automoto.ee foorumid

Täisversioon: [poolita] Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
(29-10-2012, 18:25 PM)E303 Kirjutas: [ -> ]Eestis on praegu võimalik osta 3 tootja Nissan , Mitsubishi  ja  Peugeot elektriautot.Nissan leaf pidi testide põhjal kõige parem olema .Linnas võiks sellisega veel sõita kuid pikemad otsad tuleks töökindluse mõttes teha ikkagi diisel või bensiinimootoriga autoga .Akude mahutavuse ja laadimise tehnoloogia ebaküpsus on see põhjus miks elektriautod pole rahva seas populaarsust leidnud . Samas vaevab küsimus miks ei võiks tehased täiustada akusid nii et saaks max 30 minutiga täis laadida ning igas bensiini tanklas võiks olla see kiirlaadija.Või teine variant et autosse võiks olla kohe tehases paigaldada kiirlaadija et sõidad suvalise voolupistiku juurde ja laed auto kiirelt täis.Ning miks ei võiks auto ise akut laadida generaatori abil kus veoratastesse on paigutatud näiteks 2 generaatorit mis auto liikumise  ajal akut laevad.Selline lahendus muudaks elektriauto täiesti konkurentsivõimeliseks sest auto toodaks ise enesele elektrit ning aku ei tühjeneks kunagi pikemate sõitude puhul. Samas selline iselaadiv auto oleks praeguste bensiini hindade juures tõeline eesti nokia.
Geneka mõte päris hea. Olen ise ka mõelnud miks seda pole veel tehtud.
(28-05-2022, 10:10 AM)maarius Kirjutas: [ -> ]Geneka mõte päris hea. Olen ise ka mõelnud miks seda pole veel tehtud.
Praeguste füüsika seaduste kohaselt(äkki muutuvad) pole igiliikurit võimalik ehitada !!!
(29-10-2012, 18:25 PM)E303 Kirjutas: [ -> ]....Akude mahutavuse ja laadimise tehnoloogia ebaküpsus on see põhjus miks elektriautod pole rahva seas populaarsust leidnud. Samas vaevab küsimus miks ei võiks tehased täiustada akusid nii et saaks max 30 minutiga täis laadida ning igas bensiini tanklas võiks olla see kiirlaadija...
Mind hakkas kohe vaevama küsimus, et miks ei võiks bensiini- ja diiselautode tootjad täiustada oma sõidukite mootoreid nii, et nii et need võtaksid 100 km peale ainult 0,5 liitrit kütust, annaksid välja samas 200 kw, kestaksid 500 000 km ning ei vajaks kunagi õlivahetust ega hooldust. Jääks kogu see elektriautode jms. alternatiivide leiutamisega jauramine ära kuna sisepõlemismootor oleks kohe konkurentsitult parim.

Võimalik, et mõlemad nii sisepõlemismootoriga kui ka elektrimootoriga autode arendamise insenerid ei oska oma peaga mõelda ja seepärast meil polegi nii häid sõidukeid nagu olla võiks. Elu on näidanud, et haridus tihtipeale pärsib oma peaga mõtlemist, siinkohal eriti füüsika ja mehaanika alane haridus, mis tõenäoliselt nende kõikide autoinseneride komistuskiviks on saanud ideaalse liikuri väljatöötamisel.
Pool tundi laadimist on täiesti võimalik.
Kui akutrelli akut saab siis saab teoorias ka elektriauto akut poole tunniga täis laadida.
Praktikas on probleemiks tekkiv soojus, aku hind ja väga piraka laadija vajadus.
Poole liitri bensiini või diisliga 100 km läbida pole ka teoorias võimalik.
(28-05-2022, 11:08 AM)raulex Kirjutas: [ -> ]Pool tundi laadimist on täiesti võimalik.
Kui akutrelli akut saab siis saab teoorias ka elektriauto akut poole tunniga täis laadida.
Praktikas on probleemiks tekkiv soojus, aku hind ja väga piraka laadija vajadus.
Poole liitri bensiini või diisliga 100 km läbida pole ka teoorias võimalik.
Selliste võrdluste korral ju ikkagi on. Jalgratta bensiinimootor võtab 1 liitri sajale. Tegu on väga ebaökonoomse karburaatormootoriga, kindlasti saaks teoorias seda kulu veel alla.

