automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ziguli ei käivitu soojalt
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Vigane kondekas tekitab ka igasugu huvitavaid anomaaliaid.  Smile
Eks ta vist natuke Žigullide tüüpviga on, tagasivoolu karpast paaki ju ka ei lähe. Mul oli au ühe 011-ga hulk aastaid sõita (ühe sugulase auto, '80. aasta masin, juba varajasest lapsepõlvest peale tuttav) ja tol oli nii sünnist saati. Sai küll karpat puhastatud ja timmitud, lõpupoole terve jagajagi täies tükis uue vastu vahetatud, aga ei midagi. Külmast peast käivitus poolest pöördest, soojast peast tuli nii 3-5 sekundit starterit anda. Muidu polnudki sellest mingit häda, kuniks ükskord starteri ligitõmberelee saba andis. Hakkasin hommikul töölt koju tulema, auto oli öö läbi seisnud. Starter ainult undas, aga järgi ei haakinud. No mis seal ikka, vänt ette, süüde sisse, üks järsk käetõmme ja juba ta käiski. No harjumusest sõitsin tee peal ikka poest ka läbi, et paar õlunaadi võtta, auto jätsin muidugi poe ette seisma. Peale poeskäiku aga vänta nagu leierkasti - enam käima ei saa. Jupp aega ootasin, et maha jahtuks. Talvine aeg ka veel. Igaks juhuks proovisin veel starterit, see kuidagi ime kombel raginal veel korraks rakendus, kuid vedas mootori siiski käima. Muidu oleks pidanud vist mitu tundi seal külmetama. Ülo Ärist uue starteri toomine ja selle maja ees lumehanges ise selili auto all olles külge monteerimine on juba omaette lugu Big Grin.
Alusta ujukikambri taseme ja nõelklapi tiheduse kontrollimisest nagu soovitati. Liiga kõrge kütusetaseme korral jookseb kütus peale mootori seiskamist peapihustist edasi sisselaskesse ning järgmine käivitus on problemaatiline. Vaata ka kas õhuklapi autom. avamise diafragma on terve ja toimetab õhuklapiga nagu vaja. Samuti kas toimetab klapp, mis ühendab ujukikambri välisõhuga kui seguklapp on kinni mootori käivitamisel. See väldib kütuseaurude sattumise sisselaskesse ning segu liigse rikastumise sooja mootori käivitamisel. Kui mootor käivitub paremini avatud segusiibriga, siis võibki põhjuseks olla liigrikas segu. Mõistlik oleks tagasi panna ka soojendusega karpa vahetükk - on olnud juhuseid, kus karpa läheb seest härma ka suvisel ajal, talvest rääkimata.
Lada mitte paugust käivitamine soojalt, peale mõningast seismist on täitsa tavaline. Õhupuhastisse tekib kuumalt bensiini auru pilv, mis on vaja korralikult mootorist läbi käiata enne käivitumist. Kui õhupuhasti kaane jätad lahti peaks soojalt paugust minema .Kui starter või aku on lahjad ei pruugigi minna. Selleks ,et käivitamine kiiremini toimuks on hea gaas rahulikult põhja vajutada ja hoida käivitamise ajal enne käivitumist. Ujuki ja nõelklapi kontroll on samuti mõistlik teha.
Huvitav, mis mootori silindris plahvatuslikult põleb? Õhu ja bensiini segu.
Vabandan et teemat segan, aga oleks ka nõuannet tarvis, et mis soovitusi oleks GAZ-51 mootorile sama probleemi puhul? Kas üldse on lahendust, või ongi see nende mootorite ja kaasaegse bensiini omaduste tulemus. Sümtomid iseenesest samad, külmalt käivitub väga hästi, soojalt aga tahab gaasipedaal põhjas ketramist, enne kui käivitub. 
Karburaator  K-22G, nõelklapp peab, ujukitase on paigas, bens. pump on juba metallkorpusega ja pumba kohal on olemas on ka see kuumuskaitse plekk.
(27-10-2019, 23:59 PM)aqu77 Kirjutas: [ -> ]Vabandan et teemat segan, aga oleks ka nõuannet tarvis, et mis soovitusi oleks GAZ-51 mootorile sama probleemi puhul? Kas üldse on lahendust, või ongi see nende mootorite ja kaasaegse bensiini omaduste tulemus. Sümtomid iseenesest samad, külmalt käivitub väga hästi, soojalt aga tahab gaasipedaal põhjas ketramist, enne kui käivitub. 
Karburaator  K-22G, nõelklapp peab, ujukitase on paigas, bens. pump on juba metallkorpusega ja pumba kohal on olemas on ka see kuumuskaitse plekk.
Kas ka soojal mootoriga on karburaatoris tase ok? K22 oli vist ilma aknata ja segu sai alt nõelaga timmida?
Kui toore klappi kolmandiku-poole jagu peale vedada, on parem?

