automoto.ee foorumid

Täisversioon: Hambafreespingi reanimeerimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Selleks, et kõik ausalt ära rääkida, pean alustama sellest et oli tarviline üks hammsratas. Treisin ja stoosisin
tooriku valmis ja viisin hambalõikusesse. Ja nii kolm korda. Süütenöör sai otsa ja kuulid-rullid segamini. Fusk raisk....
Sai soetatud suures hädas lõpuks oma pink ja täna tegin talle survepesu ja liigutasin ta töökotta.
Nüüd on isiklik võimekus teha rattaid kuni M4 ja kuni 200mm läbimõõdus. Vaja ainult natuke komplekteerida erinevate
vidinatega. Õnneks oli  umbes 85 protsenti vahetushammasratastest olemas, poleks neid olnud poleks ka ostnud.
Enne pesu

[attachment=83582] [attachment=83583]

Pärast pesu

[attachment=83578] [attachment=83579] [attachment=83580] [attachment=83581]
Väga huvitav teema / aparaat!

Kes ja kus selliseid masinaid kasutas ning mis nendega täpselt teha annab? Kas terve käigukasti sisu? Diferentsiaali oma kooniliste satelliitidega?
Kes saab olema antud pingi toodangu sihtgrupp? Tööstused? Vanatehnikahuvilised? Mootorisportlased?

Vabandan, kui küsimused on diletandi omad, aga loodan, et ma pole ainuke, kes ei kujuta isegi ette, mida, kuidas ja kellele sellise masinaga toota saab Smile
Selle pingiga saab lõigata silindrilisi sirge hambaga ja kaldhambaga rattaid, samuti ketirattaid.
Ka tigurattaid, aga tiguratta jaoks peab olema spetsiifiline frees mis vastab konkreetse teo profiilile.
Saab freesida ka nuutvõlle.
Iseenesest on tegu poolautomaadiga aga saab ka käsireziimis lõigata. Poolautomaatne tsükkel oleks järgmine
Tsükli käivitamisel tigufrees käivitub, toorik läheneb etteantud kaugusele, freesitakse hambad,
toorik sõidab eemale, frees liigub algasendisse ja seiskub. Tsükli lõpp.
Saab teha ka kahese tsükliga kus alguses toimub jämefreesimine ja siis puhasfreesimine.
Jämedalt puhtale üleminek toimub operaatori vahendusel.
Võimalik on pärifreesimine ja vastufreesimine. Saab kasutada paremakäelisi ja vasakukäelisi tigufreese.
Vasakukäelised freesid on eksootika.
Tegelikult on hambafreesimine selline hea ajugümnastika, pingi jagamisrataste arvutus käib murdarvudes.

Olid analoogsed pingid igas enesest lugupidavas vähegi profiilses ettevõttes.
See konkreetne masin on pärit Baltijetsist.
Sihtgrupp on jah tööstused, vanatehnikahuvilised, motosportlased, põllumehed....
Diferentsiaalid on hoopis teine teema, ühisnimetaja on hammasratas
Kunagi ammustel aegadel oli midagi sarnast ka TTÜs, seal sai laboris hammakaid tehtud. 

Käigukasti hammakate arvutused oli põhilised ning sellele järgnes juba toorikust hammakate närimine, kus esimesel ringil tundus kõik OK olevat aga järgmisel ringil kadusid kõik juba esimesel ringil tekkinud  hambad ära.... Big Grin
Jajah, seda on ka omal ette tulnud. Need on need naljahambaga rattad.
Jummal tänatud,et sul see nüüd olemas on,vormelile ka kindlasti vaja hammaka nn siile jne.
Vahetusrataste hunnik on selline, olema peab 52tk, on 46, milledest osad on esindatud 2 või 3 kaupa

[attachment=83597]

Freesi kiirustekasti valitsad olid natuke lääbakil ja lüitus selline imeik. sai lahti võetud.
CCCP-i stankopromi kvaliteet oma hiilguses....bljä.

[attachment=83598] [attachment=83599] [attachment=83600] [attachment=83601]

Noh, pole viga, teeme uued valitsad.

Hammasrataste ja ketirataste lõikeinstrument.

[attachment=83602]
As TroSS Kirjutas:Kunagi ammustel aegadel oli midagi sarnast ka TTÜs, seal sai laboris hammakaid tehtud. 
Käigukasti hammakate arvutused oli põhilised ning sellele järgnes juba toorikust hammakate närimine, kus esimesel ringil tundus kõik OK olevat aga järgmisel ringil kadusid kõik juba esimesel ringil tekkinud  hambad ära.... Big Grin
TTÜ laboris oli legendaarne kutt, kes suutis misiganes hammasratta valmis teha ning oma oskusi ka meiesugustele edasi anda. Käidi tal külas nii auto- kui motomeeste poolt. Nime enam kahjuks ei mäleta aga hammaka saime meiegi laboris valmis. Ninapidi saime juures olla nii hambafrees- kui tõukepingil. Head ajad mida meenutada! Rolleyes
Ka Tihemetsas üks analoogne toimetab.
Olen nüüd paar päeva usinalt kultuurakihti rookinud.
Lõikevedeliku kambritest ca 30liitrit laastu ja hüdraulikakambrite põhjast ca 2 cm kihi mingit haisvat muda.
Siis diisliga pesu ja aviobenaga lõplik lakkumine. Sai hea.

