automoto.ee foorumid

Täisversioon: Dt20
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tervist kõigile. Sai suve lõpus soetatud oma esimene põka....DT20. Talvel plaan hakata vaikselt kõpitsema.....lekked, õlid jne. Esimese asjana vajaksin asjaarmastajate nõu, mis õlid oleksid uuele sõbrale kõige paremad.....külamehed laulavad ühest suust, et kamassi õli mootorisse ja seda sama ka õhufiltrisse. Usun, et isegi selle ajastu vene tehnikale on täna paremat õli turul pakkuda. Käigukasti õlist pole õrna haisugi, mis sinna minema peaks. Tahaks head, mitte seda mis kõige odavamalt kätte tuleb. 

Tänud kaasamõtlejatele ?
Õnnitlused!

Esialgu ei maksa tõesti sinna muud õli panna, kui Kamsat. Tavaliselt on sellised vanad mootorid igasugust sodi ja tagi täis ja parem on kohe algul pisut ennast tagasi hoida. Pigem tasuks kõigepealt väiksemate asjadega tegeleda. Kui asja liiga vara juppideks lased-kakud, kaob sõidumõnu ära. Tasuks ka traktori eelmiste omanike käest vaikselt uurida, et mida on tehtud ja mis tegemata jäänud. Kui asi toimib, ei tasu kohe liiga heaks teha. "Töömeest ei segata!" Üks hea ja vana ütlus. Aga kui peab, siis veel töötava mootori juures oleks esimene asi mis teha- karteri põhi alt ära ja õlivõtja sõel puhtaks teha.
Aga jõudu!
Tervist,kirjutasin pika jutu,kui see äkki kadus. Oeh, käsisiduriga muuseumi eksponaat. Ühesõnaga pane oma liikurisse sobiv kättesaadav õli ja käimarisse sama jutt.Ise kasutasi veokameestest järgi jäänud transmissioonõli. Ja mootoris, peale läbipesu, kaasaegset diiselmootori õli. Kas traktor on sul starteripill? Ja mis imetabased tööd temaga plaanis on? Jaga meiega oma tegemisi, jõudu ja üht teist on põkale ka pakkuda.
(22-10-2021, 20:35 PM)reijo86 Kirjutas: [ -> ]Tervist kõigile. Sai suve lõpus soetatud oma esimene põka....DT20. Talvel plaan hakata vaikselt kõpitsema.....lekked, õlid jne. Esimese asjana vajaksin asjaarmastajate nõu, mis õlid oleksid uuele sõbrale kõige paremad.....külamehed laulavad ühest suust, et kamassi õli mootorisse ja seda sama ka õhufiltrisse. Usun, et isegi selle ajastu vene tehnikale on täna paremat õli turul pakkuda. Käigukasti õlist pole õrna haisugi, mis sinna minema peaks. Tahaks head, mitte seda mis kõige odavamalt kätte tuleb. 

Tänud kaasamõtlejatele ?
Kindlasti on olemas oluliselt paremat õli, kui Kamassi õli. Aga pead arvestama selle võimalusega, et uuem ja parem õli peseb igasuguse sadestunud sita lahti ja võib juhtuda, et mõni oluline kanal läheb selle tõttu umbe ning õli ei jõua enam vajalikesse kohtadesse. Kui hakata kasutama kaasaegset õli, tuleb väga korralikult kogu süsteem mitu korda läbi pesta ja filtrid mitu korda vahetada/puhastada. Sellele vaatamata võib uus kaasaegne õli palju kurja korda saata. Igasugused määrimisomadused on uuel kindlasti kordades paremad, ei mingit kahtlust. Küsimus on pigem selles, et kuidas vana sodi süsteemist kätte saada nii, et midagi umbe ei läheks.
Vastuseks Raudpatsile, mootori saab ju puhtaks pesta. Iseasi kas liikuriga on ka plaanis midagi töösarnast teha...
Tänud, palju häid tähelepanekuid....jah, hea õli on see mis kiiresti mustaks läheb, aga sellel konkreetsel isiksusel pole vist pikalt mingeid vedelikke vahetatud ja ummistuse oht väga tõenäoline. Kuna maal elades väga tüütu ja lõpuks ka imelik käia ja paluda kedagi, kes puud metsast välja toob, kardulamaad harib või põldu niidab, siis sel eesmärgil saigi antud pill muretsetud. Niiet hakkab oma algset eesmärki teenima. Kuna ise pärvatööna autode lukksepp ja saan põka talveks sooja ruumi viia, siis plaan vaikselt nokitseda esmalt leketega ja vahetada õlid. Esialgu suuremaid lammutustöid ette ei võta. Vastustest käis läbi mootori pesu....kas kasutatakse spets ainet või lihtsalt tihedamini õli vahetada? Sama teema oleks käigukastiga.....kuna pole aktiivselt pikka aega kasutatud, siis käigukastis vesi sees....kõik räägivad suvaline transmissiooni õli ?.....minu jaoks ATF 2;3;4, SHC jne.....rasketehnika omadest ei tea midagi. Müügimehi poes ei usalda ?.  Üritan teid ikka siis oma tegemistega kursis hoida?
(22-10-2021, 21:18 PM)alrad Kirjutas: [ -> ]Vastuseks Raudpatsile, mootori saab ju puhtaks pesta. Iseasi kas liikuriga on ka plaanis midagi töösarnast teha...
Jookseb ka tühikäigul  ilma tööd tegemata kokku, kui kaasaegne õli sisse panna ja sisepesu tegemata jätta. Kui niisama postamendi otsa seisma panna, siis tõesti vahet ei ole, mis õli seal sees on.
Ära usu kõike, mis sulle räägitakse.. kui mootoris sees oleks "fekaal" , siis see oleks juba ammu probleeme tekitanud õlirõhuga näiteks.. uskumatu müüt, mida paljud puhta kullana võtavad! Näiteks 15w-40 on vägagi ladna, ka veokad kasutavad seda.
Ühele küsimusele jäi enne vastamata, see jah starteripill. Roolisüsteem on ümber tehtud, pandud mingi veoka oma....oli mõte, et taastaks algupäraselt, aga see reduktor pidi vist nõrk koht olema ja saadavus kehva võitu?
(22-10-2021, 21:52 PM)I.A Kirjutas: [ -> ]Ära usu kõike, mis sulle räägitakse.. kui mootoris sees oleks "fekaal" , siis see oleks juba ammu probleeme tekitanud õlirõhuga näiteks.. uskumatu müüt, mida paljud puhta kullana võtavad! Näiteks 15w-40 on vägagi ladna, ka veokad kasutavad seda.


