automoto.ee foorumid

Täisversioon: kroomimise eeltöö
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
palun abi natuke kroomimise eeltöö teemal.
kas enne vasetamisse saatmist tuleb detail juba poleerida? või kui vase kiht peal alles siis poleer?
Vask on pahtli eest. Kroom on värv sellel pahtlil. Nii lihtne ongi.
(22-09-2019, 22:20 PM)Koobas Kirjutas: [ -> ]palun abi natuke kroomimise eeltöö teemal.
kas enne vasetamisse saatmist tuleb detail juba poleerida? või kui vase kiht peal alles siis poleer?
Kaks levinumat viga enne detailide kroomimisse saamist on: 
1. detaili remontimine - keevitades kroomitud detaili moodustub keevituskohta tundmatu koostisega sulam, mille kordategemiseks tuleb mõnikord vastav koht välja lõigata ja uuesti teha. 
2. Kroomi eeltöö algab kroomi keemilisest eemaldamisest. Hape söövitab vana kroomi maha, kuid paratamatult võtab kaasa ka selle all olevat rauda, pronksi vm. Seejuures pehmemaid metalle sööb hape kiiremini. Mehaaniliselt kroomi eemaldades muutub detaili pind laineliseks, kuna mitte keegi ei suuda võtta maha täpselt ühesugust kihti käsitsi. Eriti arvestades, et materjalide tugevus on erinev ning ka ühtlaselt liivapaberiga nühkides kulutab see rauda rohkem kui kroomitud kohta. Lainete väljasaamine on hiljem mõnikord isegi võimatu ja läikiva kroomi all paistab iga ebatasasus kohe silma. 

Kui lõpuks on soov saada sile ja laineteta pind mõistliku hinna eest, siis tuleb ikka lasta spetsialistil ka eeltöö teha. Me ju ei puuri oma hambaauke ise lahti enne arsti juurde minekut, et seal ainult plomm panna. 

Kui detail ei vaja remonti, siis tuleb see saata kroomimisse nii nagu ta on. Kui vajab remonti, siis tuleb otsustada, kas seda saab usaldada kroomijale. Kui ei, siis tuleb lasta esmalt vana kate maha võtta, seejärel ajada ise detail vajalikku kujusse ja saata siis lõppviimistlusse. Ise poleerimine on enesepettus. 

Kroomimine ei ole iseenesest kallis, minu arusaamise järgi on põhiline raharöövel detaili ettevalmistamise käsitöö - korduv lihvimine pärast vasega katmist. Seetõttu ei ole "ülimasslevinud" detailide kroomimine üldse mõistlik, vaid tuleb leida väga hea toorik või teha päris uus. 

Indrek
ise ei ole kroomimisega kokku puutunud, aga kõrvalt näinud selle protsesse valu ja vaeva