Dimensioonide vahekorra suhtes on akutrell-elektriauto ja abimootoriga tallapress-bensiini sõiduauto samas skaalas.

Teoorias on kõik võimalik. Ja kuna mina ei ole elukutselt (auto)insener, siis miski ega keegi ei keela mul ka oma peaga siinkohal mõelda.
Teoorias on nii, et kui õhu- ja veeretakistus viia piisavalt madalaks, siis piisab kui autole anda Tartu juures hoog sisse ning kuni Tallinnani veereb üldse ilma mootorita kohale ära. Cool Proovige seda teooriat aga praktikasse panna..
(28-05-2022, 10:10 AM)maarius Kirjutas: [ -> ]
(29-10-2012, 18:25 PM)E303 Kirjutas: [ -> ]Eestis on praegu võimalik osta 3 tootja Nissan , Mitsubishi  ja  Peugeot elektriautot.Nissan leaf pidi testide põhjal kõige parem olema .Linnas võiks sellisega veel sõita kuid pikemad otsad tuleks töökindluse mõttes teha ikkagi diisel või bensiinimootoriga autoga .Akude mahutavuse ja laadimise tehnoloogia ebaküpsus on see põhjus miks elektriautod pole rahva seas populaarsust leidnud . Samas vaevab küsimus miks ei võiks tehased täiustada akusid nii et saaks max 30 minutiga täis laadida ning igas bensiini tanklas võiks olla see kiirlaadija.Või teine variant et autosse võiks olla kohe tehases paigaldada kiirlaadija et sõidad suvalise voolupistiku juurde ja laed auto kiirelt täis.Ning miks ei võiks auto ise akut laadida generaatori abil kus veoratastesse on paigutatud näiteks 2 generaatorit mis auto liikumise  ajal akut laevad.Selline lahendus muudaks elektriauto täiesti konkurentsivõimeliseks sest auto toodaks ise enesele elektrit ning aku ei tühjeneks kunagi pikemate sõitude puhul. Samas selline iselaadiv auto oleks praeguste bensiini hindade juures tõeline eesti nokia.
Geneka mõte päris hea. Olen ise ka mõelnud miks seda pole veel tehtud.

See lahendus on olemas juba pea esimestel hübriididel ja nimetatakse seda regenereerivaks pidurduseks. Kui nüüd suudate leiutada auto, mis sõites ka kogu aeg pidurdab, siis olete hoobilt maailma rikkaim inimene. Jõudu sellega!
Kui juba igiliikur, siis üks projekt veel. Kusagil 5-ndas või kuuendas klassis oli juttu igiliikuri võimatusest. Mul tekkis kohe projekt - automootorisse antakse hapniku-vesiniku segu, segu saadakse veest vahelduvvoolu läbijuhtimise teel. Voolu toodab silindri ümber olev mähis ja kolb on üks suur magnet. Põlenud gaasisegu muutub jälle veeks ja suundub elektrolüüsile.
(28-05-2022, 10:10 AM)maarius Kirjutas: [ -> ]
(29-10-2012, 18:25 PM)E303 Kirjutas: [ -> ]Eestis on praegu võimalik osta 3 tootja Nissan , Mitsubishi  ja  Peugeot elektriautot.Nissan leaf pidi testide põhjal kõige parem olema .Linnas võiks sellisega veel sõita kuid pikemad otsad tuleks töökindluse mõttes teha ikkagi diisel või bensiinimootoriga autoga .Akude mahutavuse ja laadimise tehnoloogia ebaküpsus on see põhjus miks elektriautod pole rahva seas populaarsust leidnud . Samas vaevab küsimus miks ei võiks tehased täiustada akusid nii et saaks max 30 minutiga täis laadida ning igas bensiini tanklas võiks olla see kiirlaadija.Või teine variant et autosse võiks olla kohe tehases paigaldada kiirlaadija et sõidad suvalise voolupistiku juurde ja laed auto kiirelt täis.Ning miks ei võiks auto ise akut laadida generaatori abil kus veoratastesse on paigutatud näiteks 2 generaatorit mis auto liikumise  ajal akut laevad.Selline lahendus muudaks elektriauto täiesti konkurentsivõimeliseks sest auto toodaks ise enesele elektrit ning aku ei tühjeneks kunagi pikemate sõitude puhul. Samas selline iselaadiv auto oleks praeguste bensiini hindade juures tõeline eesti nokia.
Geneka mõte päris hea. Olen ise ka mõelnud miks seda pole veel tehtud.

