automoto.ee foorumid

Täisversioon: Viimane KGB-lane
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Minu autol on mootorile paigaldatud täiesti ainulaadne ämblik. Tegu GAZ 14 mootoriga aga ämblik on erinev. Teatavasti on GAZ 14 mootoril 2 karburaatorit. Keegi pole sellise kujuga isendit ennem näinud ja ka teistel nii Eestis kui mujal, mille mootori pilte olen näinud on see erinev. Kas kellelgi on veel kokkupuuteid sellise ämblikuga olnud?
[attachment=84419]
Teistel on see selline.
[attachment=84420]
meiloli kunagi 53, millel BRDM-i mootor ja sellel oli 4 lõõriline tšaika karpa, äkki selle ämblik? GAZ-41 tüüpi mootor.
(31-10-2020, 22:58 PM)hundu77 Kirjutas: [ -> ]meiloli kunagi 53, millel BRDM-i mootor ja sellel oli 4 lõõriline tšaika karpa, äkki selle ämblik? GAZ-41 tüüpi mootor.
Kui mind mälu ei peta, siis gaz 41 näol oli tegemist deforseeritud gaz 13 mootoriga, millel umbes 50 hj vähem. gaz 13 ja 14 mootor on teineteisest väga lihtsalt eristatavad, nimelt on Gaz 13-l tsentrifugaal õli filter ämbliku eesotsas nagu ka Gaz 41-l. Gaz 14-l on õlifilter mootori allosas ja vahetatav element.
Külgvaates on tagumine ots kole kikkis ja tagaratas koopa suhtes etepoole nihkes.
Kas on valed vedrud või oleks ikkagi pagasnikusse üks raskus tarviline.
Aga muidu 5+
(01-11-2020, 09:32 AM)M.R. Kirjutas: [ -> ]Külgvaates on tagumine ots kole kikkis ja tagaratas koopa suhtes etepoole nihkes.
Kas on valed vedrud või oleks ikkagi pagasnikusse üks raskus tarviline.
Aga muidu 5+

See on ju kirjas lausa kasutusjuhendis punkt number 20. Aparatuuri puudumisel lisada pagassi 80-100kg.

Edit: millegi pärast ei õnnestu seda fotot siia tõsta, aga pilt sellest juhendist on postituses nr. 351
(07-08-2020, 00:05 AM)spitfire Kirjutas: [ -> ]
(06-08-2020, 15:29 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Tõenäoliselt tuleb auto ajutiselt registristrist kustutada, jääb järgmised 5 a. ootele, et aastal 2025, 35 aastasena astuda musta numbri komisjoni ette. 

Kui algul oli jutt, et must number pole teema, vaid on vaja kgb autode kollektsiooni kollast autot sinise triibuga, siis nüüd paistab, et kurss on teine. See on hästi tehtud auto, aga detailidesse ei ole piisavalt süüvitud. Selle aja peale (siis 2025) võiks leiduda mõni usutav referents, et selline auto üldse kunagi on eksisteerinud. Pean silmas vastuolu auto sünniaasta 07/1990 ja selle välimuse vahel. 

1. Värv. On teada, et umbes 1985 alates tehasest kollaseid mendi autosi enam ei tulnud. Aga jah, kollane-sinine gost  ikkagi veel kehtis. 85+ ajastu fotodel on näha, et Gorba korteeži GAI saateautod on valge-sinised. Ka korteeži mersud, mis enne olid sini-kollased on 85+ aastal juba saanud uue värvi: valge-sinised.

Kui seni on üleminekut kollane/sinine värviskeemilt valge/sinisele dateeritud ebamääraselt ja ei ole olnud selgust mille alusel ja miks üldse see toimus, siis nüüd on sellele leitud ka  alus ja daatum.

Siin on tekstist maakeelne vaba-tõlge, allpool siis originaaltekst: 

Riigi majanduse stagneerumine 1980-nendatel aastatel koos kõigi ja kõige alapakkumisega viis selleni, et politsei käsutuses olid "tavalised tsiviil" värvides autod. Sellele tuli kanda sinised triibud, kirjad ja muu graafiline sümboolika. 80. aastate teisel poolel muutus olukord kriitiliseks ja 24. oktoobril 1988 tappis siseminister Vadim Bakatin oma korraldusega kaks kärbest ühe hoobiga: seadusandlikul tasandil tuletas ta meelde vajadust ühele spetsiaalsele värvile ja viis samal ajal värviskeemi laialt levinud Euroopa standardisse: valge kere sinise triibuga.

