22:50 PM)Thea Kirjutas: [ -> ]Tänan, et sa lubad mul nipsakas olla.
...

Edukat nipsakas olemist.

Üksi.

Kahju, et ninakas suhtlemisviis hästialanud teema ja Asjatundja soovitused sedamoodi per$$e keeras.
Ühe asja unustasin ennist - ükskõik mis ratastel maja versiooni ja varjundit valides tasub kulutada normaalse mootori peale. Kogu Euroopa on täis neid luksust laeni täis majaga vaevu-vaevu 95km/h tippkiiruse saavutavaid võrre, mis peavad mingist tühisest 8% tõusust teise käiguga üles ronima, sest ostes tundus 74kW miskipärast hea ideena. Kusjuures enamik rendikaid on ka sellised. Isegi nii lähedal kui Põhja-Poolas on Eesti mõistes juba piisavalt "mägine", et lõpuks end kasvõi 300km päevas sõitmisega surmani ära tüüdata. Eesti on lihtsalt nii tasane, et siin sõites ei saa sellest probleemist väga aru, või siis vähemalt on seda kerge alahinnata. Noh ja isegi kui vaim selle välja kannatab, siis ega päev läbi täiskoormusel uhamine mootori elueale ja töökindlusele ilmselt ka väga hästi ei mõju.

Lühike ja madal väheke tuunitud 85kW Transit üsna minimalistliku hulga kolaga oli minu tunde järgi täpselt piiripeal, sõit oli veel enam-vähem nauditav, aga pigem võinuks 10-20kW veel olla.

Ja muidugi teistpidi on sealt mäest vaja alla ka saada, seega pidurid peavad korras olema ning kergem sõiduk on ikka alati mõnusam.
(14-03-2019, 15:55 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]proovime veel

lisaks:
valikus on bensiin ja diisel
Big Grin 
Ma lisaks valikusse täie tõsidusega ka CNG, kui juba gaasikütte kohustus on. Mul tuuakse koju kütteklotsi sellise lühikese, kõrge ja tehase-gaasika Ivecoga, kenasti vaikselt ja tossuvabalt suriseb. Kui sõit käib lõunasuunal, on gaas raudne alternatiiv! 
Lisaks on ju Volksul ja Mersul CNG-kaubikud ja bussid olemas.  Kellel veel? Selline Mers oleks täiesti tõsine alus "vanlife"-auto toorikuks, piisavalt kohtasid ja aknad olemas. lisaks "töötav käigukast". Või selline kaubik, lühike ja kõrgemapoolne, akendeta kuut, katkise kastiga, kus tuleb toas parema käega koguaeg vehkida  Rolleyes 

Edit: Euroopas on neid rohkem, igavene lahe CNG Hollandis 9950+kõm. Sellisest on lust ju elamisvõimalustega asja ehitada!
[Pilt: %24_20.jpg]
Kas CNG pealt saaks lahenduse ka kuudis elamise probleemidele - küte, gaasipliit, soe vesi, miks mitte ka külmik?
(14-03-2019, 16:38 PM)Walter Kirjutas: [ -> ]Kas CNG pealt saaks lahenduse ka kuudis elamise probleemidele - küte, gaasipliit, soe vesi, miks mitte ka külmik?

