automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kabriolett Pobeda
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Pakutakse sellist isendit:
[attachment=91196]
Auto kere numbriga 4627, kuigi passis aasta 1950, siis kere numbri järgi toodetud kusagil 1948 aasta lõpupoole. 
Kaasfoorumlase Valdo Pobeda, mille taastamist siin aastaid tagasi kajastati
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=15794
ja mis vist õnneliku lõpuni pole seni jõudnud, on kere numbriga 6545 ja toodetud omaniku väitel 1949 aasta alguses.
Valdo väitel on tegu I seeria autoga. Olen teinud uurimis tööd nende vanade Pobedade suhtes. Arvamused lähevad nende seeriate osas lahku. Küll pakutakse I seeriaks 1946 - 1948 aug-ni toodetud 1700 autot, küll 1948 a okt. kuni 1950 a okt.-ni toodetud autosid. Ise liigitaks need 1946 -48 aasta autod eelseeria autodeks, kuna need toodeti pooleldi käsitsi ja olid tõelised õnnetuse hunnikud (neil polnud soojendust ega suunatulesid). Augustis 1948 jäeti Pobide tootmine seisma ja tehti hulgaliselt muudatusi autode juures, parandati tunduvalt töökindlust. Kutsuti tagasi kõik seni toodetud autod ja püüti kõrvaldada vigasid ja muuta autod töökindlamaks. Samas valmis ka konveier Pobide tootmiseks. 1948 aasta oktoobris käivitati uuesti tootmine, seekord juba konveieril ja tootmisse võeti ka kabriolett variant. (kokku toodeti 1948-1953 14222 kabrioletti). Kuni 1950 aasta okt.-ni toodeti autosid GAZ 11 tagasilla ja käigukastiga (lülitus põrandal) ja neid autosid võikski nimetada I seeria masinateks. Pärast seda sai Pobi uue käigukasti ja tagasilla ning veel pisemaid muutusi, millega saab ennast kurssi viia ksf. Valdo omaaegseid postitusi lugedes. 
 Mulle pakutaval autol on GAZ 11 käigukast ja tagasild, üliharuldane eksemplar. Kabriolette on üldse väga vähe säilinud. Samas piltidelt auto seisukorda vaadates just erilist vaimustust esile ei kerki. Tegu jällegi raske projektiga, mis küll kergem kui M1, L1 projektid aga siiski. Suurem probleem on selle auto Eestisse saamine. Autol veel Nõuka aegsed dokumendid ja auto vanem kui 50 aastat, siis bürokraatiat omajagu. Ka on auto kunagine omanik lahkunud parematele jahimaadele. 
 Kas kellelgi on aimu, palju neid kabrio Pobedasid Eestis üldse säilinud on. Kunagi aastaid tagasi ksf. Pkuldsaar tegi siin postituse ühest Saaremaal asuvast, fantastiliselt hästi säilinud autost.
 https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=31349
 Muidugi, selline masin vääriks päästmist aga kas see loll pean jälle mina olema, minu jaoks miljoni € küsimus. Cool
 Lõpetuseks arvamusteks pildiseeria pakutavast autost.
[attachment=91199]
[attachment=91200]
[attachment=91201]
[attachment=91202]
[attachment=91203]
[attachment=91204]
[attachment=91205]
[attachment=91206]
[attachment=91207]
[attachment=91208]
[attachment=91209]
[attachment=91210]
[attachment=91211]
[attachment=91212]
[attachment=91213]
[attachment=91214]
[attachment=91215]
[attachment=91216]
[attachment=91217]
[attachment=91218]
[attachment=91219]
[attachment=91220]
(31-12-2021, 12:55 PM)Formika Kirjutas: [ -> ] Kas kellelgi on aimu, palju neid kabrio Pobedasid Eestis üldse säilinud on. Kunagi aastaid tagasi ksf. Pkuldsaar tegi siin postituse ühest Saaremaal asuvast, fantastiliselt hästi säilinud autost.

