automoto.ee foorumid

Täisversioon: Opel "libavolga" Rekord B 1965. "libe Olga"
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Rotikas Libe Olga : Opel Rekord Olympia 1965.
Väike stoori siis sellest nähtusest mida suurem enamik kodanike vaatab silmad krillis: mis kuradima asi see on, mis imelik volga see olla võib???

Aastaid tagasi müütasin oma vana kola Tagadi laadal, oma Opel Senator A2 taga oli järelkäru ja auto ise ka päädis huviliste pilke. Mingi härra tuli juurde ja pakkus miskit Opel Olympiat. Tahtis päris palju raha sel hetkel. Kirjutasin numbri ülesse ja sinnapaika see jäigi. Ära unustasin.

Läks mööda ca 10 aastat. Käisin sõbraga kuskil pealinna külje all kellegi käest tema bemarile uksi toomas. Lähen siis tipatapa tolle töökoja nurga taha üleliigsest kohvist vabanema ja terve autopargi tagaotsast paistab imelik tagatule nurk. Suht sekundiga oli aru saada mis auto seal seisis( sama olympia). Läksin uurisin, küsisin, öeldi hetkeomaniku number. Leppisime hinna kokku ja paari kuu pärast tõime selle vraki ära koju "konnaga" 150km. Veduriks oli ikka ja jälle teine opel, see talveralli oma.

Auto oli laiali kistud, klaasid küljes, veerev kere, mootor teadmata olukorras.  Kere ise oli tegelikult isegi päris talutavas korras sest pinnal nagu auke polnud, põhja all vaid mõned pöidlasuurused. Poolraam ei ole mitte poolraam vaid terve auto pikkune täisraam kere all, mis oli täiesti eeskujulikus korras. Mootor oli surnud, surveid enam ei ole. Läks peale väheke edulisem tehnika.

Dokumendid sain korda 2 päeva ennem Talverallit vist 2016. Passi sai sisse imeliste juhuste kokkusattumisel valge/mitmevärviline.

Kuna esiots on suuremalt jaolt kaduma jäänud siis võtsin nurgast mis võtta oli ja uued tuled tõin ka poest. võrel on keskelt kõige laiem ribi ära lõigatud.

Arvestades mis aastal on Rekord A ja B( nö facelift) tehtud siis pole imestada kust gaz 24 üldjooned on kopeeritud. Eriti kui vaadata autot mis on 4 uksega sedaan ja musta värvi. Liiga sarnane. Selletõttu ka kõik ajavad volgaga segi seda autot: nö libavolga kupee 

Sel hetkel kui auto arvele sai selgus et tegu siis ainukese registris oleva 1965 rekordiga ja veel lisaks 2 uksega kupee, passi sai nii. Kuigi Liigituse poolest on tegu 2 uksega sedaaniga.
Esimesel Talverallil 2016 sai nalja ka ikka omajagu, soojendus ei saanud hakkama, uksetihendid lasid meeletult läbi, tagrattalaager hakkas meeletut häält tegema, esivedrud on keegi enne mind ära lõiganud, need kägisesid ja kolisesid vahel. jne jne. Küll aga sõitis auto igati konkreetselt punktist a punkti b ja teele ei jätnud.

Vahepeal sai külge , uus summuti, uued tagaratta laagrid, uued klotsid, rekord E2 sadulad, viimati omega A peasilinder. jne.

Enne Talveralli 2019 sai siis auto ka ülevaatuspunktist arvamuse et auto on kõlblik teeoludesse. Kehtiv Tehno. Ehk siis kontrolliti: Pidurid, summuti tihedus, käsipidur, esituled, tagatuled, suunad, roolilõtkud( uusi asju on sees), kere üldolukord, klaasid. Kuna sõiduk on 1965 siis teatud asju ei saagi sellele üldse nõuda. Välimuse kohta öeldi vaid et kõik on jokk: kui mitmevärviline siis mitmevärviline, suunurgast muigas. Ma tean, tegelt vanale see asi väga meeldis. NB: See sõiduk on sünnilt veel turvavöö eelsest ajastust, omal ka käsi kogu aeg otsib üle õla seda turvaööd... Järgmisel tootmisaastal olid sülevööd juba standardis. Sellel autol on ka sülevööd veel olemata, ilmselt sai sülevöid lisavarustusena tellida. Ainus versioon on sinna neljapunktivööd tekitada, kahjuks eesti seadused ei luba neid liikluses kasutada. Soomes ntx võib neljapunktivööga sõita kui sul autol originaalis vöösid ei olnud.

Kuna 3 aastat on nalja tehtud ja enda jaoks on asi ammendunud siis lõpuks tegin südame kõvaks ja loobusin. Müüsin ära sest omal veel paar 60date opelit on laoseisus ootel.  
Loomulikult mitte niisama kellegile, ikka osta sai vaid parim sõber. Eks temal ole sellega hiljem mingid omad plaanid aga väljanägemine jääb vist samaks pikemasse aega.

1 Aprilli , kuupäeval sai sellega tartus ka linnavahel sõidetud ja mendid vahtisid kaelad kahekorra: Mingit aprillinalja teete siin või??? Aga kuna dok on korras siis : Aprilll, ei ole teil põhjust tulla peedistama! Õhtul läks auto Helsingi suunas minema. Silmaveega. Aga ma tean et me näeme veel Big Grin

Müüdud: teatepulk edasi antud! Eks järgmine aasta ehk jälle osaleb ka see auto talverallil.

Pilti kah:
See aasta siis sai proovitud väikseid rattaid Conti icecontactidega. Väga hea oli.
Mõned nopped ka mujalt maailmast, kerged raamidest väljas ideed.
Veljed , made in italy, 13".
Üks ilma teiseta ei jää.   Laenasin sinise välja. Sinise tõin jääraja servast linna ja summuti keevitasin kokku ning võtit ja rallile.
Mäletamist-mööda kulges see asi sajandivahetuse eel Kilulinnas ringi.
(03-04-2019, 15:08 PM)Kadjakas Kirjutas: [ -> ]Mäletamist-mööda kulges see asi sajandivahetuse eel Kilulinnas ringi.

viimane ÜV oli vist 2000 või 2001. eestis arvel alates 1991.
(03-04-2019, 15:08 PM)Kadjakas Kirjutas: [ -> ]Mäletamist-mööda kulges see asi sajandivahetuse eel Kilulinnas ringi.
Mul ka üheksakümnendate lõpust samad mälestused. Kui see silma jäi, siis päev oli korda läinud.
Kui ma ei eksi, siis aegajalt võis seda ehk Uus-Maailma linnaosas Videviku tänaval kohata.