automoto.ee foorumid

Täisversioon: Porsche 911/996 1998
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
No nii Seltsimehed.

Tundub et teema pakub huvi seega hakkame siis kuskilt pihta. 

Enne kui me päris selleautoni jõuame ja käesolevasse hetke läheb meil tublisti aega.

Ühesõnaga et kogu se lugu kirja panna tuleb alustada aastast 2008 juba. 

Nimelt eelmise suure masu ajal (2008 2009) sain kõrval istmel sõita üleaedse Ford Escort RS Cosworth iga. Kuna tegu oli täielikult taastatud eksemplariga siis jättis see sõit kustumattu mulje minu ajukäärude vahele. See auto oli nii puhas ja elegantne samas uskumatult heade sõiduomadustega. Eks see orginaalsus ja puhtad ja selged jooned oli see mis mind ära võlus. Alustasin pärast seda ka kohe endale ise sama auto otsinguid. 2010 aastal oli suurel Euroopa turul palju pakkumisi. Millegi pärast hakkasid nende autode hinnasildid tõusma kiiremini kui mina jõudsin oma hoiupõrsasse raha koguda. Pingutasin mis ma pingutasin ja korjasin mis ma korjasin kuid aastaks 2012 oli pakutavate autode arv drastiliselt vähenenud ning automüüjate hinnaootused suurenenud sinna maale, et lõin käega kogu sellele plaanile ja kinnisideele.  

Tegelikult sellel ajal sai endale toodud üks 1970 aasta K-750M mis sai omal käel pulkadeks võetud ning pea kõige taastamisega kokku tagasi pandud. See masin on tänini mul garaazis ning aega ajalt tahab see ka natuke hella puudtust. Sõidurõõmu ja head emotsiooni pakub see tänini seega selle teemal pikemalt ei praegu peatuks kuigi selle saamise lugu oli kindlasti üks huvitavamaid tehinguid mis mul siiamaani liikuritega tehtud on. 

Näpud aga sügelesid ning vabaaega oli ilmselgelt liiga palju seega sai pea aastake kolatud internetis ja otsitud endale sobivad mängukanni mis annaks nii käelist tegevust kui ka sõidumõnu.

2012 aasta augusi kuus leidsin Viljandist ühe natuke räsinud ja väsinud olemisega Estfield i. See tundus just see mida vaja. Sai vaatamas käidud ning hinna saime ka sobivaks ning nii ta koju veeres. Antud auto oli siis tootmise numbriga 9 seega mitte kõige esimene ajataha läinud vasikas vaid natuke paremini läbimõeldud ja parema teostusega üllitis. Auto oli ametlikulkt juba registris ning selle oli baieralse mootor koos kastiga. Vedavat silda ehitis tollel masinal VAZ tagumine sild ja trummel pidurid mis ei jätnud üldse seda muljet et selle autoga saaks kiiresti sõites kiiresti seisma jääda. Seega alustasime hea sõbra Hardiga suuremahuliste ümberehitus töödega. Jällegi pikemalt sellel teemal ei peatuks, kuid see auto sai poole aastaga sai lõpuks valmis ning sõitis väga hästi. Käisin ühel korral isegi väljanäitusel ning päris tühjade kätega me sealt tagasi ei tulnud.Ju siis teistelegi oli tulemus meeltmööda kuid see ei ole eesmärk. Ma teen asju ikka endale ja nii nagu mulle hea tundub. Eks ta mul üks kauatehtud kaunikene oli. Kuna vanusega kasvavad hirmud ja emotsioonid hakkasid juba korduma siis panin ta müüki mulle sobiva hinnaga ning mingit allahindlust ma müügiosas ei teinud. Läks pea 9 kuud kui ilmus ostja kes sarnaselt minule armus sellese ning pikema jutu ja kauplemiseta selle ka Harjumaale viis. 

Estfield enne
[attachment=84912]

Pärast
">[Pilt: 2015-05-02_09.55.29.jpg]
Jätkame
Jätkame siis kronoloogiat kust asi pooleli jäi.

