automoto.ee foorumid

Täisversioon: MAN Veel üks võimalus...
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Eelmine nädal sai siis Niinistölandist toodud üks "päevinäinud" Man, vanusepoolest üsna värke kui välimuselt räsitud, nimelt oli olnud mõnda aega tunnelis betoonipumba vedamiseks ja auto pesemisele erilist rõhku polnud keegi pannud. Et tehniliselt heas korras aga välimust tuleb kõvasti turgutada, eks soolahappaga juba ühe pesu tegin, sai betooni tunduvalt vähemaks, kui pikk tee veel minna. Mis häid betoonieemaldus vahendeid meil siin veel müüakse?

Man ise siis 12/2006a väljalase, 4.6liitrise mootoriga millest 151kw välja pigistatakse, käigukast kuuene manuaal, õhuga tagasild, lisadest diffrilukk, püsikiiruse hoidja, kliima, hüdraulika, elektrivints kastis, jne jne... 

Käisin ühe vanakooli segupumba korda tegemas ja siis avastasin eest sellise masina, seis oli üsna nutune:

[Pilt: 01122293337b921.jpg]

Üleliigne sodi kastist maha ja et tühjalt sõitu poleks, siis sai tehtud kiirelt üks ramp ja kaasa ostetud ka koormaks üks Mitsu L200 pika raamiga. 
[Pilt: 01122293391b847.jpg]
[Pilt: 01122293459eb47.jpg]

[Pilt: 01122293410d58f.jpg]

Enne sõitu vaatasin veel üle masina, enamvähem sai tuled põlema, taga ühel pool olid uued rehvid, teisel pool "mitte nii väga uued" kuid kuna sel hetkel midagi paremat alla polnud panna ja viimase laevani oli ca tund siis lõi käega ja sõitsin laeva...

[Pilt: 011222929984fd7.jpg]

[Pilt: 011222931963007.jpg]

Kodus sai kõigepealt kasti põhjast üleliigne betoon eemaldatud...

[Pilt: 01122293555ebc2.jpg]

Käisin ka eile MNTst läbi, kuna nagunii oli vaja teha reg andmete päring mis aega võtab siis kaotada polnud midagi ja välja tulin üsna pika nimekirjaga...  Et siis ääretuled puuduvad, udutulede reflektorid tuhmunud, numbrituli ei põle jne jne, siis veel ei suudetud tagumiselt silla rehvidelt kiiruse indekseid välja lugeda, allasõidu tõkke kaugus servast oli vist rohkem kui 120mm kuskilt nurgast, porikaitsmeid ei ole nõuetekohased , klaasil kulumisjäljed, mingi terav plekist serv, laius ei sobinud, ümarraadiused nõue taga ei ole täidetud jne ... Ok, enamus oli arusaadav ja ülevaatuse jaoks tuleb nagunii korda teha, juristiga muljetades pidi teine muidugi kohvi kurku tõmbama sellise asja peale, pole registritöötajal ei pädevust ega juriidilist alust... aga pohh, tegelikult tuleb ju nagunii korda teha. 

Sellega siis ka eile alustasin, kuna kaks rehvi olid taga uued siis ostsin kaks juurde, kui kobiseb et teine muster, siis on juba paragrahv näpus millega kodanik pikale lainele saata, nimelt kui kaubandusvõrgust pole võimalik enam sama marki rehvi osta siis võib kasutada ka teadupärast samas mõõdus sarnaseid rehve. Kuna mõõt on 9.5R17.5, siis ega see valik teab mis lai polegi, võtin baltyrest mingi normaalsed klotsid ja autorehvipingis sai need ka ära vahetatud kohe.... Täiesti teostatav.

[Pilt: 01122293298167f.jpg]

Lisaks ostsin terve kilekotitäie tulesid ja vilesid, õlifiltri jne. Täna toon veel uued poritiivad ka taha. 

[Pilt: 0112229297e0227.jpg]
Jäi silma kummivärk. Kõrvuti on pandud erineva ümbermõõduga kummid ja ongi kiiresti traadid välja ampsanud.

