Järg on nüüd I-talale toe monteerimine. Täiendav tugi tuleb suure ruumi osasse, kus I-tala sille on peaaegu 12 meetrit. Selle jagab tugiposti abil kaheks enam-vähem võrdseks osaks. Allolevatel fotodel on näha käiguteed, mis sai tellingutest ruumi keskele I-tala alla ehitatud. Toe tulevane koht on talale märgitud punase värviga. Seda on aga fotodelt raske näha.
Toe materjaliks sai terasest nelikanttoru mõõtudega 6x100x100 [mm]. Pikkuseks vundamendist kuni I-talani kogunes pea kuus meetrit. Mõelda võib küll, et mis sellise paika panemine ikka ära ei ole, kuid tegelikkuses oli nööki täie raha eest. Kõigepealt mass. Selle tala kaaluks sellise pikkuse juures on 100kg (+/- natuke). Kõigepealt tuli see korrektsesse mõõtu lõigata ning seejärel paika tõsta. Tõstmiseks sai kasutatud päris mitut tali. Ikka selleks, et asi võimalikult vertikaalsena püsiks.
Tala alaosa vundamendiks (kui nii saab nimetada) oli nõukaaegne vundamendiplokk mõõtudega 30cm*60cm*90cm. See läks lappi otse paepinnasele. Alla sai loodi ajamiseks pandud minimaalne kiht korralikult tihendatud killustikku fraktsiooniga 8-16. Toe kogupikkus sai arvestatud nii, et nelikanttoru osa pluss alumise tugiplaadi osa. Tugiplaadi järgi sai kõigepealt tehtud vundamendiplokki augud ja ankrud sisse pandid. Seejärel sai tala paika tõstetud, loodi aetud, ülevalt poltidega I-tala külge kinnitatud ning alles seejärel alumine tugiplaat tugiposti ja vundamendi vahele asetatud. Või siis täpsemalt kiilutud/löödud. Sai tehtud võimalikult täpne "ist" sinna, et tugi ikka korralikult toena töötaks. Seejärel sai plaat toe külge kinni keevitatud.
Ülemise osaga oli lihtsam. See sai komplekteeritud siis, kui tala paigas polnud. Siiski aukude puurimine kinnitusplaadist ja talast läbi toimus siis, kui tugi polnud veel tala külge keevitatud. Nii oli tagatud, et valmistoote paika tõstmisel kõik poldiaugud koheselt sobiksid. Ja sobisid hästi. Muresid ei tekkinud.
Vähemalt endale tundus, et tugiposti panek õnnestus hästi. Tööd oli sellega rohkem, kui arvata oli, kuid paika ta sai. Kolme mehega oli üksjagu pingutamist. Õnneks jäid sõrmed ja nukid kõigil terveks.
Valmis sai ka selle garaaži esimene kindel jalgealune. Kui seni olime tööd teinud kas vundamendiaugus koperdades või tellingutel kõõludes, siis nüüd sai paika tõstetud vahelae plaadid. Ehk plaadid talade peale, mis eraldavad esimese korruse kahte tööruumi teise korruse
mancave'i osaga. Sinna sai paigutatud 22mm paksune punniga (liitega) OSB plaat. Need said korralikult taladega ära seotud, et tekiks üks terviklik konstruktsioon. Kartsin natuke seda, et mõningad vahelae tala otsad toetusid siseuste silluste peale. Nii ei ole kõige ilusam teha, kuid mõistlikke alternatiive mul sel hetkel polnud. Iseenesest on vahelagi kerge ja konstruktsioon seotud tervik. Lisaks asuvad sillused kohtades, kus üles praktiliselt midagi ei tulegi - asukoht teiselt korruselt vaadatuna katuse viilu madalaima koha juures müürlati lähedal, kus saad olla vaid küürus või kükakil. Siiski lisasin antud lahendusele hiljem olulist tugevust. Kirjeldan seda tulevikus eraldi, kuid sisuliselt tulid ukseavadesse tugevad ja laiad terasest tugiraamid. Mitte küll silluse toetamise eesmärgil (kuigi täitsid ka seda), vaid raskete tuletõkkeuste usaldusväärseks kinnitamiseks sellisesse pehmesse materjali nagu Bauroc.
Katusekonstruktsioonide (sarikate) osas sai tehtud veel viimased liigutused, mis tegemist vajasid. Korra keegi viitas sellele varasemates kommentaarides ka. Nimelt sai fikseeritud sarikad I-tala külge, et sarikatalade paarid mingil tont-teab-mis-põhjusel piki I-tala nihkuma ei hakkaks. Tegelikkuses takistab sellist liikumist katuse ristroovitus. Ütleme, et täiendav fikseerimine sai tehtud oma südamerahu huvides. Selleks, et sarikatalade tippude peal liikuda ja töötada saaks, meisterdas üks minu abilistest asjaliku toolilaadse tugiplatvormi, mis istus täpselt sarikapaari vahele I-tala peale. Sinna mahtus kenasti mees koos tööriistadega. Head fotot pole, kuid see abinõu on osaliselt nähtav alloleva foto alaservas.
Ning sarikate kinnitamiseks I-talale sai tehtud järgmist. Korraliku ehitusnurga üks pool läks kruvidega läbi sarika sidumisplaadi sarikatalade külge ning teine pool sai keevitusega punktitud I-tala külge. Ei midagi erilist, kuid fikseerimiseks on sellest küll ja veel. Nii sai läbi käidud kõik sarikatalade paarid.
Teine liigutus, mis sai tehtud, puudutas müürlatti. Müürlati materjaliks oli 200x100 kuiv pruss. Tegemist on võrdlemisi paksu ja laia materjaliga. Kui puit kuivab, siis on loomulik, et siia-sinna tekivad pikisuunas mõningad praod. Üldjuhul need ohtlikud pole, kuid oma meelerahuks sai iga 1,2m taha paigutatud üle müürlati ristisuunas paiknev 200mm pikkune naelutusplaat. Et kui puit peaks tulevikus mängima ja kui peakski tekkima mõni täiendav pragu, siis oleks 101 protsenti kindel, et komplikatsioone ei tekiks. Plaat läks paika ankrunaeladega.
Terasem lugeja kindlasti pani tähele, et garaaž on vahepeal peale saanud esimese (küll ajutise) katusekatte. Tegelikkuses sai see peale kohe, kui paigas olid sarikatalad ning need I-tala külge nurkadega kinni punktitud. Nimelt ilmad olid kohati heitlikud ja aeg-ajalt kippus vihma sadama. Et endal oleks mugavam tööd teha ja et puitmaterjal kuiv püsiks, sai kogu katus ning hoone pealt lahtised viilu müüriosad kinni katud kile ning koormakattega.