automoto.ee foorumid

Täisversioon: IŽ Jupiter 2 uuele elule
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Miks just roostevaba, kui on olemas ka mitte roostevabast terasest tig vardaid?
roostevabaga võrreldes ei maksa need peaaegu midagi.
(20-05-2020, 22:38 PM)praud Kirjutas: [ -> ]Oskab keegi öelda, kas TIG keevituse ja roostevaba elektroodiga tehtud keevis mustale metallile sobib kroomimise aluspinnaks? Või siis lausa roostevaba plekist paik musta metalli sees? Võibolla üle mõeldud, aga oleks hea seda teada. Ehk on kellelgi kogemust? Ühel summutil on auklik ala sees ja plaanis on see välja lõigata ning asendada. Endale meeldib TIG-ga selliseid lappe parandada, kuna saab väga puhas lõpptulemus.
See roostevaba sobivuse küsimus käib hoopis vasetamise kohta, kuna viimane on kroomimise vaheetapp. Aga sellele peaks oskama vastata tõenäoliselt iga vasetamise (ja kroomimisega) tegelev ettevõte.

Nanomõõtmetesse minnes võib olla vasekihi struktuuris küll erinevusi vastavalt terase suuremale süsiniku sisaldusele roostevaba korral. Samas peaks vasekiht olema niivõrd paks, et need pinnalähedased erinevused ei tohiks teoreeriliselt midagi mõjutada.
(21-05-2020, 21:45 PM)isandpauk Kirjutas: [ -> ]Miks just roostevaba, kui on olemas ka mitte roostevabast terasest tig vardaid?
roostevabaga võrreldes ei maksa need peaaegu midagi.

Seda seetõttu, et mul roostevaba materjal ja elektroodid on lihtsalt käepärast võtta.

(22-05-2020, 09:15 AM)mossepower Kirjutas: [ -> ]
(20-05-2020, 22:38 PM)praud Kirjutas: [ -> ]Oskab keegi öelda, kas TIG keevituse ja roostevaba elektroodiga tehtud keevis mustale metallile sobib kroomimise aluspinnaks? Või siis lausa roostevaba plekist paik musta metalli sees? Võibolla üle mõeldud, aga oleks hea seda teada. Ehk on kellelgi kogemust? Ühel summutil on auklik ala sees ja plaanis on see välja lõigata ning asendada. Endale meeldib TIG-ga selliseid lappe parandada, kuna saab väga puhas lõpptulemus.
See roostevaba sobivuse küsimus käib hoopis vasetamise kohta, kuna viimane on kroomimise vaheetapp. Aga sellele peaks oskama vastata tõenäoliselt iga vasetamise (ja kroomimisega) tegelev ettevõte.

Nanomõõtmetesse minnes võib olla vasekihi struktuuris küll erinevusi vastavalt terase suuremale süsiniku sisaldusele roostevaba korral. Samas peaks vasekiht olema niivõrd paks, et need pinnalähedased erinevused ei tohiks teoreeriliselt midagi mõjutada.

No eks ma tean jah, et vasetamine käib alla, aga vaatamata sellele on kroomimine ikka oma vaheetappidega kroomimine. Küsimus oligi puht hüpoteetiline ja suunatud siia, et ehk on kellelgi kogemust. Loomulikult ei pea niimoodi tegema, aga kui mõte juba pähe tuli, siis on ju huvitav teada. Iseenesest arvan, et pole probleemi.
(20-05-2020, 22:38 PM)praud Kirjutas: [ -> ]Oskab keegi öelda, kas TIG keevituse ja roostevaba elektroodiga tehtud keevis mustale metallile sobib kroomimise aluspinnaks? Või siis lausa roostevaba plekist paik musta metalli sees? 

Mina ei oska! Moodsad ajad, moodsad kombed, "kroomitakse" ju lausa plastmassdetaile, kuigi see pole muidugi "tavaline" elektrokeemiline protsess. Aga kas lihtviisil roostevaba terast õldse galvaaniliselt (normaalselt) vasetada, kroomida vm metallikihiga katta saab? Mina küll pole kuulnud, et seda tehakse, muidugi see ei tähenda, et ei saa ja ei tehta. Tuleks kusagilt tegijalt küsida, kas Narvast Brokilt või Vasarast. Või paneb keegi pea pakule ning jood lahjat mürki ning kinnitab, et nii saama küll?
Täna sai see lugu suuremas plaanis oma õnneliku lõpu. Kroomdetailide ettevalmistamise ja katmisega läks aega, aga valmis ning kohale nad said ja täna võttis kadunuke pidulikult jalaga lüües kargu alla. Sõita pole veel saanud kuna ilm keeras ära ja no ei raatsinud pori sisse tollega minna esimest sõitu tegema. Eks seda jõuab ka. Mõned pisiasjad on veel lihvida, aga need ei tasu märkimist. Võibolla ainult seda mainin, et plaanin teha vormi ning selle abil logari tagumise porilaua alla, et sealt ette poole mootori vahele mingit jama ei pilluks.

[attachment=83344]
[attachment=83345]
[attachment=83346]
[attachment=83347]
[attachment=83348]
[attachment=83349]
Väga ilus!
Kas kolmerattaliseks ei plaani teha?
Ma üldiselt suhtun ilusamaks-kui-vabrikust-taastamistesse halvasti, kuid see aparaat on küll väga maitsekalt tehtud.
Siin ka üks liikuvate piltide kogum päris esimestest taktidest: video
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9