A muidu loen rõõmuga...
Soolhappega auto lähedal toimetamine on kurjast, nimelt reageerib ta vägagi hästi rauaga ja tulemuseks varsti igalt poolt jooksvad rooste nõred (Alumiinium detailidel võib samas temaga toimetada, sellele soolhape väga mingeid jälgi ei jäta.)
Suurem betooni sodi tuleks eemaldada mehaaniliselt ja siis õrnalt happelise leotusvahendida töödelda
(21-09-2019, 11:58 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]Jäi silma kummivärk. Kõrvuti on pandud erineva ümbermõõduga kummid ja ongi kiiresti traadid välja ampsanud.

A muidu loen rõõmuga...
Eks raskus jääb suurema läbimõõduga rehvi peale. Teine rehv jääb kergeks ja hakkab järgi libisema, kulutama.
(21-09-2019, 11:58 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]Jäi silma kummivärk. Kõrvuti on pandud erineva ümbermõõduga kummid ja ongi kiiresti traadid välja ampsanud.

Rehvid täiesti sama läbimõõduga ju, ühelt lihtsalt suurem osa protektorist minema lendand ja toss väljas... 

(21-09-2019, 12:12 PM)r.i.h.o Kirjutas: [ -> ]Soolhappega auto lähedal toimetamine on kurjast, nimelt reageerib ta vägagi hästi rauaga ja tulemuseks varsti igalt poolt jooksvad rooste nõred (Alumiinium detailidel võib samas temaga toimetada, sellele soolhape väga mingeid jälgi ei jäta.)
Suurem betooni sodi tuleks eemaldada mehaaniliselt ja siis õrnalt happelise leotusvahendida töödelda

Silitades ja poputades paraku betooni maha ei saa, ei lähe ju mehaaniliselt värvi pealt kraapitsaga betooni maha hõõruma ning õrna leotusvahendiga töötled seda järgmised paar aastat. Aastakümneid betooniautosid happega pestud ja pole häda midagi, pärast lased survekaga happe maha ja mingid haljad pinnad tuleb nagunii üle töödelda tulevikus. 


Aga täna tuleb taas VEOAUTORING'i kiita, nagu naksti sai sealt uued tagumised porikad koos lapatsitega, uued udutuled koos suundadega ja veel ühtkoma teist. Leidsid ka juhiuksele uue lingi ja õhufiltri, need toon esmaspäeval. Siis puudu veel kabiini nurgast tuulesuunaja ning piduriklotsid mis ise unustasin küsida, meenus alles hiljem kui koju jõudsin. 

[Pilt: 01122295675addd.jpg]
[Pilt: 011222957300e21.jpg]


Hea kui tungraud on veokal omast käest võtta  Big Grin 

[Pilt: 0112229577638da.jpg]
[Pilt: 0112229365933c3.jpg]

Pilt kabiinist ka kui esimest korda sisse vaatasin, tuleb vist kuhugi spets salongi puhastusse viia...
[Pilt: 01122293376b914.jpg]
Ikka konkreetne tööauto Big Grin Ei ole mingi valge soki kabiin ega suitsuvaba kuut Big Grin
Radikas väärib tähelepanu, tänu väiksele rattale nina madalal. Võib juba tummisema lumega kinnitused katki lükata. Olen nüüd näinud, et käbedamad vennad keevitavad miski tala pampri alla. Sai mitu aastat sellise pilliga sõidetud. Tuli uuena ja oli vist üks esimesi TGL-i Eestis. Garantii korras vahetati esimesed amordid ja mitu korda kabiini tagumine rullik. Amordid lasid esimesed rattad asfaldil tobedalt kargama vaatamata korduvale tasakaalustamisele. Sai isegi mõne tuhande pealt uued rehvid ette pandud kuid kasu ei midagi. Lõpuks esindus, suure lärmi peale, vahetas amordid välja ja see jama kadus. Muidu asjalik auto toimetab siiani meie firmas ja suuremat remonti pole tehtud. Kuid natsa madal maastiku jaoks, minu mäletamist mööda on radikat kaks korda vahetatud. Piloot peab hoolas olema.