Te teete udupeent nalja, eks ju? Öelge, palun, et teete...
mossepower Kirjutas:Mind hakkas kohe vaevama küsimus, et miks ei võiks bensiini- ja diiselautode tootjad täiustada oma sõidukite mootoreid nii, et nii et need võtaksid 100 km peale ainult 0,5 liitrit kütust, annaksid välja samas 200 kw, kestaksid 500 000 km ning ei vajaks kunagi õlivahetust ega hooldust.

Võimalik, et mõlemad nii sisepõlemismootoriga kui ka elektrimootoriga autode arendamise insenerid ei oska oma peaga mõelda ja seepärast meil polegi nii häid sõidukeid nagu olla võiks. Elu on näidanud, et haridus tihtipeale pärsib oma peaga mõtlemist, siinkohal eriti füüsika ja mehaanika alane haridus, mis tõenäoliselt nende kõikide autoinseneride komistuskiviks on saanud ideaalse liikuri väljatöötamisel.
Inseneride koolitamine ja leiutamine peab jääma rangelt füüsikaseaduste piiresse sest siis on see tegevus kontrollitav. Kui inimesed hakkaksid väljaspool seadusi ja üldtunnustatud põhimõtteid/kokkueppeid asju välja mõtlema (näit. igiliikureid konstrueerima, ussiauke kasutama vms.) siis vallanduks kaos - maailma vägevatelt (naftašeikidelt, pankuritelt, tulevikus ehk ka paneelide, tuugenite ja tuumajaamade omanikelt) kaoksid ära sissetulekud, maailma riigid, julgeolekustruktuurid kukuksid kokku, 10% rikkaid ei saagi enam käsutada 90% maailma varasid, kaoksid ära ühiskondade kihistumised, kõik oleksid võrdsed ja õnnelikud jne.
Anarhilisi ideid paluks mitte enam propageerida.. Big Grin
(28-05-2022, 10:49 AM)mossepower Kirjutas: [ -> ]Võimalik, et mõlemad nii sisepõlemismootoriga kui ka elektrimootoriga autode arendamise insenerid ei oska oma peaga mõelda ja seepärast meil polegi nii häid sõidukeid nagu olla võiks. Elu on näidanud, et haridus tihtipeale pärsib oma peaga mõtlemist, siinkohal eriti füüsika ja mehaanika alane haridus, mis tõenäoliselt nende kõikide autoinseneride komistuskiviks on saanud ideaalse liikuri väljatöötamisel.

Sinu postitustest on näha, et sul on väga tugevad eeldused selliste heade sõidukite arendamiseks.
(29-05-2022, 09:23 AM)aavu Kirjutas: [ -> ]Kui juba igiliikur, siis üks projekt veel. Kusagil 5-ndas või kuuendas klassis oli juttu igiliikuri võimatusest. Mul tekkis kohe projekt - automootorisse antakse hapniku-vesiniku segu, segu saadakse veest vahelduvvoolu läbijuhtimise teel. Voolu toodab silindri ümber olev mähis ja kolb on üks suur magnet. Põlenud gaasisegu muutub jälle veeks ja suundub elektrolüüsile.


Väga huvitav idee, polegi sellist näinud. Soovitan teha katseid.

Põrssapõlves meeldis mulle igasugu katseid teha, tegin ka vesiniku generaatori valmis.

Asi koosnes patareist, juhtmetest, elektroodidest mis on vees, peal oli klaaskuppel kuhu kogunes gaas ning ventiil, kust sai gaasi välja lasta, et seda süüdata.Patarei sai tühjaks, gaasi oli nõnna vähe et võrri mootorisse oleks saanud heal juhul ühe tiiru jagu gaasi kui sedagi.
Patarei abil oleks kindlasti kaugemale jõudnud.

Kadu oli meeletu.
Ehk õnnestub sul paremini.
Autode juhtmevaba laadimine. Lisaks ehitada uued teekatted(asfaldisegud) selliselt, et nende kaudu on võimalik elektrienergiat edastada. Autosse vastav mõõtja mis loeb siis infot selle kohta kelle käest energia on võetud ja automaatne tasumine. 