Ehk peale Estfieldi müüki oli natuke rahulik kui siis kaasati mind tõsisemalt autoralli sisse. Seal jäid mulle kohe algul silma Mitsubishi Lancer EVO 6 mis samuti oli välimuse poolest just see õige. Ja no kellel ei meeldiks keskmisest kiirem nelikveoline turboauto. See oleks just see kõige õigem siia haanjamaade metsadevahele. Ka see autol tänaseks juba klassikute hulka liigutatud seepärast hinnad kõrged ja saadavus kehv.  Tegelikult ma isegi leidsin ka siit eestist ühe nätuke räbala välimuse ja olekuga EVO 5 RS masina millest justkui oleks võinud midagi tulla aga.... 2018 aasta Rally Estonialt sai mehaanikud kaasa võetud ja nii me seda lähemalt uurima läksimegi. Kuna mehaanikud on selle masina iseärasuste ja muredega väga hästi kursis siis tundus ainuõige valik lasta nendel masin üle vaadata. Mul oli paar oma kriteeriumi ka. Auto pidi olema ikka õigepoolse rooliga, eestis arvel ning võimalikult suures orginaal osades ja seades. See masin oli õigepoole rooliga ja eestis arvel kuid komplektsus oli nigelavõitu samuti mehaanikute hinnanägemus oli päris palju allpool müüja oma tänu tehnilisele olukorrale. Nii ta minust sinna maha jäi. Seisis ta veel ühe aasta ja lõpuks ta itaaliasse läks. Tegin muidugi korduvalt reaalse hinnaga ettepanekuid müüjale, kuid ta loobus. Eks ta kriipis kaua mul kuklas aga mis teha võibolla oli ka nii parem. 
 
Selle aasta algul olid juba hinnad veelgi kasvanud ning hakkasin harjuma mõttega, et see rong on läinud nagu Fordigagi.

Hakkasin lihtsalt huvipärast kammima erinevaid portaale sellejärgi palju mul hoiupõrsasse kogunendud oli. Suvi ole vaikne ja Porschedest polnud mul tollel ajal õrnaaimugi. 

Kõik see muutus aga sügisesl laste koolivaheajal kus müügile ilmus just see mis ammusurnud  liblikad kõhus kõditama pani. Müügipildid olid muidugi klantsitud ka aga kipitama ta jäi. Ja no hind mis selle eest küsiti oli ja selline piiride kompamine, kas asuda tegutsema või mitte. Et kas  hoiupõrsas katki lüüa ja paar järgmist kuud vähemaga leppida.

[attachment=84922]
Näeb sile välja küll. Kas ainult GT3-e väilimus (nina, küljekatted, tagaspoiler jne) või ongi ehtsa GT-3 ga tegemist?
Sellele mingid eriti ärevad ilutuled ettepoogitud. A muidu saab tast asja küll, pakutakse täitsa kenasid retro kehakomplekte.
Ehk siis........

Viimasel koolivaheja reedel sai siis 10 min enne salongi sulgemist kohale jõutud ning antud masin ka üle vaadatud. Kahjuks oli auto hind juba mõnevõrra tõusnud sellest kui viimati seda neiljapäeva õhtul piilusin. 
Salongis oli olukord aga hoopis muud kui pildil. Masin oli üsna taha nurka teiste autodevahele ära pakitud seega suurt pilt näha polnud. Käisin paar tiiru ümber auto ja palusin võtmeid. Sisse istudes oli näha, et masinat on siiski kasutatud hoolega ja kulumis jälgi ning mitte korraliku hooldamise jälgi oli palju kuid need kõik tundusid siiski pisiasjadena, sest tervik tundus siiski nö SILE  olevat. Samuti oli komplektsus üsna korralik. Nii et peale multimeedia süsteemi ma muid pornotuuningu alla liigutatavaid üllitisi ei leidnud.  Üldiselt mulje jäi hea ning liblikad kõhus hakkasid kiiremini ja pöörasemalt toimetama. 
Õhtul hotelli jõudes hakkasin siis tuttavatega suhtelama ning järgmiseks hommikuks oli auto päris omanik juba teada. Lasin asjal nädalavahetuse ära settida ning esmaspäeval hakkasin siis asjaga tegelema. 

