automoto.ee foorumid

Täisversioon: GAZ A
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Leidsin mõned joomised või kritseldused, algne päritolu on teadmata. Link lehele.

[Pilt: 3.jpg]
(11-11-2018, 12:17 PM)metsakohin Kirjutas: [ -> ]Leidsin mõned joomised või kritseldused, algne päritolu on teadmata. Link lehele.

[Pilt: 3.jpg]
 Tänud Metsakohinale. Polegi leidnud sellist Gaz A joonist, küll lihtsustatud, aga vähemalt on vaidlused bensiinipaagi osas lõppenud. Nüüd on selge, et ei kasutatud bentsupaagi viimast, vaid eelviimast varianti. Nüüd tuleb punase paagi väike ümberehitus ette võtta. Huvitav kas see siis kasutusel olnud mingil tuletõrje MM-l. Äkki Taavi teab, milline see MM paak oli. Ameeriklased said poole aastaga aru, et see alatasa tilkuv bensiinikraan salongi ei sobi. Kas see jõudis kohale ka seltsimeestele?
See punane paak on kindlalt Vene oma ja tuletõrje autode eluiga oli võrreldes teistega ikka hulga pikem.
[attachment=72447]
Milline see tagantvaade peaks olema (stange)?
[Pilt: karakumy3.jpg]
[Pilt: Karakumskij-avtoprobeg-1.jpg]

[Pilt: tagumiik.jpg]
[Pilt: ghvaiityiyh3gyo5dk.jpg]
Absoluutset tõde ei pruugi selles teemas leidagi või pole teda olemas. Kes julgeb väita, et see joonistus pole valminud enne esimese A kokkupanekut või on lihtsalt kellegi nägemus. Pole ju võimatu, et algselt valmisidki sellise kinnitusega, aga tootmise arenedes muudeti. Ainus tõsiselt võetav asi saab olla kataloog ja sealt leitavad koodid.
Pole küll erilisi teadmisi, võrreldes teema omanikuga, aga olen arusaanud, et värvilised fotod Gaz-A-st kujutavad suures enamuses Forde või on Fordi eeskujul tehtud replikad.

Igal juhul edu sulle sellel mõistatuste teel.
Vot see on küsimus, mille peale pole tulnudki. Minuni on seni jõudnud ainult pildid eest ja külgvaates. Kui ma Raivo pilte nüüd vaatan, siis tundub, et seltsimehed on läinud lihtsamat teed kasutanud esi stanget ka taga. Ameeriklastel oli lisavarustusena võimalik tellida taha pagasi jaoks kirst ja selle ka sellised stanged. Seltsimehed panid tagavara ratta taha ja koos sellega kadus ka võimalus kirst taha sättida. Kui keegi teistsuguse taga stangega pilte ei leia, siis tuleb muretseda kaks esimest. Aga igatahes tänud Raivole, kes mind ikka ja jälle õigele teele juhatab, kuigi vahel ajan sarvi vastu. Ega mina ka mingi GAZ A ekspert ei ole, aga kui auto ükskord valmis, siis juba pool eksperti kindlasti. Smile
Kui keegi leiab veel tagant poolt tehtud Gaz A pilte, siis tänud juba ette.
Leidsin kaks pilti. Üks siis esi kaitserauaga taga.
[attachment=72455]
Ja teine Ameerikalike stangedega.
[attachment=72456]
Muidugi ei välista see seda, et alguses tuli palju juppe USA-st ja kasutatti neid. Hiljem aga protsessi lihtsustamise käigus mindi ühele standardile, mis ju ka palju lihtsam.
Mingi imelik auk ukse pealtvaates:
[Pilt: 1705.jpg]

[Pilt: 1709.jpg]

Stangest nii ja teisiti:
[Pilt: 46.jpg]
(11-11-2018, 22:34 PM)Raivo Kirjutas: [ -> ]Mingi imelik auk ukse pealtvaates:
[Pilt: 1705.jpg]
 See ukse auk peaks olema külgkardina raami jaoks. Kardin ise omakorda käis truksidega ukse ääre külge. Paistab, et seltsimehed panid taha, mis kätte juhtus. Nii, et vist mõlemad variandid õiged
[attachment=72459]
(11-11-2018, 22:44 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]See ukse auk peaks olema külgkardina raami jaoks. Kardin ise omakorda käis truksidega ukse ääre külge.

