automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jawa 353 / 1955 silinder kinni!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Tervitus.

Tegelen isendiga Jawa 353 1955a poolrummu.
Ootaks ideid, kuidas saada lahti silinder, seal sees kolb ka kinni. Väga ei taha teist taguda, mõistuse piires taotud küll.
Sidurikaane all oli õli sees, sidur töötab, käigud töötavad. Ei taha väga uskuda, et vända laagrid kinni on.
Jumal teab, kaua nüüd masin seisnud on. Rõngad tuleb uued leida igaljuhul aga teised osad tahaks võimalikult palju päästa!
Olen leotanud WD40 ja Dot-ga. Olen ka silindrit ülevalt poolt kuumutanud. Silindri leegotoru avadest tilgub vaikselt läbi leotusained.

Parimat!
Mida DOT tähendab antud kontekstis?
WD40 pole rooste-eemaldi, lihtsalt benaga vedeldatud õli. Leotuseks ikka midagi sellist, kus penetrating oil ja MoS2 peale on kirjutet. Sooja ka mõõdukalt ja kannatust. Haamer las olla esialgu laua peal rahulikult.
Dot on pidurivedelik.
(29-05-2020, 01:36 AM)ivor Kirjutas: [ -> ]Jumal teab, kaua nüüd masin seisnud on. Rõngad tuleb uued leida igaljuhul aga teised osad tahaks võimalikult palju päästa!

Tere, tere!

Seal ei ole midagi päästa, kui kolb silindris kinni on. Kuumutada pole seal ka minu arvates midagi. Kui silindri kinnituspoldid lahti teha, siis saaks vast vaadata, kas vänt on kinni või lahti või on kolb kinni või on mõlemad sõlmed kinni. Mul on 40 aastat vana teise remondi kolb, ilma rõngasteta.
(29-05-2020, 02:04 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]...
WD40 pole rooste-eemaldi, lihtsalt benaga vedeldatud õli. Leotuseks ikka midagi sellist, kus penetrating oil ja MoS2 peale on kirjutet. ...
ma rohkem petroleumi usku, see krt ronib igale poole ja leotab pikapeale lahti, need penetrating oilid on tegelikult ka õlilisandiga petrooleumid ... panime mootori petrooleumi vanni ja ligi pool aastat seisi seal, lahti tuli. Kas ka kasutada kõlbas, ei mäleta enam.
Petrooleumi ja denatureeritud piirituse segu nädalaks sisse ja siis kolb alla, üles ei tule see niikuinii. Järgmine variant on kolb sees ära lõhkuda. Milline see sisevaade on silindrisse?
(29-05-2020, 02:04 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]Mida DOT tähendab antud kontekstis?
WD40 pole rooste-eemaldi, lihtsalt benaga vedeldatud õli. Leotuseks ikka midagi sellist, kus penetrating oil ja MoS2 peale on kirjutet. Sooja ka mõõdukalt ja kannatust. Haamer las olla esialgu laua peal rahulikult.

Tere


Marko, kas see sobib?

Kui võtsin maha silindripea, siis tegelikult silinder ise ülevaltpoolt ei olnudki nii tugevalt roostes.
Tänan vastuste eest!
See on nn kuivmääre, leotuseks kardetavasti ei sobi.
(29-05-2020, 12:44 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]See on nn kuivmääre, leotuseks kardetavasti ei sobi.

Selge!
Kas silinder ise karteri küljest tuleb lahti? Selle järgi on mingil määral võimalik hinnata laagrite seisukorda (nagu Kasski vihjas).
(29-05-2020, 12:54 PM)stretch Kirjutas: [ -> ]Kas silinder ise karteri küljest tuleb lahti? Selle järgi on mingil määral võimalik hinnata laagrite seisukorda (nagu Kasski vihjas).
Kolb kinni ja silinder ka ei liigu ülesse poole karteri küljest! Mõtlesin tikkpoldid välja keerata siis saab ka koputada paremale ja vasemale poole! Huvitav, kui kuumaks ajada ja siis visata külma peale, on väga halb mõte?
Tikkpoldid oleks kasulik välja keerata küll. Mina termošokki ei katsetaks, pigem prooviks karteri pooleks tõmmata. 250-sel silindri pealolek seda ei takista, lahti tuleb see asi suure tõenäosusega võtta niikuinii..
sobiv anum ja terve mootor likku panna.
Kui silinder on seest ilus ja kolb ei liigu siis tekkib kahtlus, et selle pärast see masin seisma jäigi, sõrme stopper jooksis aknasse ja kiilus kinni.

Kolb on suht alumises asendis, kui nûüd hoolikalt, ilma ribisid lõhkumata silindrit ülesse tõsta siis peaks aru saama kas väntvõll liigub.

Mootori lahtivõtmine ilma silindri eemaldamata tundub ka väärt mõte.
Keerad silindri tikkpoldid välja ja peaks saama silindri koos vända ja kolviga kätte.