Стагнация экономики страны 1980-х годов, сопровождавшаяся недопоставками всего и всем, привела к тому, что в распоряжении милиции оказывались автомобили, выкрашенные в «общегражданский» цвет. Синие полосы, надписи и прочие графические знаки отличия приходилось наносить прямо на него. Во второй половине 80-х ситуация стала критической, и 24 октября 1988 г. Министр внутренних дел Вадим Бакатин своим приказом убил сразу двух зайцев: на законодательном уровне напомнил о необходимости единой спецокраски, а заодно привел цветографическую схему к распространённому европейскому стандарту: белый кузов с синей полосой.

Kommentaariks juurde, et selle määruse andis värske minister välja oma esimesel sisulisel tööpaeval, nii et see susises juba ilmselt varem ja ootas ainult allkirja. Ajavahemikul 85-88 tehasest tulnud miilitsa autod jäid seda värvi, nagu ministeerium nad vastu võttis ja laiali jagas. 88-ndaks aastaks oli siis selge, et suurkodumaa suudab lennutada rakette kosmosesse, aga kollast värvi no lihtsalt ei ole ja ei tule. See seletab ka autentsed fotod perioodist  85-88, kus miilitsa autod on kõikvõimalikes värvides, helesinisest kuni mustani. Selle teadmise põhjal võiks autentne miilitsa replika sünniaastaga 85-88 olla ükskõik mis värvi, aga mitte kollane Smile Smile, ja alates 24.10.88 peaks olema valge.

Venes on välja antud raamat, mille tiraaž on (!!) 100 eksemplari ja käsitleb väidetavalt kõiki siseministeeriumi (KGB ja GAI olid selle alluvuses) valduses olnud sõidukeid NL-is. 3102 seeria kohta sisukamat infot leidnud pole: 

GAZ-3102 "Volga" - sõiduauto riigiametnikele (kuni 1990. aastate alguseni). Toodetud aastatel 1981–2009 (koos muudatustega). Miilitsas kasutati seda algul eranditult juhtkonna transportimiseks ja seejärel hakkasid seda kasutama erinevad Siseministeeriumi talitused, Liiklusmiilits (siinkohal kasutatakse Vene nimetust, mitte NL-i aegset GAI), Patrullteenistus jne, kuid piiratud koguses, kuna juba 90-ndatel ilmusid teenistusse tänapäevased autod.