Aga miks ei peaks? Sa ju ei osta teist pliiti, kui oled maagaasitrassi otsas või balloonigaasil. Gaasiseadmel suurt vahet pole, mis asi talle sisse lastakse. Aga CNG on ohutum, kui LPG. Küsimusele, kas ja kuidas trassilt CNG-paak-mootor väljavõte küttele, pliidile ja külmikule teha, on teine teema. Niipalju oskan öelda, et just ohutuse pärast on USAs üha populaarsem CNG veesõidulite küttel-söögitegemisel! 
CNG-küte Valeolt näiteks või Force10 pliidid jne.
Uuriks teemaalgatajalt miks ei sobiks võimalikult uuema kaubiku liisimine? Kuumaksed ei tule üldsegi hirmutavad.
Sellega väldiksid tehnika, rooste jm. vanadusest tulenevaid probleeme ning saad tegeleda muu loomingulisema tegevusega. 
Puhkustevälisel ajal saab buss võimalusel ka kaubikutööd teha e. raha teenida, sellist asja seisma jätta ei saa.
Täna ju kallima otsa "kaubikud" saavad omale truma diisli kütte kuna saab gaasipudeli ruumi mujal kasutada. Saksakeelset infot ei leidnud et oleks keelatud.
edit: Gaasi küte puhul peab olemas platsil parkides gaasi seadmete kontrolli paber kaasas. Eestis keegi kontrollib üldse matkaauto gaasiseadmeid?
(14-03-2019, 17:12 PM)Walter Kirjutas: [ -> ]Uuriks teemaalgatajalt miks ei sobiks võimalikult uuema kaubiku liisimine? Kuumaksed ei tule üldsegi hirmutavad.
Sellega väldiksid tehnika, rooste jm. vanadusest tulenevaid probleeme ning saad tegeleda muu loomingulisema tegevusega. 
Puhkustevälisel ajal saab buss võimalusel ka kaubikutööd teha e. raha teenida, sellist asja seisma jätta ei saa.

Mind hirmutavad kuumaksed väga väga, pidasingi vana auto putitamist loominguliseks tegevuseks tegelikult ja natuke nagu selline teine tunne on vanade asjadega, eriti kui sa taastad midagi või päästad prügiks saamise eest, selline jabur rohe-romantika psühholoogiline teema. Ja kui ma tahan muu loomingulise teemaga tegeleda, siis seda saan ka ilma liisingiautota teha.
(14-03-2019, 15:55 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]proovime veel

millist nõu sa ootasid ?
kogu teema käib ju selle ümber, et saaks ülesande püstitusest aru

matkaka puhul on kõigepealt vaja aru saada suurusest sest see on põhiline
ehk
paljusid kaubikuid tehakse 3 erinevas kõrguses
lisaks veel vähemalt sama paljudes erinevates pikkustes
tulenevalt generatsioonidest on seal mõõtudes veel omad erinevused 

lisaks:
valikus on bensiin ja diisel
võimsust alates 50kw ….200kw
valikus on esivedu ja tagavedu
valikus on ….

kui siin ükskord välja öeldud, et ford transit on hea oli piisav siis miks mitte aga siis milline ?
(töö kaubik on mul omal samuti transit)
 Ma uuringi, mis on hea, kuna ma ise ei tea, seetõttu raske öelda, mida ma ootasin.
Alguses oli püsitus selline:
Endal seis -1 ma pole kindel isegi, mis marki masina ostan. Tahaksin kõrget, kus saab püsti sees olla. Nüüd aga kahtlen, kas peaks hoopis sõidumugavust taga ajama? 
Nüüd siis olen jõudnud teie abiga sinna:
  • 3 inimest ja loomad paras seltskond, kuid elu on ikkagi väljas
  • 3 esiistet sooviks, ei taha neid pöörama panna, see pole jutuks olnud veel
  • Vaata, et roostetanud isend ei oleks, see on tülikas, TÜV  (Mu Calibra vajas ka keevitust, natuke nagu tean kah )
  • Tõenäoliselt tuleb ka matkakas nr 2, kui juba esimest teed, seega esimene on ehk proovikas
  • Manööverdada on raske, seega võib-olla ma olen nõus lühemaga, unistuses oli ikka korralik miniatuurne kodu, aga ma olen sisu osas paindlik, kui 3 inimest ja üks pliitiauk, portatiivne wc ära mahub ja dušš võib esialgu olla ka õues. Ma muidugi võtaks kohe bussi hoopis, aga kuhu ma lähen sellega Smile
  • tagasild, parem manööverdus, aga neid on vähe ja väikesed põhiliselt
  • Jesperi mootori jutud, täpselt hea meeldetuletus suvisest Prantsusmaa reisist, kus vaikselt väga vana pisikese Ford Fiestaga mäkke ronisime
  • Diislil ja bensiinil mina vahet ei oska teha? (mul on mõlemad olemas )
  • mootoritest üldse vähe juttu olnud? suurt midagi ma ei jaga
  • vana tehnika on hea, kuna lihtne odav remontida, elektroonika on paha
  • endiselt tahaks säästukalt teha ja mitte liisida ja korraga suuri summasid välja käia
  • Siin on markidest jutuks olnud Transit, Sprinter, Jumper
  • Kui teeks näiteks Transit bussi põhjal, et kas liiga palju aknaid ei ole, ja siis läheb ju kuumaks. Soojustatud kong oleks ehk parem?
Ma veel ei tea kui palju neid Transiteid on erinevad.
Volkswagen natuke roostes ja kas see 75kW on siis vähe? Muidu nii pikka ja kõrget oleksin tahtnud, võib-olla sutsu siis lühemat, peab proovima ja vaatama vist

