automoto.ee foorumid

Täisversioon: Luksusauto projekt
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kuna hetkel on minu planeerimisosakond tühikäigul, st kõik projektid seisavad töö, mitte ideede nappuse taga, siis mõtlesin et kunagi pole liiga vara foorumis kõvatama hakata Smile

Ühesõnaga, kuna naftavarud on otsakorral ja tulevikus me sõidame kõik elektrimotorolleritega, siis tuli mõte võtta üks suur ja mugav auto ja teha sellest hi-teci ning mugavusvarustuse lisamisega \"maanteekindlus\".
Keskse kontrollerina toimiks tavaline PC, mis ilmselt ei ole kõige töökindlam lahendus, aga see-eest võrdlemisi odav ja väga mõnusalt programmeeritav-liidestatav ükskõik-mida-tegema. Peamistest funktsioonidest võiks olla kõigi elektriliste mugavusvidinate tsentraliseeritud juhtimine, mis võimaldaks teha kombosid stiilis kui paned klaasipuhastajad tööle läheb katuseluuk kinni, kui teed pagasiluugi lahti ei saa autot käivitada, konditsioneeri-kütte juhtimine jne. Pluss veel muidugi igasugu lihtsad asjad, helisüsteem, gps jne.
Samas ainult arvuti pardale võtmisega veel luksusautot ei tee, väga oluline on ka näiteks juhtimise mugavus (automaatkast, konditsioneer, võimendid), üldine töökindlus, vedrustus jne. Ehk siis algmaterjal peaks ka tasemel olema.
Hetkel on tehtud niipalju, et kui vooluallika korralikult tööle saab (nõuab teadmisi upsi siseehitusest mida mul veel pole, probleemiga tegeletakse), siis hakkab opel mp3sid mängima ja võibolla ka midagi muud lahedat tegema. Peaks oma kehva vedrustuse ja vibreeriva diisliga piisavalt nõudlik testikeskkond olema, mis puudutab PC vastupidavust autokasutuses.
Miks ma selle teema tegin? Peamiselt selle pärast et leida sobivat toorikut. Minu kogemused suurte autodega piirduvad esimese ja kolmanda põlve Ford Scorpioga, 1gen sedaan on minu arvates väga õnnestunud disainiga, ruumi on palju, Chia varustustaseme juures on igasugu elektrividinaid oma aja kohta piisavalt, juhtida on ülimugav, hind on mõistlik jne. Muidugi mersu S-klassi vastu ei saa aga noh, selle hind on ka vastav Smile Aga näiteks vana Opel Omega tundub ka täiesti sobiv, äkki ka VW Passat? Mingi 80ndate ameeriklane oleks vist ka lahe, aga nende disain ja üldine konseptsioon on natuke mööda, sellise auto puhul on euroopas 80ndate teisel poolel valitsenud ettevaatlik futu-ihalus, kiilukuju, kandilised laternad, pea olematu kroom jne minuarust väga teemasse.
Aga kindlasti on keegi veel umbes sarnaseid mõtteid mõelnud, niiet laske aga ideedel voolata. Igasugu edevaid tuuningkärusid ehitatakse küll, aga pole nagu silma jäänud, et keegi kuskil hobikorras tavaautost LUKSUSAUTOT ehitaks Wink
Äkki Citroen XM! Nahk sisud, enamus lisasid juba olemas ja Nuccio Bertone disain. Pealegi pole väga kallis, sest inimesed kardavad osta keerukuse pärast. Neid peaks olema ka kasutatud autode poodides saadaval paarikümne tuhande eest.
Või hoopis Volvo 780 kahe ukseline, mida peaks Ameerikast ja Lääne Euroopast veel leidma, mitte eriti kallilt. Eestis on vist ainult mõned. Samuti Bertone tehases tehtud.
Vana Audi 100 on kah piisavalt suur ja ruumikas Big Grin