15w40 tundub mõistlik....eespool oli juttu kaasaegsest diisli õlist.....5w30......jääb äkki vedelaks, kui mootori kappremonti enne ei tee.....samas võib mootori pesuks ju hea olla?....seda meil töö juures leidub ?. Samas eks see õlikanalite ummistumise teema on võimalik ikka.....iseasi kui peenikesed need selles suures ühesilindrilises mootoris on ?
Ilmselt tuleb materjal vene keeles, kas keel suus? Näiteks see: https://zinref.ru/000_uchebniki/05300_tr...65/015.htm
(22-10-2021, 21:52 PM)I.A Kirjutas: [ -> ]Ära usu kõike, mis sulle räägitakse.. kui mootoris sees oleks "fekaal" , siis see oleks juba ammu probleeme tekitanud õlirõhuga näiteks.. uskumatu müüt, mida paljud puhta kullana võtavad! Näiteks 15w-40 on vägagi ladna, ka veokad kasutavad seda.

Mootori sisepesu on alati riskantne, pole vaja siin illusioone luua!
Endal on siiani sõiduautodega vedanud, aga see ei tähenda, et võib suvalisele seisnud asjale hüpersuperõli sisse kihutada peala 10-20 aastast hooldamatust ja see on ohutu.
Kõigepealt kiitus vanakese elupäevade jätkamise eest.

Õlid lase välja ja selle järgi näed, mida asemele panna. Kui on ikka tökat, siis pese paar ringi kamsaga läbi - hea ja odav õlilaadne toode suiseks kasutamiseks. Kui juba hakkab õli nägu jääma kümnekonna töötunni järel, siis võid kolida mingi odavama poolsündi peale üle. Hinnalistel õlidel kipuvad olema ka head pesuomadused ja neid tõesti esialgu vaja ei ole.

Käigukastis pole vahet, kuniks valitud õli seal sees püsib. Alustada võib sellesama kamsaga, hea odav ja vedel loputusõli, sest mingied pesuomadusi sel ei ole.

Soodsalt saab Flexoilist või Erimellist. Sest seda ikka kulub tundmatu ajalooga masina elustamisel.

Roolivärgiga on nii, et kui pole just tingimata eesmärgiks algset sünnitist taastada, siis tasub kaaluda hüdroroolile üleminekut (ma tean, et nüüd annavad puristid peldiku taga mulle peksa selle soovituse eest). Samas - kui praegune tszhydeem toimib, siis las ollagi. Juurde ju selle asja osi enam ei toodeta ja varuosade laoseis väheneb iga utiliseeritud isendiga.
(22-10-2021, 22:16 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]Ilmselt tuleb materjal vene keeles, kas keel suus? Näiteks see: https://zinref.ru/000_uchebniki/05300_tr...65/015.htm


Idanaabrite tähestik tuleb ainult siis, kui midagi pekki läheb, aga abikaasa emakeel sobib väga hästi sellega, eks pean veits moosima teda ?
(22-10-2021, 22:29 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]
(22-10-2021, 21:52 PM)I.A Kirjutas: [ -> ]Ära usu kõike, mis sulle räägitakse.. kui mootoris sees oleks "fekaal" , siis see oleks juba ammu probleeme tekitanud õlirõhuga näiteks.. uskumatu müüt, mida paljud puhta kullana võtavad! Näiteks 15w-40 on vägagi ladna, ka veokad kasutavad seda.

