automoto.ee foorumid

Täisversioon: 2,0 HDI mootor
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kas keeg oskab kolvi pealsed kirjad lahti seletada.

[attachment=74722]
Teen otsa lahti: läbipõimunud S ja K on Kolbenschmidt‘i logo. Rohkem teadmisi ei ole.
Tänud Wiki, firma leidsin nüüd, aga edasi ei osanud.
Sain ka infokillu, et P1 võiks märkida esimest remontmõõtu ja K61 OR00 võiks olla kood, äkki, võibolla...
Pigem tähendab see OR00,et tegemist 0-mõõdus kolviga,see mingi tootekood küll pole.
(18-03-2019, 21:32 PM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]Pigem tähendab see OR00,et tegemist 0-mõõdus kolviga...

Esmapilgul arvasin sama OR - originaal ja 00ütleb sama. Kas kuidagi kinnitada saab seda.
Võta KS kataloog (või otsi selle paja enda mõõdud) lahti ja vaata mis on std mõõdus hülsi mõõdud.
Kas see läbipaistva õliga mootor laks katki?
Kataloog.

Paremat linki pakkuda pole ja ise sealt ma leidma ei hakka, kuna lähteandmed puuduvad. HDI 2.0 ei ütle kahjuks midagi Big Grin
(18-03-2019, 23:03 PM)hobiautod Kirjutas: [ -> ]Kas see läbipaistva õliga mootor laks katki?
Jah, üks nendest. Peugeot 406 aastast 2000.
Süüdi pole aga läbipaistev või mitteläbipaistev õli, vaid plokikaane tihend. Hakkas koormusega jahutusvedelikku välja pressima.
Masina kandsin maha, kuna nagunii oli ülearune. Leidsin lammutades (masina siseelu uurimise pärast) väga palju huvitavat, aga sellest pole viisakas siin foorumis rääkida.
(18-03-2019, 23:16 PM)Janka Kirjutas: [ -> ]... HDI 2.0 ei ütle kahjuks midagi Big Grin
Minul seda linki ei ava.
Aga avan siis kaarte. Vennal jooksis kunagi Mossel mootor kokku. Pani teise mootori ja pidi vaatama, mis juhtus. Asjaolud kujunesid aga selliseks, et müüs auto maha ja pani vana mootori pagassi. Nüüd sellest miski 30aastat möödas ja ikka räägib kahetsusega, et ei saanudki teada, mis juhtus. Mina tahtsin sellist asja vältida, et peaks surivoodil veel selle HDI peale mõtlema.
Otsustasin mootori lahti võtta nüüd. Leidsingi vigase tihendi ja veel miskit. Tundub, et 1 ja 2 silindri kohast on lekkinud. Ilmselt on kaan pisut kõver, seda näitab prisma. Üllatus oli aga see, et mootor on täiesti kulumata. Ei ole ranti kolvirõngaste käigu lõpus. Ja veelgi parem, hoonimise jäljed on täiesti värsked. Huvitav on see, et müüja pole kapremondist kõssanudki. Selliseid asju tavaliselt räägitakse. Nüüd vaevlengi, kas kolb on originaalmõõdus või ikkagi remontmõõdus.
Leidsin veel. Mootor oleks ikkagi liiga vara oma elu lõpetanud. Nimelt oli rihmapingutusrull oma kohale pandud lohakalt ja siis kinni tõmmatud. Hiljem vibreeris rullik paika ja oli nüüd lahti - rihm oli täiesti lõtv. See aga ei seganud 25000km läbimist. 
Pildilt paistavad kenasti hoonimise jäljed ja ka tihendi lekkimise koht.
Mootori täpsem mudel on HDI-8ERHZF/270

[attachment=74735]
Ehk see õli läbipaistvana hoidmine on täielik loodusressursside ja raha raiskamine...
Ma vahetasin kunagi 21000tt läbinud deutz mootoril plokikaane tihendit ja samuti olid hoonimisjäljed kulumata ja rõngaste lõpppunkti ei olnud näha. Tänapäevased õlid on lihtsalt nii head, et mootori kulumine on nii minimaalne kui korralikult õlisid vahetada ja hooldada. Ennem mädaneb kere ümbert ära või annab mõni muu asi otsad kui asi jääb mootori kulumise taha.
Hetkel töötan tõstukiga millel 41000tt ja mootorile pole midagi ette heita. 
Küllap käiks see mootor ka 1000000km probleemideta.
Vahetasin kaane tihendit 2,0 103 kw kuuskant mootoril,sel oli kellal 455000km ja hoonimisjälg alles sees,ei mingit ranti.
406 paja kohapealt ma julgen oletada,et originaal kolb,tänapäeval ei taha peaaegu keegi (kui pole tegemist uunikumiga jne) kolbi vahetada,ikka öeldakse,et lammarist saab uue paja odavamalt. Näiteks selle 406 paja kolb maksis vist mingi 130 raha/tk +puurmine jne. ja nii need inimesed ütlevad,et autogi ei maksa niipalju Smile
(19-03-2019, 01:17 AM)Laurts Kirjutas: [ -> ]Ehk see õli läbipaistvana hoidmine on täielik loodusressursside ja raha raiskamine...