[Pilt: 875.jpg]
Otsisin lisa ja samal ajal aotoriteedid ka samu asju leidnud. Ühe fordiliku stange pildi ikka leidsin lisaks.
[Pilt: gaz-a_1.jpg]

Leidsin ühe lehe, millel palju vene vene autode pilte, kui huvi, siis vanemad on seal, kus gaz väikese tähega.
Ja sellel lehel kirjutab, et 100 tuhandes oli tõesti kaunistatud lisa tulede ja viledega, kroomitud jubinaid peale selle, veeres konveierilt 17. aprillil 1935.

Natuke lisaks taguotsade vaadet. Paraku stanget ei komenteeri nende järgi.
[Pilt: gaz-a-4.jpg]

Väheke ilusama külje pealt.
[Pilt: GAZ-A-8.jpeg]

Järgmine võiks olla juba suure tõenäosusega Gaz A jäänus, ehk teevad asjatundjad mingeid järeldusi tulemüüri suhtes.
[Pilt: 55fa5964ce687.JPG]
Nii, tegin siis  endale lõplikult selgeks GAZ A tulemüüri ja bensiini paagi värgenduse. Raivol täitsa õigus. Seltsimehed ei võtnudki kõige viimast Fordi versiooni kasutusele, vaid mõne kuu vanema ja lasid bensiini rahulikult põrandale tilkuda.

ГАЗ-А в целом соответствовал Ford Model A Standard Phaeton (код кузова 35B) в модернизированном варианте 1930—31 модельных годов (ближе всего к варианту, выпускавшемуся после октября 1930 года, когда произошёл переход к цельным грязевым щиткам над подножками, и до мая 1931, когда была изменена конструкция системы питания двигателя, с переносом колбы фильтра грубой очистки топлива на карбюратор, а топливного крана — из салона в подкапотное пространство, что устранило унаследованный ГАЗ-А дефект, связанный с подтеканием бензина в салон через изношенный краник), хотя и с целым рядом незначительных изменений.

Tähendab pärast maid 1931 viisid amerikaanlased bentsu kraani kapoti alla aga nõukogulased kartsid vist seda teha, sest nende kraanid viletsamad ja kohe seal all jookseb summuti toru. Toungue
Paagist. Väljavõtu koht peaks olema paagi kõige alumine punkt. Vanal paagil ongi see enamvähem keskel, aga uuel ma saan aru ühele küljele viidud. Kas paagi kuju on seejuures muudetud? Fotolt ei saa hästi aru.
Veidi kribu paagi joonis:
[Pilt: 01-100609-0008.jpg]

Avatud uksed:
[Pilt: 2516.jpg]

[Pilt: 9907_preview.jpg]



[Pilt: gaz_a_taksi.jpeg]
Originaal: http://i.wheelsage.org/pictures/g/gaz/a_...taksi.jpeg

Teistsuguse pasunaga (sirge toruga ja laienevad, aga seekord sootuks selline):
[Pilt: 48.jpg]
[Pilt: 48.jpg]
... ja mis temast pärast sai:
[Pilt: 48.jpg]

Gabariidid:
[Pilt: 1398692011.jpg]

Veel ühed lisatuled ja läikivad pasunad:
[Pilt: gaz-a-1-44-89-dvk-foto-2-jpg.3844]
Orig: http://www.pobeda-club.ru/attachments/ga...-jpg.3844/

Soojalt riidesse ja lisadetail stange keskel:
[Pilt: post-6882-0-21889300-1473171353_thumb.jpg]
Orig: http://www.sammler.ru/uploads/monthly_09..._thumb.jpg

Lohk esitiivas ja ratta kinnitus:
[Pilt: DmaAxEWXgAArN8K.jpg]


Lisatuled imeliku koha peal:
[Pilt: 450e76cd365d.jpg]

Imeliku ninaga, juskui oleks viisnurk närgi asemel:
[Pilt: 1855c63abe64.jpg]


Üks imelik elukas veel (+lohk porilauas ja suur kast taga):
[Pilt: b2ap3_large_gaz_a_.jpeg]
Olen nüüd kaks õhtut pilte vaadanud ja mõtelnud, kuidas siis peaks tegema. Seni on kindel

 1. Taga oli üks tuli, tõenäoliselt gabariit ja pidur. Suunatuled puudusid.
 2. Taha panen pika kaitseraua, sest seda on piltidel rohkem.
 3. Tagavara ratas kindlalt taha. Ainult ühel pildil tagavara ratta auk ees ja see võib ka mingi prototüüp auto olla.
 4. Minul olev bentsupaak on vale. Kraan oli salongis.
 5. Ülemised tuled esinesid harva, kuid esinesid. Ühel pildil, kus seltsimehed nahkjopedes need kindlalt olemas. Kuna minu suunitlus on NKVD/KGB autod, siis tuled lähevad külge.

Ülejäänud pole veel selge.