Renault natuke roostes, mulle meeldib see suurus, aga mark ei meeldi, aknaid ei ole üldse, kui palju akende tegemine maksab?
Transit 104kw, tagavedu paar kuud raha veel koguda
Ford Transit 300M VAN 2.2 103kW 2698€
See 900€ pakutud transit on kahjuks ära ostetud Smile
Siin foorumis varem juttu olnud ....valget ära osta, värvimata.
Tehnikaga muidu "sinapeal" et sellise odomeetri näiduga tööautosid vaatad?  Ka siin foorumis olnud väide "alla 1000 euri arve keegi välja ei lähe" ehk kaubikute remont ei ole odav.  Vaataks nt valikus oleva auto kuluosasid suvalisest autovaruosa netipoest 

Kui palju soojustust ja kütet vaja see sõltub puhtalt kus ja millal tahad kasutada. 
Süüa saab teha väike matka pliidi peal, mõned toimetavad ka ehituspoes müüdava gaasiga pidi odavama olema.
Pesemiseks saab kasutada soojas kliimas/aastaajal matkadushi kus päike vett soendab


3 liiklmelise seltskonna puhul piisab ju "tavalisest" kaubikust kus 1+2 kohta ja vahesein. Kaubaruumi ehitad mis tahad. Võivad eestis välja sõites rahata tahta. M ja N kat-auto erinevused. Kui kongi ei tule istmeid(turvavöödega) siis vist ei ole aknaid vaja ja sellisel juhul loomuliku valguse jaoks kasutaks katuseluuke pigem.  mingis ehitussaates väideti et sama pinna juures 60% rohkem valgust.
(14-03-2019, 23:32 PM)nootsii - kommenteerin vahele Kirjutas: [ -> ]Siin foorumis varem juttu olnud ....valget ära osta, värvimata. Sinine sobiks?
Tehnikaga muidu "sinapeal" et sellise odomeetri näiduga tööautosid vaatad?  Mul on kõik autod spetsialistide juures abi saanud, kaubiku remondihindasid veel ei tea uurin, kui näen neid
Vaataks nt valikus oleva auto kuluosasid suvalisest autovaruosa netipoest - eeldasin, et Fordil odavad jupid nagu Opelil, aga konkreetselt, millist juppi peaksin vaatama, sest need, mida mina vaatasin olid 10-50€? Et siis 10x 50€ juppi on vaja korraga ära vahetada, on oht?
Pesemiseks saab kasutada soojas kliimas/aastaajal matkadushi kus päike vett soendab - see oleks hea jah 
katuseluuke pigem.  mingis ehitussaates väideti et sama pinna juures 60% rohkem valgust. - mulle tundub ka hea idee, aga vist suht luks teema, peab uurima kuidas saaks
Ühesõnaga mulle hakkas silma paaris kohas kasutatud sõna "hädapärast".
Hädapärane on universaalkerega diisel-mondeo. Magada saab, matkakola mahutab, pesemine-kusemine on selleks seatud mugavamates kinnisvarades mõõduka raha eest.
Pluss suht soodne pidada, lai valik järelturul ning samuti suht reaalne see kiirelt taas rahaks moondada.
Kõik, mis sealt edasi läheb, on juba spetsiifiline soov, hobi ja seega "ebamõistlik" kulu :-)
Mina isiklikult riputaks Mondeole haagissuvila (enda puhul teardrop) sappa ja oleks elu lill. On aastaringselt auto ning on madala soetusmaksumuse ning väikese hooldusvajadusega autosuvila korraga olemas. Teardrop on hea entry-level, kust van-ile edasi liikuda kui peaks enamat tahtma. Siinne spetsialist MeelisV kärutas ka aastaid sellisega enne kui kaubikusse korterit rajama asus.
Ahjaa, igast "soodsa" kasutatud masinaga roadtrippimisest ka kogemus. Ei ole üldse lõbus jääda 100km Riiast "valel pool" suvalises karuperses teele kui hammasrihm (mida pidanuks küllaga jaguma) lepingu lõpetab. 