PS. Tuli veel meelde, et juhiukse nuppude paneel kardab niiskust. See häda vist kõikidel vanematel Man-idel. Kui kuhugi firmasse kabiini puhastusse viid ja need aurutiga peale lendavad siis võivad tolle kergelt peeti keerata. Targem vist oleks see küljest ära võtta ja käsitsi puhastada.
(21-09-2019, 23:21 PM)ZIL 131 Kirjutas: [ -> ]Ikka konkreetne tööauto Big Grin Ei ole mingi valge soki kabiin ega suitsuvaba kuut Big Grin

Nutt tuleb tegelikult peale kui vaadata kuidas tehnikat "hoitakse", ei tea kas meestel omad autod ja kodud samasugusused? 
Igatahes nüüd saab ära parema elu peale, asi seegi.
(22-09-2019, 08:46 AM)YYYY Kirjutas: [ -> ]Radikas väärib tähelepanu, tänu väiksele rattale nina madalal. 

Väga õige tähelepanek, radikas oli juba maru madalal eelneval seerial millega ka andal üsna palju kokkupuuteid, mõnikord olen isegi imestanud kuidas radikas terveks jäänud on.  PM sama madalal kui sillatala ja eestpoolt ei kaitse seda midagi. Senini olen suutnud radika isegi kivide otsas tunrnides terveks jätta, ehk õnnestub ka edaspidi. Aga mingi tala sinna kaitseks lisada pole üldse mitte paha mõte. Paar pilti vanematest mannidest ka siis:

[Pilt: 011223202751e56.jpg]
[Pilt: 0112232021583a8.jpg]
[Pilt: 01122320236794d.jpg]
[Pilt: 0112232025ee9a6.jpg]
[Pilt: 01122320296bfa6.jpg]
Kabiini hüdraulika sai vahepeal käima, oli vähe kinni jäänud teine. 

[Pilt: 0112233983556d4.jpg]

Sealt alt vaatab vastu selline kena mootor

[Pilt: 011223397370e42.jpg]

Luftfilter oli tolmust üsna kinni, seegi sai uus.  Mootori õli veel vahetada, tosool sai juba uus sisse.
[Pilt: 01122339758c7e7.jpg]

Alumised udu-kaugtuled sai täiesti uued, kabiini nurkadesse ka uued ääretule ja terve hunnik uusi pirne ja sellega võib valgustite jutule joone alla tõmmata. Teha veel tagumised pidurid, uued klotsid, tallad ja tihendid ning paigaldada poritiivad-kaared.

[Pilt: 01122339718a7e3.jpg]
Õhtul sai väheke aega veoka ümber jalutatud, ukse sisemist linki paigaldades oli vaja polster maha võtta ukselt,kui see juba maas oli siis tundus hea idee survekaga suurem sodi maha lasta. Lasin törtsu mingit pesuvahendit ka enne peale, ütleme nii et ukse polstri riidest osa sai ikka märgatavalt parem. Pesuvahendiks oli mingi poolakate mootoripesu vahend, tegelikult jube hästi saab sellega mootoreid puhtaks, näed kõlbab ka muuks. 

[Pilt: 011223489744220.jpg]
[Pilt: 0112234903cb105.jpg]
[Pilt: 01122349093e3d3.jpg]


Siis ladusin tagumised pidurid kokku, puhastasin sadulad ja tegin klotsid parajaks, kuna uutel klotsidel oli pesa vähe teise koha peal. Kuna töökotta ei viitsinud minna siis kasutasin kodus olevat "alterntiiv freesi"... 

[Pilt: 011223490702c7e.jpg]
[Pilt: 0112234899ab95d.jpg]
[Pilt: 0112234893894b5.jpg]

Üks klots oli ikka suht otsas... Tegelikult kuluvad välimised klotsid kiiremini kui sisemised, seda seetõttu et sadula liugurid on vedrudega ja välimine klots on koguaeg kerge survega vastu ketast, sisemine on eemal. 

[Pilt: 01122349016d1f7.jpg]
Esimesed veod ka eestimaa pinnal tehtud:

[Pilt: 0112247815d65f1.jpg]

[Pilt: 01122478215684f.jpg]

