automoto.ee foorumid

Täisversioon: B kat load, registrimass 3500 ja kerghaagis
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kas B kati kaubik registritäismassiga 3500 võib panna taha kerghaagise kuni 750kg.Ja vedada bkategooria lubadega.
(23-04-2019, 05:32 AM)paag Kirjutas: [ -> ]Kas B kati kaubik registritäismassiga 3500 võib panna taha kerghaagise kuni 750kg.Ja vedada bkategooria lubadega.
Jah võib.



Juhtimisõigused

Juhiloa B kategooria - auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega või koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi
(23-04-2019, 08:59 AM)zidmootor Kirjutas: [ -> ]
(23-04-2019, 05:32 AM)paag Kirjutas: [ -> ]Kas B kati kaubik registritäismassiga 3500 võib panna taha kerghaagise kuni 750kg.Ja vedada bkategooria lubadega.

Võib, aga autorongi tegelik mass ei tohi minna üle 3500kg. Ehk, et vedada ei saa sedasi legaalselt mitte sittagi, mõnele sedaanile saad legaalselt ainult B lubadega suurema haagise panna.

https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021?leiaKehtiv

Liiklusseadus 2. jagu Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93.  Mootorsõidukite kategooriad
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 28.02.2015, 1 - jõust. 01.05.2015]
4) BE – autorong, mis koosneb B-kategooria autost ning haagisest või poolhaagisest, kui haagise või poolhaagise lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi;
No kurjam! Miks jagada segadust? B-kati alla minevale masinale võid külge pookida kerghaagise ja rahumeeli ringi lasta. Kui masin ja haagis legaalsed, siis ei saa üle 4250 minna, elik pole vaja ka koodiga lube. Iseasi, kas  vedur tohib täislaetud kerghaagist vedada, siin on vaja tegelikku kaalu koormaga teada.
(23-04-2019, 09:20 AM)PSV Kirjutas: [ -> ]
(23-04-2019, 08:59 AM)zidmootor Kirjutas: [ -> ]
(23-04-2019, 05:32 AM)paag Kirjutas: [ -> ]Kas B kati kaubik registritäismassiga 3500 võib panna taha kerghaagise kuni 750kg.Ja vedada bkategooria lubadega.

Võib, aga autorongi tegelik mass ei tohi minna üle 3500kg. Ehk, et vedada ei saa sedasi legaalselt mitte sittagi, mõnele sedaanile saad legaalselt ainult B lubadega suurema haagise panna.

https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021?leiaKehtiv

Liiklusseadus 2. jagu Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93.  Mootorsõidukite kategooriad
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 28.02.2015, 1 - jõust. 01.05.2015]
4) BE – autorong, mis koosneb B-kategooria autost ning haagisest või poolhaagisest, kui haagise või poolhaagise lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi;
No kurjam! Miks jagada segadust? B-kati alla minevale masinale võid külge pookida kerghaagise ja rahumeeli ringi lasta. Kui masin ja haagis legaalsed, siis ei saa üle 4250 minna, elik pole vaja ka koodiga lube. Iseasi, kas  vedur tohib täislaetud kerghaagist vedada, siin on vaja tegelikku kaalu koormaga teada.

Hakkab jälle peale. Tsitaadijama ja jälle see b ja be kategooria jutt otsast peale. Miks olemasolevat teemat ei või lugeda?
O1 ehk KERGhaagis EI KOOSTA autorongi, seega B-kat on 3500+750kg kokku. Lubatud pidutita haagise ja TEGELIK kaal peab klappima. Enamusele uutele käuladele pole 750kg üldse lubatudki. Mul turbodiisel zafiirik näiteks 650kg 

O2, mis EI OLE kerghaagis, moodustab autorongi. Siis peab olema täidetud paar tingimust: KOGU autorongi täismass kuni 3500kg, haagis peab olema reaalkaaluliselt ka lubatud vedada. Näiteks näiteks auto ehk veduk täismass passis 2000kg, haagis täismass 1450 kg, lubatud piduriga haagis vedada 1400 kg ehk reaalne autorongi kaal ei tohi olla üle 3400kg ja haagise tegelik kaal 1400kg! 

