automoto.ee foorumid

Täisversioon: Nissan Vanette WUC22, 1994 (1992)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6
NISSAN VANETTE WUC22 1994a
[Pilt: IMG-20201108-075128.jpg]
Korralik seiklus hakkas peale, kui sattus japside buss 20. sept 2020 mu teiste surmade kõrvale õuepeal. Mõte oli see 2sotine buss tööriistakuuriks teha, kuid samas mida rohkem õues tast mööda jalutasin tuli tõmme eluvaim sisse anda. ÜV oli olemas aga mootor oli keema läinud ilmselt väga halvas seisus radika pärast.
[Pilt: received-4366015836805514.jpg]
Kui armatuurlauda hoolikalt silmata, siis võib näha, et temperatuurikell on püsivalt keskel, isegi kui süüdet sees ei ole. Tuleme selle juurde veel tagasi..
Viisin auto töökotta ja hakkasime asja arutama. Mehaanik kiskus mootori laiali ja selgus, et tihend on läbi omadega ja praod kahel keskmisel silindri kaanel.
[Pilt: 122956601-817193845724233-7077692735096614961-n.jpg][Pilt: 122699086-681978762443847-9048043915327118704-n.jpg]
Naiivitarid nagu ikka vahetasime kaanetihendi ära ja lömm kokku uuesti. Uue tihendiga kompressioon isegi tekkis ja raskem ringi ajada aga küte üleval ja peksab jahutussüsteemi august mittepõlenud diisli haisu välja - käima ei lähe. Ju siis praod ikka liiga hullud! 
Mõte oli, et laseks siis mootorile remondi teha ja vaadata, kas asi läheb paremaks. Ohh ei, kaas malmist ja keegi ei tahtnud seda keevitada.
Siis tuli mõte, et asendame mootori mõne teise auto diiselmootoriga aga samas ma ei leidnud sobivat. Too hetk otsisin väga aktiivselt ka doonorautot, millel oleks mootori kood Ld20. 
Pärast umbes 20 ebaõnnestunud telefonikõne erinevate arhiiv kuulutuste peale, mille netist välja kaevasin, leidsin Võrust Vanette bussi, mis jäi peale osta.ee oksjonit müümata. (enne olin isegi kaalunud Lätist doonor ära tuua, kuid ainus takistus oli covid-19 piirangud sel hetkel. Mäletan selgelt, kuidas umbkeelsele lätlasele proovisin telefoni teel ingliskeeles selgitada, mida ma tahan)
[Pilt: received-696687711277487.jpg][Pilt: received-1213702932359241.jpg]
Buss kohal ilusti töökoja ees, valmis mootorivahetuseks. Valge mootor töötas probleemideta. Mootor maha, teisele peale - läheb, radikas ei tahtnud ainult ära mahtuda, sest valgel oli samuti teistmarki radikas pandud!!
[Pilt: IMG-20201117-163548.jpg][Pilt: IMG-20201117-163352.jpg][Pilt: IMG-20201125-173706.jpg]
Kõik töötas kuniks külmad ilmad kohal...
Ja nüüd on tegemist elektrilise probleemiga, mis oligi aluseks selle päeviku pidamisel, et saada abi ning nõu siinsetelt entusiastidelt. Kerisime eelsüüteküünlad lahti ja selgus, et esimene küünal oligi puruks. (keerates ei läinud, oli ennem)
[Pilt: IMG-20201126-202842.jpg][Pilt: IMG-20201126-205125.jpg]
Vahetasime küünlad ära ja sama probleem - ei käivitu. Kontroll, kas eelsüüteküünlad üldse saavad voolu ning selgus, et ei saa! Sai antud siis otse aku pealt 5-8 sek voolu eelsüüteküünaldele ning mootor käivitus süütevõtit keerates. 
Enne eelsüüteküünaldeni jõudmist on 2 releed, mis mõlemad näivad töötavat korrektselt. Vool aga ei jõua teise releeni, mis on otseühenduses küünaldega.
[Pilt: 128425747-1357054894626221-6451052787414767155-n.png]
[Pilt: IMG-20201127-084217.jpg]
Hall relee teeb kliki süüdet keerates. Sinna vool jõuab.
[Pilt: 129097610-1027957017717730-6534445310387320266-n.png]
[Pilt: IMG-20201129-110855.jpg]
Must relee klikki ei tee aga kui anda vool otse 12V akust, siis relee teeb kliki ja tundub olevat töökorras.
[Pilt: 128580704-3613822925339729-195746733315293150-n.png]
Kus viga on? 
Tuleme tagasi nüüd katkise temperatuuri kella juurde. Kas võib olla lugu selles, et temp. kell näitab koguaeg nagu mootor oleks soe ja seega eelsüüde ka tänu sellele ei tööta ning peaks hakkama interneti avarustest hoopis uut spidoplokki välja kaevama?
[Pilt: s-l400.jpg][Pilt: IMG-20201126-164322.jpg]
Triviaalne küsimus, aga enne kui kellasid lammutama hakkad, kas oled üle kontrollinud, et temperatuuri andurid on korras? Ei tohiks eriti kallid olla ka kui profülaktika korras ära vahetada.
Tal ventikas on elektriline? Äkki läks siis keema ka selle pärast.
Niimoodi umbes tegutsedes kaugele ei jõua. Uuri parem välja, millise süsteemiga eelsüüde toimib! Spidoplokk on täitur/indikaator, vaevalt see käske jagab. Konkreetset masinat ei tunne kahjuks.
(30-11-2020, 18:22 PM)hotwing Kirjutas: [ -> ]Triviaalne küsimus, aga enne kui kellasid lammutama hakkad, kas oled üle kontrollinud, et temperatuuri andurid on korras? Ei tohiks eriti kallid olla ka kui profülaktika korras ära vahetada.
Tal ventikas on elektriline? Äkki läks siis keema ka selle pärast.
[Pilt: 125982980-404049500768170-2036927584822382278-n.jpg][Pilt: 126224460-396756911449115-7478123307857650835-n.jpg]
(piltidel vana radiaator)
Ventilaator töötab. Valge bussi müüja rääkis sama juttu. Tal andis ka radikas otsad. Keskmootoritega autodel soolaga sööb radika ära väitis ta mulle.