ГАЗ-3102 «Волга» – легковой автомобиль для государственных чиновников (до начала 1990-х годов). Выпускался с 1981 по 2009 годы (включая модификации). В милиции первое время использовался исключительно только для перевозки руководства, а затем стал применяться и различными службами МВД, ДПС, ППС и пр., но также в ограниченных количествах, так как в 90-х годах появились более современные автомобили.
Sain TV 3-st teate, et seda autot ja mõningaid teisi, mille tegemisi on siin Foorumis kajastatud saab näha homme 20.00 saates "Märgatud Eestis".  Saatekavas on küll midagi muud aga no vast ei valetatud, või on 2 teemat. Eks kellel huvi, siis vaatab. Vaevalt seal midagi uut on, mida juba siin  kajastatud ei ole aga mine tea.
Igaksjuhuks panen lingi ka kui kedagi huvitab. Samas klipp suht mitte midagi ütlev ja pealiskaudne.
https://play.tv3.ee/margatud-eestis-11391870 Ja algab kuskil 17:20 pealt.
(12-02-2021, 21:10 PM)jugaramus Kirjutas: [ -> ]Igaksjuhuks panen lingi ka kui kedagi huvitab. Samas klipp suht mitte midagi ütlev ja pealiskaudne.
https://play.tv3.ee/margatud-eestis-11391870 Ja algab kuskil 17:20 pealt.
 Tõsiteaduslikkust sellest saatest otsida ei maksa, sest tegu puhtalt meelelahutusega.
(12-02-2021, 21:44 PM)mehhanisaator Kirjutas: [ -> ]
(12-02-2021, 21:10 PM)jugaramus Kirjutas: [ -> ]Igaksjuhuks panen lingi ka kui kedagi huvitab. Samas klipp suht mitte midagi ütlev ja pealiskaudne.
https://play.tv3.ee/margatud-eestis-11391870 Ja algab kuskil 17:20 pealt.
 Tõsiteaduslikkust sellest saatest otsida ei maksa, sest tegu puhtalt meelelahutusega.
 Saate tegemine võttis aega pea 2 tundi aga eetrisse jõudis 8 minutit. Eks ta jah rohkem meelelahutus ole. Võibolla Kanal 2 kui oma saatega Ziguliga Eestimaad avastamas teeb põhjalikumalt. See saade vist kusagil Märtsis.
(12-02-2021, 22:06 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Saate tegemine võttis aega pea 2 tundi aga eetrisse jõudis 8 minutit. Eks ta jah rohkem meelelahutus ole. Võibolla Kanal 2 kui oma saatega Ziguliga Eestimaad avastamas teeb põhjalikumalt. See saade vist kusagil Märtsis.
Telekast midagi põhjalikku? Härra, Te naljatate? 
Kui keegi midagi sel teemal teada tahab, loeb ksf! Formika aruandeid siitsamast.
(12-02-2021, 22:06 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Saate tegemine võttis aega pea 2 tundi aga eetrisse jõudis 8 minutit.

Ma sattusin kunagi tunnistajaks ühe reklaami tegemisele, mida võeti üles perekond Jörbergi õdusas elamises Tartu külje all. Võtted käisid terve päeva ning reklaami tekkis ehk mõnikümmend sekundit.
Nii et kahest tunnist 8 minutit saada on hea tulemus. Katsuge nautida Smile.
Pole isegi sama (ammugi eri)mudel, aga kuna tegu on ilmselt kõige prominentsema Volga teemaga nr 2 Eestis ja foorumi otsing ei andnud ka paremat, siis siin on ühe tuntud youtube autode vaatleja arvamus nõukogude inimese premiumautost.

(13-02-2021, 15:40 PM)cesium Kirjutas: [ -> ]Pole isegi sama (ammugi eri)mudel, aga kuna tegu on ilmselt kõige prominentsema Volga teemaga nr 2 Eestis ja foorumi otsing ei andnud ka paremat, siis siin on ühe tuntud youtube autode vaatleja arvamus nõukogude inimese premiumautost.


Seda onu naeratava näoga kõige üle ilkumas vaadates tuleb meelde vürst Volkonski ütlus: "Parem olla vait ja näida lollina kui avada suu ja hajutada igasugusedki kahtlused."
(13-02-2021, 22:48 PM)Mufff Kirjutas: [ -> ]
(13-02-2021, 15:40 PM)cesium Kirjutas: [ -> ]Pole isegi sama (ammugi eri)mudel, aga kuna tegu on ilmselt kõige prominentsema Volga teemaga nr 2 Eestis ja foorumi otsing ei andnud ka paremat, siis siin on ühe tuntud youtube autode vaatleja arvamus nõukogude inimese premiumautost.


Seda onu naeratava näoga kõige üle ilkumas vaadates tuleb meelde vürst Volkonski ütlus: "Parem olla vait ja näida lollina kui avada suu ja hajutada igasugusedki kahtlused."

Nad tegelt päriselt arvavad nii. Sama arvas ka maailmaparimautosaade Top Gear. Inglismaal läks 2140 mosse hiljuti oksjonile, vaadati nagu pidalitõbist, ja siis tuli üks säravate silmadega "hull" kes pakkus kuus sotti... ja sai omale. Kõik hingasid kergendatult, ja vaatasid venda kaastundliku pilguga. 
Usas Miami automuuseumis asub üks eesti numbriga TopGearis üles astunud mosse. Publik sammu ei aeglusta.
(13-02-2021, 23:02 PM)spitfire Kirjutas: [ -> ]
(13-02-2021, 22:48 PM)Mufff Kirjutas: [ -> ]
(13-02-2021, 15:40 PM)cesium Kirjutas: [ -> ]Pole isegi sama (ammugi eri)mudel, aga kuna tegu on ilmselt kõige prominentsema Volga teemaga nr 2 Eestis ja foorumi otsing ei andnud ka paremat, siis siin on ühe tuntud youtube autode vaatleja arvamus nõukogude inimese premiumautost.