Kood96: B-auto + O2 haagis aga täismasside summa kuni 4250kg, muud tingimused samad eelmisega. See käib paljude maasturite ning kaubabusside kohta, kes tahavad näiteks haagissuvilaid vedada. See on selline suhteliselt mõttetu lisandus sest "lisaklausleid" tehnikale on liiga palju. A'la 3000kg täismass ja 1250kg haagis - selliseid lambikaaludega haagiseid ongi just tigumajade hulgas. Neid piduriga 750kg O1 ja 1000/1200kg O2 haagiseid on imevähe. Ja need, mis on, on siis ülispetsiifilised mikrohaagised, nagu see Respo oma näiteks. See on põhimõtteliselt tehtud oma mõõtudelt ja kaalult Avandi 200-seeria vedamiseks suure maasturi/kaubiku sabas kood96'ga ja teiste normautode sabas B-kati juhtimisõigusega.
Suurtänu kõigile.Oli sellele teemal suur vaidlus nüüd asi selge.
(23-04-2019, 05:32 AM)paag Kirjutas: [ -> ]Kas B kati kaubik registritäismassiga 3500 võib panna taha kerghaagise kuni 750kg.Ja vedada bkategooria lubadega.

Jah, kerghaagise võib igale kaarikule, millele üleüldse haagist lubatud on, taha haakida. Iseasi, kui rasket koormat sellele laduda võib, nagu eelkõnelejad juba ilmekalt näitasid.

Ning kurja ja paha inimesena ei saa jätta küsimata: Load on millal ja kust ostetud? Ilmselgelt pole LS loetud... Rolleyes
(23-04-2019, 13:49 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(23-04-2019, 05:32 AM)paag Kirjutas: [ -> ]Kas B kati kaubik registritäismassiga 3500 võib panna taha kerghaagise kuni 750kg.Ja vedada bkategooria lubadega.

Load on millal ja kust ostetud? Ilmselgelt pole LS loetud... Rolleyes
kas siin mõni adminn on?
sulgeks teema ja paneks uue mõttega pealkirja näiteks?
mõeldes neile inimestele kes oskavad ja viitsivad otsingut kasutada Smile
muidu see joru jääbki käima...
Ise ei näe kogu artiklit hetkel.
Kas seal on ka midagi heurekat kirja pandud ?

https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/puust...aja-laheb/
3+ tonni reg/täismassiga (tänapäeval on meil ju samad need) autodele on haagise vedamiseks vajalik teha B96 lisamärge lubadele. Sõidad platsile MNT'sse, tiirutad käruga natukene ringi ja lähed minema. Teooriat ei pea tegema.Ehk saad maasturile vabalt paadi või hobukäru otsa panna ja 4250kg kogu autorongi täismassi kasutada.
Ei kehti kerghaagise kohta.Kerghaagisega sõida julgelt tavalise B'ga

Paragrahv 93 reguleerib seda.


EDIT: Leidsin kiiruga sellise infoallika, ehk on paremini seletatud, kui minu kokku puterdamine, millest ei pruugi aru saada:

https://www.autosert.ee/be-kategooria-ju...aja-laheb/
(19-06-2023, 12:00 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]Ise ei näe kogu artiklit hetkel.
Kas seal on ka midagi heurekat kirja pandud ?

https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/puust...aja-laheb/
See tundub ka mulle veidi kummaline, et tahetakse nagu inimestel liiklusseaduse mõistmisel aidata, aga miks selle eest keegi maksma peaks? Selle seaduse tegemise oleme ju kõik juba kinni maksnud.
Meedia asi ei ole sulle sõiduõpet ega teooriat õpetada vaid klikke koguda ning kirjutisi müüa.
Kõik vajalik on seaduses kirjas ning täitsa tasuta loetav kui otsida oskad.

Kui hakkad artiklitest seda otsima siis pead maksma.
Eks sellised "puust ja punaseks" artiklid rohkem nö tänapäevasematele inimestele mõeldud on. Antud artikkel ja tegelikult ka siin teemas arutatav mind ei puuduta nagunii.
(19-06-2023, 22:59 PM)deus Kirjutas: [ -> ]3+ tonni reg/täismassiga (tänapäeval on meil ju samad need) autodele on haagise vedamiseks vajalik teha B96 lisamärge lubadele. ... saad maasturile vabalt paadi või hobukäru otsa panna ja 4250kg kogu autorongi täismassi kasutada.
...