Aga miks mitte võtta toorikuks Volga?
plekid volgalt ( soovitavalt gaz 21 ...mida suurendada ..laiendada ...ja pikendada Big Grin )....tehnika ntx mõnelt muult autolt.....ford scorpio .....opel senator/omega Smile
Ja kõik toruraamile Big Grin ..........no ,et asi oleks eriti õnneliku lõpuga siis myya see väga väikse raha eest mulle Toungue


wax Kirjutas:Aga miks mitte võtta toorikuks Volga?
Ted Kirjutas:Ühesõnaga, kuna naftavarud on otsakorral ja tulevikus me sõidame kõik elektrimotorolleritega

Jutud naftavarude lõppemisest on natuke liialdatud. Praeguste hinnangute järgi jätkub naftat ja muid maavarasid, millest mootorikütust saada, veel vähemalt sajaks aastaks. Loomulikult tõuseb kütuse hind tasapisi ja tulevikus sõidame tõesti rolleritega, aga bensiini (või diisel-) rolleritega.
Aga luksusprojekti aluseks võiks minu arust olla ka natuke vanem sõiduk, näiteks Ford Granada.
Volga on liiga vana auto, ehk liiga pikk tee käia. Ma arvan hetkel on liiga vara customit ihaleda, tuleb lihtsamate asjade peal harjutada, see on rohkem selline hallide habemetega kogenud meeste rida Smile
Aga XM on originaalis juba ka päris lahe auto, eriti disain, selle võiks niisama ka korda teha ja ringi sõita. Kui neid tõesti nii odavalt saab, siis...
XM on küll ehk odav osta, aga kallis korda teha, eriti hüdraulikat. Sõidumugavust kiidavad küll kõik, kes Ciroeniga liigelnud.
Aga kes tahab Bertone disaini, võib seda saada palju odavamalt. Ostke Škoda Favorit. Luksusautoks küll ei sobi...
ZIL157 LUKSUSAUTOKS, omal oli kunagi peas selline mõte et teha millitaar sõiduks luxautoks , kas kraz255 või zil157, seal peaks olema sees \"diivan\", mis on keaetud valge nahaga nagu ka ülejaäänud kabiin, peaks olema cd-player sees, kliima seade, roolivõimengi kindlasti siis on linnas parem sõita ja manööverdada, praegu rohkem ei oska midagi pakkuda rohkem.
smolin Kirjutas:XM on küll ehk odav osta, aga kallis korda teha, eriti hüdraulikat.
Kas kõigile on kallis või ainult nendele kes ise käsi määrida ei taha?
Ted Kirjutas:Keskse kontrollerina toimiks tavaline PC, mis ilmselt ei ole kõige töökindlam lahendus, aga see-eest võrdlemisi odav ja väga mõnusalt programmeeritav-liidestatav ükskõik-mida-tegema.

Mõni läpakaront ehk? See talub ehk pisut enam igasugu kaasastarimist-logistamist (kui õige isend valida).
Vaatasin kunagi Tallinnas Paldiski mnt. pruugitud autode platsil Citroen XM-i ja imestasin, et mida kõike alla 20.000 krooni eest saada ei ole. Alustades pullist disainist ja nahk sisust, ning lõpetades vägagi kummaliste mugavustega.
Ise jätsin selle liikuri ostmata ainult sel põhjusel, et mul on vanatehnika ravikuur pooleli ja mis ma pärast oma raviarstile ütlen.
Tehnikast jagavale inimesele ei ole ükski asi nii kallis kui tavatarbijale, keda on võimalik autoplekude poolt petta. Citroeni hüdraulika ei peaks kokkuvõttes maksma rohkem kui Pobeda amortide restaureerimine, vähemalt on XM-i pulki kataloogide alusel võimalik saada, mis ei kehti muidugi Pobi amortide kohta.
Ja ega nõukogude autost ikka infotehnolooga autot ei saa, neil on teine luksuse mõõde!
Piibur Kirjutas:Vaatasin kunagi Tallinnas Paldiski mnt. pruugitud autode platsil Citroen XM-i ja imestasin, et mida kõike alla 20.000 krooni eest saada ei ole. Alustades pullist disainist ja nahk sisust, ning lõpetades vägagi kummaliste mugavustega.