Ei ütleks, et isand Mota viis mootoriõli läbipaistvana hoida nüüd kuidagi loodust rohkem koormaks, kui iga saja tuhande järel "võiduka lõpu" saanud hooldamata mootorite vahetus.

Neid põllutraktoreid, kus kaanetöö (peamiselt klappide lihvimine ja soveldamine) ja uue ülatihendikomplekti järel juba eesolevale 2x000 mototunnile teised 1x000 juurde keritakse, on päris palju.
Kolb ja silindrid on tehase originaalid.
Selles võid kindel olla.
Muude markeeringute tähendused saan alles õhtul täpsustatud. Kui saan.
Palun lahkesti täpsustamise tulemusi jagada.

Jah, ka mul on kakskomanull haadeeii.
(19-03-2019, 09:37 AM)Janka Kirjutas: [ -> ]Kolb ja silindrid on tehase originaalid...
See on uuringu lõppeesmärk. Ega ma mingeid kolbe tellida ei taha. Lihtsalt tahan teada, kas kolvid on sees tehasest juba ja selle kulumata mootori läbisõit ongi 400000km.
Sellisel juhul oleks, kulumist vaadates, antud mootori ressurss miljon ja rohkem km.
(19-03-2019, 10:09 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(19-03-2019, 09:37 AM)Janka Kirjutas: [ -> ]Kolb ja silindrid on tehase originaalid...
See on uuringu lõppeesmärk. Ega ma mingeid kolbe tellida ei taha. Lihtsalt tahan teada, kas kolvid on sees tehasest juba ja selle kulumata mootori läbisõit ongi 400000km.
Sellisel juhul oleks, kulumist vaadates, antud mootori ressurss miljon ja rohkem km.

Aga ongi - ka Sinu isendil ju kolvigrupile etteheiteid ei olnud. Lihtsalt kaas kerkis pealt lahti.

Jälle väike vihje põllutehnikale: teatud rohelistel, kollaste ratsatega traktoritel kestab mootor hästi. Aga kui "mõttetult alaforsseeritud mootorile" lisada kiip plusspaarikümne kilovati kättesaamiseks, tuleb igal teisel õlivahetusel ka kaanetihend ja plokikaanepoldid vahetada. Sest muidu tuleb seda tööd teha kahe õlivahetuse vahelWink
See polegi ju mingi läbisõit kulumise poolelt! Mõelda, kui madalate pööretega tänapäeva mootorid käivad vs vanad mootorid väheste käikudega kastide otsas või linnasõidu-mikromootorid! See tehtud mootori/vända/kolvigrupi pöörete arv sama läbisõidu juures on lihtsalt nii väike vs vanad/väikesed. See on ikka oluline vahe, kas sõita keskmiseks 1200-1500rpm või 2500-3000rpm! Meite 44kW mikro saatiski tihendi ja kogu kupatuse kuuepale 250K peal, olles selle aja kogu aeg "röökinud" 2000-3200rpm aistevahel. Mis Te arvate, mis on Ferraride, baikide jms ülikõrgepöördeliste katelde remondivälp??? Et sõidavad ka 200 000 läbi? Mõni sõidab, enamus mitte. 100 000 km ferrarimoodi sõita Ferrarile on sama pöörete arv mis uuele hall-diisel-automaadile 1 000 000 km! Enamus kõrgepöördekatlaid kuuekohalist läbisõitu ei näe, enne käivad algosadeks lahti. 

Jõud ja võimsus võetakse ülerõhuga madalatel pööretel ja kui korralikku wastegate'i pole aga antakse korralikult kuuma, peavadki tihendid järgi andma. Mul eelmisel TD-oopelil lõik kaks korda turbolõdviku lahti, mitte ei küpsetanud peatihendit. Praegune teatab kohe, kui boosti/pöörded hulluks ajad (3000+rpm), et katel läks remonti ning võimsus keeratakse maha, jääd seisma, süüde välja ja elustub uuesti. See pole kindlasti tehaseoptsioon vaid viga aga tore viga...
Kas see Hdi oli 66 vöi 80kw?
Sisu tekitab väikest huvi avada ka endal seisev samanimeline pada, ls 550k km. Ehkki pöhjust nagu pole....kui 400k selline välja näeb siis vaevalt ka see 150k otsa midagi hullemaks muutnud on.
Seisma jäi muude asjade töttu, mootor ise öli ei vötnud
(19-03-2019, 13:59 PM)90Deville Kirjutas: [ -> ]Kas see Hdi oli 66 vöi 80kw?...

80kw.
Lehti: 1 2