[attachment=83715] [attachment=83716] [attachment=83717]

Aga trikki ka.
Hüdraulikaõli taseme silm on 17,5cm, lõikevedeliku taseme silm on 21,5cm. Neid eraldav vahesein on tasemel 17,5cm läbi puuritud
12,7 puuriga. Seega ei ole võimalik lõikevedelikku taset silmani saada, voolab august hüdraulika poole üle ja sealt põrandale
Kuradi tyrblid. Panin punni ette.

[attachment=83718] [attachment=83719] [attachment=83720]

Lõikevedeliku silma taga oli mingi ollus pesa teinud, samasugust ollust oli ka hüdraulika jämefilter täis.

[attachment=83721] [attachment=83722] [attachment=83723] [attachment=83724]
(01-10-2020, 19:54 PM)M.R. Kirjutas: [ -> ]Olen nüüd paar päeva usinalt kultuurakihti rookinud.
...
Hüdraulikaõli taseme silm on 17,5cm, lõikevedeliku taseme silm on 21,5cm. Neid eraldav vahesein on tasemel 17,5cm läbi puuritud
12,7 puuriga. Seega ei ole võimalik lõikevedelikku taset silmani saada, voolab august hüdraulika poole üle ja sealt põrandale
Kuradi tyrblid. Panin punni ette.

Mis säärase ratsi mõte võis olla?

Peale "rusj, daleko ne jedesh!".

Maru huvitav on kõrvalt vaadata.
V6sa, no kes seda teab mis ärajoonud tiblunni peas toimus.
Äkki oli просто месть проклятым фашистам и чухонцам. Бля.
Pingi pass ja lõiked seda ava ei käsitle. Võibolla Estonia vol.2?
Oli eile ka aega pingi detailidega tegeleda.

Korgist tihendite lõikus


[attachment=83760]



Sain peaaegu ka lülitusvändad valmis, jäi  lukuklotsi pesa freesida ja tihviavad puurida. Mõõtude täpsustamisel tuli järgmine probleem ette.
Nimelt on need detailid väga individuaalsed ja midagi eraldi seal vahetada ei saa. Ainult komplektis. Pole viga, seadmed on olemas, teeme siis komplektis.
Ja sai ka selgeks milleks on ühes detailis keermetatud ava, millele ma ei suutnud seletust või otstarvet esmapilgul leida. Aga sellest edaspidi.
Sabaraadiuse treimine.



[attachment=83746] [attachment=83747] [attachment=83748] [attachment=83749] [attachment=83750] [attachment=83751] [attachment=83752] [attachment=83753]



Kallete freesimine, käepideme ava puurimine ja keermetamine



[attachment=83754] [attachment=83755] [attachment=83756] [attachment=83757] [attachment=83758] [attachment=83759]
Mis hea alumiinium see selline on, mis malmi asendab? 7075 T6?
Materjaliks on Alumec
Kui see pink korda saab tehtud, siis mida sellega teha on võimalik? 
Kas näiteks tagasilla diferentsisali suure ülekande hammasratta saab välja lõigata?
(04-10-2020, 10:32 AM)robi Kirjutas: [ -> ] mida sellega 

Vaata 3. postitust!
(04-10-2020, 11:57 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]
(04-10-2020, 10:32 AM)robi Kirjutas: [ -> ] mida sellega 

Vaata 3. postitust!

Vaatasin ja lugesin aga ma ei tea kas tiguratas tähenab seda või mitte. Selle pärast küsising.
Loe 3. postituse viimast rida. Koonusrattaid ei saa teha.
Täna oli aega tegeleda freesi kiirustekasti valitsatega, Sai nad tühjaks freesitud. Erinevad proovid näitavad, et asi on hullem kui
alguses paistis. Nimelt on kiirustekasti lülitusvõlli telg väga mööda valitsa korpuse teljest. Kuna seal vahel on üks jäik pulk siis
on igasugune kiivsus liiast. Ehk siis kui poldid on kinni keeratud ei ole võimalik kiiruseid vahetada, poob nii kõvasti kinni.
Pildil on läbi pingi korpuse olev varras diameetriga 12mm, ava kiirustekastis 15mm
Lahendus leitud, saabub tuleva neljapäev.

[attachment=83825] [attachment=83826] [attachment=83827] [attachment=83828]
Lehti: 1 2 3