automoto.ee foorumid

Täisversioon: GAZ A
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
(09-11-2018, 18:39 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Nimelt kasutati GAZ A-l samu pedaale, mis GAZ AA-l ja Ford AA-l, st ilma kummikatteta ovaalseid, samas kui Ford A-l olid ümmargused kummikatetega pedaalid.

Veoka (MM) siduripedaal kannab tähist A-7520-B, olemas ka Fordi kataloogis.
Ehk olid need kummikattega pedaalid vaid edevamatel?
(09-11-2018, 19:31 PM)Raivo Kirjutas: [ -> ]
(09-11-2018, 18:39 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Nimelt kasutati GAZ A-l samu pedaale, mis GAZ AA-l ja Ford AA-l, st ilma kummikatteta ovaalseid, samas kui Ford A-l olid ümmargused kummikatetega pedaalid.

Veoka (MM) siduripedaal kannab tähist A-7520-B, olemas ka Fordi kataloogis.
Ehk olid need kummikattega pedaalid vaid edevamatel?
 Minu Ford A kataloogis näitab piduri pedaali tähiseks 2455 ja Ford AA 2455-B, kahjuks sellest mul pilti pole. A pedaal pildil küll ümmargune. Sama siduri pedaaliga A-l 7520 ja AA-l 7520-B
[attachment=72403]
[attachment=72404]
Kummi katet ei näita kumbki pilt. Võibolla on see hilisem leiutis.
(09-11-2018, 21:58 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Minu Ford A kataloogis näitab piduri pedaali tähiseks 2455 ja Ford AA 2455-B, kahjuks sellest mul pilti pole. A pedaal pildil küll ümmargune. Sama siduri pedaaliga A-l 7520 ja AA-l 7520-B

Leidsin piduripedaali ka nüüd MM kataloogis üles AA-2455 (varianditähte taga ei ole), Fordi varuosakataloogis sama tähis. Sõiduautole pakub Ford aga kahte erinevat, tootmisest maas olevat A-2455-AR ja A-2455-B. Samamoodi siduripedaaliga A-7520-AR ja A-7520-B. Mida venelased oma "A" juures kasutasid, ei oska arvata.

PS! Sellel Sinu kataloogil näen ma V8 logo  Rolleyes
Ma kahtlustan, et see on lihtsustatud kataloog, kus näeb ära jupi koodi, kuid erinevatel mudelitel on detailis erinevus ja ka täielik kood on erinev.
Unustasin vist öelda, aga sellel leitud käigukastil olid pedaalid küljes/samas augus(ei mäleta enam. Sõber leidis, koos kaevasime välja). Need olid pealtnäha täpselt samasugused nagu AA-l ja MMil. Lähemalt ei ole uurinud.
(09-11-2018, 22:39 PM)Raivo Kirjutas: [ -> ]
(09-11-2018, 21:58 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Minu Ford A kataloogis näitab piduri pedaali tähiseks 2455 ja Ford AA 2455-B, kahjuks sellest mul pilti pole. A pedaal pildil küll ümmargune. Sama siduri pedaaliga A-l 7520 ja AA-l 7520-B

Leidsin piduripedaali ka nüüd MM kataloogis üles AA-2455 (varianditähte taga ei ole), Fordi varuosakataloogis sama tähis. Sõiduautole pakub Ford aga kahte erinevat, tootmisest maas olevat A-2455-AR ja A-2455-B. Samamoodi siduripedaaliga A-7520-AR ja A-7520-B. Mida venelased oma "A" juures kasutasid, ei oska arvata.

PS! Sellel Sinu kataloogil näen ma V8 logo  Rolleyes
 See mul igavene paks ja universaalne A4 formaadis kataloog. Saadeti mulle Austraaliast.  
[attachment=72406]
Eriti tänuväärne minu tulevast projekti GAZ 11-40 silmas pidades. Muidugi ka GAZ a projekti puhul, et mitte segi ajada 1931 a. vidinaid varasematega, mida ei kasutatud GAZ A valmistamisel, vaid järgida 1931 a mudelil kasutatut.
(09-11-2018, 22:44 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]... käigukastil olid pedaalid küljes ... Need olid pealtnäha täpselt samasugused nagu AA-l ja MMil. Lähemalt ei ole uurinud.