Ehk siis. Porsche 911/996(966)  GT3 orginaal kerepaketiga mis oli meie maale jõudnud juba ca aastake varem Jaapanist. Müüja jutupõhjal oli masin siis lihtsalt oma järjekorda ootand nii EU kõlbulikuks sättimisel kui enesele valmis seadmisel. Eks ta pigem selline üsna tavaline eksemplar on oma 3.4 L lamava B6 ga ning 2 pedaaliga. Käike suudab see masin ise vahetada. Vahetsumehhanismi täpsemat nime ma ei oska öelda kuna kasutatakse erinevaid väljendeid nii STEPTRONIC kui ka TIPTRONIC. Ega see tegelikult tähtsust ei oma sinnamaani kui asi toimib. Seda ta praegu teeb küll.  

Nii siis...  Sai siis müüjaga kokkulepitud, et tulen neljapäeval uuesti Tallinnasse ning võtan auto oma valdusesse ning toimetan taga päevakese. Kuna ühiste tuttavate ring oli piisavalt usaldusväärne siis müüjal probleemi sellest ei tekkinud. Mina aga leppisin juba teisipäeval auto ostueelse kontrolli kokku CARMUS nimelises tööökojas. Seal võiks ju saada justkui kõige adekvaatsema tagasi side mis karul nahall ja kõhus on. Nii ma siis neljapäeva hommikul istusin kell 6 hommikul juba bussipeale, et nautida 3,5 tundi eestimaad läbi teise vaate kui tavalilset samas iseendale pidevalt meelde tuletades, et sama bussiga saab pealinnast ka tagasi kui CARMUSE meeste käest tagasiside kindlustunnet ei tekita.
Tallinnasse jõudes oli müüja vastas ning sõit auto juurde läks kiirelt. Auto oli juba hoovipeal valmis ning nüüdne  vaatepilt oli juba hoopis teistugune kui salongis autode vahel kakerdades paistis ning piltidel. Kuid mitte midagi hullu ega erilist. Auto jooned ja kontuur olid palju selgemalt nähtavad ning vaatepilt pakkus rahuldust. Klassikalise 911 jooned on selgelt tuntavad ning siinses tänavapildis on see üsna vähenähtav. 
Asusin siis suurde Tallinna liiklusesse temaga, et teha proovisõit ja saada temaga sõbraks ning siis juba kontrolli. Ausalt ega linnas mingit korraliku proovisõitu teha ei saa, sest ohutegureid oli ümber palju seda enam, et auto ei olnud ju veel minu oma. Harku poole välja sõites sai kohe selgeks, et miskit mured auto ikka in sest kui kiirused kasvasid 3 kohaliseks siis hakkas imeliku vibratsooni tagant tulema. Samuti muutusid klaasid läbinähtamatuks kui konditsioneeri välja lülitada. Veel ei suutnud ma aktiveerida püsikiiruse hoidjat mitte mingi valemiga. Samas ma ei pööranud selle erilist tähelepanu, sest kontroll oli ootamas ja ju seal selgub mis vibratsooni tekitab, Seda enam, et auto oli alla panud verivärsked veljed koos rehvidega mis võisid lihtsalt olla tasakaalustamatta.  Ostueelne kontoll võttis ca 3 tundi ning tiir tehti korralik peale. Kaameraga piiluti isegi silindritesse et kontrollida seinte kulumist. Ühesõnaga ülevaadatud sai ta nö pealaest jalatallani.   

Carmuse meestelt saadud tagasiside oli siiski selline, et kui kell 3 lõpetati siis teavitasin ostjat et kui ülevaatus ka täna tehtud saab siis bussiga ma kodupoole loksuma ei hakka. Ka elukaaslane andis indu, et kui meeldib ja asi ok siis võta. Eks temagi on juba väsinud sellest Fordi ja Mitsubishi jutust.

Ülevaatus läks libedalt ja muresid polnud. Ülevaatuse meestel oli natuke nurinad esimeste udutulede valgusvihkude ja liialt valgete suunatulede kohta kuid see oli ka kõik. Tehniliselt oli auto korras ning põhjalt värske ja viisakas. Soola seeauto oma elus veel näinud ei ole.

