automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kolvialune õlipihusti murdunud
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Autoks opel astra 1.7 d (z17dth)
Seoses turbo probleemiga võtsin igaksjuhuks ka karteripõhja lahti kontrollimaks. Vanni põhjas vedeles üks kolvialune õlipihusti mis oli plokiküljest ära murdunud. Antud mootoril on need pihustid plokki sisse pressitud (mitte poldiga keeratud). Plokiküljes oli ainult könt. 
Kas on võimalik seda pihustit vahetada ilma mootorit laiali harutamata? Kui oluline ta yldse on ja kuidas tööd mõjutab?
Õlisurvet ei taibanud kellaga enne küll mõõta aga õlituli kustus peale käivitamist kohe (murdunud pihustiga siis)
Konkreetse mootori pihusti kinnitust ei tea. Kui polte pole, on ilmselt pingistuga. Seda naljalt ei vaheta...

Kas seda on vaja - kui pähe anda, siis jah, on vaja kolvipõhja jahutada. Aga kui tiksutada Eesti liikluse rütmis, siis ei, suurt vajadust selle järele ei ole. Isegi mitte 110 alas. Toungue
Enam kui jahutamine jääb küsimus kas murdunud pihusti õlisurvele mingit mõju ei avalda, hea oleks reaalne surve kellaga ära mõõta.
Kui õli tuli ei põle siis peaks vist hädapärane surve olema. Peale jahutamise võib ka kolvisõrme õlitamine pihusti ülesanne olla? Enamustel autodel tuleb läbi kepsu sõrmele õli aga sellel mootoril vist mitte kui seda pilti vaadata...


[Pilt: image-6962691c-acbd-4197-9f0b-db73e1ab58d2-large.jpg]
https://autostrong-m.by/post/problemi-i-...ommon-rail 
Sellel lehel tuli lahti hüpikaken: esitage küsimus.
Võibolla valgevenelased on nõus küsimusele vastama kui see vene keeles esitada.
(18-06-2019, 22:18 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]...
Peale jahutamise võib ka kolvisõrme õlitamine pihusti ülesanne olla? Enamustel autodel tuleb läbi kepsu sõrmele õli aga sellel mootoril vist mitte ...
Märkus õige. Seega, kes antud mootori suguelu tunneb, palun kinnitage või lükake ümber väide, et kepsusilma puksi õlitab kolvipõhjalt valguv õli ja seesinane prits on mootori tööks ikkagi vajalik.
Mind huvitab rohkem, mis asjaoludel see küljest üldse murdus? Lasti keps pooleks?
Turbo probleemid? Sai natuke palju õli äkki kolvile ja tegi kepsu lühemaks, mistõttu hõlm lõi pihusti minema? 

Vahel võib nii juhtuda.
Tegu esivanema autoga ja temal asi juhtus, seega tean ainult tema kirjeldust. Mis oli põhjus ja mis tagajärg seda täpselt ei tea aga läbi turbo läks õli coolerisse,sealt mootorisse. Mootor olla ca 10 sekundit lõhkunud mootoriõli pealt ja siis välja surnud. Turbo maha võtsin siis tuvastasin sellel pooleks võlli ja kinni kiilunud geomeetria. Kas nyyd läks ta vanadusest, kinnisest geomeetriast või purunenud ôlipihusti tõttu langes siiski õlirõhk piisavalt et turbo õlitus puudulikuks jäi, seda ei tea. 
Põhimõtteliselt olin valmis et kui juba lõhkuma läks siis oli see katastrofaalne mootorile. Aga kuna miskit kaotada polnud siis panin uue turbo peale et proovida mis häälgea ja kas üldse käima läheb. Läks küll ja käis väga hästi. Summuti põles puhtaks ja ei mingit tossu ega lonkamist ega kõrvalisi helisid..... 
Kõik oleks nagu liigagi ilus, kui ainult seda peksasaanud pihustit karteri põhjas poleks vedelenud Big Grin
Mõte, et neljas keps ikkagi kõver on ja kolb pihusti puruks peksis on võimalik variant küll. Homme kontrollin seda. 
Uue pihusti sain esindusest tellida aga selle paika saamiseks ilma väntvõlli maha võtmata, tuleb mingi tööriist kokku keevitada. 
Peksa saanud pihusti:
[Pilt: 20190619_095511.jpg]
uus pihusti:
[Pilt: 633267_1.jpg]
Said selle kepsu kuidagi ära kontrollitud? 
Selle järgi on ju alt näha, kui lähedale teised kolvid oma pihustitele sõidavad jne...

Ja alt seda pilti nägid ju vaid ise - kas seal on ruumi puurida, urgitseda, hõõritseda, koukida jne. (manuaal ütleb nagunii, et mootor maha)
Kui ikka ruumi pole, siis tuleb see mootor maha võtta ja vänt eest ära. Tihendikomplekt on muidugi kohe esimene 100% kulu.

Aga vastasel korral ta ei sobi enam igapäevaautoks, mis 100% teele ei jäta.
Pihusti köndi sain kätte, keerates paraja jämedusega pika puidukruvi köndi sisse ja ettevaatlikult meelitades tuli kenasti välja. Kepsud väliselt kõverad polnud (kui silmaga näha juba oleks olnud siis poleks hakanud üldse opereerimagi) ja kolvi seelikud ulatusid samuti ûhepalju silindriseinast allapoole. Sellest järeldan et peaks sobima...
Uue pihusti paigaldamiseks pean ilmselt sobivast torujupist tegema instrumendi millega saan pihusti äärikule pressides ta paika suruda või koputada. Teoreetiliselt peaks asi toimima, praktikas näeb siis kui pihusti kohal on Smile




[Pilt: 20190625_222820.jpg]
No seal on ruumi nagu jõge... Cool

Aga põhjust siis ei leidnudki üles, miks ta ära murdus? Selle peaks ikkagi välja selgitama. 
Seal ju näha, et mitte midagi talle vastu käia ei saa...

Ja see pole ka teada, kas murdumine toimus 1km, 100km või 100000km tagasi. Vana junni murdepind vast cleaneri ja õhuga puhtaks, kui on värske, siis on äsjane. Kuumas õlis leotamine metalli ikka mingil määral tumendab.

.