Kell peaks ikka nulli kukkuma kui andur tagant ära? Hetkel püsib see koguaeg keskel.
(30-11-2020, 18:37 PM)andtalk Kirjutas: [ -> ]Kell peaks ikka nulli kukkuma kui andur tagant ära? Hetkel püsib see koguaeg keskel.

Ei pruugi. Mul Volvol lahtiühendatud temperatuurianduriga kell keskel ja elektrivent uhab käivitamise hetkest alates. Eeldamise kohta ütleb kaasvõitleja v6sa siin väga ilusasti Big Grin
(30-11-2020, 17:59 PM)andtalk Kirjutas: [ -> ]
...
Kus viga on? 
...

Esmalt hangi elektriskeem. Siis kontrolli, et KÕIK asjakohased juhtmed on terved. Kontrolli pirniga, mitte digitaalse multimeetriga. Kaasa arvatud seesinane temperatuurianduri oma. On nähtud skeeme, kus vigane temperatuuriandur takistab hõõgküünalde lülitamist.

Edu, neid kuudikuid pole enam palju jäänud.
Mida see valge endast kujutab?
(30-11-2020, 19:10 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(30-11-2020, 17:59 PM)andtalk Kirjutas: [ -> ]
...
Kus viga on? 
...

Esmalt hangi elektriskeem. Siis kontrolli, et KÕIK asjakohased juhtmed on terved. Kontrolli pirniga, mitte digitaalse multimeetriga. Kaasa arvatud seesinane temperatuurianduri oma. On nähtud skeeme, kus vigane temperatuuriandur takistab hõõgküünalde lülitamist.

Edu, neid kuudikuid pole enam palju jäänud.
Tavaliselt oli küünlal oma andur-juhe lahti ja peaks olema temp.-40.Või on juhtmed sassis ja andurid vahetuses.
(30-11-2020, 19:10 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(30-11-2020, 17:59 PM)andtalk Kirjutas: [ -> ]
...
Kus viga on? 
...

Esmalt hangi elektriskeem. Siis kontrolli, et KÕIK asjakohased juhtmed on terved. Kontrolli pirniga, mitte digitaalse multimeetriga. Kaasa arvatud seesinane temperatuurianduri oma. On nähtud skeeme, kus vigane temperatuuriandur takistab hõõgküünalde lülitamist.

Edu, neid kuudikuid pole enam palju jäänud.

Jah, ma olen seda elektriskeemi nüüd 3 päeva mööda netti tuulanud. Täna postitasin kõikvõimalikesse suuretesse Nissan vanette foorum/fb lehtedele, et keegi jagaks hooldusmanuaalis olevast elektridiagrammist väljavõtet. Ingliskeeles guugeldamisega see välja ei tulnud. Eks ma kannatlikult (loe kannatamatult vb isegi obsessiivselt) otsin seda edasi.  Smile
Ega sel bussil kunagi bensiinimootor hoopis peal polnud?
(30-11-2020, 19:21 PM)DevilDeVille Kirjutas: [ -> ]Mida see valge endast kujutab?
Valgel puudus ülevaatus ja kere oli palju halvemas seisus. Samas valge sõitis, kuid proovisime seda soojal ajal, seega pole teada, kas eelsüüde toimis õigesti. Oleks pidanud testima.
(30-11-2020, 19:37 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Ega sel bussil kunagi bensiinimootor hoopis peal polnud?
Osadel oli aga sellel kindlasti diiselmootor ikka.  Smile
(30-11-2020, 19:49 PM)andtalk Kirjutas: [ -> ]
(30-11-2020, 19:37 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Ega sel bussil kunagi bensiinimootor hoopis peal polnud?
Osadel oli aga sellel kindlasti diiselmootor ikka.  Smile
Alustame algusest ja lõpetame Bingo mängimise.Kas küünalde kaitsme oled leidnud-umbes 80a sulav? Kui ise ei jaga leia mõni tuttav autoelektrit tundev ja lase küünal nupu alla teha.
(30-11-2020, 19:57 PM)vwt2 Kirjutas: [ -> ]
(30-11-2020, 19:49 PM)andtalk Kirjutas: [ -> ]
(30-11-2020, 19:37 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Ega sel bussil kunagi bensiinimootor hoopis peal polnud?
Osadel oli aga sellel kindlasti diiselmootor ikka.  Smile
Alustame algusest ja lõpetame Bingo mängimise.Kas küünalde kaitsme oled leidnud-umbes 80a sulav? Kui ise ei jaga leia mõni tuttav autoelektrit tundev ja lase küünal nupu alla teha.
[Pilt: Screenshot-1.png]