[Pilt: 0112247825eac5c.jpg]
Vahepeal on saanud igavene hunnik tuliuusi detaile külge kruvitud, alates esiklaasist kuni salogi õhufiltrini välja. Põhimõtteliselt nüüd on ring peal, täna sai käidud ka MNT's ja eestis arvele võetud. Tahtsin küll keretüübiks sihtotsatarbeline ja kasutusala sõidukite vedu, aga tutkit, küll punniti vastu. 
Kurat masinale on taha hüdraulilised tugikäpad, kasti pealesõidurambid, 12 tonnine vints ja haagise kinnitamise konksud vist niisama naljapärast pandud...
 Et sul soomes oli madelina arvel. Noo pohhui mis ta soomes oli, seal ei pea veokaga ringi sõites kasutama meerikut, ei pea maksma raskeveokimaksu ega muid tasusid - ainult küta minna.  Siin aga näedsa on asjad teismoodi ja siin soovin seda treilerina registrisse. Väide oli et kui sul on ported siis see on madel. Noo tra, mina küll sellist nõuet pole kõige parema tahtmise korral ka kusagilt välja lugenud et treileril portesid ei tohiks olla... Kuna kell on omadega suht kriitiline juba siis lõin käega hetkel ja võtsime nii arvele nagu on, vähemalt numbrid küljes ja saab edasi tegutseda. Ega ma ei jäta jonni. Kuna 7.5t reg massil ka enam mingit pointi ei ole siis tahan ka selle saada võimalikult suureks, sest praegune 2.3tonni kandevõimet on täis naljanumber. 6tonni peaks vähemalt olema, vana manniga oli 8tonni...    Vähemalt piduritega käru mass sai igati eeskujulik, 13625kg- saan suure treila järgi võtta.  Pole paha, autorongi täismass hetkel siis 18725kg, tühimass 5100kg (???, peab ära kaaluma), reg mass 7490kg.   
Märkustes siis õhkvedrustus ja lisaseade: vints. 
Reg number 909 PSD, mitsubishi sai 622PSD... selles suhtes maru kurb et tartust enam T'ga algavaid numbreid ei saa, õnneks see PSD seeria saab kohe läbi, 90 õnnetut veel, sest kes see ikka tahab et tema auto numbrimärgil oleks pisdaa kirjutatud...  Big Grin Toungue Rolleyes 

Igatahes on nüüd eestis arvel, kuigi tegelikult mulle sobis soome number ka igati, oli laadnam sõita Big Grin
Viskasin paar päeva tagasi masina müüki ka aga kui aus olla siis mingit vajadust müüa pole, kui keegi soovib siis muidugi läbirääkimise küsimus. 
Igatahes pigem oleks huvitatud sellele multilifti paigaldamisest, on kellegil väikest multilifti pakkuda?

https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php...rhash=3e55

Mitsu kuulutus ka mis koos manniga eestisse tuli:

https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php...rhash=8ad8


[Pilt: 01122875978cd41.jpg]
Rehvide koormusindeks on 129/118 ehk 2 X 1850 = 3700 esisillal ja 4 X 1320 = 5280 kg veosillal...
Eile külastasin Veoautoringi kuhu olid saabunud varem tellitud juhtvarda ots ja reaktiivvarda otsad, kuna verivortsist kõht täis ja rahvahulgad ka mulle ei meeldi siis otseloomulikult tegelesin õhtupoolikul millegi kasulikuga, st et tegin siis veokal viimased asjad korda. Rooliots tahtis natuke kuuma saada ja reaktiivvarda nikerdasin kuidagi lehtvõrtmetega alt ära, ruumi üsna vähe seal. Nüüd jääb veel üle korra ülevaatuspunktist läbi sõita ja voila. 
Oskate ehk mind vähe suunata kust ma sellele mannile konksuga multilifti leiaks? Räägiti et lätist aga esimese hooga ei hakanud silma midagi. 

Ja veel, kuna arvatavasti see aasta enam siia teemasse sissekandeid ei tule siis oleks paras aeg tänada kõiki kes nõu ja jõuga abiks olnud, eesotsas Tartu VEOAUTORING, erilised tänud sealt Alfred'ile.   Väga kiire teenindus ja positiivne suhtumine, sinna poodi on alati hea sisse astuda. Mis seal salata, ka hinnad on väga head.  
Samuti tänud ka Tartu SKUBA'le, on sealtki saadud detaile mida mujalt ei leidnud. 

[Pilt: 0112294937acd4a.jpg]

[Pilt: 01122949316050d.jpg]

Tänud ka Veoautoringile ilusad jõulukingi eest!

[Pilt: 0112294939fdd21.jpg]
Siia ka päeviku korras sissekanne. 

