18-11-2021, 10:26 AM
Kas kellelgi on aimu mis mootoriga tegu või kus teda kasutati. Või mingi eksperimentaal värk.
[attachment=90629]
[attachment=90630]
[attachment=90631]
[attachment=90629]
[attachment=90630]
[attachment=90631]
(18-11-2021, 11:12 AM)Walter Kirjutas: [ -> ]Kas seerianumbri kohal on number ''2410'' (halvasti loetav küll..)?Jah; kui kontrasti maha keerata, ilmub paremini nähtavale.
(18-11-2021, 10:59 AM)zazik Kirjutas: [ -> ]Näha on, et 60-kraadine v6, seega tõenäoliselt midagi Volgale planeeritutest. Volga.ee lehel toodud v6 mootori piltidest mõnevõrra erinev, aga leidub ka sarnasusi.Uurisin järele mootoril nr on 2418, tegemist siis tõesti eksperimentaalse Volga Gaz 24-18 mootoriga. Mootor Peterburis müügis, hinda küsitakse 25 K eurot. Pakuti mulle, Venemaal vist huvilist ei leitud. Tuleb leida hea doonor + muud kulud. Kokku lõpuks ikka 50K kulu. Momendil endale sellist väljaminekut lubada ei saa, kuigi tegemist mega haruldusega.
Neid Volgadele mõeldud v6 mootoreid arendati väga kaua (aga asja ei saanudki), vist on isegi võimalik, et mõni katseeksemplar nende hulgast.
(19-11-2021, 20:23 PM)Mossemees Kirjutas: [ -> ]Huvitav, kas see mootor on oma põhiolemuselt lihtsalt 2 silindri jagu lühemaks tehtud GAZ-i V8 või on tegemist täiesti omaette arendusega? Mõtlen, et kas venelased kasutasid sama võtet nagu Pobeda mootori puhul (2 silindri jagu lühendatud GAZ-i R6) või üritati midagi päris uut luua?
(19-11-2021, 20:23 PM)Mossemees Kirjutas: [ -> ]Huvitav, kas see mootor on oma põhiolemuselt lihtsalt 2 silindri jagu lühemaks tehtud GAZ-i V8 või on tegemist täiesti omaette arendusega? Mõtlen, et kas venelased kasutasid sama võtet nagu Pobeda mootori puhul (2 silindri jagu lühendatud GAZ-i R6) või üritati midagi päris uut luua?Ju ta oli mõeldud Gaz-53 V-8 V-6 variandina ikka, nagu Kolhida V-6 Kamazi V-8st valmis tehti. Üks Volga kuue silindriline prototüüp olla olnud veel, nö Nysa moodi rippklappidega kaanega 51 plokil R6. See 3,5L kone oleks Volgale väga sobilik olnud.
(19-11-2021, 22:28 PM)Tegelane5 Kirjutas: [ -> ]Üks Volga kuue silindriline prototüüp olla olnud veel, nö Nysa moodi rippklappidega kaanega 51 plokil R6. See 3,5L kone oleks Volgale väga sobilik olnud.See oli vist see tõrvikkambritega versioon, mis pidanuks GAZ-52-le saama? Pilti sellest imeloomast pole veel ette sattunud, aga nii palju ma tean, et mõned ikka valmis tehti ja autode peal neid katsetati. Hädad olid olnud põhimõtteliselt samad mis hilisemal 3102-l, st. pea võimatu oli seda apastraati nii välja reguleerida, et töötaks iga ilmaga igasugustes oludes. Kui 3102 mootoriga tegeles vastava väljaõppega mehaanik kusagil keskkomitee autopargi soojas ja hästivarustatud garaažis, siis kolhoosi külmas ja elektrita saras või üldse põllu peal oleks 7 klassi haridusega 3. liigi sohver Vasja püstihädas olnud.
(19-11-2021, 22:20 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]Volga v6 mootor oli 60-kraadine, nagu eespool juba mainisin. Venelaste v8-d on kõik 90-kraadised. Seega ühisosa piirdub tõenäoliselt poltide-mutrite ja võibolla mõne agregaadiga.
(20-11-2021, 00:16 AM)Daff Kirjutas: [ -> ]Kõik V8 ei olnud 90 kraadised.Tsaikal ikka 90 kraadi. Võibolla mõni katsetus varjant aga seeria tootmises 90 kraadi.
Tšaika oli 60 kraadi.
(20-11-2021, 00:07 AM)pppp Kirjutas: [ -> ]Tundub et ainult kolvid võisid gaziku omad olla aga muu nagu ei sobi, võibolla klapid nookurid ka.(19-11-2021, 22:20 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]Volga v6 mootor oli 60-kraadine, nagu eespool juba mainisin. Venelaste v8-d on kõik 90-kraadised. Seega ühisosa piirdub tõenäoliselt poltide-mutrite ja võibolla mõne agregaadiga.
Siin lehel leiduvas tabelis on kirjas, et silindri läbimõõt on V6-tel 92 mm nagu paljudel teistelgi GAZ mootoritel - seega võib neid ühiseid juppe rohkemgi olla...
(20-11-2021, 10:23 AM)einota Kirjutas: [ -> ]Kerige ksf pppp postituses viidatud "siin lehel" allapoole. Seal kommentaarides kirjutatakse, et 6 silindriline V mootor oli mõeldud jõuallikaks ka mudelile ГАЗ 56. Seeriatootmisesse nimetatud mudel paraku ei jõudnud.(20-11-2021, 00:07 AM)pppp Kirjutas: [ -> ]Siin lehel leiduvas tabelis on kirjas, et silindri läbimõõt on V6-tel 92 mm nagu paljudel teistelgi GAZ mootoritel - seega võib neid ühiseid juppe rohkemgi olla...Tundub et ainult kolvid võisid gaziku omad olla aga muu nagu ei sobi, võibolla klapid nookurid ka.
Aga huvitav on vaadata seda tabelit ja tekkib küsimus kas sellist mootorit on tahetud ka gaz 52 peale panna. On ju ülemisel real 24-16; 24-14 ja siis 52??