Peab paika vaid loetud rongide korral.

Enamus maastureid on regmassiga 3+tonni, leida tonnise regmassiga hobutreiler on tõeline peavalu. Enamus on "kahetonnised" ja sinna ette legaalseks "kood96" vedukiks sobilik auto täismass ei tohi olla  enam 2250 kg. Sääraseid ilmselt leiab, aga vähe. Enda haagisel saad regmassi vähendada lubatud koorma arvelt Hobutreilerid kaaluvad 700-1000 kg tühjalt, siis siit palju võtta ei ole. Kui just päris ponisid vedada ei plaani. Rendihaagisel on, nigu on.

Nii või teisiti, ilma BE on vastik rehkendamine kogu aeg.

Muide, sama rehkendamine on täna väga vajalik ka kerghaagisega autorongi koostamisel ja koorma kujundamisel. Väga paljudel autodel ei ole enam lubatud mitte täied 750 kg, vaid midagi vähemat. Ning sellestki läheb veel haagise mass (mis on tihti mitusada kilo) maha. Koormale jääb "mitte sittagi". See asjaolu võib muutuda väga oluliseks siis, kui avariis otsitakse maksjat (mitte segi ajada tegeliku süüdlasega).

EDIT: Aegunud info kõrvaldatud, tänan tähelepanu juhtimast.
Eks ta nii olegi, seaduses on ühes kohas kirjas, et käru ei tohi ületada auto massi aga mul on paberis kirjas, et võin 3,5t tõmmata.
Seda tänapäevast trendi olen märganud jah, et miskipärast hübriidid ja elektrikad eriti on need, kellel lubatud haagise mass on maha tõmmatud 500 kilo kanti. ICE puhul on süüdlaseks ikka seesama mikromootorite trend. Diislis peitub jõud!
Mida head hr Võsa selle reg.massi vähendamisega silmas pidas ?
Kui tähelepanelikult andmeid vaadata siis näiteks mõnel autol (ML on üks neist) on tehasekonksuga suurem lubatud autorongi täismass kui järelpaigaldatud konksuga.
Võib väga kasulik teadmine olla teinekord.
[Pilt: Autosoit_kategooriad.jpg]
(19-06-2023, 22:59 PM)deus Kirjutas: [ -> ]3+ tonni reg/täismassiga (tänapäeval on meil ju samad need) autodele on haagise vedamiseks vajalik teha B96 lisamärge lubadele.

(20-06-2023, 08:56 AM)deus Kirjutas: [ -> ]Eks ta nii olegi, seaduses on ühes kohas kirjas, et käru ei tohi ületada auto massi
Jälle üks tüüp, kes mõtleb ise reegleid välja, mida pole reaalselt olemas. Ja siis jälle juttu ning vaidlust jätkub kauemaks... Elektrimootor pole selles süüdi, et sina seadust lugeda ei oska.

Kehtib muidugi teiste jutupaunikute kohta ka, registrimass ei määra lubade seisukohast juba mingi 10a mitte midagi.
(20-06-2023, 09:44 AM)Jesper Kirjutas: [ -> ]
(19-06-2023, 22:59 PM)deus Kirjutas: [ -> ]3+ tonni reg/täismassiga (tänapäeval on meil ju samad need) autodele on haagise vedamiseks vajalik teha B96 lisamärge lubadele.

(20-06-2023, 08:56 AM)deus Kirjutas: [ -> ]Eks ta nii olegi, seaduses on ühes kohas kirjas, et käru ei tohi ületada auto massi
Jälle üks tüüp, kes mõtleb ise reegleid välja, mida pole reaalselt olemas. Ja siis jälle juttu ning vaidlust jätkub kauemaks... Elektrimootor pole selles süüdi, et sina seadust lugeda ei oska.

Kehtib muidugi teiste jutupaunikute kohta ka, registrimass ei määra lubade seisukohast juba mingi 10a mitte midagi.


Väljendasin ennast vb veits kehvasti aga niisama paukuda pole ka mõtet vaid võiks "õige" asja siis välja kirjutada. BE puhul savi, B kat puhul kui sul on 2101, siis sinna üle 870 kilo haagist sappa ei tohi panna, olgu sul paberi peal kirjas mida iganes.
Lehti: 1 2