Vahepeal sai käidud ülevaatusel ja sisse tempel 01.2021. Seega aasta on nüüd hooleta. Multilifti pole endiselt leidnud, korra juba piilusin kasti alla et kui vahetaks kastil pearaami välja ja teeks sellest kalluri, põltsamaa pikk kast oleks ka variant.  Aga hetkel sooviks ikka multilifti. Samas masin on ka endiselt müügis, suurt otstarvet mul sellele hetkel ei ole, saab suurematega masinatega ka hakkama. 

Aga teisalt, nüüd kui vito värvimises oli tekkis selline olukord et kõik masinad olid sõidus ja ise kolm päeva sõitsin Manniga ringi, viisin tütre kooli, käisin poodides, postkontoris, linnas ja üldiselt kolme päevaga pea 1000km majandussõite... Kui veel automaatkast ka oleks siis annaks 10punkti. Isegi autopesulasse mahub sisse kui natuke nikerdada. Big Grin   Teekasutus tasu olen hetkel päeva kaupa maksnud, iga päev ei kasuta ja vahest seisab mitu nädalat. Pole vist mõtet sellisel masinal aasta kaupa seda maksta kui teenust ei osuta ja igapäevaselt ei sõida. 
Püsikiirushoidja ja muud lisad töötavad eeskujulikult, raadio tuleb välja vahetada sest see MAN orginaal on mingi igavene häda. 


[Pilt: 01123063757e47d.jpg]
[Pilt: 01123063671a6c4.jpg]
[Pilt: 011230638328f74.jpg]
Enidselt kaks võimalus, kas kalluriks või müügiks, eks näha kumb enne juhtub. 

MAN AUTO24.EE müügikuulutus
Sinult ostes on kvaliteedigarantii ilmselgelt olemas. Paraku on mõistjate pink lühike.
Vene ostjad võid numbrimärgi pärast kohe välistada  Big Grin

Ühest asjast ma ei saa aru... Kuulutuses väidad, et täismassi saab 11t peale. Mnt päring näitab täis- ja registrimassiks tavalise Gaz-53-e massi 7490kg. Mina näengi praegu selle auto suurimaks puuduseks niivõrd pisikest täismassi/kandevõimet. Kui ma oma kohalikku arki läheks sellise jutuga, et lisage täismassi 3,5t, siis nad seal surevad vist naeru kätte ära. Neil ju seal on tühistemategi muudatuste peale alati vastus konkreetne "EI!". 
Käigukasti mehhaaniline väljavõte võiks olemas olla ja teljevahe võiks ka mingi 70-90cm lühem olla, siis paneks isegi ostu üle mõtlema.
(05-02-2020, 08:35 AM)Romka Kirjutas: [ -> ]Vene ostjad võid numbrimärgi pärast kohe välistada  Big Grin

Ühest asjast ma ei saa aru... Kuulutuses väidad, et täismassi saab 11t peale. Mnt päring näitab täis- ja registrimassiks tavalise Gaz-53-e massi 7490kg. Mina näengi praegu selle auto suurimaks puuduseks niivõrd pisikest täismassi/kandevõimet. Kui ma oma kohalikku arki läheks sellise jutuga, et lisage täismassi 3,5t, siis nad seal surevad vist naeru kätte ära. Neil ju seal on tühistemategi muudatuste peale alati vastus konkreetne "EI!". 
Käigukasti mehhaaniline väljavõte võiks olemas olla ja teljevahe võiks ka mingi 70-90cm lühem olla, siis paneks isegi ostu üle mõtlema.


Tegin esindusse päringu ja sel mudelil on võimalik max reg mass viia natuke alla 11 tonni.  

Mida selle mehaanilise väljavõttega peale hakata ei oska küll arvata, kartult võtma?  Käigukastil on hüdrupumba väljavõte sellel, ühel vanemal oli mul tõesti ka kardaan liivapuisturi jaoks aga noo need ajad on möödas kui kõiki seadmeid toru ringi ajama pidi. 
Teljevahe kohta ei oska midagi lisada, võiks veel pikem olla.  Esirattad keeravad põhimõtteliselt risti ja manööverdamisega probleeme nagu pole, linnas pargin auto kohtadele samas kui teine inimene ei suuda sinna oma golfigi sisse manööverdada...  Big Grin

Kandevõime pole nii väike midagi, üle nelja tonni sest tühimass on 3 koma kopikatega, mitte 5 nagu passil väidetakse. 
Muud nagu ei oskagi kosta rohkem
Lehti: 1 2