Sain müüjalt kaasa veel kogu dokumentatsiooni ning pildid sellest kuidas auto siia saabus lisaks orginaal esituled. Kell18.00 sai pääsküla Circle K paak täis pandud ning hakkatud kodupoole kulgema. Ilm oli selleks hetkeks muidugi juba meeldivalt sügisesks läinud seega kojusõit suure vihma pimeda ja mittepühkivate kojameestega oli omaette kogemus. 
Vibratsooni probleemile me lahendust alguses ei leidnud ja korrektselt vastavalt Eesti seadustele liigeldes oli sõit talutav. Kuna auto oli  enne müüki pikalt seisnud siis rehvirõhud olid paigast ära ja rehvid natuke kandilised. Panin TIKUPOISIS kõik rehvid 3 bar peale ja asi läks natuke juba paremaks. 
Ülejäänud reis läks kenasti kuulates jaapinakeelseid laule mis multimeedia süsteemi salvestatud oli.

Nii siis kodulinna me lõpuks jõudsime ning kütusekulu anutud marsruudil tuli 8.6 l/100 km  paak täis meetodil.
[attachment=84963]
Palju õnne uue põneva liikuri puhul!

Kas kurikuulus mootori vahevõlli laager on juba vahetatud? Või plaan endal nokitseda?
Reedesel päeval, ehk siis 30 okt sai linnapealt suurem hunnik pirne ja uued kojamehed hangitund ning reedene õhtu garaazi all oli seega sisutatud. 
Põnevust oli palju ning tutvuda sai kõigega lähemalt. 
Kuna see masin on siiski ülemaailma suhteliselt laialt levinud siis erinevad kogukonnad markeerivad ka seda erinevalt ehk siis internetist võib otsida infot nii 966 kui 996 numbritega. Vasted on samad. Esimesena hakkas mind häirima kang rooli all millega peaks saama roolisammast sisse ja väljapoole liigutada. See aga ei liikunud mitte kuidagi moodi ja loomajõuga ei tahtnud ma ka asjale läheneda. Tundub, et see liigendi süsteem oli kinni paakunud vms . pärast Hoolega määrimist erinevate vedelikega ning tasast koputamist hakkas see liikuma ja iste ning sõiduasend paranes kordades. Püsikiiruse hoidja müsteerium oli siiani lahendamatta siis hr Google abiga, sai selgeks et probleem on üsna levinud ja mure tekitajaid võib olla mitmeid. Põhiprobleemina on siiski välja toodud 5 asja mida peaks kontrollima ning mis peaks korras olema selleks, et püsikiiruse hoidik aktiveeruks. 

*Tagumised piduri tule pirnid peavad kõik töökorras olema 
*Pidurilüliti piduri pedaali juures peab olema korras
* Kaitsmekarbis peab vastav kaitse olema korras
*Käsipiduri lüliti kangi all peab olema töökorras
*Kellaploki sees olev pirn mis näitab aktiveerumist peab olema korras.

Eks hakkasin nende asjade lahendamise ja kontrollimisega peale. Lisaks postitasin ka mure ühte kiirete autode foorumisse.
Mina oma talupoja mõistusega hakkasin siis toimetama. Vahetasin piduri pedaali lüliti ära ning terve tagumise jooksu pirnisarja täielikult välja. Ka suunad said uued ning nüüd peaks ülevaatusel tehtud märkusega ka korras olema. Pirnidel kollast/orazi katet enam peal ei olnud nii et oli õige aeg. 
Veel kogu kellaplokk lahti võetud ja sealgi kogu pirni sari uute vastu vahetatud.
[attachment=85003][attachment=85004]
Tulemust aga ei olnud. Eks see tegi natuke nukraks, sest kui selline vidin peal on siis võiks ta ju töödata ka. Viimase õlekõrrena sai tellitud käsipiduri lüliti. Kuna antud jupid on üsna levinud kaup siis välismaalt tellides on hinnad paigas. Tarned natuke kõiguvad kuid kiiret mul ei ole. 
Teisest foorumist tuli ka natuke infot. Rõõmu see muidugi ei teinud sest selgus, et minu auto polegi sellist vidinat peal. Minul olemas olev kang on ainult menüüs liikumiseks. 
Seega selle teema sai lõppenuks lugeda tulemusega, et nüüd olen targem. 
No kurat kui kangil on peal kirjad SET REST + ja - siis oleks ju igati loogiline, et sellega saab püsikiiruse hoidjat juhtida.  Aga nagu selgus siis minu loogika ei maksa siin mudagi.Aga mis seal ikka eks see tegevus oli ühtmoodi põnev ja hariv ning rahaliselt üsna odav.

