automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ühe lihvpingi mootori hukk
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Linnas M asuvas ettevõttes S asub lihvpink puidule, mark ШлДБ-3, 1963 aasta väljalase.
Sai vaesekesel hukka lihvketta veomootor, mis iseenesest tegi häält ilmselt pikemat aega.
Lahkamine näitas, et rootor on staatoris käinud ja teha pole enam midagi. Rääkimata rihmaseibi poolsest laagrikaelast
ja võlli istust rihmaseibi alla. Mootor ise on T42-4 mis on väga vana ja natuke spetsiifiline. Tuleb asendada uuega.
[attachment=74621] [attachment=74624]
[attachment=74622] [attachment=74623]

Selline võlli rihveldus läbimõõdu taastamise eesmärgil on puhas enesepettus, eriti kui rihmaratas on malmist.
On tõenäoliselt millalgi ikkagi rihmaseib logisema hakanud ja siis on teljest risti polt läbi puuritud, rihmaseib on jäänud
viskama ja on endaga kaasa viinud laagrikaela. Õnneks on vana mootori võll läbimõõduga 25mm ja uuel on
võlli mõõt 28mm. Saame rihmaseibil ava üle treida sobivaks ja kiilusoone üle tõugata.
Kiilusoonte tõukamiseks on hangitud tõuketerad mis õige lõikesügavuse saavutamisel ka servad kenasti faasivad
[attachment=74625] [attachment=74626]


Said ka rihma sooned üle treitud kuna seib oli suht kulunud ja peksa saanud. Natuke jäi musta sisse, vastasel juhul oleks soone põhi liiga õhuke jäänud.
Välisläbimõõdust läks 3,5mm maha.
[attachment=74627]

Siseava sai 28,00, gaasipõletiga soojaks ja läks ise võllile peale.
[attachment=74628]

Kuna uue ja vana mootori kinnitused on väga erinevad tuli ka vaheplaat teha, kaubandusvõrgust tikkpoldid hankida ja parajaks teha.
Vaheplaat on Alumec-ist, oli peaaegu sobiv tükk olemas.
[attachment=74629] [attachment=74630]

Ja valmis ta ongi.
[attachment=74631] [attachment=74632]
Isiklike kogemuste põhjal üritan tööstuslikes lahendustes neid siniseid Hiina mootorieid igal võimalusel vältida   Big Grin Kui juba ühe korra on seadmel vaja mootorit vahetada ja sinna Felandiast pärit mootor panna siis saab varsti uuesti mootorit vahetada. Kui eelmine mootor muidugi oma lollusest ära on rikutud siis äkki peab vastu ka. Kodustes lahendustes on mul ka kasutusel ja toimivad.
ega kõik pole hiinast, mis sinine on.
Siseava sai 28,00, gaasipõletiga soojaks ja läks ise võllile peale.

pääle saab igate moodu,aga kui vaja siis kuidas maha saab?kuumutamisel ju kuumeneb ka võll.

hakkurii seibil puurisin 2 ava sisse teine teisele poole võlli , m12 äkki ja sinna keeran poldid sisse ja siis tõmmitsaga saan maha,peale läks togides kuvaldaga,press oleks parem aga pole ju.
nende "sinistega" mida müüakse meil mitme nime alt on hädaks kehvad laagrid või nende paigaldus
esimene laagri vahetus tuleb ootamatult ruttu ette võtta ehk kes juba teab siis nendel juba oodatult Big Grin
ise oleme neid "siniseid" paigaldanud erinevates suurutes (0,2...20kw) küll ja veel.

miks aga selline rihmaratta lappimine ette võeti jäi natuke arusaamatuks jah saan aru isetegemise rõõmust
aga koonuspuks õige võllimõõduga maksab alla 10.- ja rihmaratas sinna otse ma arvan ehk mingi 30...40.- oleks ~50.-saanud uue õiges profiilis ja mõõdus asja
samas mille uuesti kulumisel saab kuuskant võtme abil ja kerge vaevaga vana ratta ära vahetada ning kus koonuspuks jääb alles taaskasutusse 
ja lisaks saab väga kergelt reguleerida ratta asetust pikki võlli s.t. igasugu tiheda istuga rihmaratastega ei ole just see reguleerimine ju teostatav mis tagaks rihmade/rataste õige joondumise

teisalt see mis tehtud oli tubli töö Smile
(13-03-2019, 10:43 AM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]nende "sinistega" mida müüakse meil mitme nime alt...
hmm, mul mõned sinised mootorid vedelevad üleliigsena. abb kirjad peal ja näevad välja küll väga viisakad.
kas seal kuskil hiina ka kirjas on, seda pole taibanud vaadata.
ok täpsustame see spetsiifiline "sinine nagu pildil" lisaks oma spetsiifilise disainiga.
ABB sinine on natuke teine Rolleyes

ABB on päris ok mootor aga mõnel mudelil on paha omadus samuti laagreid süüa.
ja kui on juba hakanud sööma siis neid ka läheb ning lõpuks on korpus tuksis sest poldid ei seisa enam alumiiniumis kinni peale teab mitmendat vahetamist
samas on hoopis paremad Siemensi kirjadega mootorid ja näiteks WEG ja VEM ja noh osad ABB-d kannatavad kah täitsa kasutamist
eks neid on veelgi aga kohe ei meenu ja paljudega ei puutu ka kokku.

igaljuhul ventilatsiooniseadmetes kasutatavad osad ABB-d vajavad tihti juba esimesel ehk teisel aastal laagrite vahetamist ning sama intervalliga läheb elu edasi
aga enamus Siemenseid käivad aastaid 5+ ja siis jälle samapalju
on kohatud ka 10+ töödanuid laagreid enne kui ….

ma räägin siis vaikselt töötavatest laagritest mis ei kahise, kõrise, sirise, tiksu, ragise jms.
Ma seda Taper-Lock-i tean heaste. Üks special tellimusratas on selline
Ratta välismõõt on 650mm, võlli läbimõõt 110mm ja ratta kaal ~185kg.
Teeb tööolukorras 1000 ümbertiiru minutis. Veomootor 160kw
[attachment=74640] [attachment=74641] [attachment=74642] [attachment=74643]

Aga antud lihvpingi kontekstis on lahendus selline põhjusel, et 2 rihma on üle võlli otsa.
Sry jah see pisiasi jäi tähelepanemata. Seal tõesti tavaline ratas ei sobi.
Tsitaat:Aga antud lihvpingi kontekstis on lahendus selline põhjusel, et 2 rihma on üle võlli otsa.
Siis tulnuks mootorit vähe edasi liigutada (nagunii läks vaheplaadi tegemiseks ju)
Ratta poolse laagri (ja ka rihmaratta enda) tervisele mõjub hästi, kui võimalikult lähedal istub ?
Mootori edasiliigutamine oleks kaasa toonud rihmaratta lühemakslõikamise aga konsoolne asetus
2 rihmal oleks jäänud ja aktiivne istuosa oleks lühenenud.
Tsitaat:Said ka rihma sooned üle treitud kuna seib oli suht kulunud ja peksa saanud

Ega mitme soonega rihmaratta ületreimine nii väga lihtne töö olegi, et sellel võib ühe lausega peatuda Smile Kas treimine tehti ühe või mitme ülesseadega? Kuidas tagati soonte võrdsus?
Sooned said treitud ühes ülesseades 38kraadise teraga. Lõikesügavus ja samm limbi järgi.
Soone põhi sai sooneteraga ette lõigatud, et profiiltera lõikaks ainult profiili.
Muidu läheb vibreerima ja kannatab pinnasiledus.