automoto.ee foorumid

Täisversioon: Statistikat MTZ väiketraktorite kohta?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere! Minu peamine soov oleks siis aduda üldse, kui armastatud on eestlaste seas need traktorid. Arvestades muidugi tõsiasja, et Jaapani jms väiketraktoreid hakkab üha juurde siginema. 
Üldse tundub praegu väga kehva seis nende varuosadega. Kui pikka aega veel jõutakse Baltimaade peale kokku liugu lasta nende varude koguste peale? Aprillis käisin Türil ja õnnestus pooled välja pandud mtz-05 jupid ära osta ja ka mõned 132 detailid, mida saaks pika pusimise peale külge pookida. Nende endi sõnadest jäi kõige enam kummitama "ehk", ühesõnaga ei teata isegi vaheladuse seisu ega osata anda garantiid, et kõigile traktoritele jagub kõike. Mitmeid muid poode samuti tüüdanud nende juppide teemal ja aru saanud, et ega nemadki hangivad juppe Türi esinduse kaudu, mitte otse valgevenest.
Küsitlus asub siin: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQ...&w=1&flr=0

Muud juttu ka et, olen kunagi üritanud otsida, kui palju on Valgevene tehas üldse suutnud kokku toota neid? Leidsin mingi lehe, kus oli korraks vaid mainitud, et vist 2013 aastal toodeti MTZ-09 kokku ca 15000. See teeks siis kui palju kokku? Päris põnev oleks teada? Olen mõelnud Türi esinduse käes küsida, palju nad on suutnud neid nt eestis müüa kokku aga millegi pärast ma ei usu, et nad oleksid nõus vastama sellele. Teisalt arvan, et veneajal jõuti soetada motoplokke isegi rohkem kui praegusel ajal.
Ega see küsitlus sulle väga midgi ei anna. Neid poolikuid ja remonti vajavaid on palju, aga enamus vanad omanikud netti ei kasuta ja nende lapselapsed tavaliselt ei tea sest midagi.
Isegi kaks tükki ostnud, kus esimesel korral soovitas tütar emal maha müüa, et nagunii ei kasuta keegi enam. Teise pidin terve komplekti freesi pärast ostma, seal samamoodi meest enam polnud ja vedeles niisama.  
Mootori juppi pole mõtet kokku osta, mõne pudina mis vaja, leiab ikka ja kui mootor juba kohvi, siis on mõistlik nagunii lääne mootor peale panna. Silla ja käigukasti murudega saab kuulutuse peale kindlasti mõne pooliku juppideks.
Ja samas on neid nii palju, et viiakse vanarauda ka neid päris hoolega. Isegi korjasin kevadel raua platsilt haakeriistu omale.
Küsitlus annaks küll, kui vastajaid oleks kümnetes, selleks aga tuleb küsitlust jagada laiemalt kui siin. Siin mul loebki rohkem teadlike omanike olemas olu. Kes ei tea, siis sel juhul võib traktorit potentsiaalselt vanarauaks pidada. Edasi saab panna mingi protsendi ettekujutuseks. Eks automoto foorum pole parim koht, parim oleks lõustaraamat, aga seal sain banni, kuu päev tiksub aga minul pole aega oodata kuni suurkorporatsioon kavatseb suvatseda. 
Teatud varuosadade pärast on omalgi teine varuks kuid käigukasti hammasrataste pärast ei saa vanu raipeid mitmeid kokku osta, sest see poleks majanduslikult mõistliks. Samuti on romude ostmine kui loterii. Vanade inimeste üle ei muretse, sest neid jääb aastatega üha vähemaks kes arvutit ei jaga. Mootori juppide kohta teemat pole, see et originaal mootorite varuosi ei müüda ammu, see pole probleem, nende aeg on möödas, kes tahab siis praegu on sama keerukad mootorid nagu Vanguard, Kawasaki jt. Zid-4.5 fännidele soovitan B&S mootorit, lihtsuselt samad   Big Grin Üldiselt tahaksin näha üldpilti, mis hakkab nt MTZ-05 1972 aastast ja vahepealsete tootmispausidega ja mitte ainult Eesti mastaabis, vaid ka Baltimaade piires. Kaugemale pole mõtet vaadata.
(08-11-2022, 02:25 AM)Balls of steel Kirjutas: [ -> ]...
Teatud varuosadade pärast on omalgi teine varuks kuid käigukasti hammasrataste pärast ei saa vanu raipeid mitmeid kokku osta, sest see poleks majanduslikult mõistliks. Samuti on romude ostmine kui loterii. Vanade inimeste üle ei muretse, sest neid jääb aastatega üha vähemaks kes arvutit ei jaga. Mootori juppide kohta teemat pole, see et originaal mootorite varuosi ei müüda ammu, see pole probleem, nende aeg on möödas, kes tahab siis praegu on sama keerukad mootorid nagu Vanguard, Kawasaki jt. Zid-4.5 fännidele soovitan B&S mootorit, lihtsuselt samad   Big Grin Üldiselt tahaksin näha üldpilti, mis hakkab nt MTZ-05 1972 aastast ja vahepealsete tootmispausidega ja mitte ainult Eesti mastaabis, vaid ka Baltimaade piires. Kaugemale pole mõtet vaadata.