Oletan, et Sul on võrdlusmomenti.
Midagi peab neil erinev olema, kui kood erinev, mingi nurk, õlapikkus vms?

[Pilt: a-2455-b.jpg]
Kuradi raske on piltide järgi asju võrrelda. Siin näiteks pilt minu piduri võllist. Tegemist siis sõidupiduri võlliga. Käsipiduril teine võll ja hoovastik, mis mõjus ainult tagaratastele. Kui jõuan tagasillani, siis saab seda lähemalt tutvustada.
[attachment=72410]
Tundub küll erinev kui Raivo kataloogi pildil aga kood algab A-ga.
Järgmise vidina leidsin küll tänu sellele, et Moskva muuseumis sai Gaz A-d kõvasti uuritud. Tegu nimelt tagavara ratta kinnitus detailiga. Isegi kood peal, kuigi viimasest numbrist raske aru saada kas 0 või 6. 1931 a Ford Phaetonidel olid tagavararattad ees poritiibadel, kus olid vastavad avaused. Leidsin jublaka Ukrainast ühe vanaraua fanaatiku kola seast. Mehel polnud aimugi, millega tegu. Koodi puhastasin ise välja.
[attachment=72411]
[attachment=72412]
Võtsin garaaži pööningult alla paagi. Jumal teab, kust ta pärit on. Väga imelikku värvi, nagu oleks tuletõrje autolt. Tegu siis kas Gaz A või AA paagiga. Ford A-l kinnitus roolisammas paagi külge, kuhu oli vastav hoidik needitud. GAZ A-l ja AA-l oli roolisamba kinnitus nagu pildil. 
[attachment=72413]
[attachment=72414]
[attachment=72415]
Jamasin ka rooliga aga ei saanud vanalt kuidagi pukse kätte. Kui on mingeid arenguid siis võibolla Taavi paneb mõne pildi, kui tal õnnestub midagi korda saata.
[attachment=72416]
Panin siia võrdluseks ka Ford A paagi ja rooli kinnituse. Selle järgi on küllalt lihtne Vene 99% Vene originaalsete GAZ A-de päritolu tuvastada. Tavaliselt ei pöörata sellistele pisiasjadele tähelepanu. Ja kui pööratakse, siis piirdutakse kõrvade mahalõikamisega. Kogu kupatuse eemaldamiseks on vaja juba suuremamahulist ettevõtmist.
Parempoolne kõrvake on õhuklapi hoova kinnitus. See millega Taavi hädas on. GAZ MM-l aga seda pole ja süsteem teistsugune.
(10-11-2018, 15:24 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]... viimasest numbrist raske aru saada kas 0 või 6. 1931 a Ford Phaetonidel olid tagavararattad ees poritiibadel, kus olid vastavad avaused.

Ford Phaeton, Tudor, Taxic (1928-...) rattahoidja A-1380-B
Taavi käest sain Ford A juppide müüja kataloogi e-poe kodulehekülje aadressi. Garaashi enam ei läinud hakkasin sirvima ja puuduolevaid pisidetaile kirja panema. Sain 21 detaili, mis kohe vaja oleks. Taavile kohe kõne, et unusta igasugune vanade pukside väljapeksmine, sest 2 uut maksavad ainult 5.-$. Samuti panin nimekirja komplekti käigukasti tihendeid, samuti roolikarbi omad. Komplekt maksab 3-4 $ aga kui neid tegema hakata, läheb terve päev. Veel puudu igasugu hoovakesi, starteri jalaga lülituse hoob koos kummipadjaga. Vanal roolimehhanismil lõtkud sees, uus tigu koos laagritega. Igasugu kummi tihendid, kere ja raami vahele puidust klotsid ja kummi padjad. Kere osadele omavahel kokku panemiseks kummi tihendid. Ja komplekti originaal polte, sest GAZ A-l olid poldid tollkeermega. Kokku kõik 330.-$, no sinna veel + saatmine + toll. Aga ikkagi inimlik hind, näiteks võrreldes Venemaaga, kui mingit vana juppi tahad, siis kohe kuldkirves selga.
(10-11-2018, 15:32 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Panin siia võrdluseks ka Ford A paagi ja rooli kinnituse.