see xm on seal vist siiani saadaval. praeguseks vist juba kaks aastat seisnud, mis lisaks psühholoogilisele barjäärile kindlasti ka puhttehnilisi jamasid tekitanud. Bensiinihinna tõus ilmselt ka hästi ei mõju 3L mootoriga autode müügile Smile

mis iseehitatud superluks-autosse puutub, siis suurimaks probleemiks ennustan mitte keskjuhtimist või ideedepuudumist, vaid täiturseadmete ja andurite küsimust. Esiteks nende kättesaadavus=hind, teiseks paigaldamine(sobiva ruumiosa leidmine) ja juhtmestiku vedamine ning kogu selle kompoti kokkusobitamine ja töökindluse tagamine. Aga see, nagu ma aru saan, ongi selle projekti väljakutse Smile
Noh, kui õige toorik valida on enamik andureid ja asju juba küljes. Näiteks el. klaasitõstuk saab ju aru et sooh, nüüd läks vastu ülaserva, rohkem ei punnita, samamoodi el.iste jms. Tuleks nad ainult loogiliselt kokku ühendada, no näiteks kui ma uksed lukku panen miks ma pean eelnevalt 3-4 nupu otsas talluma (klaasitõstukid, katuseluuk, tuled, raadio) ja pärast tagasi tulles sama vastupidises järjekorras, kui masin saaks sellise asjaga palju paremini hakkama. Töökindlus... jah see on kindlasti probleem.
Ted Kirjutas:Noh, kui õige toorik valida on enamik andureid ja asju juba küljes. Näiteks el. klaasitõstuk saab ju aru et sooh, nüüd läks vastu ülaserva, rohkem ei punnita, samamoodi el.iste jms. Tuleks nad ainult loogiliselt kokku ühendada, no näiteks kui ma uksed lukku panen miks ma pean eelnevalt 3-4 nupu otsas talluma (klaasitõstukid, katuseluuk, tuled, raadio) ja pärast tagasi tulles sama vastupidises järjekorras, kui masin saaks sellise asjaga palju paremini hakkama. Töökindlus... jah see on kindlasti probleem.

jah, nö intelligentsed täiturseadmed teevad juhtimise lihtsamaks, alati ei pea anduriga kontrollima, mis asendis nad parasjagu on, annad ainult signaali kas üht- või teistpidi ja kui soovitud suunas on liikumine võimalik, siis nii ka läheb, kui ei, siis kõik vaikne.

Raskem on nende vidinatega, mis peavad mäletama teatud asendeid - el. istmed näiteks. Seal on tagasiside kontroll vältimatu, või siis osutub originaalse kontrollsüsteemi allutamine uuele juhtseadmele lootusetult keeruliseks, isegi kui täiuslik elektriskeem on olemas.
Hm, ma pole ühtki elektriistet enne näppinud aga ma eriti ei usu et seal mingi asendi andur on. Pigem on piirasendites andurid, ühe sammu või keeru lugeja ja siis keerutatakse mootoriga mingit tigu stiilis \"kui praegune asend on 14 keerdu algasendist ja vaja on 18 keerdu siis keerutame 4 keerdu peale\". Aga see on muidugi spekulatsioon mis vajab lähemat margispetsiifilist uurimist. Igatahes ühe tuttava bemmi aknatõstuk hakkas pärast allasendis voolukatkestust (kerisime aknad alla ja siis akujuhe maha) arvama et ta on üleval ja ei teinud krõpsugi. Tuli otse mootorisse 12v anda kuni üles sõitis ja siis uuesti intelligentsijuhe taha. Eks see sõltub tootjast tegelikult.
Ted Kirjutas:Hm, ma pole ühtki elektriistet enne näppinud aga ma eriti ei usu et seal mingi asendi andur on. Pigem on piirasendites andurid, ühe sammu või keeru lugeja ja siis keerutatakse mootoriga mingit tigu