Kohe oled silmitsi huvitavate küsimustega, nagu kuhu evakueerida auto, kuidas kolme lapsega koju saada, mis saab viie inimese nädala reisivarustusest, mis on autos, kuidas korraldada auto remont....
Remont+5 inimesega (kohe!) Tallinnasse sõit oli summa summarum tonnpluss....
Lisa võrrandisse koer...
ma panen küll teemast mööda, aga kõva automatkajana ma ei ole aru saanud matkabussi või kaubiku vajadusest.
Reisid saab tehtud olemasoleva autoga pluss booking.com. Selle raha eest mis kulub bussi soetamisele pluss sisustamisele, saab oioi kui palju hotellides-motellides-turismitaludes ööbida. Ajakulust rääkimata.
Lisaks autoga sõidu mugavus.
(15-03-2019, 00:41 AM)Peeter2 Kirjutas: [ -> ]ma panen küll teemast mööda, aga kõva automatkajana ma ei ole aru saanud matkabussi või kaubiku vajadusest.
Reisid saab tehtud olemasoleva autoga pluss booking.com. Selle raha eest mis kulub bussi soetamisele pluss sisustamisele, saab oioi kui palju hotellides-motellides-turismitaludes ööbida. Ajakulust rääkimata.
Lisaks autoga sõidu mugavus.

Ega autoelamuga reisimisest keegi ootagi mingit kokkuhoidu. Pigem vastupidi. Ma ei oskagi seletada, mis võlu sel on, kuid korra aastas ikka kisub kodu mängima Smile
(15-03-2019, 00:41 AM)Peeter2 Kirjutas: [ -> ]ma panen küll teemast mööda, aga kõva automatkajana ma ei ole aru saanud matkabussi või kaubiku vajadusest.
Reisid saab tehtud olemasoleva autoga pluss booking.com. Selle raha eest mis kulub bussi soetamisele pluss sisustamisele, saab oioi kui palju hotellides-motellides-turismitaludes ööbida. Ajakulust rääkimata.
Lisaks autoga sõidu mugavus.
Mis on eesmärk? See on sama teema, et kas sa tahad elada üürikodus või tahad, et sul oleks päris oma kodu. Sama küsimus, et milleks sa seda koduaeda lood, muudkui ostad taimi ja raiskad aega selle hoolitsemise peale, hulkmaad odavam oleks mitte teha ja aega jääks üle. Üle mille jaoks? Ma olen ka kaalunud kõiki neid teisi võimalusi, esiteks mul on loomad, ma ei saa neid jätta ja ei viitsi neid organiseerida ära, vahel tahaks mugavalt matkata. Alati ei tõmba kuhugi hotelli, no ei tõmba sinna teiste inimeste juurde. Tahaks omaette olla, metsas, rannas. Teiseks kui lastega minna tähendab maksa 3 inimese eest ainukese teenijana. 
Eesmärk pigem paraku on täita oma aeg millegagi, mille tulemus pakuks rõõmu, seda ei saa nimetada kuluks. Ma võiksin ju golfi ka mängida ja oma vana autot tuunida, aga vot, hetkel on selline soov, oma matkakas ja soovid tuleb täide viia. Ma arvan, et sellest ei ole tegelikult ju raske aru saada. Mulle linnas ei meeldi, kaubanduskeskused ei istu, usun, et tavaline eesti naine viib selle raha lihtsalt poodi ja seejärel prügikasti või siis ilusalongi ja tuunib iseennast, vot mitmekesisus rikastab elu! Nii tore, et kõik ei taha ühte ja sama asja Smile
(15-03-2019, 00:22 AM)Telc Kirjutas: [ -> ]Ahjaa, igast "soodsa" kasutatud masinaga roadtrippimisest ka kogemus. Ei ole üldse lõbus jääda 100km Riiast "valel pool" suvalises karuperses teele kui hammasrihm (mida pidanuks küllaga jaguma) lepingu lõpetab. 
Kohe oled silmitsi huvitavate küsimustega, nagu kuhu evakueerida auto, kuidas kolme lapsega koju saada, mis saab viie inimese nädala reisivarustusest, mis on autos, kuidas korraldada auto remont....
Remont+5 inimesega (kohe!) Tallinnasse sõit oli summa summarum tonnpluss....
Lisa võrrandisse koer...