Mulle tundub, et see on vanem variant paagist. Üldse tundub see mulle ebaloogiline, et AA jaoks saadi justkui aru, et rooli paagi külge kinnitamine pole mõistlik, kuid A võib nii olla.
Pigem tegi Ford selle muudatuse ära ja venelased võtsid lihtsalt üle. Niikuinii oli Gorki tehase käimajooksmine ameeriklaste kontrolli all.

[Pilt: image4.gif][Pilt: image3.gif]
Allikas: http://www.ahooga.com/notebook/howto/3/i...rewall.pdf

See on siis A-9002-E (Fordi paak):
[Pilt: attachment.php?aid=68090]

Kui ma nüüd õieti aru saan, siis rooli uus kinnitus võeti üle, aga paak võeti vana kuid ilma rooli kinnituseta (bensiinikraan on salongis?, tulemüügis salongi poole lohku pole toru läbimineku kohal?)
MM bensiinipaak on igatahes vana koodiga A-9002-C


Lisaks, Fordi Phaetonil oli tagavararatas taga ja gabariiditulesid ei olnud. Keremudelil 180A (Deluxe Phaeton) olid gabariidituled ja varuratas ees tiival, aga kere ise oli 2 ukseline.

[Pilt: i813943.jpg]
(10-11-2018, 21:28 PM)Raivo Kirjutas: [ -> ]
(10-11-2018, 15:32 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Panin siia võrdluseks ka Ford A paagi ja rooli kinnituse.

Mulle tundub, et see on vanem variant paagist. Üldse tundub see mulle ebaloogiline, et AA jaoks saadi justkui aru, et rooli paagi külge kinnitamine pole mõistlik, kuid A võib nii olla.
Pigem tegi Ford selle muudatuse ära ja venelased võtsid lihtsalt üle. Niikuinii oli Gorki tehase käimajooksmine ameeriklaste kontrolli all.

[Pilt: image4.gif][Pilt: image3.gif]
Allikas: http://www.ahooga.com/notebook/howto/3/i...rewall.pdf

Kui ma nüüd õieti aru saan, siis rooli uus kinnitus võeti üle, aga paak võeti vana kuid ilma rooli kinnituseta (bensiinikraan on salongis?, tulemüügis salongi poole lohku pole toru läbimineku kohal?)
MM bensiinipaak on igatahes vana koodiga A-xxxx-C


Lisaks, Fordi Phaetonil oli tagavararatas taga ja gabariiditulesid ei olnud. Keremudelil 180A (Deluxe Phaeton) olid gabariidituled ja varuratas ees tiival, aga kere ise oli 2 ukseline.
 Kõigil, või vähemalt enamusel 1931 a. 4 ukselistel Phaetonidel olid tagavara rattad poritiibadel ja gabariit tuled ka.
[attachment=72419]
[attachment=72420]
[attachment=72421]
[attachment=72422]
Samuti paigaldati neid lisatulesid GAZ A-le, küll vähesel määral. Eriti neile, mida kamandasid nahkkuubedes seltsimehed.
[attachment=72423]
Mis puutub roolisamba hoidikut kütuse paagi küljes, siis Ford lasi niimoodi kuni lõpuni välja. Mul on õnnestunud USA-s mitut 31 a Fordi inspekteerida ja kõigil 31 a mudelitel olid bentsukraanid salongis ja roolid paagi küljes. Sai ka pilte tehtud, kui leian panen üles. Venelased võisid matti võtta 1928 - okt.  1930 a A mudelilt. Sellel oli paak täpselt selline nagu mul, ainult rooli kinnitus oli ikka paagi küljes. Väga raske on GAZ A mudeli üksikasju praegu taastada, sest originaalsena pole neid säilinud ühtegi. Okt. 1930 - Okt. 1931 toodeti kermudeliga 35B phaetone USA-s ainult c.3000 tk. See keremudel 35B oligi tulevane GAZ A, mida tehti 41 917 autot, ehk kordades rohkem kui prototüüpi.
Ma suhtuks nendesse värvilistesse piltidesse kahtlustavalt. Umbes nii, nagu valgete servadega rehvidesse vene auto all.
Pole küll Phaeton, aga ...
[Pilt: DSC07745.jpg]
Rooli kinnitus ülevalt ja tulemüür uus:
[Pilt: DSC07741.jpg]