 6. Signaali tahaks panna nagu MM-l, seni pole veel leidnud. Kui näen, et kuskil kasutusel Fordi oma läheb see käiku. See mul ka olemas. Mõnel fotol nähtud signaalid võivad olla hilisem aretus. Kuigi ei M1-l ega M11-l selliseid ei olnud.
 7. Auto tuleb komplekteerida külgkardinatega, kuigi see saab kõva pähkel olema. Augud ukse üleääres, millele Raivo tähelepanu juhtis ongi nende kardinate raami kinnituseks ja kardina alaäär on ise truksidega ukse ülemise serva külge kinnitatud. Loodetavasti kasutati sama materjali nagu katusel, ainult millest tehti need läbipaitvad osad. Kas tol ajal üldse oli läbipaistvat kilet.
 8. Millest tehti istmed ja sisemised uksekatted? Nahast, mis lahtise auto puhul loomulik.
(14-11-2018, 01:06 AM)Formika Kirjutas: [ -> ]Signaali tahaks panna nagu MM-l, seni pole veel leidnud. Kui näen, et kuskil kasutusel Fordi oma läheb see käiku. 
...
Millest tehti istmed ja sisemised uksekatted? Nahast, mis lahtise auto puhul loomulik.

Signaalist rääkides ... vajuta siia Rolleyes 
1935 a GAZ raamat väidab, et GAZ autodel kasutatakse kahte erinevat tüüpi signaali, mootoriga ja lihtsustatud variant, oli vist nn. vibraatoriga.
See ei ole küll foto, näha elitaarsed pasunad ja veidi saab aimu ka istmetest.
[Pilt: GAZ-A-100000-1935-goda-1024x744.jpg]
[Pilt: gaz-a-3.jpg]

See on nüüd küll värvipilt, aga annab mõtisklust, kas nii võis olla:
[Pilt: 115893_Interior_Web.jpg]
(14-11-2018, 01:06 AM)Formika Kirjutas: [ -> ]Olen nüüd kaks õhtut pilte vaadanud ja mõtelnud, kuidas siis peaks tegema. Seni on kindel


 7. Auto tuleb komplekteerida külgkardinatega, kuigi see saab kõva pähkel olema. Augud ukse üleääres, millele Raivo tähelepanu juhtis ongi nende kardinate raami kinnituseks ja kardina alaäär on ise truksidega ukse ülemise serva külge kinnitatud. Loodetavasti kasutati sama materjali nagu katusel, ainult millest tehti need läbipaitvad osad. Kas tol ajal üldse oli läbipaistvat kilet
Piltidelt on näha, et klaasist need küljeaknad kindlasti pole. Minu meelest nimetati seda materjali tsellofaaniks.
Tagumine aknake katuse sees oli küll ilmselt klaasist.
(04-02-2018, 00:35 AM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]Leidsin sellise elektriskeemi.

[Pilt: Juhtme_varvid.png]
[Pilt: juhtme_varvid_2.png]
Kui ma neid elektriskeeme vaatasin, siis jäi mulle silma 1 erisus.
Gaz-a raamat 1935 ja hilisem MM skeem, näitab, et süütepoolile läheb pinge akuklemmilt läbi ampermeetri.
See Za Ruljomi joonis (algne päritolu?) ja ka Ford-A elektriskeemid näitavad süütepoolile voolu võtmist otse akuklemmilt.
(14-11-2018, 01:23 AM)Raivo Kirjutas: [ -> ][Pilt: 115893_Interior_Web.jpg]
Vaatan seda pilti ja kuidagi ei suuda välja mõelda, miks kaks gaasi pedaali. Sidur, pidur, rooli samba kõrval starteri nupp aga edasi mõistus otsas. On kellelgi aimu?
ksf! metsakohina pandud skeem, mida ise oled kiitnud, sisaldab sellise selgituse -  20 — педаль акселератора, 21 — опора ноги к акселератору.
(14-11-2018, 18:25 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]ksf! metsakohina pandud skeem, mida ise oled kiitnud, sisaldab sellise selgituse -  20 — педаль акселератора, 21 — опора ноги к акселератору.
 Ei pööranud sellele tähelepanu ja ei saa kirillitsast nii palju aru ka, vast keegi oskab seletada, mis ülesanne sellel asjandusel nr. 21 on.
hmm, mis keeles sa siis üle terve suure "kuuendiku planeedist" suhtled?
no ja paari hiireklikiga saab lasta koogelmoogelil tõlkida.
välismaa keeles tuleb üsna arusaadav tõlge - foot support to accelerator.
eesti keeles saab ka aru, mida mõeldud on - jalgade toetus kiirendajale.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30