Me sõitsime mööda Lõuna-Prantsusmaad ma ei tea kui vana Ford Fiestaga, eraisikult renditud, aga tal olid el. aknatõstukid. Enne kiirteed kukkus aknaklaas ukse sisse ja nupp ei funkanud. Lahtise aknaga kiirteel sõita ei saanud, pidime terve ukse lahti võtma, no ikka nii lahti kui sai,  Big Grin aken oli täitsa kinni ja me ei jaksanud seda käsitsi üles lükata, ja no lõpuks suure palavuse käes läbimärjana, proovisime uuesti nuppu ja ennäe!  reis jätkus ärevusess, et ma kogemata jälle akent alla tahan lasta, järgmisel päeval murdus autovõti, igas kurvis tilkus mulle kuhugi x kohta kogunenud konditsioneeri vett mulle jala peale, iga kord oli rõve ja ehmatav tunne, aga no muidu elu parim reis, juba see auto toomine oli kogemus Smile
(14-03-2019, 15:17 PM)The a Kirjutas: [ -> ]
(14-03-2019, 14:33 PM)ronny25 Kirjutas: [ -> ]Selle eelarves oleva 2500 eest polegi võimalik mitte mädat kaubikut saada. Selle eest saab eelmise sajandi kaubiku ja need on lihtsalt otsas omadega. 
Aga selle eest saab kindlasti normaalse pisema haagissuvila.....

Miks need eelmise sajandi haagissuvilad vähem mädad on ?
Päris 2.5 k eest vist ei saa jah. Aga natuke juurde panna, siis saab küll eelmise sajandi suvila mis mäda pole. Ise pidin vaid 300 juurde panema ja sain mitte mäda 94 aasta suvila.
Muidugi leiab kaubiku ka, aga siis pead kõvasti aega varuma, kümmekond või rohkem üle vaatama ja neist kõige korralikuma valima. Mis eeldab, et oskad ise hästi vaadata just peidetud vigasi, roomama auto all raamist auke otsides jne.
Kui jälle tegema hakkaks, valiks ma taolise konseptsiooni. 

https://www.nettiauto.com/volkswagen/lt/10196190

https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3067547

Mugav ja tõhus ehitada, soe kuut, terass suurendab elamist, paberite jama peaaegu pole.