ega ma ka pole näind Smile aga tulid meelde need mersud ja bemmid ja miskõikveel, mis peavad meeles eri juhtide eelistusi istme ja rooli asendist. Et kui peres mees sõidab ja naine kah, siis seadistub vastavalt sellele, kes parasjagu roolis on. Seal ei saa küll niimoodi, et sõidab kõigepealt ühte äärde ja siis 4 sammu servast tagasi. Keegi võib niimoodi laiaks litsutud saada, kui iste maksimaalselt ühte või teise serva sõidab Smile
aga et teemas kah püsida, siis mõned huvitavad mugavusvidinad tulid meelde - juuresolekutundlik kesklukusüsteem, vihma- ja kiirusetundlik kojameestesüsteem.
Mul on auto küljes on ka mõned üsna jaburad vidinad - automaatne ukselukustus sõidu ajaks, juhtpaneel tagaistujale sigaretisüütaja ja raadionupuga (mis tänapäeval küll oleks veel edevamalt lahendatav).
Aga võibolla palju olulisem elektrividinatest on mõned eri sorti lahendused - ntks ventilatsioon tagaistuja jalgadele, konditsioneer kummalegi poolele eraldi...
s-teet Kirjutas:ega ma ka pole näind Smile aga tulid meelde need mersud ja bemmid ja miskõikveel, mis peavad meeles eri juhtide eelistusi istme ja rooli asendist. Et kui peres mees sõidab ja naine kah, siis seadistub vastavalt sellele, kes parasjagu roolis on. Seal ei saa küll niimoodi, et sõidab kõigepealt ühte äärde ja siis 4 sammu servast tagasi. Keegi võib niimoodi laiaks litsutud saada, kui iste maksimaalselt ühte või teise serva sõidab Smile
Ta ei sõidaks iga kord ühte serva, tegelikult pole vahet kus see nullasend asub, võib keskel ka olla. Iga kord liigutades liidab eelmisele asendile vajalikud keerud-nõksud juurde, mitte ei käi nullist alustamas, kui juhuslikult satub nulli, siis vaatab kas on järg kogemata sassi läinud (see friggin aken ei teinud sedagi) ja siis vastavalt korrigeerib mälus olevat järge.
Aga selle vihmasensori, mis mersudel on tahavaatepeegli taga, ehitus huvitaks küll väga, selle kruviks ka kasvõi prooviks oopelile külge. Väga tüütu on sellise pool-vihma või siis äsja lõppenud vihma ja mööduvate autode puhul seda kangi peal-kriuksub-intervall-kriuksub-maas-skeemi järgi lõpmatuseni väänata. Aga mul puudub õrnimgi idee kuidas see töötada võiks, mingi optiline meetod vist?
vihmasensori kohta leiad ehk siit midagi http://www.tevalo.ee/foorum/index.php?showtopic=7881

scratchy

Scorpio (alates 95\') oleks sellesmõttes hea, et ta on väljast suht \"kalli\" välimusega. Aga seest tuleks teda teha kindlasti helikindlamaks ja paigaldada pehmem vedrustus. Puidustiilis iluliistud sees annavad ka effekti (mis tal originaalis) ja tavaline riie valge naha vastu vahetada saabki...

Igatahes ma soovitaksin mingit sellist mudelit, mida meie tänavatel nii massiliselt ei liigu.
üks ammune idee.
Aparaat auto küljes, mille kaudu suhelda välismaailmaga, lugeda uudiseid, surfata netis, vaadata igasugu liikuvat pilti alates piraat CD-st, DVDst, (SAT)televisioonini välja. Sama ka muusika ja raadioga, kusjuures heli väljund läbi võimu auto stereosse.
Võimalus saada GPS-ilt teavet oma asukohast, planeerida teekonda, kuni kütusekulu ja teemaksudeni välja.
Kuna mängudest ei huvitu siis mainiks vaid et pole võimatu.
Vahelesegamine auto tegemistesse ei ole välistatud, kuid akende avamise sulgemisega saan ka ise hakkama.
Kindlasti on veel palju asju, kuid kõike ei viitsi kribada.

ps, asi 99% tänaseks tegelikkuses, suht kompaktse ja juhtmevabana, sõltumatu ja autonoomne, paigaldus teise masinasse täpselt nii kiire, kui ise liigutada jõuad.
Lehti: 1 2