Ehk kui restaureerijal paak lekkima hakkas ja ta selle vahetas, siis vaevalt ta tulemüüri vahetama hakkas.


Ma ei tea, millal see mudelivahetus täpselt toimus:
a.              1927__ 1928__ 1929__ 1930__ 1931__ Style Totals
Phaeton
Standard  221__ 47,255__ 49,818__ 16,479__ 4,076__ 117,849
Deluxe      -_____ -_____      - ____      3,946___ 2,229 ___6,175

[Pilt: 30-phaeton.jpg]
torgin ennast teemasse, aga mul vedeleb üks kunagi Tapiku voorist toodud jurakas, mida seni pole suutnud identifitseerida, pilte vaadates siis vist Gaz A ?

[attachment=72425]
Ümmargused Spidomeerid, järelikult 1931 a. mudelid
[attachment=72426]
[attachment=72427]
[attachment=72428]
(10-11-2018, 23:49 PM)nemps Kirjutas: [ -> ]torgin ennast teemasse, aga mul vedeleb üks kunagi Tapiku voorist toodud jurakas, mida seni pole suutnud identifitseerida, pilte vaadates siis vist Gaz A ?

 Tema ise. Isegi see sisemine raud olemas.
Ma ei tea, millal see mudelivahetus täpselt toimus:
a.              1927__ 1928__ 1929__ 1930__ 1931__ Style Totals
Phaeton
Standard  221__ 47,255__ 49,818__ 16,479__ 4,076__ 117,849
Deluxe      -_____ -_____      - ____      3,946___ 2,229 ___6,175

[Pilt: 30-phaeton.jpg]
 See küll 1931 a mudel. Tõeline seljakott, ehk baas mudel. Tavaliselt telliti tagavara rattad küljele ja taha pandi pagasi jaoks kast. Ja muidugi gabariit tuled ka.
Siin lehel räägib ka põgusalt Fordi erinevustest...

http://www.mafca.com/whatyear.html

[Pilt: 30-31fuel.jpg]

Sorry kui kuidagi mööda läks teemast. Kiiruga lugesin eelnevaid postitusi.
(11-11-2018, 00:16 AM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]Siin lehel räägib ka põgusalt Fordi erinevustest...

http://www.mafca.com/whatyear.html

[Pilt: 30-31fuel.jpg]

Sorry kui kuidagi mööda läks teemast. Kiiruga lugesin eelnevaid postitusi.
 No selle jutu järgi on see Vene tuletõrje auto (kutsun seda niimoodi erkpunase värvi tõttu) paak täitsa õige asi.
[Pilt: phaetonrf.jpg]
[Pilt: 235phaeton1931.jpg]
[Pilt: 63771834-770-0@2X.jpg?rev=1]

[Pilt: stories30-STD-35B-2-web1.jpg]

Üks pilt uuest tulemüürist

Ja siin GAZ-A tulemüür
[Pilt: attachment.php?aid=68080]

Kas "punane paak" istub sinna taha?
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30