Kaubik on kaubik, sent siia sinna ei muuda manööverdamist märkimisväärselt. Nagunii on enamus kilomeetreid vaba tee.
Juhiksin teemaalgataja tähelepanu asjaolule, millest pole siin palju juttu olnud. Isetegemine on tore, mulle kohutavalt meeldib. Aga see vajab ressursse. Jutt on käinud ainult rahalise ressursi ümber, aga teine põhiline resurss on aeg. Ning väga vajalikud on veel teadmised, käeline osavus, töövahendid ja koht. Viimaste hankimine taandub taas ajale.
Kuna sõber on Excel, soovitan sinna lisada ka iga rahalise punkti juurde ka lahtri aeg. Iga asja otsimine netist, järel käimine, paika panek, kõiksugu sobivate tarvikute-materjalide otsimine nii netist kui füüsiliselt nõuab palju aega. Ja selle hinnangulise ajakulu võib reaalse saamiseks korrutada sissejuhatuseks koefitsiendiga 2. Kui igat asja ilusti ja pedantselt tegema hakata, on see koefitsient 3...5. Kui "konstruktsioonide avamisel esineb üllatusi", mis on kasutatud lähtematerjali puhul väga tõenäoline, on see koefitsient 10+. Rahulikult võib lisada summale 20+% ettenägematut ajakulu millelegi, mis on kahe silma vahele jäänud ja/või tuleb pärast esimesi katsetusi juurde või ümber teha, kulub kogemuse ja know-how hankimiseks jne.
Seejärel võiks ära hinnata, palju seda ajalist ressurssi võtta on. Ehitamise ajaks ilmselt ei pane lapsi ja elukaid kapi otsa ootama. Sunnikud tahavad iga päev süüa ja muud, koer iga päev tunnist jalutuskäiku, ehitamisele kuluv raha teenimist jne. Selle summaarse numbri võiks jagada koefitsiendiga 1,5.
Exceli lõpuks peaks teada saama, millal asi valmib. Seejärel võiks uuesti kaaluda küsimust iseehitamine vs. valmis tooriku ostmine, millega saab pärast mõningast ülekäimist liikuma. Oma kogemusest tean, et jube nukker on olla sinisilmne ja alahinnata projekti alustades ajalist ressurssi. Tulemuseks hulk raisatud aega ja raha, tulemuseks mingi soiku jäänud poolik projekt.
Matkakast ja sellega toimetamisest ei saa head ettekujutust mõnda neist üle ukse sisse vaadates, netti lugedes ja kasutajate kogemusi kuulates. Ise peab proovima, need nõuanded pole asjatud. Siit soovitus, mis varemgi kõlanud - võta rendikas ja proovi ära. Võiks ajada testi isegi radikaalsemaks - proovida ära van ja suurem nt. 2,3m lai ja 6...7m pikk poolintegreeritud. Mõlemaga test kogu kollektiiviga, min 2 ööd, min 500 km, soovitavalt ka Lõuna-Eesti vms käänulisematel ja künklikematel teedel. Vaata nende masinate planeeringuid ja tehnilisi teostusi, ka seda, palju kappide-sahtlite taga on peidus torusid, juhtmeid, voolikuid jne. Ja siis teise või viimase päeva õhtul hea veinikene laua peale ja hinda uuesti, kas ikka oled valmis kõike seda sulle vajalikus mahus ise tegema arvestades kasutada oleva ressursi kõiki komponente. Ja kas tulemus võiks nähtud vaeva peale piisavalt rahuldust pakkuda ka tingimustes, kus väljas -10 või +35. Lapsed kasvavad, vajadused ning soovid kasvavad jne.
Aga edu ehitamisel, kui siiski see raske tee saab ette võetud. Üritame siinse kommuuniga ja kogemuste pagasiga igati abiks olla.
Ma liigitun siis samasse gruppi eelpoolkõnelenud Jansa, Jesperi, Olevtoomi jt kaaslastega. Lihtsalt sellise elukogemuse jagamine, ei taha kuidagi indu kahandada, vaid noteerime teema püstituses leitud tuttavaid nüansse omal nahal kogetud soovmõtlemisest.
(Ise oman haagissuvilat aastast 1998, matkabussi aastast 2011, pool suve elan haagises mere ääres ja sügise alguses püüan kuukese lõuna pool suve pikendada. Ja pea kõik Hiiumaa RMKd matkarajad kolasin mullu sügisel koeraga läbi. Ise meeldib väga ehitada, kõik ressursid on olemas, nõudmised asjadele on väga detailsed. Ja ikkagi on matkakas minu puhul selline tagumine asi, mida nullist tegema hakata.)
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24