Need olid siin terved aga samas mul pole karbi diagrammi. On - jaapanikeelne. Eks peabki autoelektriku poole pöörduma kui ise läbi ei jära.
(30-11-2020, 20:44 PM)andtalk Kirjutas: [ -> ]
(30-11-2020, 19:57 PM)vwt2 Kirjutas: [ -> ]
(30-11-2020, 19:49 PM)andtalk Kirjutas: [ -> ]
(30-11-2020, 19:37 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Ega sel bussil kunagi bensiinimootor hoopis peal polnud?
Osadel oli aga sellel kindlasti diiselmootor ikka.  Smile
Alustame algusest ja lõpetame Bingo mängimise.Kas küünalde kaitsme oled leidnud-umbes 80a sulav? Kui ise ei jaga leia mõni tuttav autoelektrit tundev ja lase küünal nupu alla teha.
[Pilt: Screenshot-1.png]

Need olid siin terved aga samas mul pole karbi diagrammi. On - jaapanikeelne. Eks peabki autoelektriku poole pöörduma kui ise läbi ei jära.
Küünlakaitse üldiselt sel ajal alu ja kruvide all.Hakka küünalde juurest tagurpidi tulema,juhe jäme 4ruutu+jälita.
Ehk leiad siit õige elektriskeemi.
https://yandex.ru/images/search?text=%D1...source=wiz
(30-11-2020, 21:22 PM)Praktik Kirjutas: [ -> ]Ehk leiad siit õige elektriskeemi.
https://yandex.ru/images/search?text=%D1...source=wiz
Aitäh! Tänu sinu lingile leidsin tõenäoliselt suurima vanette foorumi, mis eksisteerib ja ka 27 lehekülge postitusi sel teemal, mis hetkel minu projekti päevikus käsil on, ehk diiselmootori hõõgküünlad ja selle elektrijuhtimissüsteemid:
https://mikrob.ru/viewtopic.php?t=58654
Venekeel pole just tugevam aga ju peab hakkama saama.  Smile

Laadisin alla ja siin on venekeelsed elektriskeemid eelsüütele pdf failina: https://www.dropbox.com/s/v96ezuv8q1cba7...d.pdf?dl=0
Selle musta relee töörežiimi kirjeldus, et kui otse vool, siis on klikk ja muidu mitte muhvigi meenutas mulle, ühte sarnast keissi kus relee näpu vahel töötas, aga auto peal mitte. (Ma muidugi ei tea kuidas sa seda testisid.) Hiljem selgus, et üks relee jalg oli plaadi küljest pooleldi lahti. Ega ma muidu seda oleksoloogiat poleks meenutanud, aga see kurivaim, oli Nissan.
Tsitaat:Küünlakaitse üldiselt sel ajal alu ja kruvide all.Hakka küünalde juurest tagurpidi tulema,juhe jäme 4ruutu+jälita.
BMW 524 TD oli metallist leheke kahe 5 või 6mm-se poldi vahel.
(30-11-2020, 22:25 PM)spitfire Kirjutas: [ -> ]Selle musta relee töörežiimi kirjeldus, et kui otse vool, siis on klikk ja muidu mitte muhvigi meenutas mulle, ühte sarnast keissi kus relee näpu vahel töötas, aga auto peal mitte. (Ma muidugi ei tea kuidas sa seda testisid.) Hiljem selgus, et üks relee jalg oli plaadi küljest pooleldi lahti. Ega ma muidu seda oleksoloogiat poleks meenutanud, aga see kurivaim, oli Nissan.
Ja ma muidugi ei tea kas testisin õigesti. Testisin sama moodi mõlemat releed. (releede skeem oli kleebitud nende peale aga see oli ära kulunud mõlemal)

[Pilt: dav.jpg]
1-2 andsin 12V - käis klõps. Peale klõpsu mõõtsin takistuse 3-4 vahel ja takistus 0. Takistus on lõpmatu kui 1-2 voolu ei anna. Täpselt sama moodi käitus vasakul olev relee.
Lehti: 1 2 3 4 5 6