Tegelikult oleks suureks abiks juhtmevaba laadimise puhul ka see, kui Eestis näiteks kõikide tanklate maapind oleks elektrit edastav. Kabanossi ja kohvi ikka käid vahest ostmas, või siis sõltlased suitsu kimumas.
(30-05-2022, 22:16 PM)nustu826 Kirjutas: [ -> ]Autode juhtmevaba laadimine. Lisaks ehitada uued teekatted(asfaldisegud) selliselt, et nende kaudu on võimalik elektrienergiat edastada. Autosse vastav mõõtja mis loeb siis infot selle kohta kelle käest energia on võetud ja automaatne tasumine. 

Tegelikult oleks suureks abiks juhtmevaba laadimise puhul ka see, kui Eestis näiteks kõikide tanklate maapind oleks elektrit edastav. Kabanossi ja kohvi ikka käid vahest ostmas, või siis sõltlased suitsu kimumas.
Tugevad el. väljad inimeste vahetus läheduses pole tervisele head. Isegi kõrgepingeliinide all/läheduses elamine mõjub pikemas perspektiivis tervisele.
(28-05-2022, 10:31 AM)tomki Kirjutas: [ -> ]
(28-05-2022, 10:10 AM)maarius Kirjutas: [ -> ]Geneka mõte päris hea. Olen ise ka mõelnud miks seda pole veel tehtud.
Praeguste füüsika seaduste kohaselt(äkki muutuvad) pole igiliikurit võimalik ehitada !!!
Nii paraku on.Võta auto genekas ja kruti seda sõrmega ringi niisama ja käib kergelt,nüüd pane gene voolu tootma ja gene käib päris raskelt ja sõrmega enam kruttida ei taha...Kindlasti saab ka sõidu ajal akusi laadima panna,aga tõuseb kohe ka kütusekulu ja ökoliikur ei olegienam ökoliikur...
Auto katusele tuleks panna tuulegeneraator, see siis sõidu ajal laadiks akut. Ja päikesepatarei ka. Tegelikult tuleks hoopis kuu valgust püüdma hakata. Päike paistab päeval, täiesti mõttetu, päeval on niigi valge. Vot kuu on palju vajalikum, paistab öösel, siis kui on pime.
(31-05-2022, 10:44 AM)muska71 Kirjutas: [ -> ]
(28-05-2022, 10:31 AM)tomki Kirjutas: [ -> ]
(28-05-2022, 10:10 AM)maarius Kirjutas: [ -> ]Geneka mõte päris hea. Olen ise ka mõelnud miks seda pole veel tehtud.
Praeguste füüsika seaduste kohaselt(äkki muutuvad) pole igiliikurit võimalik ehitada !!!

Tuleb muuta seadust.
(31-05-2022, 11:29 AM)Daff Kirjutas: [ -> ]
(31-05-2022, 10:44 AM)muska71 Kirjutas: [ -> ]
(28-05-2022, 10:31 AM)tomki Kirjutas: [ -> ]
(28-05-2022, 10:10 AM)maarius Kirjutas: [ -> ]Geneka mõte päris hea. Olen ise ka mõelnud miks seda pole veel tehtud.
Praeguste füüsika seaduste kohaselt(äkki muutuvad) pole igiliikurit võimalik ehitada !!!

Tuleb muuta seadust.
See energia jäävuse seadus on üks suur pettus! Võtame sellise näite: surute vedru kokku, kulutate energiat, teine päev lasete vedrul suruda sama jõuga tagasi, saate oma energia tagasi – töötab. Aga oletame, ma surun vedru kokku, pistan happesse ja lahustan ära – kuhu mu energia nüüd jäi, lahustus ära, kadunud, miinuses olen!

Tuulegene-katusele, sellest oli juttu juba Jaan Krossi raamatus Vastutuulelaev, puht mehhaaniline lahendus, tuul puhub paadi ninas propellerisse, ülekanne ja teine propeller paadi sabas vees. Muidugi, see oli vee peal, äkki kui auto sõidab maa peal, siis lisandub maa külgetõmbejõud ja rikub mängu ära.
Kas siis vees kaob maa külgetõmbejõud ära ??? Kõik see jutt peaks olema tatika jaani teemas !!!
(31-05-2022, 18:16 PM)tomki Kirjutas: [ -> ]Kas siis vees kaob maa külgetõmbejõud ära ??? Kõik see jutt peaks olema tatika jaani teemas !!!
Päris ära ei kao,aga oluliselt nõrgeneb/väheneb küll.
Lehti: 1 2