Lisaks Pkuldsaare poolt näidatud isendile ja musta numbrit kandvale A066-le paistab MNT statistikas olema veel üks peatatud registrikandega 1949. aasta isend.
Muidugi ei saa välistada, et mõni neist on ka sedaanina arvel ja kindlasti võib leiduda ka selliseid, millele pika elukaare jooksul sedaani plekk-katus peale on istutatud, sest praktilise nõukogude inimese jaoks oli see pehme katus siiski puudujääk, mitte luksus. Samuti võib suure tõenäosusega olla kuskil mingeid väga kaua seisnud autosid, mis registris ei kajastu.
(31-12-2021, 13:48 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]
(31-12-2021, 12:55 PM)Formika Kirjutas: [ -> ] Kas kellelgi on aimu, palju neid kabrio Pobedasid Eestis üldse säilinud on. Kunagi aastaid tagasi ksf. Pkuldsaar tegi siin postituse ühest Saaremaal asuvast, fantastiliselt hästi säilinud autost.

Lisaks Pkuldsaare poolt näidatud isendile ja musta numbrit kandvale A066-le paistab MNT statistikas olema veel üks peatatud registrikandega 1949. aasta isend.
Muidugi ei saa välistada, et mõni neist on ka sedaanina arvel ja kindlasti võib leiduda ka selliseid, millele pika elukaare jooksul sedaani plekk-katus peale on istutatud, sest praktilise nõukogude inimese jaoks oli see pehme katus siiski puudujääk, mitte luksus. Samuti võib suure tõenäosusega olla kuskil mingeid väga kaua seisnud autosid, mis registris ei kajastu.
 Kas on kellelgi aimu kellele kuulub see peatud registrikandega 1949 a isend. Võibolla, kui isu tekib, pole Venemaalt seda isendit taga ajada mõtet kui selline siin Eestimaal kusagil vedeleb.
Siin Lätis, Jurmalas üks müügis:

https://www.ss.com/msg/en/transport/cars...heceo.html
(31-12-2021, 18:01 PM)traps Kirjutas: [ -> ]Siin Lätis, Jurmalas üks müügis:

https://www.ss.com/msg/en/transport/cars...heceo.html

Mina näen seal M72, mitte kabrioletti? Mis ei ole mitte vähem haruldane, aga pole lihtsalt see, millest jutt.
(31-12-2021, 18:01 PM)traps Kirjutas: [ -> ]Siin Lätis, Jurmalas üks müügis:

https://www.ss.com/msg/en/transport/cars...heceo.html
 Neljaveoline mind ei huvita. Kabrio, võibolla küll. Oleneb seisukorrast.
Aga kas nii ei saa, et võtaks Venemaal selle auto lihtsalt täiesti pulkadeks lahti (teha tuleks seda ju niikuinii) ja tooks Eestisse justkui varuosad? Igasugu uunikume on siin ju aegade jooksul kasvõi maa seest välja kaevatud osadest kokku ehitatud ja arvele saadud küll. Muideks, rool on sel Pobedal huvitav. Keegi veoka omast ise disaininud või oligi varajane originaal selline?
(31-12-2021, 22:28 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]
(31-12-2021, 18:01 PM)traps Kirjutas: [ -> ]Siin Lätis, Jurmalas üks müügis:

https://www.ss.com/msg/en/transport/cars...heceo.html
 Neljaveoline mind ei huvita. Kabrio, võibolla küll. Oleneb seisukorrast.
mis asi sellel seal taga pagassis on?
(01-01-2022, 18:54 PM)laurz Kirjutas: [ -> ]
(31-12-2021, 22:28 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]
(31-12-2021, 18:01 PM)traps Kirjutas: [ -> ]Siin Lätis, Jurmalas üks müügis:

https://www.ss.com/msg/en/transport/cars...heceo.html
 Neljaveoline mind ei huvita. Kabrio, võibolla küll. Oleneb seisukorrast.
mis asi sellel seal taga pagassis on?
Miskit agraarset? Niiduk-Pobeda ehk?
Tundub jah, et seda autot on traktorina kasutatud.
Panen Matile ka paar pilti kabrioletis, mis said jäädvustatud juba 2010.a Moskvas Arbatil. Üsna üllatav oli õhtusel ajal näha pargituna seda autot, millel julgelt küljes vanad kollased numbrid. Keegi tuttavatest tuvastas, et tegemist on tuntud vene televisiooni produtsendi või saatejuhi tavasõidukiga ja tal on ka väga korralik Pobeda sedaan. Omaniku nime olen ammu unustanud.
(03-01-2022, 15:23 PM)MTJ juhataja Kirjutas: [ -> ]Panen Matile ka paar pilti kabrioletis, mis said jäädvustatud juba 2010.a Moskvas Arbatil. Üsna üllatav oli õhtusel ajal näha pargituna seda autot, millel julgelt küljes vanad kollased numbrid. Keegi tuttavatest tuvastas, et tegemist on tuntud vene televisiooni produtsendi või saatejuhi tavasõidukiga ja tal on ka väga korralik Pobeda sedaan. Omaniku nime olen ammu unustanud.
 Mulle see auto värv meeldib, selline mahe. Kui mingil moel saan selle auto sealt Venemaalt kätte, teen samasuguse. Aga selle masina kättesaamise võib küll lahterdada MISSION IMPOSSIBLE lahtrisse.
Kas see värv võib olla elevandiluu (slon kost), üks originaavärvidest?
Pörsapölves oli isal Pobeda, plekk-katusega muidugi, see oli elevandiluu värvi.
Autoinspektsioonis oli tükk sebimist ,et kollane tehnilisse passi värvuseks saada. Sellist elevandiluu värvi poest 80 algul enam osta  ei saanud.
Tõenäoliselt olid kabriolettide kered nummerdatud eraldi. Sellisel juhul sobib selline kere number 1950 aasta veebruari ja märtsi kanti. Tulemüüril olev andmesilt ei saa jällegi olla 1950 aatast. Ja piltidel olev käigukast ei ole Pobeda oma.
Tere ja toredat jõuluaega ning head vana aasta lõppu!
Lihtsalt üks väike meenutus vanadest aegadest, mis olid minu jaoks nagu eile, aga paljude ksf!-de jaoks paraku ilmselt on nagu tervitus maamontide väljasuremise aegadest...
Oli 1980-nda aasta kuum suvi. Ehitasin koos gruppi seltsimeestega kommunismi 1/6-l planeedist, konkreetselt nokitsesime Märjamaa uue bensiinijaama kallal. No see jaam, mis on Tallinna poolt tulles enne Märjamaad, teate küll. Olin tollal vormistatud III kategooria betoneerijana (praeguses mõistes umbes nagu Riigikogu asespiiker) teist aastat antud objektil töötama ja töid juhtima.
Nagu teate, oli see just ka juhuslikult Suure Moskva Olimpiamägu aasta ja seoses sellega oli ette võetud ka üks tõsine vanatehnika üritamine. Nimelt Läti ästisotsialistlikust ästivabariigist hakkasid mingil hetkel põhja poole sõitma mitmedkümned vanatehnikaautod (ei määleta, et mingeid 2-rattalised pärisvanatehnika esindajaid oleks ka seal olnud (legend räägib, et läti vennad teisaldasid aegsasti  Eestist kõikvõimaliku 4-rattalise vanatehnika, aga 2 ja 3-rattalistele, kui väheolulisele ja mõttetule masinakategooriale ei vaevunud nad tähelepanu osutama ja hulk igasugust ebaolulist 2-rattalist vanatehnikakola jäi Eesti Kubermangu vedelema, kuniks helges tulevikus sajad tõsised vanatehnikaspetsialistid ja -gurmaanid selle rämpsu "vedelaks tegid" või pensopilaade ja automaagiliste pesupesemiste massinate jms vastu vahetasid. Texsapüksid olid selleks ajaks juba ka NSVL-is leiutatud, ka antud teema autor kandis sel aastal juba "Sangari kuluvaid texapükse, mis paraku olid põlve kohast toll hetkel juba paigatud. Nimelt oli meil mingil hetkel ädavajadus kihutada Rapla töölisasulast Valtu mõisa teatud tootmisettevõtte juurde toodanguproovi tooma, aga kuna oli hilissügisene aeg, siis ühel hetkel, kui olime juba väisamas sõidu võidulikku lõpp-punkti, kadus vajalik hõõrdjõud Jawa 250 kummirehvide ja jäätunud külavahetee vahel ja sinna need sangari texa põlved jäid, aga nõukogude inimene oli raskuste ja repressioonidega harjunud, vanem õde (mitte ansambel vaid vanem õde Mare) lihtsalt säristas sinna ristpistes Tšaika õmblusmasinaga 5-nurksed (vast teate, mida see sümboliseeris?) paigad peale, toodangu näidised sel hetkel meil küll paraku jäid saamata, üldse olid rasked ajad, need nõukogude okupatsiooni aastad, tihti käisime koolis suhteliselt kainelt, ja mis ajad need olid ja kuidas neid kainelt sai läbida - võite ainult oletada. (muidugi abiks olid suusad ja tõukekelk (soome kelk, mis ka oli peale Talvesoda ja Jätkusõda üldse ENSV-s keelatud liiklusvahend).
Ravimid hakkavad mõjuma, jällegi ei mäleta, kuhu jõudsime ja millest jutt....
Aga oli nii, et sel kuumal 1980-nda suvel mingil hetkel nad hakkasid sealt Läti poolt tulema, koos nendaga oli  ka kaasajooksikuid Eestist, peamiselt Pärnu kandist ja mingil põhjusel nad ei liikunud mööda nn Riia - Tallinna mnt, vaid tulid läbi Märjamaa ning peatusid täpselt meie poolt ehitatava bensokolonka vastas....
Toosama eelkirjeldatud roheline auto paraku leidis oma lõpu ühes peremehega säälsamas Orgita tee ristis, peale "Plekoltees" (oli sihukese nimega plekkputka baar sääl kunagi) veedetud meeleolukat õhtut.
Otsa said nii auto kui selle omanik, perepoeg jäi hinge, aga oli tükk aega tohtrite lappida. Vana oli kauane kohalik metsamiis. Juhtus see millaski üheksakümnendate algupoole vist.
Kõigest muust peale selle puust kasti saan aru:

[Pilt: e234f0f7a2.jpg]
(07-01-2022, 22:47 PM)kass Kirjutas: [ -> ]Vaata, Iffar! Vb seal ka midagi taolist toimus sel ajal, aga kas Sa oled üldse mõne PENSIINIJAAMA oma kätudega ehitanud, et siin julged postitusi teha??? Olid ajad ja olid majad, mul peaks siia maani olema kusagil varuks ühe pensukolonka sneppervõtmed pultoki pea pildiga, st tschehhi toodang, nagu ka jawa tsiklitel oli (igaks juhuks võtsin endale määlestudeks, siiani pole küll vaja olnud, pole nalja teema, aga mul oli ka surnud vares mingi aeg olemas, vb läheb vaja, aga nagu klassikaski - ei läinud!  Sad Praegu on 2 hirve koljut koos sarvedega, vb läheb see kord tarvis, ootan rahulikult, liha on maha keedetud. 
Ikka juhtub asju, ma ka noorest peast käisin vahel kusagil (ca 1 x 3 aasta korral, aga midagi maha ei põlenud ja isegi peksa ei saanud, kuigi alati küsisin, ilmseltm olin nii hea lihtsalt ja oleks pidanud hoopis investeerima. Kuigi camas oma esimese 1.000.000 + EEK teenisingi investeeringutest, muidugi lisaks ka see, et olen lihtsalt tore mees olnud kogu aeg. erinevalt paljudest siinsetest ksf!-dest. Aga maailm ja ka foorum lihtsalt on sellised, alati ei pea olema kaine, tark ja kompetentne ning viisakas, et midagi saavutada!

Sööge sedasammustki, tervitades, Kaskov, vene keisririigi alamate järeletuli9ja (vaevaliselt)


Pensiinijaama pole ehitanud, küll olen ühes kunagi pentsu müünd ja Sinu kuldsete käekestega ehitet jaamas pentsu ostmas käind. 
Toda eelnimetatud rohelist autot olen aga ise oma käekesega silitanud ja silmakestega imetlenud oma õue pääl paarkümmend kilomeetrit säält eemal, ennem seda kui too rekka ette jäänuna lõplikult katki läks ja peremehe kaasa viis. Maru miis oli, aga näe kõrtsust üle tee koju ei jõudnud...
Arvatavasti komplekteeriti ja toodi need kastid kuskil kaugemalt laost.
Mis seal aru saada ? Kiri peal, et mitte pilduda ja sisaldab M20 instrumente. Sellistes kastides laekus see kola mida tehas külge ei monteerinud, kuid mille eest kunde oli maksnud veel 90-nendatel. Näiteks Kamassil. Reeglina või mitte, aga osaliselt pandi see nassvärk sealt pihta juba raudteel. Või tehases.
Lehti: 1 2