[attachment=85011]
(07-12-2020, 13:02 PM)twist Kirjutas: [ -> ]Palju õnne uue põneva liikuri puhul!

Kas kurikuulus mootori vahevõlli laager on juba vahetatud? Või plaan endal nokitseda?
Praguse info kohaselt on separaator vahetatud aga IMS laager veel mitte. Kevadel kui uuesti liiklema hakkame siis on see tööde järjekorras küll.
palju huvitavat on ees veel selle autoga tutvumisel.
Hea oleks Amazonist see raamat leida, minu arvates kõige põhjalikum 996 ülevaade.
Kunagi oli mõte omale 996 turbo sebida, siis ka selle raamatuga end varustasin. Aga mõtteks see ka jäi.

Kuidas üht või teist sõlme hooldada, siis siit leiab päris häid juhiseid.

Neid samu juhiseid saab ka paberkujul
Jätkame siis monoloogi 

Ehk saame siis millalgi tänasesse päeva ka. 

Enne talveunne panekut oli siis plaan Pärnus käia. Nii saigi tehtud. Mulle oli kogunenud juba piisavalt kuulamata podcaste siis neid kuulama hakatud ning väike mees hakkas oma filme vaatama. Tuleb välja, et see jaapani siseturujaoks loodud ja jaapanikeelne audio süsteem on väga võimaluste rohke. Selle ajastu kohta on antud multimeedia süsteem oma võimalustega väga kõva tase ja teeb isegi tänapäevatele masinatele silmad ette. 

Kuna ilm oli ilus ja tee oli kuiv sai parematel lõikudel ka autot paremini tundma õppida. Selgus tõsiasi, et kui kiirus kasvas üle eesti teedel lubatu siis värin tagumises osas oli alles ning oli üsnagi häiriv. Jõudsin 10 min enne 5 te Pärnusse ning otsisin kohe koha kus lasta terve jooks ära tasakaalustada. Uudiseid oli 2 esiteks olid kõik rattad tasakaalust  korralikult väljas. Teiseks on tagumised veljed on kõverad ning tasakaalustada pole midagi.
No vot siis müüja käest saadud info et kogu ring on tutnoi. 
Pühapäeval tagasi sõites oli tunda, et asi oli natuke parem kuid häiriv võdin oli endiselt sees. 
Muus osas oli kõik ok ning pikka otsa sõites ei väsinud ka selg ära. Ja jalg juba harjub ka ära ühtlase kiiruse hoidmisel seega püsikiiruse olemas olu ei tundunudki enam suure vajadusena.
Esmasp hommik läks auto talve pessu ning pärst seda garaazi talveunne. 
Teispäeva õhtul keerasin veljed alt ning kolmapäeva juba sirgestus spetsialisti kätte. Sirgestaja mainis muidugi ka, et kaunis pehmed on teised seega eks tuleb tulevkus hoida rohkem.
Tänaseks on masin juba ratastel ning tegelen juba muute asjade tegemisega auto kallal.

Katsetada/proovida pole saanud kuid loodan, et sai hea.
[attachment=85066]
[attachment=85067]
Kirjelduse järgi oleks nagu mingid kehvema otsa replica veljed alla sattunud.
Velgedega võib see tõesti nii olla, kuid miski ei viita sellele, sest väljanägemise järgi on need uueväärsed. 

Eks tulevik näitab mis nendega saab ning kuidas vastupidavus on. Eks tagumised rehvid on ka päris madala profiiliga (265 35 18) nii et seegi annab ka oma mõju asjale. 