Külm vesi peale seismajäämist aitab ehk edasi, kord pumbale, siis karpale. Näitab ära kumbale soe ei meeldi.
(27-10-2019, 23:59 PM)aqu77 Kirjutas: [ -> ]Vabandan et teemat segan, aga oleks ka nõuannet tarvis, et mis soovitusi oleks GAZ-51 mootorile sama probleemi puhul? Kas üldse on lahendust, või ongi see nende mootorite ja kaasaegse bensiini omaduste tulemus. Sümtomid iseenesest samad, külmalt käivitub väga hästi, soojalt aga tahab gaasipedaal põhjas ketramist, enne kui käivitub.
...

Küsimuse vastus peitub teadmises, kas käimase ajal on küünlad kuivad või märjad?

Ehk kas mittekäivitumise põhjuseks on kütuse puudumine karburaatoris/tühikäigusüsteemis või vastupidi - liigne kütus värskes täites?
(28-10-2019, 11:48 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(27-10-2019, 23:59 PM)aqu77 Kirjutas: [ -> ]Vabandan et teemat segan, aga oleks ka nõuannet tarvis, et mis soovitusi oleks GAZ-51 mootorile sama probleemi puhul? Kas üldse on lahendust, või ongi see nende mootorite ja kaasaegse bensiini omaduste tulemus. Sümtomid iseenesest samad, külmalt käivitub väga hästi, soojalt aga tahab gaasipedaal põhjas ketramist, enne kui käivitub.
...

Küsimuse vastus peitub teadmises, kas käimase ajal on küünlad kuivad või märjad?


Ehk kas mittekäivitumise põhjuseks on kütuse puudumine karburaatoris/tühikäigusüsteemis või vastupidi - liigne kütus värskes täites?

Jah vot konkreetselt selline katse on küll tegemata. Eks kui järgmine kord sõitmist tuleb vaatan küünlad üle. Ja teen ka selle külmaveega kastmise katsetuse. Samas see käiamisega käivitamine on teatud aja järel peale seisma jätmist. Kui kohe peale seismajätmist käivitada, siis käivitub väga hästi ja noh kui pikema aja seisab, nii umbes kolmeveerand tundi, siis ka ok.
Mis lõhnab väga selle järgi, et karburaatoris keev kütus kondenseerub sisselasketorustiku jahedamatele osadele ja kui sobival hetkel käivitada, tõmmatakse liiga rammusat segu, mis ei sütti sädemest. Siis on küünlad märjad.

Aga võib muidugi ka muud olla.
(30-10-2019, 10:13 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Mis lõhnab väga selle järgi, et karburaatoris keev kütus kondenseerub sisselasketorustiku jahedamatele osadele ja kui sobival hetkel käivitada, tõmmatakse liiga rammusat segu, mis ei sütti sädemest. Siis on küünlad märjad.

Aga võib muidugi ka muud olla.

Seda sama ma kahtlustan ise kaa kõige rohkem ja kui on nii, siis vist ei olegi muud head lahendust, kui et kannaga gaas põhja ja varbaga starterit samaaegselt ja loota et aku ennem käima ketrab kui ta tühjaks saab. Sest vändast käima saada on suht lootusetu üritus siis Big Grin
Võtan enda teema ka kokku. Käis auto vahepeal mehaaniku juures ja oli lootust, et sai parem, aga ikka, esimese pikema sõidu vahepeatus lõppes taaskord 1,5-tunnise ootamisega, ehkki ilm oli juba jahedam. Ilmselt tuleb Lada kapriisidega leppida ja sõita ainult ühte otsa.
Lehti: 1 2