Mootori sisepesu on alati riskantne, pole vaja siin illusioone luua!
Endal on siiani sõiduautodega vedanud, aga see ei tähenda, et võib suvalisele seisnud asjale hüpersuperõli sisse kihutada peala 10-20 aastast hooldamatust ja see on ohutu.
Ma olen kahel pasasel mootoril nii talitanud, et uus mineraal sisse ja veidi (0,1...0,5 l) spets loputusõli hulka. Siis ei pese nii rajult ja õli mustustaset jälgides ning protsessi korrates on õnnestunud ummistusi vältida. Muidugi filtri vahetus iga kord (või rohkemgi, kui rõhk langema hakkab).
Ma olen kahel pasasel mootoril nii talitanud, et uus mineraal sisse ja veidi (0,1...0,5 l) spets loputusõli hulka. Siis ei pese nii rajult ja õli mustustaset jälgides ning protsessi korrates on õnnestunud ummistusi vältida. Muidugi filtri vahetus iga kord (või rohkemgi, kui rõhk langema hakkab).


Eks lasengi siis kõigepealt paar korda kamsa õliga läbi ja siis äkki mõni vedelam õli, millel ka pesuomadused, et siis ehk leotab vaikselt seda jama sealt lahti.....kui siin eespool mainiti et kamsa õlil pole pesuomadusi, siis võib see seal sees olla päris rokane. Oskab keegi soovitada mõnda spets pesuainet või seda saab ka küsida samast kohast, kust oligi? Kamsa viskoossus 15w40? Õlifiltrit sellel vist vahetada ei saa, seal see tsntrifugaal filter vms.....eks peab siis seda aeg-ajalt puhtaks kraapima
Tsitaat:eks peab siis seda aeg-ajalt puhtaks kraapima
Tsentrifugaali puhul kaabi ikka pehme puiduga, raud kriimustab ja mustus jääb kriimudesse kinni ja tsentreering ka rikutud. Vanasti soovitati puhtale paber sisse panna, siis väga lihtne puhastada, koos paberiga tuleb kõik ära, pole vaja kraapida.
Oht tolles ongi, et kui täis kogus pesuomadustega õli sisse panna, siis peseb liiga rajult.
Nt. siin mingi valik vastavate omadustega kraami, mida võiks ettevaatlikult ja natukese kaupa kasutada:
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/re...u-labipesu
Oma kogemusest, õhtul enne üritust kallasin mingi 400 ml potsiku 230GE paljusõitnud mootorisse. Kirjade järgi pidi peaaegu uueks tegema, tugev pesuomadus jäi 2 silma vahele. Pärast 20 km prooviringi metsa all võttis tühikäigul õlirõhu tule põlema ja sain viimasel hetkel jaole. Õnneks oli õli ja uus filter riiulis...
Kas nii poleks õigem talitada, et kõigepealt vaadata soojal mootoril ära kas tsentrifuug ikka töötab ja siis asuda pesemise kallale?
Teiseks karterituulutuse klapp et ikka oleks tihe ja laseks vaid välja õhku mitte sisse.
Tegu ikkagi ühe silindriga, kus õhk tahab koos tolmu ja liivaga sisse ka liikuda ja ennegi neil karteripõhjast peoga liiva leitud.

Õlivanni keeraks ka alt ning puhastaks kepsukaela korgi taga oleva saasta ära ja siis võiks julgelt päris õli sisse panna.

Kui kuskilt mootori seest näpuga sadestust võtta ja näpuvahel on tunda abrasiivi või lihtsama katsega sadestus kahe klaasitüki vahele ja hõõruda omavahel minutike ning kui peale pesemist klaas matt peseks mootori ära.
Klapikambrikaas ka maha ja kui on palju saasta lihtsalt mootoripesuvahendiga üle ja survepesuga puhtaks niipalju kui saab.
Kindlasti samal päeval kokku ja õliga käima et tööpinnad rooste ei läheks ja tehtud.
Selle menetlusega nii mõnigi mootor puhtaks tehtud ja tulemusega rahul.
(23-10-2021, 10:20 AM)reijo86 Kirjutas: [ -> ]...
Eks lasengi siis kõigepealt paar korda kamsa õliga läbi ja siis äkki mõni vedelam õli, millel ka pesuomadused, et siis ehk leotab vaikselt seda jama sealt lahti.....kui siin eespool mainiti et kamsa õlil pole pesuomadusi, siis võib see seal sees olla päris rokane. ...

Katsu nüüd ära otsustada, kas kardad oma pada kokku lasta hea õliga või mitte. Rolleyes Igal õlil on mingid pesuomadused. Suvaline odav poolsünt on kehva pesija. Kamsa on pigem loputus, kui pesija. SAE klassifikatsiooni talveomadusi sel vist polegi, kuigi osad müüjad seda tõepoolest 15W-40 pähe pakuvad.

Oled Sa üldse kiiganud, kui hull asi on?
Lehti: 1 2