Kui nüüd ajaaknas edasi minna, või siis tagasi tulla, siis Pärnust tagasi sõites hakkas hirmsati häirima kehva heli autos mis kõlaritest tuleb. Ka see mure on juba üsna levinud 996 maailmas ning siis polnud vaja hakata jalgratast leiutama. Youtube on DIY videosid täis kuidas asja lahendada ning alustasin siis armatuuril olevatest kõlaritest esimesena.Vaatepilt oli muidugi kurb. Aeg on oma jälje jätnud ning papist membraani servad olid täitsa ribadeks.  

Uuteks kõlariteks sai valitud Noortehniku abiga HERTZ CX100. Paigaldus läks libedalt ning kõik sai kenasti toimima Teostus on küll natuke robustne aga kõik see jääb armatuuri alla peitu.  Tulemus kordades parem kui enne, seega selle toimetuse tulemusena ka miskit päriselt muutus.
[attachment=85123]
Velgedest rääkides- kusagilt (äkki kunagi Saksa AutoBildist) on silma jäänud, et vähemalt osadel 911-te velgedel kodarad seest tühjad.
Kõigil ilmselt mitte, aga omaaegsel superautol 959 kindlasti.
(21-12-2020, 14:46 PM)Suuredmootorid Kirjutas: [ -> ]Kõigil ilmselt mitte, aga omaaegsel superautol 959 kindlasti.

Võib õige olla küll, siit-sealt on kostnud, et 959 magneesiumveljed olid sisemiste tühimikega, aga pilte pole kuskil, nii et võib ka kahelda.


Seeriaviisiliselt on tühjade kodaratega (ing. k. hollow spoke) velgi on kasutatud 993 ja 996 turbo ja GT3 mudelitel. Eelis tavavelje ees on kaalusääst.
Aga muidu on õige Porsche velg ikka sepisvelg, kerge ja väga tugev. Ehk selle teema auto jõuab ka nendeni tulevikus.
Vedrustamata massi vähendamine on ütlemata kasulik lisa ringrajal.

Kodarate vahet saab teha velje siseküljel- "hollow spoke" velgede kodarad on seest siledad ja täismaterjalist velgedel on ribid.

[Pilt: Porsche-hollow-spoke-flat-on-back-hollow...marekt.jpg]

Täiskodarad:
[Pilt: Porsche-hollow-spoke-ribbed-solid.jpg]

Läbilõige:
[Pilt: Porsche-993-hollow-spoke-cross-section.jpg]
velgedel on ju alati markeeringud seespool olemas.nii ju kohe selge,mis velgedega tegu
Eks seda saab näha kui rattaid alt vaja järgmine kord võtta on. Veljed on erilaiusega. Tagumistel 265 rehviga on velg natuke laiem kui rehv.
(22-12-2020, 15:36 PM)allud Kirjutas: [ -> ]Veljed on erilaiusega. Tagumistel 265 rehviga on velg natuke laiem kui rehv.

ee, polegi vist ühegi aasta 911-te millel tagaveljed laiemad ei oleks.
See auto on nagu haamer, kerge varreosa on ees ja raskem haamriosa taga, mootor ju taga.
Taga on vaja rohkem pidamist ja laiem rehv taga aitab ka ülejuhitavust vähendada.
See on hea, kui rehv on veidi kitsam, kui velg, rehv ei anna kurvis mängima ja juhitavus on täpsem.
Mugavus muidugi veidi kannatab.

Et rohkem teada saada, mis karul kõhus, soovitan alla laadida 996 originaalvaruosade kataloogi
neliveolistel äkki on sama laiad? ma ei tea küll mis keskdiffriga nad on (tõenäoliselt vagile omaselt torsen ja siis pole väga hullu) aga nt visko diffrile mõjub rehvide erinevus väga halvasti.
(25-12-2020, 12:44 PM)Peeter Kirjutas: [ -> ]neliveolistel äkki on sama laiad? ma ei tea küll mis keskdiffriga nad on (tõenäoliselt vagile omaselt torsen ja siis pole väga hullu) aga nt visko diffrile mõjub rehvide erinevus väga halvasti.
Keskdifrile (kirjutatakse muide ühe "f"-iga) mõjub halvasti rehvide läbimõõdu, mitte laiuse erinevus.
Lehti: 1 2 3 4