Seda onu naeratava näoga kõige üle ilkumas vaadates tuleb meelde vürst Volkonski ütlus: "Parem olla vait ja näida lollina kui avada suu ja hajutada igasugusedki kahtlused."

Nad tegelt päriselt arvavad nii. Sama arvas ka maailmaparimautosaade Top Gear. Inglismaal läks 2140 mosse hiljuti oksjonile, vaadati nagu pidalitõbist, ja siis tuli üks säravate silmadega "hull" kes pakkus kuus sotti... ja sai omale. Kõik hingasid kergendatult, ja vaatasid venda kaastundliku pilguga. 
Usas Miami automuuseumis asub üks eesti numbriga TopGearis üles astunud mosse. Publik sammu ei aeglusta.

Ongi nii. Lihtsalt kurb on vaadata lolli inimest, kes ennast mitte kuidagi aidata ei oska kui tema või kellegi teisega peaks midagi juhtuma. Seda just eriti selle apteegi näite koha peal. Ma üldse ei imesta kui ta on arvamusel, et paberisse mässitud steriilsed sidemed on energiabatoonid jne. Suhteliselt abitu rahvas. Nõukogude ajal õpetati ikka elus püsima.
Selle mehe ütlustesse/arvamustesse poleks mõtet väga kiinduda, tegu on tüüpilise "parimal päeval saan hindeks 3+" meelelahutajaga. Üldises pildis saab asjadest aru, kuid detailides paneb regulaarselt villast, hea näide on hiljutine Audi RS2 video, detailides pani ikkagi mööda kuigi see olevat tema üks lemmikuid autosid. Muidugi tema ampluaa on ka selline, et 3+ on isegi hea hinne, teeb ju video absoluutselt kõigest mis on huvitav ja mida vaadatakse.

Autoapteegi huumorinurk on muidugi tase omaette, loll on loll on loll.
Kui jätta kõrvale faktivead ja teadmatus, siis üldine hinnang ja tähelepanekud on täiesti õiged. Täpselt nii halb ongi ju 80-ndate lõpu mõistes 60-ndate aastate tehnika. Meile siin on Volga nostalgia, mälestused, ajastukohane stiil jms, kuid objektiivselt võttes pole Volgal midagi lääne toodangule vastu panna. Ei hakka rääkima isegi luksusautodest, vaid võtame kõige odavama/tavalisema baasvarustuses Omega või Scorpio ja Volga ei kannata konkurentsi välja. Isegi kui võrrelda tehnilist poolt ja sõiduomadusi, siis teine nö luks-mudel NL-ist - VAZ 2107 - on palju parem kui 2410.
Ja paljud unistasid mustast Volgast. Tean meest, kes töötas isegi ennast sandiks ja ei saanudki seda autot..... ennem kutsuti ära. Tol ajal oli see parim mida üldse tahta sai ja saada võimalik oli. Seega ärgem laskem ennast häirida väljamaalastest, kes püüavad meie unistusi nullida. Neil puudub igasugunegi arusaam sellest autost, meie elust ja olust.
Aga tore ikka. Jõudu!

T.
(14-02-2021, 14:02 PM)Mell Kirjutas: [ -> ]...Täpselt nii halb ongi ju 80-ndate lõpu mõistes 60-ndate aastate tehnika. Meile siin on Volga nostalgia, mälestused, ajastukohane stiil jms, kuid objektiivselt võttes pole Volgal midagi lääne toodangule vastu panna...
Ja venelased suutsid seda sisuliselt 80`ndatel vananenud masinat toota veel ka 2000ndatel. Siit võib lugeda kodumaise autori poolt väga värvikat proovisõitu 2007. aastal GAZ 2410 "edasiarenduse" GAZ 31105-ga: https://www.autoleht.ee/uudised/uudised.php?uid=42837
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23