Kui raha palju siis võiks peale panna uue silindri, vända ja kolvi,  silinder on ka jawa.ee's müügil, soolase hinnaga ja veidi uuema mudeli oma.

Võiks ka proovida sellist trikki et teed sobiva plaadi mis kinnitub silindri tikkpoltidesse ning keskel on veidi jämedam polt, mille keeramisel saab kolbi alla suruda.
Kolvi ja poldi vahele paneks san.tehnikas levinud messing liitmike, vajalikus koguses, et kolbi ei rikuks rohkem.
tõnn Kirjutas:...silinder on ka jawa.ee's müügil, soolase hinnaga ja veidi uuema mudeli oma.

See veidi uuem mudel on 559 ja selle silinder kahjuks ei istu teemaksolevale mootorile.
(29-05-2020, 15:58 PM)stretch Kirjutas: [ -> ]
tõnn Kirjutas:...silinder on ka jawa.ee's müügil, soolase hinnaga ja veidi uuema mudeli oma.

See veidi uuem mudel on 559 ja selle silinder kahjuks ei istu teemaksolevale mootorile.
Võtsin mootori maha.
Läheb likku mõneks ajaks ja siis hakkan lahti võtma.
Mootor sai lahti võetud 6-7 tundi tööd. Nagu öeldakse, väljast ilus aga sisse ei näe. Seest oli üsna kole. Kolb silindris kinni, keps altpoolt kinni täielikult ja vändalaagritest ma parem ei räägigi. Algul oli asi täitsa okei, aga kui jõudsin eelviimase poldi lahti keeramiseni, siis muidugi pool pead murdus ära. Aga pika pusimise peale silindri vahelt sain poldi kätte. Silinder pms prügimäekaup, kas nüüd ise tekitasin selle mõra sinna või oli ennem seda ei oska öelda. Käimakast koos kahvliga päris heas seisukorras. Sidurikettad täiesti kinni omavahel.

Panen mõned pildid ka.
Nii oleks võinud kohe toimida. Aga muidugi, võib ka küsida nn targemate käest, nende juttu muidugi ei tasu uskuda ja loota tuleb ikka paremat, mitte seda, mis postituses nr 4 sai kirjutatud. Aga protsess läheb edasi, tsikkel on soliidne, kõige raskem ongi alustamine, kui on teada, mis on järgmine samm ja kuidas edasi, siis on juba psühholoogiliselt lihtsam, tehniliselt - kuidas kunagi. Anna minna ja edu Sulle selle masinaga!
Mulle tundub, et silindril on võimalik hülssi vahetada.
Niiet ära minema viska.

Teinekord võid leida silindri, mis on igati ok, kuid katkiste ribidega.
Või tehakse uus hülss täiesti nullist.

Parandage kui ma eksin.
(31-05-2020, 00:52 AM)tõnn Kirjutas: [ -> ]Mulle tundub, et silindril on võimalik hülssi vahetada.
Niiet ära minema viska.

Teinekord võid leida silindri, mis on igati ok, kuid katkiste ribidega.
Või tehakse uus hülss täiesti nullist.

Parandage kui ma eksin.

Kõike on võimalik teha, aga kas on vaja? Eriti mõistatuslik on hüpotees, et "tehakse uus hülss täiesti nullist! (või peaks olema - mullist?) Ma saaks aru, kui jutt oleks uue silindri tegemisest, seda tõesti praktiseeritakse, ma ei julge arvata, kas ka Jawa teemal.
Ja ei teagi, kas ja mida parandada, vb mõned puuduvad komad ja kokku-lahku kirjutamine? Pole ka ise mingi filoloog ja asjatundja... Hülssida iseenesest ilmselt saaks, aga kas on vaja ja kas on mõtet? See nõuab ka uue, mittestandartse kolvi valmistamist, tasuta seda ilmselt keegi tegema ei hakka, mina iseenesest võiks teha ka tasuta, aga ei oska.  Sad Ei ole ma ka mingi Jawa asjatundaja, (kuigi minu teine ja ühtlasi viimane sõitev mootorratas oli Jawa 559) et teaksin, kuidas on maailmaturul (tšehhi turul) lood Jawa 353 silindrite saadavusega. Aga tundub, et lihtsam oleks ikkagi soetada mingi pruugitud silinder, lasta töödelda mingisse remontmõõtu, osta minult kalli raha eest teise remondi kolb ja edendada ja elavdada sellega kogu eesti vanamootorratta alast tegevust! (kolvi eest saadud raha läheks heategevaks otstarbeks nagu Katuse Karlsonil oli tavaks, selle vahega, et saadud raha eest ei ostetaks lihapalle ega moosisaiu, vaid kodumaist rootsi õlut ning Eestis joodavat  hispaania pakiveini! (muidugi kontrollitakse enne konsumeerimist ka triipkoode!)
Lehti: 1 2 3