Lugu nimelt selline, et kuna minu kogusse sattus Ape esimesena, siis hakkasin järgmisi huvitavaid asju vaatama, mida võiks osta ning ehitada. Saksamaal, kes kõike Apedest teab ja jagab, ma andsin talle eelneval suvel ülesande, et organiseerigu mulle üks väga huvitav teist marki Itaalia kolmerattaline. Läks mitmeid kuid aega, kui ta sai selle minu jaoks. Mõeldud-tehtud, hüppasime bussi ja sõitsime sõbraga tema juurde Münchenisse septembri alguses, et see ära tuua. Mis kolmerattalisega tegu, sellest kunagi hiljem, kui sinna maani jõuan. Ta on mul kodus vähemalt olemas! Saksamaale sõites mul veel sellist plaani polnud, et koos kolmerattalisega ostan ka Vespa. Aga kohale jõudes oli asi selge, päris Vespa tuleb minuga Eestisse kaasa, sest Apega nad on komplektis ja ta peab lihtsalt olema!
Tagasi koju jõudes läks paar päeva ainult aega, kui ta oli mul juba laiali ja läks mölluks.
Paraku selgus, et põhi on mäda.
Esimeste pudinatega juba klaaskuuli minek ja tsinkimisse.
Vahepeal sai raamat ja plakat organiseeritud.
Mootoriga käisin järgmisena klaaskuulis.
Järgmine samm oli kerega meistrimehe juurde minek. Uue põhja sain Itaaliast juba valmis kujul, ainult alla keevitamise vaev.
Siis kogu ülejäänud mudruga juba klaasipuru pritsi ning seal pandi kohe ka krunt selga.
Kiidan tubli taastajat - haruldane isend Eesti oludes ning tubli töö. Eriline kiitus selle eest, et projekt on kajastatud kiiresti, ülevaatlikult ja "õnneliku lõpuga". Vanatehnikaharrastuse populariseerimise seisukohalt väga kiiduväärne. Kui saaks ka teised harrastajad samamoodi oma töid tutvustama, siis oleks foorum palju aktiivsem. 2021. aastal näiteks tunnustati vanasõidukina 127 sõidukit, tänavu on aasta alguse vaiksel ajal juba tehtud 18 hindamist.
Vanasõidukiks tunnustamise aktid on kõigile huvilistele vabalt uudistamiseks
register.evkl.ee
Vespa VM1T akt
Ainult au ja kiitus. Olen saanud seda projekti kõrvalt jälgida. On olnud nauditav edenemist erinevates etappides näha. kõik on tehtud korralikult ja põhjalikult. Ja tulemus on tõsiselt ilus, igati korralik legendaarse firmanimega vanasõiduk.
Vahepeal sain aasta vanemaks ja mida muud kingitusteks ikka tahta, kui Vespa asju. Külgkorviga mudel 1:6 mõõtkavas ja paar nädalat tagasi ilmunud Vespa lego. Mõlemad on väga ägedad ja sobivad minu kogusse.
Too külgkorviga mudel pole juhuslikult minu kapi peale saanud. Ma saan enda päris Vespale samuti originaal külgkorvi ja tahan seda külge panna. Aga see jääb juba sügiseks projektiks. Külkaga on ta veel ägedam.
Käisime eile ja täna bandega sõitmas.
Täna sai pool päeva düüside ja nõela asendiga mängitud. Nüüd käib mootor ulmehästi. Võimu on, esimese käiguga võib isegi tagarattal sõita, maksimum kiirus ca 100km/h. Aga see pole asja iva, vaid rahulikult kulgemine ja vajadusel rull lahti väänata. Üks video ka.
Vespagäng liikvel
Kasti näikse istmed olema. Kas sinna sisse pääseb üle serva hüpates? Ega tsentnerine passasiir liig energilielt üle parda ronides seda kummuli keerama kipu?
Sellel Apel on paremal pool küljeuks, kust sisse saab. Ümber ta niisama lihtsalt ei lähe, tal ikka massi on.
Tervitus! APE´l tõepoolest küljeuks ja eemaldatav kabriolett katus, stabiilsust lisavad ka tagumised topeltrattad. Vespast ka. Üleeilne katsesõit näitas , et mootor töötas suurepäraselt keskmistel ja kõrgematel pööretel, seega tuli kulgeda sportlikus sõidustiilis, aga mitte selline kulgemine pole sarnase sõiduriista puhul eesmärk, Sõita peab saama rahulikult ja sujuvalt, nagu vanale Vespale kohane, samas on võimsust lisatud, et kulgeda võrdsena üldises linnaliiklusvoolus, kedagi takistamata ja kellelegi jalgu jäämata, võimsusvaru seega kaasas, et selle järele vajadusel haarata. Eile sai koos omanikuga õige seadistus leitud. Mootor käivitub poolest pöördest, töötab ühtlaselt madalatel tühikäigupööretel, ei suitse. Madalatel pööretel veab ühtlaselt ja sujuvalt, segusiibri rohkemal avamisel tõusevad pöörded hetkega, muutub hääl ja lisandub täiesti uskumatu kiirendus. Ja mis eriti headmeelt valmistab madalatel pööretel kulgedes pole kusagile kadunud see Vespa kahetaktilise mootori iseloomulik tinn-tinn ja suurematel pööretel oleks nagu keegi ferrari tehaseliinilt sinna katteplekkide alla omale kodu leidnud olevat, seega kaks ühes- klassikaline Vespa roller ja sportlik kaherattaline. Kütusekulu kohta esialgu ettekujutus puudub.