Ise küsin, ise vastan. Big Grin

No ei viitsi enamus kasutajaid selle priboori hingeelu nüansse endale selgeks teha.

Vaadata tasub pigem Poola ja *stanide suunas - seal on väiketehnika kasutaid enam, kui meil.
Ma küll ei saa aru, mida Sa nende andmetega peale hakkad, aga kui statistika jaoks on oluline, siis umbes 10 aastat tagasi viisin 2 MTZ 0, 5 vanarauda
Statistikale see tõenäoliselt vägapalju kaasa ei aita, kui ma tean, et kellegil oli 10-aastat tagasi motoplokk. Loeab hetkeolukord. Kuna 24. veebruarini oli muru roheline ja taevas sinine, et varuosi oli saada ja ka motoplokke tehti muutmatul kujul(va mootor ja rehvid), siis ma arvan, et see on inimese enda probleem, kuidas selleda tehnikat otsustab realiseerida, kas teeb korda, täiustab ja müüb maha või otsustab teha vanarauaks. Nüüd eestlaslik kadedus maha matta ja raisata pool minutit minu küsitluse peale!  Rolleyes
Küsütle edimäne rian om nii perselle käänetu õt keski su küsümise pääle midägist es taha vasta...
Minkagiqperäst sa nende mailiaadrõssite pääle maias olõs? Mis sa tiit nõndõga?
Ise küsin, ise vastan. Big Grin

No ei viitsi enamus kasutajaid selle priboori hingeelu nüansse endale selgeks teha.

Vaadata tasub pigem Poola ja *stanide suunas - seal on väiketehnika kasutaid enam, kui meil.
[/quote]
Antud priboori hingeeelust.
Kuna omal ka vedeleb jalus ikka väga vähe töötanud sarvbellakas mis viimati tegi häält ca 9 aastat tagasi siis teisepoole nõudel otsustasin hoovilt kola vähemaks saada. Tahtjaid murdu, aga kui käima tahtsin panna siis lekkis kraanitihend nagu kevadine mahlakask. Loomulikult polnud kodus selles mõõdus o-rõngaid. Ropendasin tootjamaa keeles ja kablutasin järgmine päev poodi. Ladusin kokku, uued voolikud ja filter vahele, käima läks teisest tõmbest. Tuli kärsitu ostja, käru järgi ja proovisõidule, siis tuli välja et sidur ei lahuta. Keerasin trossi lõppu ikka ei lahuta, tundus et kettad koos. Ropendasin tootjamaa keeles. Lubasin korda teha. Leidsin ka õiged kettad lõpuks teisel katsel ja võtsin lahti, tuli välja et siduri tross hoopis veninud. Ropendasin tootjamaa keeles jupp aega ja ladusin kokku tagasi. Tuli järgmine ostja kõik ok aga siis avastas et gaasitross kõris kinni, tee see korda siis viib ära. Ise gaasi ei kasuta, sel jurakal ju pöörete regulaator. Ok nühkisin trossi edasi-tagasi, roostetõrjeõli survega sisse ja sain liikuma. Järgmine mees bronnis kindlalt ära. Kuna siduritross oli tavaline poe tross ja veninud siis mõtlesin et leian ka sinna vanadest varudest parema ja teen korralikud otsad. Panin käima et lasen mootori soojaks siis hea sidurit reguleerida. Suri välja ja enam ei käivitunud. Kiire diagnostika - sädet netu. Ropendasin jälle tootjamaa keeles ja uurima. Kontaktivahed puhtad ja ok, juhe korras. Vahetasin küünlaid, null. Näpukatse- paneb hüppama aga sädet pole. Tester kätte ja piibu takisti takistus 1 ehk puudub igasugune läbivool. Ropendasin tootjamaa keeles kuna pole enam ju mingit pruugitud varuosade kolakasti. Järgmine päev linna, kolmandast poest sain lõpuks 5 kiloomise piibu, mingi lolli mõttega igaks juhuks võtsin ka juurde ilma takistuseta piibu. Igaks juhuks võtsin ka uue kondeka äkki hakkab see otsi andma. Laua taha ja magneeto kokku. Vahed õigeks, otsad korda, uus kondekas jne. Sädet netu. Ropendasin tootjamaa keeles. Laotasin uuesti laiali ja hakkasin kombineerima. Lõpuks leidsin sobiva kombinatsiooni, mingi iidne kasutatud lühike veneaegne küünal+ takistuseta piip + küünlavahe 0,7 mm + vana kondekas. Sain laual korraliku sädeme kätte. Nüüd järgneb pealepanek ja loomkatsed käivitamiseks.
Ah jaa seismisega on ära surnud ühe külgülekande ja jõuvõtuvõlli simmer. Vahetaks ära aga tootjamaa rumalad sõnad hakkavad otsa saama sest varuosakoodi numbrit pole suutnud leida....
No,selle maa keeles ei tohiks paari paari päevaga need sõnad küll veel otsa saada. Big Grin
Lõpuks on lihtsam ja odavam vanaraua kokkuostu viia, sest järgmise ostja korral võivad ilmneda uued tootjamaa keeles ropendamise vajadused.